dkv_obrazok

Mátl: Středočeská D3 vyjde na 70 miliard, jízdu od Prahy k Meznu zkrátí na 30 minut

Dálnice D3 přes Posázaví, vizualizace. Pramen: ŘSDDálnice D3 přes Posázaví, vizualizace. Pramen: ŘSD

Mátl průzkumné štoly vnímá jako první stavební práce na dálnici D3 ve středních Čechách. Začínáme stavět, říká.

130 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jneb

Zde je například výrazně plusovaný příspěvek snažící se namluvit že dálnice není využívána k denní dojížďce „Dalnice je na dalkovou prepravu, v tomto pripade smerem na jih CR. “
to nevypadalo jako hlasování podle pravdy:-)

jneb

Některé pozitivně hodnocené komentáře jsou fakt perly. Například opakované popírání indukce.
Uvedu příklad: “ Zastánce indukce však mohu ujistit, že všechna ta auta tam už dneska jezdí. Tedy vlastně nejezdí. Jenom tak blbě neekologicky poskakují po úzkých okreskách v kolonách a přes obce lidem pod okny.“
u těchto jedinců asi za tím stojí představa že i ostatní lidé přistupuji k dopravě vždy ideologicky a nikdy pragmaticky.

zemko

tady nezbyva nez doufat, ze se vse podari a zacne se cela stavba stavet najednou

Ok1dxd

Dalnice do Budejovic se stavi uz 40 let…

jneb

V diskusích o dálnici d3 je příznačné sledovat ta množství mínusů aniž by padaly argumenty. a naopak jsou kladné ohlasy na demagogie ve stylu že krajinu to ničit nebude. Ale bude. Například vyzkoušejte si v nočních hodinách okolí dálnic. V letní polovině roku je teplotní inverze téměř každou noc s výjimkou těch velmi větrných. Za takové situace obrovský hluk dosahuje do vzdálenosti 5km, někdy i až 10km ale ne vyvýšených místech bývá velmi intenzivní. (v zimě v období inverze je hluk na takových místech permanentně a inverze ho dokáže ohnout i hluboko za terénní překážky). Přes den se to nedá… Číst vice »

Jan Čermák

Bydlím 20 let 1,8 km od dálnice. Významně prehanite. Někdy slyšet je, někdy ne. Je to o zvyk, jako tinnitus.

jneb

Pánové, vaše údaje o vzdálenosti od dálnice nejsou moc relevantní. Podstatná je celková poloha. Vysvětlím proč: Bydlel jsem 2km od jižní spojky- byla schovaná za kopečkem. Přes den nebyla slyšet vůbec V noci v období od března do října skoro každou noc začal pravidelně hluk o půlnoci a trval až do rána. Pocitově jako spát hlavou pár metrů od závodního okruhu. Přitom venku na úrovni přízemí bylo dokonalé ticho. Byt byl ve 4. patře, ale radši bych spal na ulici než tam nahoře. Tyhle hlukové paprsky koncentrované inverzním ohýbáním se šíří i 10km daleko.

Kusi

Přeháníte!!!! Bydlím od D3 vzdušnou čarou cca 1 km a není to tak hrozné jak píšete!!!! A prosím koukněte se na mapu kde jsou ČB a kam směřují ty Vaše alternativy!

jneb

Pánové, vaše údaje o vzdálenosti od dálnice nejsou moc relevantní. Podstatná je celková poloha. Vysvětlím proč: Bydlel jsem 2km od jižní spojky- byla schovaná za kopečkem. Přes den nebyla slyšet vůbec V noci v období od března do října skoro každou noc začal pravidelně hluk o půlnoci a trval až do rána. Pocitově jako spát hlavou pár metrů od závodního okruhu. Přitom venku na úrovni přízemí bylo dokonalé ticho. Byt byl ve 4. patře, ale radši bych spal na ulici než tam nahoře. Tyhle hlukové paprsky koncentrované inverzním ohýbáním se šíří i 10km daleko. D3 a D4 představují pro spojení… Číst vice »

Dusanh

D3 ale vede jinam, než D4. PO dokončení D3 nebude mít řidič jedoucí z ČB do Prahy důvod použít D4, protože v těch lahovuicích bude rychleji po D3…

jneb

Platí v případě že v Jesenici sjede a bude pokračovat břežanským údolím. (před cholupckým tunelem se běžně stojí)
cílově nevede jinam, z ČB do Lahovic se dojede s použitím obou že:-)

Dusanh

Bydlím v Mirošovicích, D1 mám cca 150m vzdušnou čarou od domu (vztaženo k ose dálnice). Největší hluk přichází od severu ze zářezu u Bílé skály. Nejnepříjemnější hluk je z mostu přes Mnichovku, tj. z místa 1km vzdáleného! Takže je to o technických opatřeních.
I když ten první hluk (ze zářezu) eliminovat moc nejde, opatření jsou na hluk šířící se do stran – tady se to šíří v ose „stáčející se“ dálnice.

jneb

chápu. Výše jsem tedy ještě 1 zdůvodňoval jak tato opatření mohou být krátká na inverzi. Po většinu roku jsem měl v bytě ve 4 patře mezi půlnocí a ránem strašný hluk a přitom venku na ulici bylo ticho. Přes den bylo ticho i nahoře.
Znám lokality kde je 2km dálnice v noci ticho a 5km od dálnice už je hluk- protože 2 strana údolí je výše a hluk se nese pěkně přes údolí

Jakub Kas9alický

Proč tak rozbit Posazavi…. To nešlo poladit napojení u Benešova a zkapacitnit tu trasu???

Lukáš

Protože tam nic není. Je to tam zarostlé….
Protože dálnice D3 v nové stopě převede provoz z I/3 a přilehlých silnic jako je například 603
Každý kdo blokuje D3 je zodpovědný za každé úmrtí na I/3

Dusanh

A u Čerčan je co? Povltaví nebo snad Poohří?

Vonpepa

S ohledem na fakt že dnes té půl hodiny v lepším případě trvá cesta z Chodova na Mirošovice, tak se tomu jistě dá věřit.

jneb

Doprava z D3 zahltí komunikace od Jesenice do Prahy. Vídeňská bude ráno i dopoledne kolabovat mnohem delší čas, silný provoz za hranicí kapacity zůstane po celý den. Současné kruháče na Vídeňské toto nepojmou. Pro zájemce z D3 o cestu na Prahu 4 totiž nebude alternativa než Vídeňská. Původně projektovaná D3 totiž končila na „JV krátké variantě“ Pražského okruhu a odtud se dalo pod přirozeným úhlem pokračovat k D1 a pak radiálně směrem k městskému okruhu. Jenže byla postavena dlouhá varianta okruhu a ta nabízí málo lákavou zajížďku od Jesenice směrem k Říčanům. Mohlo by se to bagatelizovat tím, že D11… Číst vice »

Antilibtard

Stavba Vestecké spojky už definitivně padla?

jneb

Ona bude dostavěná v čase plánovaného dokončení dálnice? V kapacitní nejspíš nebude vůbec.

J.Š.Hájek

ŘSD se viditelně snaží, podporu má i na MD. Mám ale strach z toho co s tím udělají volby. Protože to už jsme min. jednou zažili, že VV ?

michal001

Co volby, ale až přijde Patrik s blanketním odvoláním nebo speciálním křečkem. To bude mazec, ach jo. Nebo jedovatá voda z Tetčic…

JanP

Nebojte, před lety se vyjádřil, že se budou soustředit na Moravu :(.

Jan Sůra

Vyjádřil, ale začíná se montovat do řady staveb v Čechách, namátkou obchvat České Lípy nebo I/13 do Frýdlantu.

Milan Mašín

Snažím se usilovně najít a odměnit cyklistu z okolí Kolína a Kutné Hory, který svou kamerou umístěnou na své přilbě systematicky monitoruje nebezpečné předjíždění cyklistů v kratší vzdálenosti než 1,5 m a hlásí to dopravnímu inspektorátu.
Svým úsilím zabránil bespočtu dopravních nehod!
Já, jako cyklista, několikrát sražený autem (naštěstí bez smrtelného úrazu) nabízím 50 000 Kč tomuto zodpovědnému občanovi, pokud mě osobně osloví.
Bezpečnost cyklistů na 1. místě!

Matěj

Máte něco společného s bratry Mašíny, kteří měli statek v Lošanech

michal001

Nespletl jste si diskuzi nebo prášky?

Jana

Hrdinný pane Mašíne-my občané čr vám vzdáváme čest při bojích s komunismem……..čest vám odbojáři

ghjghj

Off-topic … byl jsem na male dovci s detma (kdyz jedu sam, tak jezdim vlakem). V obou smerech hodina cekani v kolone kvuli nehodam. Z hodinove cesty najedou dve a peklo. Vypatlanci, kteri zpusobi nehodu, by meli za tyto skody platit (prumerna hodinova mzda * cekani). V jednom pripade to byl nejakej k. s bmw ve svodidlech.

Milan2

Jezděte dál vlakem. My co jezdíme autem máme chytrou navigaci a nikde tak hodinu nečekáme.
Nicméně máte recht, že frajeři, kteří kvůli nezkrocenému egu připraví při nejlepším ostatním dlouhé chvíle poskakování v koloně, by měli dostat pár dní v chládku natvrdo. A hlavně už nikdy nepustit na silnici. Silnice je pro přesun z A do B. Na závodění a poměřování příslušenství je uzavřený okruh.

Dusanh

Bohužel ve chvíli, kdy mezi Vámi a nehodou není žádný exit, tak je navigace na dvě věci. Prostě bohužel „někdy“ člověk vykysne.

David

Hlavně by měly byt větší postihy za způsobeni nehody – kurz a nějaký zakaz řízení. Třeba i za to, kdyz někdo odre auto na parkovišti

michal001

A nechtěl byste ty lidi rovnou postavit ke zdi a střílet? Drobná nehoda se může stát každému z nás. Kolega v noci srazil mimo obec neosvětlenou opilou ženu v černém oblečení uprostřed silnice a půjde za to sedět. Protože jel 90 km/h a ne 20…

vojta.tydli

Ten vysoce teoretický harmonogram opět počítá se stejnými časovými okny pro jednotlivé kroky ! Zahájení/ UP se posouvá zcela pravidelně o rok uz od roku 2022. Dosavadní manko 6 let!!! Způsobila jedna blba žaloba na výjimku z ochrany zvlášť chráněných druhů ! Co se asi stane, až AfD3 napadne uzemko ? Stavebko? Umístění toitoiky na staveništi ? Nebo v průběhu výstavby vymůže zrušení SP jako to teď vidíme na Moravě ? Tohle nejsou stárnoucí “žábaři” Á la Patrik. Spolek sdružuje docela slušný kvanta odpůrců a chce stavbu pomoci nějakých alternativ, které navrhuje nahradit . Ja vím, ja vím, uz je… Číst vice »

Dmc

Jak se dá taky kouzlit s miliardama !!!

Ještě ráno tam bylo 50 mld a 20 minut (je to i součástí URL / www adresy) a nyní už 70 mld a 30 minut ?!

https://zdopravy.cz/matl-stredoceska-d3-vyjde-na-50-miliard-jizdu-od-prahy-k-meznu-se-zkrati-na-20-minut-256647/

Nezbláznil se někdo už z těch 20 mld úplatků..? 😛 :-/ 🙁

Dálnice

Priority jsou pojmenované přesně. D0 jako propojení všech dálnic z/do hlavního města, D3 jako jediná dálnice, která ještě není dotažená k Praze a D52 jako důležité severojižní tranzitní napojení na Rakousko. Prioritou druhého řádu jsou moravské úseky: D49 aspoň k Lípě (ale tady bude ještě hodně škodit ten poďobanej křivák), D55 od Bzence k Břeclavi a samozřejmě celá I/73. Naopak poslední úsek D1 otevírá za pár měsíců a D6, D7, D11 a D35 jsou rozpohybované natolik, že pokud se nestane něco nestandardního, za pár let jezdíme. A pak už oddělení, které bychom před Mátlem pojmenovali jako sci-fi: hlavně trasování nové… Číst vice »

Pajin

Pokud tunel trefí zlatou žílu, může to být levnější 🙂

Skutečným znalcům doporučuji návštěvu štol v údolí poblíž viaduktu u Žampachu.

John

Oni v okolí Jílovém nejspíš trefí spousty starých důlních del a jejich sanace bude stát ranec

Milan2

O tom žádná, že zde jsou stará důlní díla, ale s tím rancem bych rozhodně nestrašil.

pavel

„Nadprůměrných 1,2 miliardy za kilometr“ – slušná inflace, kdysi se uvádělo okolo 1 milion za kilometr D1.

Jan M

kdy

MrMarkus

Nikdy. Praha – Mirošovice (1971) 23 milionů Kčs na km.

pavel

Když se D1 stavěla.

Mysel

Myslite ty prvni kilometry jeste pred valkou? ;o)

PetrH

Taky si tohle pamatuju jako hlášku z dětství v 80. letech, ale myslím, že to bylo hodně nepřesné, viz údaj výše.
Pak v 90. letech to vycházelo asi 100 m nebo méně za kilometr.

David

A teď se pojďme podívat na železnici v rovině…

Petr

Ano, zhruba jeden milion korun na metr dálnice.

noerf

Záleží na počtu mostů, tunelů a mimoúrovňových křižovatek či protihlukových opatření

Pavel

Radku, proboha uz to postav. Take bych se primluvil za celou D0, D52, dostavte uz konecne D35 a taky dodelejte tu zakletou D49 pro mne za mne az na hranice se Slovenskem. Ale uz to vsechno proboha dostavte 🙂

Daniel Jablonecký

Asi jsi Pavle nepostřehnul, že „Radek“ není žádný monarcha.

Milan2

To nejspíš nebylo na pana ředitele Mátla. To byla modlitba ke svatému Radkovi, patronu všech silnic a dálnic v ČR. 🤭

leos

Dálnice středem hranice se Slovenskem by se hodila.

Kyk

Tak to se nejdříve zeptejte Dětí země

Milan2

Ani se jich neptejte a hned si ten projekt škrtněte ze seznamu. Nebo změňte zákony a podmínky pro připomínkování projektů. Jinak se nepohneme z místa.

factory

Nevím proč v zákoně není že připomínky se podávají v přípravné fázi. V momentě kdy se kopne do země už by se neměl nikdo k ničemu vyjadřovat.

Karl vB.

Od jinak velmi racionálního pana Mátla mně optimistické formulace typu: – ŘSD tam už vykoupilo PRVNÍ pozemky! – „…v nejbližší době bude osazovat soška svaté Barborky“ – zcela nepodstatné – „ražení průzkumné štoly vnímám už jako samotné zahájení výstavby“ – osobní názor poněkud znejišťují. Daňové poplatníky zpravidla mnohem víc zajímá samotné UKONČENÍ stavby a ZPROVOZNĚNÍ celého díla. Co když výsledek ražení průzkumné štoly nedopadne podle očekávání a pro stavbu tunelu se bude muset hledat nové řešení? Velkorysý odhad jízdní doby z Prahy na hranici Jihočeského kraje 20 min., by si asi zasluhoval z jeho strany nějaké doplnění. Středočeská D3 má… Číst vice »

DavidS

Není průzkumná štola spíše pro typ ražby a co mohou očekávat a s čím počítat než jestli vůbec? Nikoliv ANO/NE ale JAK?

Petr Šída

samozřejmě ano

Karl vB.

Ano a pokud by se tam byly nějaké geologické složitosti narazilo, mohlo by to vyvolat i složitější a stavebně náročnější řešení, než se předpokládalo a mohlo by to mít vliv na délku stavby. Věřím, že tunel Pohůrka význam důkladného geologického průzkumu před stavbou jednoznačně prokázal.

DavidS

ok, mně z vašeho příspěvků přišlo, že myslíte jinou trasu. Špatně jsem pochopil

Karl vB.

Měl jsem na mysli způsob řešení tunelu ve vytyčené trase. Někdy se bohužel vyjadřuju dost neobratně a pak to může vyznít jinak, než jsem zamýšlel.

Petr Šída

zpusob řešení je kasnej, ražená trouba, NRTM

ta stola se razi pro zjištění presnych podminek pro ražbu

Argo

Spíš na cenu než na délku stavby. Dneska existují všemožné super technologie jak tunel posilnit, většina z nich je bohužel drahá. Je ale několikanásobně levnější tyto metody použít plánovaně, než narychlo zachraňovat stavbu potom co narazí na problém

Petr

Děkujeme za analýzu, ale není na ni nikdo zvědavý, vy techniku

Y.K.

Průzkumná štola se skoro vždy nakonec stane součástí profilu tunelu. Dělá se kvůli tomu, aby se vědělo do čeho budoucí plnoprofilová ražba zřejmě NRTM jde, tedy jaké mohou dělat záběry, jak moc musí injektovat a co já vím co ještě. Rozhodně to není „tudy teda jo“, nebo „tudy teda ne“.

Jakub P

Jj, tech 20 minut by chtelo poradnou hvezdicku (v noci, pri nulovem provozu, po vyraznem zaokrouhleni, za beznych podminek nebude zrychleni zdaleka tak vyrazne a jeste bude zmenseno o prodlouzeni kolon v Praze a tesne u ni, zejmena kolem Vestce a Jesenice. Vysledkem bude spis vetsi pohodli nez vyrazne zrychleni.)

FrenkyUL

Hlavně bezpečnost a klid pro lidi kolem Benešova.

Martin

A kromě toho umožní tento úsek další rozšíření suburbií a další přísun aut na jih Prahy – který nedisponuje železnicí ani buspruhy a MHD tam pravidelně ve špičkách kolabuje.

Pavel Dvořák

Dalnice je na dalkovou prepravu, v tomto pripade smerem na jih CR. A na Tabor a Budejovice uz vede zeleznicni koridor.

zdenek

To je dost velký omyl, dálnice z podstatné části slouží k regionální denní dojížďce za prací a troufl bych si říct, že po dostavění bude víc než polovina lidí po středočeské D3 tak, že bude mít v Praze či jejím nejbližším okolí cíl a tranzit bude menší část. A samozřejmě – mnohem víc lidí sedne v tuto chvíli do auta, když už nebude stát na zasekané I/3 a situaci na jiných silnicích v Praze a okolí to samozřejmě zase zhorší.

FrenkyUL

Nepřeješ jim to co? Ani nám, kteří objedeme po D0 Prahu a chceme v klidu na jih.

zdenek

Nemám žádný pocity stran D3. Jen vidím, že lidi z Prahy a okolí jsou trvale odsouzeni, pokud jsou nuceni cestovat, k tomu, aby někde stáli a mačkali se. Buď ve veřejné dopravě kůži na kůži, nebo v autě plech na plech. To aglomerace nedokáže najít řešení takové, aby se jezdilo plynule, stejně jako ve všech obřích aglomeracích. Praha se zahušťuje, prstenec okolo Prahy taky.

Milan2

Proto je trasa D3 vedena tak, jak je vedena. Min. na úroveň I/18 je vysokokapacitním přivaděčem pro dojíždění autem do Prahy. Zastánce indukce však mohu ujistit, že všechna ta auta tam už dneska jezdí. Tedy vlastně nejezdí. Jenom tak blbě neekologicky poskakují po úzkých okreskách v kolonách a přes obce lidem pod okny.

Argo

Nejsem člivěk co všude křičí o indukcích, ale objektivně to nefunguje tak jak říkáte. Indukce spočívá na tom, že když od někud vznikne rychlejší spojení do místa práce (prahy v tomto případě), tak je víc lidí motivovaných bydlet na místech kam to rychlejší spojení vede, přestěhují se tam a toto nové spojení využívají. Ti lidé a auta která by eventuálně způsobila indukci tedy ještě neexistují (respektive existují jinde, odkud dneska mohou lépe dojíždět), není tedy možné aby tito lidé využívali okrsky na jih od prahy. Jediný způsob jak byste mohl argumentovat že k indukci nedojde, je pokud by okolí Jílového… Číst vice »

Adam Ř

Počkat, opravdu si myslíte že zrychlení cesty nenaláká žádné nové cestující? Že se tam nebude díky tomu stěhovat víc lidí a že ti co tam (třeba v Táboře) jsou se nepřesunou z vlaků do aut? Jakože to prostě nebude mít vliv na rozhodování lidí?

Jakub P

Přeju, přeju, taky bych rád projel z opačného konce Prahy v pohodě po okruhu a pokračoval dál na jih, když tam autem mířím. Ale uvědomuju si realitu a nová dálnice bez adekvátní alternativy v podobě výrazného zlepšení příměstské železnice, výrazného zlepšování tangent v MHD v Praze a podpory (nebo aspoň odstranění omezení) výstavby přímo ve městě, prostě znamená znásobení dojíždění autem a kolony na okruhu i kolem něj. Pro nás z Prahy i pro vás, které Praha nezajímá a chcete ji jen objet. Není IMO řešení D3 nestavět, ale je kravina dělat z ní něco, co situaci samo o sobě… Číst vice »

lvy

Takže aby nám po dálnici nejezdili lidi do práce, tak ji raději nepostavíme a odnesou to ti, kteří se potřebuji dostat odněkud někam a je jim celá Praha ukradená. Ale jinak bych vám zatleskal, pokud byste ty denní dojížděče dostal pryč z dálnic v okolí měst, je to vždy strašný opruz jak vám to tam naperou zprava, je jim všechno jedno, auto zasypané sněhem, dým z výfuku a tlačí na to co to jde jen proto, aby obvykle hned na dalším sjezdu sjeli do kolony ve městě…

zdenek

Asi máte problém s pochopením psaného textu. Ještě jednou pro vás a jednoduše – díky dálnici budou menší kolony, proto více lidí nasedne do aut a bude dojíždět do Prahy autem. Což znamená více aut v Praze a větší kolony na jiných místech než dnes. Problémy přenásí do míst, kde se slévá více dopravních proudů, takže na Pražský okruh, na sjezdy z Pražského okruhu do Prahy a na pražské křižovatky. Takže problémy budou jinde a s větším množstvím aut větší.

Milan2

Ne, opravdu indukce nefunguje. Kdo jezdí autem bude dál, kdo nejezdí jezdit nebude. Plus to, že VHD bude jezdit pravidelně a rychleji po uvolněných okreskách.

Argo

Ano, indukce spočívá v tom že se do té oblasti nastěhují noví lidé, kteří počítají s tím že na dojíždění budou používat dálnici. Lidi přeci jen nejsou blbý a propočítají si, že se jím dojíždět z té oblasti vyplatí lépe. Tito lidé se přičtou k lidem co auty jezdí už dneska, takže lidí co jezdí MHD se tato kalkulace vůbec netýká.

PavelM

Tenhle problém má řešení k omezení cestování do Prahy. Ne všichni bydlí za Prahou jen proto, že to tak chtějí, ale proto, že na víc nemají. Zvýšit mzdy lidí pracujících v Praze (zvýší se dostupnost bydlení), udělovat licence developerům na výstavbu v Praze s požadavkem dodávky minimálního každoročního počtu bytů (tím se stabilizuje cena komodity). Omezit byty jako komoditu k investičním účelům. Zavést mýto za okruhem D0. Prostě nesmí se stát, že domek 50 km od Prahy vč. negativních externalit je levnější než byt pro rodinu v Praze. Dnes je to tak, že levnější je, často je to jediná dostupná… Číst vice »

a8n

„zvýší se dostupnost bydlení“
Ne, zvýší se dále cena nemovitostí, protože zvýšení poptávky v situaci nepružné nabídky.

PavelM

Musí platit všechny tři zásadní podmínky zároveň: vyšší mzdy, dostatek bytů vázaný na licenci k činnosti developmentu a zamezení nákupu bytů čistě pro investiční účely. A nebo taky nemusíme dělat nic, demografie to vyřeší za nás. Ale obávám se, že pro Prahu ta demografie bohužel platit nebude.

michal001

A ty byty koupí spekulativbí fondy… Bez zrušení krátkodobých pronájmů typu AirBnB se bohužel nestabilizuje vůbec nic.

PavelM

Na okrajích města nehraje AirBnB až takovou roli, tam se spíš ukazuje vliv přistěhovalectví do města.

Karl vB.

Čím to je, že v jiných zemích pořízení bydlení nestojí tolik, jako v Česku?
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/cesko-ma-nejdrazsi-bydleni-v-evrope-na-porizeni-noveho-bytu-je-v-prumeru-potreba_2408061716_tko

lvy

Ale já vám rozumím, jen vy to chcete řešit tím, že tu dálnici nepostavíte a tím potrestáte právě t, kterým je celá Praha ukradená a jen potřebují projet kolem, protože jiný cesta není.

michal001

Přesně, postavili tam silnici, ale jezdili jim tam lidi 🙂

Stráťa

Tak jediná alternativa je změnit potřebné zákony a začít pořádně stavět v Praze, aby nebylo potřeba dojíždět, ale z toho se památkáři a starousedlíci po…ou.

PavelM

Zákony nejsou až tak špatné. To jsou vše jen výmluvy. Lidi nemají adekvátní mzdy na evropskou cenu bydlení v Praze. Tam, kde je připravená infrastruktura, stavíte bytový dům do dvou let od zahájení práce na projektu pro povolení stavby. Je potřeba rozlišovat povolení jednoho domu a přípravu infrastruktury v území a nebo dokonce změnu územního plánu. Developeři to vše rádi rámují dohromady. Je to jako kdyby člověk chtěl stavět dům na vsi uprostřed pole. Než změní územní plán, než přivede k místu síťě atd. To je také na roky, než když má někdo zasíťovanou parcelu. To staví taky do roka.… Číst vice »

michal001

Je otázka, zda na ty byty dosáhne pražská střední třída (jako konečný uživatel) nebo spekulanti.

J.K.

Tak v době dokončení D3 by se měl taky dokončovat okruh Prahy, takže pak snad na jih Prahy nepojede člověk co jí potřebuje objet a severem to bude kratší…

factory

Tak asi jak z kterého směru. Když pojedu z Hradce na ČB tak nepojedu kolem celé Prahy vrchem…

Daniel Jablonecký

Ano, to je pravda. Větší rozvoj výstavby v okrese Benešov se dá předpokládat. Část sice poberou vlaky na 210 a 221, část busy (některé linky pravděpodobně dálnici budou využívat) no a ten zbytek pojede auty. To není nikterak překvapivé.

Zdeněk

Tak brzy bude v Písnici metro a u něho P+R.

michal001

To brzy tipuji tak na 10-20 let. Při současné rychlosti.

michal001

A kde ty auta asi budou parkovat, když jsou všude modré zóny??? Všichni víme, že kapacitní nové P+R parkoviště jsou pouze scifi jedné houbičky.

Vítek

Zajímavý detail – D35 již není považována za prioritu

Silničář v zácviku

Mátl bude mít patrně na myslí dálnice, které jsou v přípravné fázi. D35 má celá SP, a tím pádem běží VŘ (kromě Úlibice, kde se snad vypíše do konce roku) nebo staví.

M H

Možná proto, že jeden kus je v běhu PPP a zbylé se už staví…tedy D35 není priorita, protože je už „vyřešená“.

Tom

Naopak je to krásné, že D35 už není priorita, protože je v podstatě vyřešená.

Milda Froněk

Předně: Celá trasa dálnice do konce roku 2025 určitě nezíská pravomocné územní rozhodnutí. To je zkrátka nemožné, když dnes nikde není nepravomocné rozhodnutí ani na jednu část. Řízení v 1. stupni potrvá zhruba rok a půl, a po odvoláních zabere 2. stupeň dalších šest až dvanáct měsíců. EIA je platná přibližně do začátku roku 2027. Bez ní se stavět nebude. ŘSD se ovšem nikde nechlubí podáním žádosti o prodloužení její platnosti. Přitom je to proces na zhruba dva roky, což znamená, že dnes už je stejně pozdě. Takže bude nutná nová EIA. Chystá ji ŘSD? A kdy ji chce projednat? Času… Číst vice »

FrenkyUL

Ale no tak. Třeba je to Mátlova taktika. Už stavíme. Pár lidem praskne cévka a ostatní budou konečně jezdit. 🙂

PavelM

Jedno pozitivum na nové EIA by přeci jen případně bylo. Snad to někoho napadne to rozdělit na úrovni Václavické spojky.

a8n

Pozdě není, žádost o prodloužení stačí před skončením platnosti podat, není potřeba, aby byla vyřízena. Ostatně jsou i případy, kdy MŽP žádost vyřídilo necelých pět let po skončení platnosti, takže reálně zůstalo pár měsíců akorát na další žádost.

Marek

Uživatel si již nepřeje diskutovat.

Karl vB.

Nějaký link na „Výňatek z tisku“ by byl?

Marek

Smazáno pro odkaz na organizaci šířící bludy

Karl vB.

Teď jsem zaznamenal, že redakce na základě požadavku pana Mátla provedla aktualizaci cenového údaje, takže mně pane Marku nezbývá, než vám gratulovat ke zdroji čerstvých informací.

DavidS

Reálně to bude kolem 40-50 vzhledem k tomu, že cena dálnic je většinou na 60-70 procentech odhadované částky.

Pavel Dvořák

A alternativni trasa by vysla tak na 50 mld., protoze musi zahrnout i rozsireni D1 mezi Mirosovicemi a Prahou.

DavidS

Jestli je myšleno ro rozšíření současné silnice, tak ta by vyšla možná i na více, krajina je tam také dosti členitá, vede blízko obydlí, musela by částečně do nové stopy.

A. Mikulka

Hlavně třeba šestipruhová dálnice rozhodně nemá kapacitu dvou třípruhových. Stačí se podívat, jak řidiči využívají tři pruhy v úseku Mirošovice – Praha.

Zdeněk

Až bude D3 nebudou muset přidávat nové pruhy na D1, protože část dopravy to odkloní. A uleví se i I/3 směrem na Benešov.

leos

Kapacita dálnic by byla vyšší, kdyby se smělo předjíždět z obou stran. Řidiče jezdit co nejvíce vpravo stejně nikdo nenaučí, takže taková změna by prospěla (s omezením, že předjíždět zprava by se smělo jen opatrně a s malým rozdílem rychlostí).

Pavel Dvořák

Informace uvadene na strankach te vasi Alternativy jsou dost zavadejici informace. Ale to se dalo cekat.

Financni odhady alternativniho reseni jsou dost podstrelene a efektivita reseni taky skoro nulova. Jak tam mate zapocteny naklady na nutne rozsireni dalnice D1 od Mirosovic na Prahu, protoze uz ted je 6 pruhu na hrane. Odklon D3 a jeji privedeni na okruh v jinem miste vyrazne ulevi useku Mirosovice-Praha.

Kusi

Mě hlavně přijde, že ta Alernativa D3 počítá s tím, že lidé bydlící kolem současné I/3 jsou už přece zvyklí!!! Není přece problém přidat další pruhu, tak co, teď nebudeš mít silnici u baráku, ale na baráku!!!

FrenkyUL

Určitě nemají propočet, kolik bode stát bourání baráků.

Vojta

Přijde mi trochu optimismus mít letos ÚR na celou D3, když řízení na první 3 úseky běží 14 dnů. Těm zbývajícím úsekům už bych letos věřil více.
Jinak SP už bude řešit DESÚ?

Milan2

Ano, je tu určitá šance na 2 magistrátní úseky 0304 a 0305/I, že letos by bylo ÚR vydáno. Ale s nabytím právní moci bych tak optimistický nebyl. Stavby 0301-0303 samozřejmě ÚR nejdříve tak za rok. V případě DESÚ je možné očekávat i zázraky, ale i tak to bude s EIA o prsa velmi drobné ženy.

PetrN

Těm 20 minutám co zmiňoval pan Mátl v podcastu jsem se včera docela pousmál, na trase 58km by to znamenalo průměrnou rychlost 174km/h 😀
Realita bude spíše kolem 30 minut vzhledem k tomu že bude po cestě hned 7 tunelů o celkové délce 7km s omezením na 100km/h…

František

Asi to bral podle toho, kolik mu to trvá s doprovodem na majáčky:)

beedat

Ale úspora bude ještě větší než těch 40 minut, kolik hodin já už nechal na těch zk**vených kruháčích u Benešova….

Jakub P

Nebojte, ve spicce je v kolonach budete nechavat stale, jen trochu jinde…

A to do te doby, dokud nekdo nevymysli a neprosadi pouzitelnej primestskej vlak z Prahy na jih. Coz je vzhledem k terenu a charakteru osidleni pomerne slusnej orech.

A. Mikulka

Už to píši asi potisícíkrát – ty kruháče jsou naprosto v pořádku, zk**vení jsou řidiči, kteří neumějí jezdit.

Frantisek X

Však mezitím schválí i na dálnicích 200 km/h. Mezitím Praha – Benešov po kolejích stále původní klikatou tratí spolu s místní obsluhou, protože jsme VRT odklonili k dalším poměrně rychlým tratím do Polabí. A na jihu i západě zase místní obsluhu narvali do dálkových průtahů. Aby nám těmi vlaky nejezdil moc velký podíl lidí, o věcech už ani nemluvě. Dopravní politika konzumerismu v praxi. 🙂 Ne, že bychom někde i dálnice nestavěli pro místní vazby, zatímco se nám místní silnice rozpadají, ale…

N.N.

Tak tentokrát pro změnu na železnici vadí místní obsluha, už žádné přidání zastávek…

Adam Ř

Myslíte si že by dvě koleje na Benešov stačily pro dálkovinu z Prahy na Vysočinu, do Brna a Ostravy i na Budějovice?

DavidS

No to záleží, protože já v poslední době jel mezi koncem dálnice D3 a Prahou vždy v koloně a tudíž spíše než 90 tak často 30 a nebo max 50. Teď ještě umocněno úpravou křižovatky v Miličíně. Prostě ta silnice dávno nestačí a bohužel je to na ní poznat.

Zdeněk

Přesně, I/3 nestačí. Proto musí být nová D3 až do Prahy. A alternativní trasa kopírující I/3 není možná. Každá dálnice musí mít doprovodnou komunikaci a do křížení D1 a D3 u Mirošovic prostě nedáte. Kam to tam chcete nacpat?