Matylda znovu zadýmala, hotový je nový válec pro brněnskou Pětasedmu
Parní lokomotiva 313.432 Matylda z roku 1904. Pramen: ČD Nostalgie
Porucha válce vyřadila brněnskou lokomotivu 475.101 z provozu v květnu 2021.
Porucha válce vyřadila brněnskou lokomotivu 475.101 z provozu v květnu 2021.
Jsem rád že opět vidím 313 která stávala LD Ostrava jako pomníček a byla 1977 stažena a opravena v depu na Báňské dráze, Přejí ji ještě mnoho let a potěšení pro další generace.
Plně souhlasím, že chlubit se tím, že se po třech letech bude měnit nový válec na lokomotivě, je spíš smutné. Navíc, pokud byly na tento projekt použity dotace z fondu Ministerstva dopravy a došlo k porušení několika podmínek, je to na pováženou. Jsem upřímně zvědav, v jakém stavu se 475.101 vrátí. České dráhy, respektive CHV Lužná, měly celé tři roky na to, aby se lokomotivě věnovaly a provedly potřebné opravy. Očekávám, že za tu dobu odstávky lokomotiva dostala nový celolak, protože rozdíl mezi tendrem a lokomotivou byl opravdu do očí bijící. Pokud ale po těchto letech někdo jen povrchově přetřel… Číst vice »
No kdyby jste byli zainteresovaní do daných věcí a věděli co předcházelo a následovalo po výrobě nového válce, tak by jste něco podobného ani nenapsal. A to jak se daná část CHV (tedy četa lokomotivy) staví k barevnému schématu je věc jejich, za to opravdu Marek nemůže. A jestli chcete klidně se můžete k CHV přidat aby jste věděli co se děje ve firmě. K 464.102 kde na opravě pracovalo minimálně 15 lidí a byly na to prostory a finance, to je zase jiná věc. V Lužné se dělá ale je tam na dílně 5,5 člověka. Takže jestli chcete můžete… Číst vice »
Dobrý den, situace v dílnách v Lužné u Rakovníka je bohužel alarmující. Problém spočívá především v tom, že zaměstnanci v dílně nemají dostatečnou odbornost ani pracovní morálku, a tempo práce je neakceptovatelné. Když jsem slyšel o poměrech v dílně, musím říct, že bych byl nejraději, kdyby se provoz raději ukončil. Porovnejme například dobu opravy lokomotivy 464.008 s 464.102 – rozdíl je markantní a zcela neobhajitelný. Pokud by někdo chtěl situaci zlepšit, stálo by za zvážení zadávat zakázky externím odborníkům, například panu Bednářovi, což by mohlo výrazně urychlit opravy. Co se týče barevného schématu lokomotiv, to není rozhodně otázkou rozhodnutí posádky,… Číst vice »
No ono u Bednáře. Kdyby na to CHV peníze mělo tak by to nebyl problém. U zmíněné 464.102 to bylo okolo 30 milionů, což představuje pro CHV poměrně výraznou částku když si vezmeme že roční rozpočet není ani 100 milionů. Což si prostě Lužná nemůže jen tak dovolit. Z vlastních zkušeností co jsem pod CHV dělal jsme si barevné schéma vždy dělali sami v rámci provozní jednotky na našich svěřených vozidlech. K Brnu se vyjadřovat také moc nechci. My jsme si vlastní mašinku odstavovali po akci a ještě schovávali pod střechu. Dílna jsme byli my, žádné že my jezdíme a… Číst vice »
Na to mám jedinou odpověď: i kdyby byl současný rozpočet 50 milionů Kč, stačí se podívat na příklad z Vrútek na Slovensku. Tamní tým dokazuje, co je možné dosáhnout, i s omezenými prostředky. Jejich lokomotivy jsou ve vynikajícím stavu, a to i přesto, že mají výrazně menší počet lidí a nižší rozpočet od veřejného sektoru.
Namísto neustálých výmluv a negativních reakcí by bylo vhodné se inspirovat tímto přístupem a hledat řešení, jak zlepšit aktuální situaci. Když to zvládnou tam, proč by to nemohlo fungovat i tady?
Dobře, jenomže Vrútky jsou spolek, ne akciovka, která musí všechno vykazovat. Lužná má pod sebou i nespočet lidí na DPČ. A navíc Vrútky si stejně jako ČD dělají všechno sami. A co s těmi 20 milióny to máte zprovozněnou jednu lokomotivu a dalších 30 musíte udržet v provozním stavu. což máte cca 80 tísíc jen potřebné papíry na každé vozidlo. Kde tedy vezmete potom peníze na RDŽ, NDŽ a ostatní akce to opravdu netuším.
Proč se vůbec platí lidé na DPČ, když jde často o činnost, která by měla vycházet z jejich zájmu, vášně nebo lásky k oboru? Není logické, aby za podobnou práci byli odměňováni, když ji berou jako koníček. Jediným zaměstnancem, který by měl být za svou činnost placen, je například strojvedoucí – a to kvůli zajištění bezpečnosti, dodržování zákonných požadavků a platnému pojištění. Ostatní by měli své aktivity vykonávat zdarma. Náklady na projekty jako RDŽ či NDŽ by měla hradit mateřská společnost (například akciová společnost) v rámci svého marketingu, nikoli z rozpočtu CHV. Zamysleme se, kde jinde stát financuje lidem jejich… Číst vice »
Jediným spolkem, který by měl být inspirací pro ostatní, jsou pánové z České Lípy. Jejich přístup k práci a aktivita jsou příkladné. Co však stále nechápu, je situace kolem lokomotivy 475.179. Tato lokomotiva, která čeká jen na opravu kotle, je odstavena, zatímco její sestra 475.101 stojí od roku 2017 bez jakéhokoliv využití. A teď počítejte se mnou: náklady na uvedení 475.101 do provozu se pohybují kolem 5 milionů za tender, 3 miliony za nový kotel a 3 miliony za nový válec – celkem tedy 11 milionů korun. Přitom tato lokomotiva od roku 2017 nevydělala ani haléř. Proč se tyto prostředky… Číst vice »
Určitě se sluší poděkovat za snahu všech zúčastněných a popřát, ať s Matyldou najezdí ještě mnoho kilometrů. Ale snad mi prominete, že má radost pramení spíš z toho, že se péče snad konečně dočká 365.024.
Ano slyšel jsem od známých z Dolní Lipky, že opravu nabízel Bednář, nicméně prý Mareček odmítnul.