MD řeší odvolání proti rekonstrukci tratě mezi vinohradskými tunely a Vltavou

Rekonstruovaná trať pod Nuselským mostem, vizualizace. Pramen: Správa železnicRekonstruovaná trať pod Nuselským mostem, vizualizace. Pramen: Správa železnic

Vytížený traťový úsek denně využívá přes dvě stě vlaků. Kapacitu má zvýšit posunutí výhybek.

104 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kebab

Posunutí výhybek a tišší trať může mít negativní vliv na životní prostředí opravdu obtížně😃

Jaaa

Posunutí výhybek vliv třeba na hluk mít může.

Kamui

Může stát označit námitku sice za validní, ale přesto ji odmítnout jednoduše proto, že daná stavba je prostě prioritnější než pohodlí stěžovatele?

Kebab

To skoro určitě nemůže.

Robert Pražák

Teoreticky může, ale v praxi to dá stěžovatel okamžitě k soudu a soud obratem vydá předběžně opatření o zastavení stavby.

Dfg

Stěžovatel bydlí u trati ale ruší ho vlaky 😀

Grossák

Pokud jde o hluk, zásadní je stanovisko Hygienické stanice. Ta k vydání souhlasného stanoviska vyžaduje obvykle hlukovou studii, která prokazuje splnění limitů. A jako podmínku si obvykle dává i měření hluku na dokončené stavbě v rámci zkušebního provozu. To musí také vyhovět, jinak HS nevydá souhlas ke kolaudaci.

Jinými slovy, pokud plníte hlukové limity, nelze uspět s námitkou kvůli hluku.

Zlámalík

A když to nevyjde, dají tam vyšší PHS a stěžovatel bude namísto do stráně Vyšehradu čumět do zdi.

Jirka

A když to nevyjde, nedostane stavba kolaudační rozhodnuti, viz třeba Nové spojení, které se i bez něj provozovalo deset let.

Leinad

A když by to vycházelo, musí tam Spržel nacpat PHS na soukromé pozemky jako v Úvalech.

Jirka

PHS je neúčinná ve vyšších patrech. Nehledě na to, že v MPR jinasi ani nikdo nepovolí a bylo by tak jedině dobře

Robert Pražák

Rezervace začíná až těsně před Albertovem, takže v údolí by tu hrůzu klidně vytvořit mohli.

Dejf

no jestli se to takhle povleče, tak rovnou můžou začít od albertova až na smícháč plánovat 4 koleje, tam se to vejde bez demolice půlky nuslí. aspoň se bude dát vyjezdit provoz i přes to, že budou na výtoni zabírat 2 koleje co 10 minut dvojčata EMU400 v zamýšlené zastávce. nebo sakra máknout na novém spojení 2. teď trochu nadsázky: tímhle tempem hrozí, že po otevření tunelu do berouna a kloudné trati na mnichov bude ten most v roce 2100 zase kapacitně v záklonu. a to ještě hrozí zadrátovnání hrbaté a semeringu pro vozbu vlaků z letiště na hlavák, taky… Číst vice »

Petr

No nazdar a až se zapíchne terč, tak budou mít důkaz, že to jde i bez této spojky.

Jiří Kocurek

Havarijní oprava žádné územko nepotřebuje, havarijní opravu stačí nahlásit stavebnímu úřadu.

Petr

Jenže terč bude na mostě a ne na tomto úseku. Mělo se to prostě spojit s mostem a nemuselo být ani výběrko. 🙂

old

S mostem a tunely to kdysi bylo plánováno…

Petr

To předpokládám. Tohle už vypadá na „salámovou metodu“.

Jaaa

Havarijní oprava je uvedení do původního stavu. A to u Výtoňského mostu nechcete.

old

Myslíte původní jednokolejný most?

Leinad

Proč ne?

Změna je na dohled

A teď se modleme, ať si pan Vopršálek ze 5. patra jednoho z přilehlých činžovních domů nerozmyslí, že chce vlak v tunelu, protože to by zablokovalo stavbu na dalších 15 let, než se to vše vyřídí a tunel postaví. Mezitím by sice pan Vopršálek umřel, ale to nevadí, byla projevena občanská nespokojenost a ta je u nás svatá.😏

Jiří Kocurek

Pokud narážíte na trať do Kladna, tak tam je situace úplně jiná.

PS: Ředitelem vojenské nemocnice není pan Vopršálek, ale přiinejmenším major.

Jiří Kocurek

Jiná je v tom, že tady není ani jeden úrovňový přechod nebo přejezd, kde by závory blokovaly stovky lidí denně. Tady jsou podchody nebo nadchody, nic takového, jako na P6: https://mapy.cz/s/heselubogu

old

Jenže pod vojenskou nemocnici se to dostalo díky takovým Vopršálkům…

Klondajk

Směju se (hořce), že současná rozvrzaná hlučná trať jim vyhovuje lépe, než kdyby to bylo opravené a tišší.
Bohužel, k rekonstrukcím a opravám se přistupuje, jako by to byla novostavba.

Jiří Kocurek

Ve vedlejší diskuzi jeden skalní zastánce železnice požaduje nízký peron, protože jinde se na to od války nešáhlo, tak naco 550 m nad kolejí, není dost památkovej.

Tak tady možná bude památkový i ten randál.

Jaaa

Rekonstrukce není oprava. To je ten problém…

Standa

A co to tedy je? 🤣🤣🤣

RDP

Tak pokud MŽP postupuje při posuzování záměrů stejně, skončí záměr jako trať Výstaviště – Dejvice – Ruzyně

Standa

Jen si musím lehce popíchnout na toho kdo dělal tu vizualizaci.. my už umíme natáhnout plynule troleje do oblouku v ose kolejí 😜??

hor411

😀

Jaaa

Umíme. Když je to tyč nebo plech. 🙂

qěcy

Umíme šikmou řetězovku. Na Lipence je v moderním provedení.

Alibaba

Ale i ta je nalámaná v bodě připojení laníček.

Zlámalík

Na modelu není problém, taky se vždycky směju.

Jaaa

Jo, ale protáhnout tu třetí kolej do druhého Vinohradského tunelu, to ne.

Opravdu teda nepotřebujeme trojkolejný Výtoňský most, stačí nám vložená trojkolejka…

XXXD

Že zrovna vy o tom máte drzost psát, když tady neustále melete naprosté nesmymsli o mostě na Výtoni.

Jaaa

To si pište, na rozdíl od vás od davu vím o čem píšu. 😛

hor411

A jak vlastně víte, že se to tam nedodělá v rámci rekonstrukce těch tunelů?

Jaaa

Protože tady o tom byl článek. 😉

XXXD

🤣🤣🤣 Pokus o vtip dobrý.

Jiří Kocurek

Ano? Všude plná ústa podpory železnice a když přijde na zvýšení kapacity Hlavní-Smíchov, tak je všecko naruby.

janvagala

Tohle píšete neustále dokola u vícero článků.

Standa

Trapný pokus. Tohle zkoušejte jinde..

Jaaa

Ale ale ale, cenzura davu? Vy prostě fakta nechcete, chcete svoje dětské představy. Kultivace veřejného diskusního prostředí nic.

Zapomeňte na to, že s tímhle přístupem tady nějaká lepší doprava bude. Dříve nebo později narazíte na stejnou skupinu fanatiků, jako jste vy sami.

Sebereflexe nula.

standa

jestli tu někdo proklamuje svý představy z dětství, jste to vy!! škoda že v ostravě vyhasly poslední pece v liberty, protože tam ten starý šrot patří!!!

Jaaa

Moje představy z dětství jsou opravdu velmi odlišné od nějakého vyšehradského mostu. Jeho kulturní hodnotu jsem začal chápat až po třicítce, protože jsem začal víc chápat vztahy v okolí, ve kterém se pohybuju. Zato vy se tady chováte všichni jako malé děti – bude to jak vy chcete, protože tomu nerozumíte.

El Barto

Co konkrétně Vás vede k přesvědčení, že jste se svými názory a celkovým přístupem lepší, než ten „dav“, do kterého se tady v diskuzi trefujete?

Jaaa

Setrvalá úroveň argumentace tohoto davu: – Neustálé opakování floskulí jak je co “důležité” bez znalosti podstaty věci (to bohužel v této oblasti ještě dovedu rozpoznat), – systematická bagatelizace argumentů z takové odborné oblasti, které dav zcela zjevně nerozumí a proto ji celou shazuje, – vytrvalá snaha vymístit jakákoliv nepohodlná fakta, – setrvalé osobní útoky a snaha o dehonestaci všech, kteří nesouhlasí s názorem davu (a těch všech opravdu nemyslím pouze sebe, útočili jste osobními útoky za poslední týden v této tématice nejméně na 5 lidí, kteří projevili větší rozhled než dav). Prostě pouze hloupé davové emoce, které si ani ve… Číst vice »

Michal M

Ježiš to jsou slinty. 🙄

mgr.pavel

Slovo „cenzura“ je hodně mimo. Cenzurovat může stát, ten zde není aktérem. Zde v diskuzi může mazat příspěvky (ale ne provádět cenzuru která je z definice státní) jeda tak admin, ne nějaký „dav“.

Jaaa

“Tohle zkoušejte jinde” je explicitní výzva k umlčení nepohodlného názoru a autocenzuře.

Autocenzura je regulérním druhem cenzury, a to tím nejnebezpečnějším, protože už v zárodku ničí schopnost společnosti k jakékoliv akci. Komunismus, fašismus i putinismus přesně takto fungují: “Radši budu držet hubu, než bych měl problémy.”

Michal M

Jasný, kdo neudělá mexickou vlnu když čte Bistřického dětinské bláboly, je protoputlerovec a fašista.
O trhání nožiček mouchám tam nic nemáš?

Standa

„Tohle zkoušejte jinde“ je náznak že je váš imbecilní názor nemá u normálních lidí šanci uspět. Zda budete mít sebereflexi to rozpoznat je na vás.

Alibaba

Proti protažení třetí koleje do sousedního tunelu nemám nic.
Ale nový tříkolejný most na Výtoni je nutný, starý je dožitý a nevyhovující. Pak tam nebude jen pohá vložka.

standa

do šrotu s ním. nevím co je to za lidi že se emočně připoutají k něčemu, jako je most co slouží dopravě.
jsem krutý cynik že??

Alibaba

Nejste, proč? 🙂

Já s tím šrotem souhlasím, protže při tomhle zdržování památkářů nebude použitelný ani na lávku do Modřan.

Standa

V pohodě já vím.. to byla jen rečnická otázka pro odpůrce stavby.

Pavel P

Funkčně se nejedná se o vložení tříkolejného úseku do dvoukolejné trati, ale souběh dvoukolejné trati Smíchov – Hlavní n. a jednokolejné Smíchov – Vršovice. Ta „jednokolejka navíc“ je přitom nutná pro zavedení plánované městské linky ze Smíchova přes Vršovice na Zahradní město. Bez třetí koleje by se tahle linka úrovňově zapojovala do dvoukolejné trati s výrazným, negativním dopadem na kapacitu úseku.

Jaaa

– Ano, na krátkém úseku, který lze vyjezdit i dvojkolejně vhodným řízením sledu odjezdů ze Smíchova.
– Zachování původního mostu nebo jeho kopie nijak neomezuje možnou stavbu třetí koleje proti proudu Vltavy.

Alibaba

Už samotná kopie mostu omezuje a je navyhovující pro provoz a údržbu.

Průvodce původní Aleš

Zachování původního mostu a stavba mostu pro třetí kolej by znamenalo jednokolejný provoz.

Pavel P

„Vhodné řízení sledu“ je možné pouze v případě, že nejsou další výrazná omezení pro časovou polohu vlaků na trati, což není případ spojů vedených v tomto úseku. 1. Expresy na Mnichov i Cheb mají na trase jednokolejné úseky západně od Plzně, časová poloha protijedoucích vlaků je tedy pevně daná křižováním dále na trati a lze upravit pouze zpomalením (zhoršením) spojení. 2. Plánovaná městská linka ve Vršovicích kříží pacifik (Hl. n. – Krč) a zapojuje se do tratě směr Zahradní město. Pokud budete optimalizovat polohu na Výtoni, nutně to rozhodí polohu ve Vršovicích, takže problém tvorby jízdního řádu se posune do… Číst vice »

Adam Ř

Víte, že ne všechny plánované vlaky od Výtoně pojedou na Hlavák

Jaaa

Ano, vím. Ale ten dopravní proud na jednu celou izolovanou kolej není, ostatně kdyby byl, neřeší se tato spojka. 😉

Václav Petrů

Demokracie je krásná věc. Ale bezbřehá možnost protestovat proti čemukoliv je věc druhá. Ta trať tam byla, je a bude. A že se musí jedno za uherák vyměnit, je nabíledni.

Pedro72

V principu demokracie buď je, nebo není. Ale tohle není o demokracii. Je to o až příliš viditelné neschopnosti podvyživeného a nedospělého státu jednoduše zpracovat námitky. V nejvyspělejších zemích světa je obvykle víc demokracie než u nás a zároveň se tam infrastruktura buduje svižněji.

David

Co je špatnýho chtít mít ve městě splněny hlukový limity? U silničních staveb to jde. U letadel se daří snížovat hluková zátěž, ale u železnice to musí mít tak jako to bylo před 100 lety? Možná prostředek co je založený na smýkání ocelového kola po ocelové dráze za neustálého pískání není úplně vhodný prostředek do měst.

hor411

Teď je ta trať rozhodně daleko hlučnější, než bude po rekonstrukci. Takže lidi chtějí ve městě větší hluk, než budou po rekonstrukci mít? Jo, to dává smysl…

Flinta19

Ocelové kolo, resp. dvojkolí, se po ocelové dráze, resp. kolejnici, nesmýká, ale odvaluje, což rozhodně nevydává neustálé pískání. Pokud k pískání dochází, svědčí to o příliš malém poloměru oblouku trati nebo o nesprávné geometrické poloze koleje, kdy okolek „řeže“ hlavu kolejnice. Plánovaná rekonstrukce trati by jednoznačně vedla k odstranění takových závad, použití moderního způsobu uchycení kolejnic, a tedy ke snížení hlučnosti.

Bram

Abychom si nalili čistého vína, přirozený diferenciál, kdy už nedochází k prokluzu kol na kolejnicích, funguje (z hlavy to teď přesně nevím) u poloměrů oblouků nad 350 metrů. Jenže mezi Smíchovem a hlavním nádražím jsou (a navždy i budou) poloměry oblouků někde okolo 250 metrů a to i přes zlepšení směrových poměrů v bývalé žst. Vyšehrad v místech, kde by měla nově být zastávka Výtoň. Jinak moderní způsob uchycení kolejnic na v mnoha místech mezi Smíchovem a hlavním nádražím v podobě pružného upevnění už je. Dá se zjednodušeně říci, že pružné upevnění není pouze ve výhybkách a na mostních konstrukcích.

XXXD

Prosím? Tam je nový svršek jen na hlaváku a v tunelu, jinak je tam všude stará klasická sestava K.

Bram

Ale s pružným upevněním. To je takovej ten pružnej had z drátu, který s pomocí šroubu a matice drží kolejnici na žebrové podkladnici místo tuhé svěrky, které se říká zvoneček.

XXXD

Sestava K je tuhé upevnění, to by tam musela být sestava KS. Minimálně na výhybně Vyšehrad jsem si docela jistý, že je sestava K a pochybuju že jinde (mimo hlavák a tunel) by to bylo jinak.

Bram

Tak se tam běžte nejprve podívat a pak tu své pochyby ještě sám sobě vyvrátíte. Jen pro informaci: Daným úsekem jezdím i jako strojvedoucí a ne jen jako cestující. Ale i že sedačky u okna z oddílu vozu je to vidět, trať je dvoukolejná a stačí se projet oběma směry :-).

XXXD

Tak pro vaši informaci jsem se přímo na Vyšehradě byl podívat a je tam skutečně jak jsem říkal sestava K, tudíž úplně jednoznačně tuhé upevnění. Evidentně tedy buď vůbec nevíte o čem mluvíte nebo špatně vidíte, v tom případě bych vám doporučoval zajít k doktorovi, abyste pak kvůli tomu neměl mimořádku, když jste ten strojvedoucí.

Gwann

Jasne a ty kolony aut jsou tiche a neobtezujici.

Kamarad ma chatu v Chuchli na kopci, ten neustaly sum aut na okruhu pod nim, je velice neprijemny. Co tam ten okruh dela, zbourat.

Co vy na to?

Proste nejaky hluk bude, trat je tam nepochybne dele nez drtiva vetsina domu. Takze sorry jako.

Jiří Kocurek

Politiská povinnost splěna, třídní nepřítel byl označen. Soudruzi by z vás měli radost!

SpitiPater

Prosím Vás, co je to za prostředek, který je založen na smýkání ocelového kola po ocelové dráze? Já tipuji zabržděný vůz. Má ještě někdo jiné tipy?

Jiří Kocurek

Schönovy sáně

filias

Neplést si demokracii s neomezenými právy na buzeraci.

Vaše práva končí tam, kde začínají někoho jiného. To se týká i nekonečného blokování veřejně prospěšných staveb bez nějakého závažného důvodu.

xyz

Však to má své „břehy“ – v podobě zjištění, že námitka je nepodložená + bude v příslušné lhůtě odůvodněně zamítnuta.

mgr.pavel

Jenže stát si svou impotentností nastavil ty „břehy“ strašně široce.

Stát rozhodne za rok, ze zákonů a soudního systému nechá stěžovatelům možnost pěti odvolání. Stačí když nějaké odůvodnění či rozhodnutí je trochu blbě (protože impotentní stát), a odvolávačka dál pokračuje. Trochu teď přeháním, ale asi chápete pointu.

V principu je dobře, že veřejnost může podávat námitky a nejsou jen prvoinstančně zamítány, ale my jsme druhý extrém.

peter

Myslite napr. ten prazdny lajster, ktory sa dal ako namietka podat.

V posledny den podavanie namietok ste povedali ze namietate stavbu, ale uz ste nemuseli povedat co na nej namietate. Takze urad vas musel vyzvat, aby ste dopolnili namietku a samozrejme, na doplnenie namietky vam musel dat cas.

A cas ide a ide a nic sa nerobi a nerobi.

xyz

Prázdné lejstro se dá zamítnout velmi rychle.

Kamui

Předpokládám, že v Nuslích vyrostou z obou stran trati vysoké protihlukové zdi.

Průvodce původní Aleš

Tak to si budou obyvatelé nižších pater připadat jako v Berlíně blahé paměti. Možná by se vyplatilo na to uspořádat referendum majitelů BJ v daných patrech.

Václav Petrů

Spíš referendum osob bydlících v těch bytech.

Jiří Šrámek

Ne. Referendum osob, bydlících někde úplně jinde.

Demokracie

Majitelů. Lidi co se zrovna najdou v pronajmu bytu podél tratě nejsou zainteresované osoby. Mě se nájemníci pořad točí nerozumím logiku kde by měli rozhodovat co se bude stavět vedle mého majetku co bude mýt vliv desítky let. To je něco pro mě jako majitele a to řeknu jako majitel jisté chci to co je nejlepší pro všechny současné a budoucí nájemníky. Logicky..

Jiří Kocurek

„Mě se nájemníci pořad točí“

A jiným zase ne a žijí v tom bytě klidně dvacet let, mají v něm trvalý pobyt. Měl jste se pojmenovat Egoista.

1435 mm

No, jestli bude MÝT vliv desítky let, tak ten vliv bude dokonale umytý, pane majYtelY…..

Průvodce původní Aleš

Čekal jsem, že tato námitka bude. Představte si, že tam vlastníte byt, který pronajímate. Máte tam nájemníka, který se bude stěhovat v době dokončení těch stěn, tedy bude tam bydlet po celou dobu výstavby, ale nebude z nich mít žádný užitek. Jak myslíte, že bude hlasovat? A bude to objektivní a fér vůči budoucím nájemníkům?

Jiří Kocurek

Kolik jich takových efektivně bude, zda by převážili misku vah?

Edudant

Referendum o čem ? Jestliže mají dodržovat normy a zákony?

Gwann

Tohle doufam ne, hlavne pod Vysehradem by to fakt pak nekde bylo jak v kriminalu

Jaaa

Doprava je zdrojem hluku. A tak jako u silnic to platí i u železnic, že jde o kanalizované řešení potřeb – koncentraci přepravy do přepravního proudu. A kanály se prostě betonují, aby se snížil jejich vliv na okolí. Na víc tento stát nemá (ani materiálově, ani lidsky) – smůla. Jestli jste si mysleli, že prostě z expresu budete dál koukat do města, a proto třeba obhajujete nadzemní variantu vedení rychlíků nuselským údolím, tak jste prostě vedle. To si nechte na lokálky v kotěhůlkách. Tady je prostě potřeba modernizovat, aby doprava byla rychlá, spolehlivá a s minimálním dopadem na okolí. Trať… Číst vice »

RDP

V Dejvicích taky vyrostou betonové zdi?

Frantisek X

Tam naposled naplánovali kompletní betonové ostění pod povrchem, a u plánu to tím pádem také možná i skončí. Na povrchu jsou tyhle bariéry také dost zrůdné, přitom už umíme i mnohem decentnější.

old

U Výtoňského mostu se dá předpokládat stejná námitka proti překračování hlukových limitů jako zde. Jak jí v rámci opravy vyřešíte?

Jaaa

Přemístění výhybek není oprava, zatímco oprava mostu oprava je…

Gwann

Tak zamitnout novy most na Vytoni protoze ani ten by neplnil hlukove parametry…to by byla svanda

vladki

Replika by hlukové limity velmi pravděpodobně nesplnila. A replika určitě není oprava.