MD řeší odvolání proti rekonstrukci tratě mezi vinohradskými tunely a Vltavou
Rekonstruovaná trať pod Nuselským mostem, vizualizace. Pramen: Správa železnic
Vytížený traťový úsek denně využívá přes dvě stě vlaků. Kapacitu má zvýšit posunutí výhybek.
Posunutí výhybek a tišší trať může mít negativní vliv na životní prostředí opravdu obtížně😃
Posunutí výhybek vliv třeba na hluk mít může.
Může stát označit námitku sice za validní, ale přesto ji odmítnout jednoduše proto, že daná stavba je prostě prioritnější než pohodlí stěžovatele?
To skoro určitě nemůže.
Teoreticky může, ale v praxi to dá stěžovatel okamžitě k soudu a soud obratem vydá předběžně opatření o zastavení stavby.
Stěžovatel bydlí u trati ale ruší ho vlaky 😀
Pokud jde o hluk, zásadní je stanovisko Hygienické stanice. Ta k vydání souhlasného stanoviska vyžaduje obvykle hlukovou studii, která prokazuje splnění limitů. A jako podmínku si obvykle dává i měření hluku na dokončené stavbě v rámci zkušebního provozu. To musí také vyhovět, jinak HS nevydá souhlas ke kolaudaci.
Jinými slovy, pokud plníte hlukové limity, nelze uspět s námitkou kvůli hluku.
A když to nevyjde, dají tam vyšší PHS a stěžovatel bude namísto do stráně Vyšehradu čumět do zdi.
A když to nevyjde, nedostane stavba kolaudační rozhodnuti, viz třeba Nové spojení, které se i bez něj provozovalo deset let.
A když by to vycházelo, musí tam Spržel nacpat PHS na soukromé pozemky jako v Úvalech.
PHS je neúčinná ve vyšších patrech. Nehledě na to, že v MPR jinasi ani nikdo nepovolí a bylo by tak jedině dobře
Rezervace začíná až těsně před Albertovem, takže v údolí by tu hrůzu klidně vytvořit mohli.
no jestli se to takhle povleče, tak rovnou můžou začít od albertova až na smícháč plánovat 4 koleje, tam se to vejde bez demolice půlky nuslí. aspoň se bude dát vyjezdit provoz i přes to, že budou na výtoni zabírat 2 koleje co 10 minut dvojčata EMU400 v zamýšlené zastávce. nebo sakra máknout na novém spojení 2. teď trochu nadsázky: tímhle tempem hrozí, že po otevření tunelu do berouna a kloudné trati na mnichov bude ten most v roce 2100 zase kapacitně v záklonu. a to ještě hrozí zadrátovnání hrbaté a semeringu pro vozbu vlaků z letiště na hlavák, taky… Číst vice »
No nazdar a až se zapíchne terč, tak budou mít důkaz, že to jde i bez této spojky.
Havarijní oprava žádné územko nepotřebuje, havarijní opravu stačí nahlásit stavebnímu úřadu.
Jenže terč bude na mostě a ne na tomto úseku. Mělo se to prostě spojit s mostem a nemuselo být ani výběrko. 🙂
S mostem a tunely to kdysi bylo plánováno…
To předpokládám. Tohle už vypadá na „salámovou metodu“.
Havarijní oprava je uvedení do původního stavu. A to u Výtoňského mostu nechcete.
Myslíte původní jednokolejný most?
Proč ne?
A teď se modleme, ať si pan Vopršálek ze 5. patra jednoho z přilehlých činžovních domů nerozmyslí, že chce vlak v tunelu, protože to by zablokovalo stavbu na dalších 15 let, než se to vše vyřídí a tunel postaví. Mezitím by sice pan Vopršálek umřel, ale to nevadí, byla projevena občanská nespokojenost a ta je u nás svatá.😏
Pokud narážíte na trať do Kladna, tak tam je situace úplně jiná.
PS: Ředitelem vojenské nemocnice není pan Vopršálek, ale přiinejmenším major.
Jiná je v tom, že tady není ani jeden úrovňový přechod nebo přejezd, kde by závory blokovaly stovky lidí denně. Tady jsou podchody nebo nadchody, nic takového, jako na P6: https://mapy.cz/s/heselubogu
Jenže pod vojenskou nemocnici se to dostalo díky takovým Vopršálkům…
Směju se (hořce), že současná rozvrzaná hlučná trať jim vyhovuje lépe, než kdyby to bylo opravené a tišší.
Bohužel, k rekonstrukcím a opravám se přistupuje, jako by to byla novostavba.
Ve vedlejší diskuzi jeden skalní zastánce železnice požaduje nízký peron, protože jinde se na to od války nešáhlo, tak naco 550 m nad kolejí, není dost památkovej.
Tak tady možná bude památkový i ten randál.
Rekonstrukce není oprava. To je ten problém…
A co to tedy je? 🤣🤣🤣
Tak pokud MŽP postupuje při posuzování záměrů stejně, skončí záměr jako trať Výstaviště – Dejvice – Ruzyně
Jen si musím lehce popíchnout na toho kdo dělal tu vizualizaci.. my už umíme natáhnout plynule troleje do oblouku v ose kolejí 😜??
😀
Umíme. Když je to tyč nebo plech. 🙂
Umíme šikmou řetězovku. Na Lipence je v moderním provedení.
Ale i ta je nalámaná v bodě připojení laníček.
Na modelu není problém, taky se vždycky směju.
Jo, ale protáhnout tu třetí kolej do druhého Vinohradského tunelu, to ne.
Opravdu teda nepotřebujeme trojkolejný Výtoňský most, stačí nám vložená trojkolejka…
Že zrovna vy o tom máte drzost psát, když tady neustále melete naprosté nesmymsli o mostě na Výtoni.
To si pište, na rozdíl od vás od davu vím o čem píšu. 😛
A jak vlastně víte, že se to tam nedodělá v rámci rekonstrukce těch tunelů?
Protože tady o tom byl článek. 😉
🤣🤣🤣 Pokus o vtip dobrý.
Ano? Všude plná ústa podpory železnice a když přijde na zvýšení kapacity Hlavní-Smíchov, tak je všecko naruby.
Tohle píšete neustále dokola u vícero článků.
Trapný pokus. Tohle zkoušejte jinde..
Ale ale ale, cenzura davu? Vy prostě fakta nechcete, chcete svoje dětské představy. Kultivace veřejného diskusního prostředí nic.
Zapomeňte na to, že s tímhle přístupem tady nějaká lepší doprava bude. Dříve nebo později narazíte na stejnou skupinu fanatiků, jako jste vy sami.
Sebereflexe nula.
jestli tu někdo proklamuje svý představy z dětství, jste to vy!! škoda že v ostravě vyhasly poslední pece v liberty, protože tam ten starý šrot patří!!!
Moje představy z dětství jsou opravdu velmi odlišné od nějakého vyšehradského mostu. Jeho kulturní hodnotu jsem začal chápat až po třicítce, protože jsem začal víc chápat vztahy v okolí, ve kterém se pohybuju. Zato vy se tady chováte všichni jako malé děti – bude to jak vy chcete, protože tomu nerozumíte.
Co konkrétně Vás vede k přesvědčení, že jste se svými názory a celkovým přístupem lepší, než ten „dav“, do kterého se tady v diskuzi trefujete?
Setrvalá úroveň argumentace tohoto davu: – Neustálé opakování floskulí jak je co “důležité” bez znalosti podstaty věci (to bohužel v této oblasti ještě dovedu rozpoznat), – systematická bagatelizace argumentů z takové odborné oblasti, které dav zcela zjevně nerozumí a proto ji celou shazuje, – vytrvalá snaha vymístit jakákoliv nepohodlná fakta, – setrvalé osobní útoky a snaha o dehonestaci všech, kteří nesouhlasí s názorem davu (a těch všech opravdu nemyslím pouze sebe, útočili jste osobními útoky za poslední týden v této tématice nejméně na 5 lidí, kteří projevili větší rozhled než dav). Prostě pouze hloupé davové emoce, které si ani ve… Číst vice »
Ježiš to jsou slinty. 🙄
Slovo „cenzura“ je hodně mimo. Cenzurovat může stát, ten zde není aktérem. Zde v diskuzi může mazat příspěvky (ale ne provádět cenzuru která je z definice státní) jeda tak admin, ne nějaký „dav“.
“Tohle zkoušejte jinde” je explicitní výzva k umlčení nepohodlného názoru a autocenzuře.
Autocenzura je regulérním druhem cenzury, a to tím nejnebezpečnějším, protože už v zárodku ničí schopnost společnosti k jakékoliv akci. Komunismus, fašismus i putinismus přesně takto fungují: “Radši budu držet hubu, než bych měl problémy.”
Jasný, kdo neudělá mexickou vlnu když čte Bistřického dětinské bláboly, je protoputlerovec a fašista.
O trhání nožiček mouchám tam nic nemáš?
„Tohle zkoušejte jinde“ je náznak že je váš imbecilní názor nemá u normálních lidí šanci uspět. Zda budete mít sebereflexi to rozpoznat je na vás.
Proti protažení třetí koleje do sousedního tunelu nemám nic.
Ale nový tříkolejný most na Výtoni je nutný, starý je dožitý a nevyhovující. Pak tam nebude jen pohá vložka.
do šrotu s ním. nevím co je to za lidi že se emočně připoutají k něčemu, jako je most co slouží dopravě.
jsem krutý cynik že??
Nejste, proč? 🙂
Já s tím šrotem souhlasím, protže při tomhle zdržování památkářů nebude použitelný ani na lávku do Modřan.
V pohodě já vím.. to byla jen rečnická otázka pro odpůrce stavby.
Funkčně se nejedná se o vložení tříkolejného úseku do dvoukolejné trati, ale souběh dvoukolejné trati Smíchov – Hlavní n. a jednokolejné Smíchov – Vršovice. Ta „jednokolejka navíc“ je přitom nutná pro zavedení plánované městské linky ze Smíchova přes Vršovice na Zahradní město. Bez třetí koleje by se tahle linka úrovňově zapojovala do dvoukolejné trati s výrazným, negativním dopadem na kapacitu úseku.
– Ano, na krátkém úseku, který lze vyjezdit i dvojkolejně vhodným řízením sledu odjezdů ze Smíchova.
– Zachování původního mostu nebo jeho kopie nijak neomezuje možnou stavbu třetí koleje proti proudu Vltavy.
Už samotná kopie mostu omezuje a je navyhovující pro provoz a údržbu.
Zachování původního mostu a stavba mostu pro třetí kolej by znamenalo jednokolejný provoz.
„Vhodné řízení sledu“ je možné pouze v případě, že nejsou další výrazná omezení pro časovou polohu vlaků na trati, což není případ spojů vedených v tomto úseku. 1. Expresy na Mnichov i Cheb mají na trase jednokolejné úseky západně od Plzně, časová poloha protijedoucích vlaků je tedy pevně daná křižováním dále na trati a lze upravit pouze zpomalením (zhoršením) spojení. 2. Plánovaná městská linka ve Vršovicích kříží pacifik (Hl. n. – Krč) a zapojuje se do tratě směr Zahradní město. Pokud budete optimalizovat polohu na Výtoni, nutně to rozhodí polohu ve Vršovicích, takže problém tvorby jízdního řádu se posune do… Číst vice »
Víte, že ne všechny plánované vlaky od Výtoně pojedou na Hlavák
Ano, vím. Ale ten dopravní proud na jednu celou izolovanou kolej není, ostatně kdyby byl, neřeší se tato spojka. 😉
Demokracie je krásná věc. Ale bezbřehá možnost protestovat proti čemukoliv je věc druhá. Ta trať tam byla, je a bude. A že se musí jedno za uherák vyměnit, je nabíledni.
V principu demokracie buď je, nebo není. Ale tohle není o demokracii. Je to o až příliš viditelné neschopnosti podvyživeného a nedospělého státu jednoduše zpracovat námitky. V nejvyspělejších zemích světa je obvykle víc demokracie než u nás a zároveň se tam infrastruktura buduje svižněji.
Co je špatnýho chtít mít ve městě splněny hlukový limity? U silničních staveb to jde. U letadel se daří snížovat hluková zátěž, ale u železnice to musí mít tak jako to bylo před 100 lety? Možná prostředek co je založený na smýkání ocelového kola po ocelové dráze za neustálého pískání není úplně vhodný prostředek do měst.
Teď je ta trať rozhodně daleko hlučnější, než bude po rekonstrukci. Takže lidi chtějí ve městě větší hluk, než budou po rekonstrukci mít? Jo, to dává smysl…
Ocelové kolo, resp. dvojkolí, se po ocelové dráze, resp. kolejnici, nesmýká, ale odvaluje, což rozhodně nevydává neustálé pískání. Pokud k pískání dochází, svědčí to o příliš malém poloměru oblouku trati nebo o nesprávné geometrické poloze koleje, kdy okolek „řeže“ hlavu kolejnice. Plánovaná rekonstrukce trati by jednoznačně vedla k odstranění takových závad, použití moderního způsobu uchycení kolejnic, a tedy ke snížení hlučnosti.
Abychom si nalili čistého vína, přirozený diferenciál, kdy už nedochází k prokluzu kol na kolejnicích, funguje (z hlavy to teď přesně nevím) u poloměrů oblouků nad 350 metrů. Jenže mezi Smíchovem a hlavním nádražím jsou (a navždy i budou) poloměry oblouků někde okolo 250 metrů a to i přes zlepšení směrových poměrů v bývalé žst. Vyšehrad v místech, kde by měla nově být zastávka Výtoň. Jinak moderní způsob uchycení kolejnic na v mnoha místech mezi Smíchovem a hlavním nádražím v podobě pružného upevnění už je. Dá se zjednodušeně říci, že pružné upevnění není pouze ve výhybkách a na mostních konstrukcích.
Prosím? Tam je nový svršek jen na hlaváku a v tunelu, jinak je tam všude stará klasická sestava K.
Ale s pružným upevněním. To je takovej ten pružnej had z drátu, který s pomocí šroubu a matice drží kolejnici na žebrové podkladnici místo tuhé svěrky, které se říká zvoneček.
Sestava K je tuhé upevnění, to by tam musela být sestava KS. Minimálně na výhybně Vyšehrad jsem si docela jistý, že je sestava K a pochybuju že jinde (mimo hlavák a tunel) by to bylo jinak.
Tak se tam běžte nejprve podívat a pak tu své pochyby ještě sám sobě vyvrátíte. Jen pro informaci: Daným úsekem jezdím i jako strojvedoucí a ne jen jako cestující. Ale i že sedačky u okna z oddílu vozu je to vidět, trať je dvoukolejná a stačí se projet oběma směry :-).
Tak pro vaši informaci jsem se přímo na Vyšehradě byl podívat a je tam skutečně jak jsem říkal sestava K, tudíž úplně jednoznačně tuhé upevnění. Evidentně tedy buď vůbec nevíte o čem mluvíte nebo špatně vidíte, v tom případě bych vám doporučoval zajít k doktorovi, abyste pak kvůli tomu neměl mimořádku, když jste ten strojvedoucí.
Jasne a ty kolony aut jsou tiche a neobtezujici.
Kamarad ma chatu v Chuchli na kopci, ten neustaly sum aut na okruhu pod nim, je velice neprijemny. Co tam ten okruh dela, zbourat.
Co vy na to?
Proste nejaky hluk bude, trat je tam nepochybne dele nez drtiva vetsina domu. Takze sorry jako.
Politiská povinnost splěna, třídní nepřítel byl označen. Soudruzi by z vás měli radost!
Prosím Vás, co je to za prostředek, který je založen na smýkání ocelového kola po ocelové dráze? Já tipuji zabržděný vůz. Má ještě někdo jiné tipy?
Schönovy sáně
Neplést si demokracii s neomezenými právy na buzeraci.
Vaše práva končí tam, kde začínají někoho jiného. To se týká i nekonečného blokování veřejně prospěšných staveb bez nějakého závažného důvodu.
Však to má své „břehy“ – v podobě zjištění, že námitka je nepodložená + bude v příslušné lhůtě odůvodněně zamítnuta.
Jenže stát si svou impotentností nastavil ty „břehy“ strašně široce.
Stát rozhodne za rok, ze zákonů a soudního systému nechá stěžovatelům možnost pěti odvolání. Stačí když nějaké odůvodnění či rozhodnutí je trochu blbě (protože impotentní stát), a odvolávačka dál pokračuje. Trochu teď přeháním, ale asi chápete pointu.
V principu je dobře, že veřejnost může podávat námitky a nejsou jen prvoinstančně zamítány, ale my jsme druhý extrém.
Myslite napr. ten prazdny lajster, ktory sa dal ako namietka podat.
V posledny den podavanie namietok ste povedali ze namietate stavbu, ale uz ste nemuseli povedat co na nej namietate. Takze urad vas musel vyzvat, aby ste dopolnili namietku a samozrejme, na doplnenie namietky vam musel dat cas.
A cas ide a ide a nic sa nerobi a nerobi.
Prázdné lejstro se dá zamítnout velmi rychle.
Předpokládám, že v Nuslích vyrostou z obou stran trati vysoké protihlukové zdi.
Tak to si budou obyvatelé nižších pater připadat jako v Berlíně blahé paměti. Možná by se vyplatilo na to uspořádat referendum majitelů BJ v daných patrech.
Spíš referendum osob bydlících v těch bytech.
Ne. Referendum osob, bydlících někde úplně jinde.
Majitelů. Lidi co se zrovna najdou v pronajmu bytu podél tratě nejsou zainteresované osoby. Mě se nájemníci pořad točí nerozumím logiku kde by měli rozhodovat co se bude stavět vedle mého majetku co bude mýt vliv desítky let. To je něco pro mě jako majitele a to řeknu jako majitel jisté chci to co je nejlepší pro všechny současné a budoucí nájemníky. Logicky..
„Mě se nájemníci pořad točí“
A jiným zase ne a žijí v tom bytě klidně dvacet let, mají v něm trvalý pobyt. Měl jste se pojmenovat Egoista.
No, jestli bude MÝT vliv desítky let, tak ten vliv bude dokonale umytý, pane majYtelY…..
Čekal jsem, že tato námitka bude. Představte si, že tam vlastníte byt, který pronajímate. Máte tam nájemníka, který se bude stěhovat v době dokončení těch stěn, tedy bude tam bydlet po celou dobu výstavby, ale nebude z nich mít žádný užitek. Jak myslíte, že bude hlasovat? A bude to objektivní a fér vůči budoucím nájemníkům?
Kolik jich takových efektivně bude, zda by převážili misku vah?
Referendum o čem ? Jestliže mají dodržovat normy a zákony?
Tohle doufam ne, hlavne pod Vysehradem by to fakt pak nekde bylo jak v kriminalu
Doprava je zdrojem hluku. A tak jako u silnic to platí i u železnic, že jde o kanalizované řešení potřeb – koncentraci přepravy do přepravního proudu. A kanály se prostě betonují, aby se snížil jejich vliv na okolí. Na víc tento stát nemá (ani materiálově, ani lidsky) – smůla. Jestli jste si mysleli, že prostě z expresu budete dál koukat do města, a proto třeba obhajujete nadzemní variantu vedení rychlíků nuselským údolím, tak jste prostě vedle. To si nechte na lokálky v kotěhůlkách. Tady je prostě potřeba modernizovat, aby doprava byla rychlá, spolehlivá a s minimálním dopadem na okolí. Trať… Číst vice »
V Dejvicích taky vyrostou betonové zdi?
Tam naposled naplánovali kompletní betonové ostění pod povrchem, a u plánu to tím pádem také možná i skončí. Na povrchu jsou tyhle bariéry také dost zrůdné, přitom už umíme i mnohem decentnější.
U Výtoňského mostu se dá předpokládat stejná námitka proti překračování hlukových limitů jako zde. Jak jí v rámci opravy vyřešíte?
Přemístění výhybek není oprava, zatímco oprava mostu oprava je…
Tak zamitnout novy most na Vytoni protoze ani ten by neplnil hlukove parametry…to by byla svanda
Replika by hlukové limity velmi pravděpodobně nesplnila. A replika určitě není oprava.