Martin Kupka převzal řízení ministerstva dopravy. Chce 200 km nových dálnic, VRT i lepší veřejnou dopravu

Martin Kupka (vlevo) přebírá resort dopravy. Foto: Ministerstvo dopravyMartin Kupka (vlevo) přebírá resort dopravy. Foto: Ministerstvo dopravy

Mezi prioritami je i rozšíření OneTicket do dalších segmentů veřejné dopravy.

Zpět na článek
170 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Nuže držme palce. Hlavně tu železnici teda.

Jan Hašek

Nějak mi z toho čpí duch někdejší silnične orientované ODS. Podle dostupných vyjádření jsou info o železničních stavbách dost okrajové.

Obecná proklamace o VRT, chybí mi jasná deklarace, ze se to modernizací z Plzně na západ myslí vážně. Te Brno-Přerov opravdu bude dvoukolejná trať s 200 Km/H.
Vzdyt 4.koridor není co řešit, tam zbývá “jen” NeMaŠe a ze by měl na mysli novostavbu CB Linec, o tom dost pochybuju….

Moderní pohodlně vozy… vzdyt to je především věc dopravců a kraje….a v poslední době se to dost zlepšilo

jal

Nečpí. Je to opravdu on.
„Správa železnic nechala vypracovat materiál, který navrhuje zrušení až jedenácti seřaďovacích nádraží po celé zemi. Jsou prý zastaralá a nepotřebná.“

MHD

A to ta správa stihlavypracovat na žádost ministra, který je ve funkci pár dní, nebo to dělá ze své vlastní iniciativy?

Vašek

Stačí vypracovat dvě varianty. Vyhraje levice, nerušíme, vyhraje pravice, rušíme. Z historie lze vypozorovat, odkud a kam bude foukat vítr.

Vašek

Jojo, dálnice a VRT by byly fajn. Ale máme také silnice 2. a 3. třídy, které mnohde připomínají tankodrom. Nebo je zrušíme jako lokálky a z některých uděláme cyklostezky?

nowas

Kraje.

Majkl

Dobře proškolil.

Vašek

Těm krajům někdo sype do korýtka, ne?

Martin

Snizeni zdaneni platu, tedy zruseni superhrube snizilo danove prijmy, ktere castecne jsou rozdelovany krajum…

Petr
Lemmy

Vám s těma vnitřníma Sudetama už dost hrabe, že? Problémem té oblasti není že tam nejsou silnice, ale že tam prostě není nic. (A postavení sebelepších silnic to nevyřeší, není to kým dosídlit a co tam dělat.)

Petr

Kdyby jste uměl pořádně číst, tak si otevřete odkaz a zjistíte, že jsem jen opsal to co je v článku od pana ministra.

Petr

A ještě bych doplnil, že já používám pojem středočeské Sudety a pan inistr vnitřní Sudety.

Frantisek

Kdyby fungovaly páteřní železnice, daly by se u silnic soustředit síly právě na místní spojení, kam koleje nedosáhnou. Stavět primárně dálnice, k nim možná jednou paralelně VRT (proč ale potom), flikovat pár dalších tratí a zbytek neřešit, to zavání dalšími mrtvými územími a přeplněnými centry. Plus většinou dopravy v autech, ještě výraznější než dnes, kdy je na kolejích už jen asi 17 % (na Západě ještě méně).

MHD

Navrhujete tedy stavbu dálnic zastavit?
Dálnice mají svoji koncepci desítky let danou. U VRT koncepce teprve vzniká.

Martin

Spis je tu obri dluh vuci zeleznici, o desitky let zaostava za silnicni… tedy prioritou by mela byt nyni zeleznice a klicove useky dalnic,… Jenze posledni dobou je vice slyset uz o planech na dalsi danicni spojeni jako dalnicni okruhu v cechach mezi krajskymi mesty apod., ale o zeleznici se mluvi cim dal vice o tom jak jeste oskubat planovanou VRT a jak pro jistotu k nim ani neplanovat privedeni regionalnich trati a jako korunu tomu nasadi plany ridce osidlenym uzemim… Tak jsem zvedav, co z vlady vypadne, pac do konce volebniho obdobi ma planu jen pripravit stavbu VRT… tedy… Číst vice »

rhol

Soukromě tipuji, že úspěšnost jeho slibů bude 25%.

Air Traveller

to vubec neni spatne.

Palecek.M

V tomto odvetvi musi pracovat opravdu bezpaterni svine, protoze jakmile ukazete lidskou tvar, stavebni lobby Vas totalne rozjede. Bohuzel.

ABCD

Tak si řikám o kolik procent může takový ministr „změnit běh dějin“. OK. Možná může dohlídnout na to, aby měl kvalitní podřízené. No jo, ale když kvalitních lidí je vždycky málo. Největším problémem mi přijde různý nepovedený uzemní řízení, nepovedený výběrka, která někdo oprávněně napadne. Někdy úředníci poruší zákony, předpisy někdy udělají chybu. Někdy je to vyšší moc (jako pan Patrik, to co si vybere, s tím je na několik let ámen). Jak to může ovlivnit ministr? Když kvalitních lidí je vždycky málo… Ok. Teoreticky mohou být nějaké projekty do zásoby. Jenže to by znamenalo víc zaměstnanců v ŘSD, ale… Číst vice »

Jofrey

Může zrušit rozhodování 14 gubernii o veřejné dopravě a v takový aglomerace ať to stát dělá centrálně. Klidně každý kraj ať má svého člověka v tomto úřadě. Ale ne každý kraj podle sveho

Pája

Tady bych potřeboval dát půl palce plus a půl mínus, tak se zdržím hlasování. Něco je dobře v gesci krajů, ale něco – třeba cesty mezi kraji, tarify atd – už tak dobré není.

Lemmy

Kde konkrétně nejsou dobré cesty mezi kraji? Já takový problém nikde nezažil, ani nepozoruju (na hranici dvou krajů bydlím a do třetího dojíždím pracovat).

Lemmy

Modrogumní vlhké sny… to se naštěstí nestane.

ivanK.

Vystudovaný žurnalista, moderátor, redaktor, mluvčí… to mluví za vše. Ti už toho přece dokázali (hlavně na hubě)

Jarek

Ivánku, kamaráde. Ministr je politická a manažerská funkce, není to vševěd, do kterého ho pasuješ.
A copak jsi dokázal ty?

Daniel Jablonecký

Takovej Peltrám sice byl dopravák, ale jako ministr stál za houby. Prostě to nebyl politik, i když třeba jako odborník by obstál. Ale ministr musí být především politik a ne strejda z vysoký školy (Moos). Takový odborník bez politického vlivu neprosadí nikdy nic.

Pája

Tohle mně u pana Peltráma mrzelo. Měl rozhled, znalosti, se spoustou jeho názorů jsem se ztotožnil – ale prostě je v tom našem dvorečku nedokázal prosadit. To neříkám jako výčitku, ale jako povzdechnutí.

Ota

…vlk taky sliboval … 🙂

Pája

👍👏😀

Petr

Vládní koalice ale slíbila dojezd z krajských měst do Prahy do jedné hodiny. A zrovna to byla ta část, která má ve Středočeském kraji spory s ministerstvem dopravy. Držím mu palce, ale jako garant koaliční smlouvy ve Středočeském kraji a zároveň člen vládní koalice, to bude mít těžké.

Pája

OK, rád se svezu z krajského Zlína do Prahy spojem s jízdní dobou do jedné hodiny. 😀 Dnes jsem chtěl jet přímým vlakem do Hodonína. Větsina trasy vede po koridoru. Když jsem spatřil u peronu přistavenou opravdu smrdící Reginu, tak mně začala jsem bolet hlava a byl rád, že jsem nekoupil jízdenky předem. Sorry, ale tohle v roce 2021? Vrátili jsme se pro auto u nádraží. Nějak jsem v jeho prohlášení nezaznamenal OPRAVDOVOU snahu o železnici 21. století.

Frantisek

Vlakem? S těmito leda vlastním autem. A to jsem si myslel, že ne…

Pája

Včera mně od cesty přímým vlakem Zlín – Hodonín spolehlivě odradila naftou smrdící Regionova. Hádejte, co vyhrálo místo ní? Auto, které původně mělo čekat před nádražím.

Emil

Jo a Vaše auto naftou, příp. benzinem nesmrdí? Samozřejmě pokud nemáte elektromobil či hybrid/LNG/CNG. Neodpustím si, abyste se nepo…vy fajnovko… pokud jste pospíchal chápu, že jste jel autem …. ale kdyz už jste stál na nástupišti a nejel tím vlakem jen kvůli tomu, co jede, tak to opravdu nechápu … např. motorové jednotky řad 845 (exDB628) a 654 (RegioSprinter) dle Vašich slov „smrdí naftou“ taky, ale těmi byste určitě nepohrdl a klidně do nich nastoupil, že?

Pája

Po koridoru vede většina trasy třemi okresy. To jezdí Panteři a nebo ještě Honeckery dosluhující se Syslem a strká/táhne je Rychlé ESO. Pokud by byl přistavený Shark nebo třeba RS1. Ale tahle konkrétní Regína fakt smrděla do dálky. Buď bufík, nebo blbě seřízená atd. Smrděla prostě násobně víc než jindy. Jasně, Šimonovský je chválil, ale on toho nakecal… Ta rychlost na koridoru a akcelerace, to pohodlí….. 63 km, kromě 11 po koridoru s traťovou rychlostí 160 trpět hodinu a čtvrt v Regině? Ne, ne a znovu NE. Za hodinu a půl jsem Panterem v Brně. A opravdu nemám odvahu ty… Číst vice »

Blume

Tak ze zlina to bude letadlem. Ale protoze tu neni letiste, tak trajflem do Otrokovic, jen pak uz teda ten airoplan bude muset hodne topit, aby to stihnul 😉

Ten borec asi netusi, ze Pardubky a HK nejsou jedinna krajska mesta 😀

Pája

Takže vlakem? No, dnes jsou na světě systémy, které těch 300 km do hodiny zvládnou. Schválně jestli to borec dá do provozu i u nás a do konce volebního období.

Pája

Třeba bude v nádraží teleport 😀

standa

Výrazně pokročit se stavbami na IV. železničním koridoru . vážně???? 😀 tam už se výrazně pokročilo že zbývá aby se začalo realizovat nema-še. maximálně začít připravovat vylepšení úseku od uhřiněvsi k berounu nebo od ČB na statní hranice. takže cpát to do slibů je přivlastňování si zásluh předchozích vlád..

tarten

Teoreticky by to mohlo také znamenat zatočit klikou u nové trati Zahraďák – Velké Popovice – Benešov, ale tomu nevěřím. Spíš bych pod tím slyšel jen NemaŠe a tak nějak přípravu na trochu šokézní jarní čtvrtroční výluku.

Petr Šimral

Zatím se opustilo odbočení na Zahradním městě a nejnovější úvahy vedou k odbočení (úrovňovému) až za Uhřiněvsí a vedení přes Lipany a Velké Popovice do Benešova.

Tomáš Záruba

Podle mě jediné možné (ve smyslu aby to technologicky fungovalo) je udělat nový vstup do ŽUP nějak podle D1, asi na Spořilov (a tedy „rovně“ do Vršovic).

Jirka Z

Ta nová trať by mohla být přibližně v trase Kačerov, tunelem za Kunratice, Jesenice, Kamenice, Čakovice, Pecerady, Benešov. S tím, že by mohla sloužit i příměstské dopravě pro obce, kolem kterých by vedla.

Martin

Pokud se ma vazne stavet, tak jedine v koridoru vymezenem v uzemnich planech kraje a obci, a to je ve stope puvodne planovane VRT, jinak to v takto huste osidlenem uzemi nepostavite, a stavel bych ji priparne jako dalkove spojeni s rezervou na vyssi rychlosti.
Tu rezervu na VRT bych nepodcenoval, pomohlo by to rychlejsimu spojeni jiznim smerem a konkurenci budouci D3.

Regionalni doprave ale slouzit muze, nove zastavky mohou byt na odbocnych kolejich a diky primemu vedeni trati i velmi rychle napojeni Benesovska a jizniho predmesti Prahy.

Jarek

Spojit Uhříněves s Berounem je zajímavý nápad. Ale považoval bych za vybalancovanější před tím udělat něco pro Liberec.
Nejde mít na jednom místě super štreku a na druhém pomalu 19. století…

Jan

Ty sliby ohledně dálnic jsou teda nic moc. Severní D0 „připraveno k výstavbě“? Co to je? Územní rozhodnutí s 50 rozklady?
O SČ D3 ani slovo. D35 už je tak i tak v pokročilé fázi přípravy, stejně tak přerovská D1, takže to cpát do slibů mi přijde spíš tak past pro lidi, kteří to nesledují. O D52 ani zmínka taky.

Jarek

Jojo, taky… D35 je laciná, D3 zcela chyběla. Nějaká stopa z předchozího působiště?

vašek

Spíš je otázka jestli na to budou peníze a jestli si poradí s nimbysty a ekoaktivisty.

Martin

Tak ono jde predevsim o dokonceni D35 a take o rychlem dokonceni D11, kde jsou polaci uz na hranicich… to uz da celkem hodne a kdyz pripoctem D0, mozna to i da 200km…

Kodl

Zhodnocení za 4 roky. Osobně…za mě….velké scifi.

Bohouš

A křičelo na lidi: Pamatuj! Musíme pohnout s dostavbou Pražského okruhu, za čtyři roky bude rozestavěna klíčová část mezi Běchovicemi a D1, severní část okruhu bude připravena k výstavbě.

Jiří 3

Vyhlašuju zde anketu.
Pokud si myslíte, že pan Kupka dokáže splnit své sliby dejte palec nahoru
Pokud si myslíte, zě své sliby splnit nedokáže dejte palec dolů.

Šašek

Dobrá anketa a hodnotím palcem nahoru, že je možnost splnit nějaké sliby. Celkově mám názor, že ČR na to prostě nemá. Z hlediska finančního i lidského kapitálu. Chce stavět VRT? Hloupost, ČR je prostě taková stále nedokončená dálnice D1. Jestli nebudou nic nového budovat a třebas jen opravovat, tak je mi to úplně jedno…

Vladimir

Že by snad někdo zjistil, že žijeme v 21.stoleti a uz nebudeme muset mít u sebe průkazy? Zázraky se dějí, ale museli jsme si na ně počkat více než 15let, než si toho někdo všimne. Přeji ministrovi bohatý rozpočet a taky tým co bude mít sílu stavby realizovat za normální peníze.

Tomáš679.2

Já opravdu nevím kam se lidstvo dostalo, když se stále slepě vrhá do náručí virtuálního prostředí na které nelze se stoprocentně spolehnout. To je opravdu už lidem zatěžko s sebou nosit doklady? Až spadne sít a nebo se stane jiná nepředvídaná událost tak průkaz jsou zadní vrátka jak se možným komplikacím vyhnout.

vašek

Prý bude stačit se při řízení vozidla prokázat občankou. Ale já většinou mám sebou v autě jen řidičák a doklady od auta.

VýpravčíXY

A kolik máte v peněžence jiných karet ? Bankovnich, slevových, kartu na vstup na pracoviště a dalších ? Ta občanka o velikostí té kreditní karty, se vám tam už nevejde ? 😂😂😂😂

vašek

Nosím u sebe pouze ty karty a doklady které momentálně potřebuju

Tomáš679.2

Jakmile opustím bydliště, tak mám u sebe vše. OP je klasika, ŘP (co já vím zda ho nebudu náhodou potřebovat), zdr.pojištění (to se vyžaduje stále a nespoléhal bych na vstřícný přístup v případě potřeby),Doklady od vozidel (člověk nemusí přemýšlet a nikdy je nezapomene) a další a další. Třeba slevovou kartu nevlastním žádnou. Jistě, pokud ztratím doklady, tak všechny. Ale také k nim jdu jen když je potřebuji a nebo doma pokud si bere auto někdo jiný z rodiny. Představa toho, že osobní doklady nebudou a člověk bude jen jakási položka někde v síti se mi nezamlouvá. Třeba to, že na… Číst vice »

ABC

A proč bych měl uhrazení dálničního poplatku někde někomu dokládat? Ostatně to pedeefko co mi pošlou mailem si také můžu zfalšovat sám.

Tomáš679.2

No tak jistě, asi můžete. Pokud dálniční poplatek uhradíte na poště tak od toho máte papírovou stvrzenku. A proč dokazovat? Opravdu existuje naprostá jistota, že se některé nuly a jedničky z nějakého systému nevytratí? Víte, pokud jde o papírové doklady tak ty je možno ukládat do šanonu. Pdf se s největší pravděpodobností někam založí, časem smaže a je konec. I na evidenci vozidel Vám řeknou, že doklady od vozidla vyřazeného z evidence je dobré minimálně na dobu 10 let schovat. To kdyby si někdo vzpomněl, že jste třeba nehradil povinné ručení. Setkal jsem se i s případem, kdy bylo nutné… Číst vice »

Karl vB.

Pokud moderní on-line technologie fungují, je to super, pokud je výpadek, nastává velký problém, nefunguje nic, co nemá standardně připravené záložní řešení.
Když jsem byl hluboko v minulém století u tety na vsi „na prázdninách“, tak jsem byl pravidelně vysílán na nákup. Jednou po bouřce nešel proud, ale nakoupit nebyl problém. V krámě rozsvítili petrolejku, dostal jsem vše, co bylo na lístku, zaplatil (pokladna měla ze strany kliku) a šel…
Dneska by se ani neotevřely vstupní dveře, nehledě na nemožnost zaplacení.

Tomáš679.2

Naprostý souhlas.

none

Pamatujete na to, jak se lidstvo balo jezdit vlakem, co jel vic jak 20km/h? Hele, jezdime rychleji a zijeme.

Ludvík

Což o to, program je to pěkný. Takový nekonfliktní, že si každý najde co se mu líbí. Chceš dálnici – máš ji mít, chceš moderní železnici – máš ji mít, chceš VRT – máš ji mít, chceš rozšířit cestování na jednu jízdenku – máš ho mít, atd. Jenže druhá věc je praktická realizace. A také platí, že se nikdo nezavděčí všem. Obvykle jsou někteří spokojení a druzí nespokojení. Případně (v naší realitě častý jev) jsou nespokojení všichni. Jinde v Evropě bývá dopravní politika konfliktní. Jedni by jezdili po dálnici 160 km/h a druzí by snížili rychlost na 110 km/h. Někdo… Číst vice »

Tomáš679.2

Já bych prosil mimo výstavby nových komunikací i opravu těch stávajících. Dále návrat k dálničním známkám kdy je snadno a bez nějaké lustrace rozpoznatelné, zda vozidlo má uhrazen poplatek za užití dálnice či nikoliv. Rovněž z toho důvodu, že člověk musí nyní hlídat kdy poplatek uhradil. A bylo by toho více.

V. F.

Za 4 roky budou rozestavěny Běchovice a severní části připravené? Dělají si už z lidí p*del nebo co.. vždyť to je stejný nebo snad ještě pomalejší harmonogram, než současný 😀
A kde je jako to zrychlení? 🙁

Robert

Ano, jinými slovy, pokusím se nebrzdit to, co ma SŽ a ŘSD rozestavěno a připraveno za kolegy Havlíčka. Úplně hmatatelně vnímám tu ZMĚNU, co včera nastala….

***** Petr

To víš , nekecali a makali 🙂 . A to budou nové dálnice všechny už jenom třípruhé , aby se tam při stříhání pásky všichni vešli. Nebo pojedou stávající salámovou metodou a úseky se malinko zkrátí a budou stříhat pásky na délku tělesa. Na SŽ už kupují taky nůžky , jen jim chybí olej do kterého je zakonzervují aby jim do použití nezrezly.
Ale vážně. Věřím tomu, že pokud po stávajícím „hospodaření“ jen trochu budou peníze tak horší to být nemůže , zvláště starostové to mají k voličům blízko a další volby by to neobhájili

Koumes

A čekali jste nějaké zázračné programy výstavby s rozpočtem SFDI 200 miliard ročně, nebo co? Já bych byl rád za toto a hlavně aby udržel slib, že bude držel ozpočet na výstavbu vysoký a stabilní. Za minulé a hlavně předminulé vlády peníze pro SFDI, kdy o tom rozhodovali ministři financí i dopravy z ANO, dost kolísaly. Viz třeba zde: https://cs.wikipedia.org/wiki/St%C3%A1tn%C3%AD_fond_dopravn%C3%AD_infrastruktury

Jiri

Bude zalezet jestli Ceske Budejovice (kvuli priposranosti MMR, tehda pod vedenim ANO) potvrdi uzemni rozhodnuti.

tarten

Pozor, tohle je článek o ministrovi, ne o SŽ. Narozdíl od SŽ, která má začátek stavby VRT Polabí na rok 2025, tenhle ministr NIKDY nic takového neslíbil. Vždy mluvil jen o přípravě, obvykle v poloze, jako by příprava prvních staveb (aspoň nějakých) měla být za něj dokončena. Jako by si představoval za svojí vlády 2021-25 pouze přípravu a rozjetí staveb včetně Běchovic až cca 2026. Přijde i to takové víceméně realistické.

Vít Jůza

Žel u něho je zřejmá priorita dálnic, byť nakonec, aby to bylo jako vyvážené, slovy zmíní a fakticky nezruší ani železnice (aspoň snad ne všechny).

Pája

Je to přístup, který v ČR bohužel razily pravicové vlády už od roku 1990. Nezpochybňuju význam silniční infrastruktury, jen jsem si to myslel dříve, než to budoucí ministr prohlásil.

zdeva

1 kilometr dálnice týdně!!! To nedá…

Robert

Jakože přeruší to, co je rozestaveno a připraveno k vystavbě? No, i to je vlastně možné…..

Vašek

Tak schválně, jak dlouho pan ministr vydrží. Někteří sotva zjistí, kde je bufet a na kterém patře toalety a jdou od válu.

tarten

Tohle ovšem není ministerstvo zdravotnictví, na kterém bezradný premiér střídal ministra snad každý měsíc, aby v televizi vypadal akčně.

Martin

Do roku 2024 má být zahájeno necelých 300km dálnic,na IV.žel.koridoru zbývá zahájit jedna stavba,první úseky vrtek se mají zahajovat v roce 2025 takže de facto stačí do ničeho nehodit vidle a ono to pude samo a pak na konci slíznout smetanu.

Ondra L.

Asi tak. A se zvysenou objednavkou regionalni dopravy v nekolika klicovych mistech muzeme rict, ze ty investice do 4. koridoru apod. v podstate splachneme do hajzlu, protoze stavet za desitky miliard trat, kterou vyuziji jednou za hodinu rychliky spojujici prahu s jednim mensim mestem asi nedava moc smysl. Ale tak myslim, ze kupka uz dostatecne naznacil, ze absolutni prioritou jsou investice do aut.

VTT

Po IV. TŽK jezdí ve špičce 2 páry rychlých vlaků už teď.
Objednávka regionální dopravy není jeho věc, ale nemyslím, že by se ani nejzatíženějším úseku nějak zvyšovala oproti plánovanému a stále ještě nerealizovanému rozsahu (4x Os, 1x Sp).

Tomariero

Naopak, úsek Tábor Benešov je na odstřel co se týká os vlaků.

tarten

Jo vy myslíte Tábor – Benešov, který pod drátama zabíjí, ach pardon, „zachraňuje“ Regionova zas a znova, co to nestíhá ani za hodinu zatímco jiný vlak by to dával o čtvrtinu rychleji nebo i rychleji, patrně s polovinou techniky a polovinou lidí, tedy mnohem levněji? Tak to jo, to vás chápu.

Milan

Tak na staré jednokolejce by jízda osobákem asi ani žádná výhra nebyla, navíc místy i omezení kvůli stavbě. Příští rok už by měla být nová trať v provozu, ale po tříměsíční výluce. Možná je zredukováno na minimum právě kvůli tomu…

Daniel Jablonecký

Benešov – Sedlčany ještě smysl dává, ale dál na jih už je to slabota.

tarten

Tím menším městem myslíte Linec? Tam se s expresem počítá jen jednou za 2 hodiny. Podobně Krumlov. Do ČB má jet od Veselí něco za hodinu dvakrát, do Tábora ve špičce od Prahy tak 5×. Takže nevím které myslíte.

Koumes

Jde také o to, že pokud se jakákoli trať významně zrychlí, obvykle dojde k nárůstu přepravy, protože to další pasažérům začne dávat smysl.

Milan

Jaký rozsah byste objednával vy, když dopředu víte, že trať bude dlouhodobě ve výluce?

Marian Kechlibar

No vidíte, a pan Bárta se svého času rozhodl pro ty vidle…

Robert

Přesně

tarten

Byl bych moc rád, kdyby předchozí ministři do ničeho nehodili vidle. U některých by mi to úplně stačilo. S Bártou na prvním místě…

Kiko

Axele těš se! Bude více vagónků, mašinek, silniček, autobusků, autíček.
.. A nakonec budeme všichni pasažérští nádražáci! Budoucnost nelze změnit!

Ondra

Zapomněl jste na lokotky 😇

Výkolejka

Jeste je v diskuzi o pesach a vysvetluje neco zhruba jak na zaklade mnozstvi exekuci v regionech upravit interier aby to pritahlo vic solventních zákazníků : – D

Výkolejka

Jen doplnění: Axel se rozhodl ukoncit psani příspěvků na tomto webu : – D

Kiko

Tomu přece sám nevěříte… Vydrží sotva hodinu 😃

Jenda-71

Axel se přejmenuje na Lexu a pojede dál ….

Výkolejka

Nevěřím 😁

Apten

Tento nadpis nečte. Nebo možná jo ale nediskutuje.

Lektor

Tradiční sliby – D1, D35, okruh kolem Prahy, VRT, vlak na letiště aspoň ministervo ušetří na prohlášeních, stačí použít předchozí.

Kamil Novotný

Takže přesun alespoň malé části nákladní dopravy na koleje, například financováním vleček za přispění státu zase nic. Zase jen dálnice a kamióny.

Jonáš

No tohle absolutně nikoho nezajímá, při tom tohle je ta nejzásadnější věc, jak začít vozy zboží po dráze..

Daniel Jablonecký

Vozy po dráze už jezdí. U nás od roku 1839. Nebo mi něco zásadního uniklo?

ABCD

Může se někdo dát příklad podniku nebo odvětví, kde by postavení vlečky přineslo velké zlepšení? Když to řeknu v extrému, tak postavit vlečku ke každému Hypermarketu asi nemyslíte. Protože pak by ji musel mít na druhé straně jejich řezník, pekař, zelinář nebo dodavatel oblečení…. A investice do vlečky opravdu nejsou malý peníze. Spíš nějaké velkobjemové substráty typu uhlí nebo stavební hmoty nebo auta z automobilek to se vozí, ale tam ty vlečky většinou jsou. Říkám si jak je teď kůrovcová kalamita, tak by bodly nákladní nádraží na to dřevo, ale kalamita bude trvat tři roky a pak zase padesát let… Číst vice »

Bobin LD OV

A není to málo těch 200km dálnic, Antone Pavloviči?

Ondra L.

No asi to ma spocitany na 200. Tak jako havlicek jezdil strihat pasky na stavby zahajene za dana toka, tak kupka bude strihat pasky na tech, ktere zahajil havlicek. Je jich rozdelanych udajne 178 km, tak to uz ma skoro splneno.

Bobin LD OV

Kde je rozděláno 178km? Přesné úseky prosím. Vím o rozdělané D35 Časy – Ostrov. Někde na D3 se snad kope, a kde jinde?

abc

Můžete mi vysvětlit, proč takhle komentujete něco o čem vůbec nic nevíte?
Rozděláno je 131km a soutěž běží na 39 km

Jakub

Tak to toho moc nevíte. Rozestavěno: D3: Úsilné-Hodějovice 7.2 km Hodějovice-Třebonín 12.6 km D4: Háje-Milín: 5.5 km Milín-Lety: 11.6 km Lety-Čimelice: 2.6 km Čimelice-Mirotice: 8.5 km Mirotice rozšíření: 3.7 km D7: Louny zkapacitnění: 6.1 km D35: Časy-Ostrov: 14.7 km D48: Bělotín-Rybí: 13.2 km Frýdek I.: 4.3 km Frýdek II.: 4.3 km D49: Hulín-Fryšťák: 17.3 km D55: Babice-Staré Město: 8.5 km Staré Město-Moravský Písek: 8.8 km D56: Frýdek napojení: 2.2 km Celkem: 131 km Před zahájením (zahájení 1-2Q2022): D3: Třebonín-Kaplice: 8.6 km D6: Krupá přeložka: 6.5 km D7: Chlumčany zkapacitnění: 4.4 km D48: Dub-Palačov: 4 km D55: Napajedla most: 0.5 km… Číst vice »

Daniel Jablonecký

Nebuďte líný a navštivte webové stránky ŘSD.

Roman Čadek

Očekával bych, že za čtyři roky bude „dokončená“ stavba D0 a nikoli „rozestavěná“. Pak by to odpovídalo důležitosti stavby „národního zájmu“, stejně tak D35, jak p. Kupka dříve prohlašoval. „Rozestavěná stavba“ je celkem plané, nekonkrétní prohlášení.

tarten

Já si pod rozestavěnou stavbou představuji to, že vyjely bagry a nikdo jim právně nebrání odhrnovat skrývku. Což při stavebním povolení ještě není v některých případech bohužel jisté.

thegrid

V tyhle byrokracii se 30 let jen pripravuje okruh. V Číně by se uz 28 let po něm jezdilo.

Miroslav Zikmund

Skvělá myšlenka, akorát musí prosadit, aby dostal 2 % HDP na modernizaci silniční a železniční infrastruktury
= v rámci výdajů na obranu, místo stranické soudružky Černochové, aby se AČR mohla rychle přesouvat na bojiště při obraně ČR před virtuálním nepřítelem …. Ansámbl soudružky Černochové dostane to, co šlo dosud na infrastrukturu … Pokud to nebude stačit, tak si na zbytek musí AČR umět vydělat ….

SaulGoodman

Přál bych vám, abyste nikdy služeb armády nepotřeboval, ať už v časech míru, nebo jindy. Jen málokterá státní instituce je tak dlouhodobě podfinancovaná jako armáda, většina její techniky je desítky let stará. Nutnost udržovat armády ve funkčním stavu, si začínají pomalu uvědomovat mnohé evropské země, ať už jde o Polsko, Maďarsko, nebo třeba Dánsko, Švédsko, Finsko. Ta otázka přece nestojí tak, že buď budeme mít infrastrukturu, nebo armádu. Zrovna to Polsko je ukázkou toho, že lze mít oboje. K virtuálnímu nepříteli bych snad dodal jen, ať se podíváte na východ od nás. Ať už jde o hranici Běloruska, nebo dění… Číst vice »

FrenkyUL

Velký souhlas.

Broněk

Mirek má pravdu náhodou. Bez našech sedmi gripenů a dvou pandurů se v zahraničí obejdou, nejsme jediná armáda v Evropě. Navíc naše armáda neroste a je v ní podstav, modernizace a naplnění stavů je práce na 15 let. Otázkou je, zda se to vůbec vyplatí.
K tomu vašemu poslednímu odstavci, vy si myslíte že tady může vypuknout válka a ještě k tomu třeba občanská? A vůbec, mluvíte vážně nebo si děláte srandu?

SaulGoodman

Pandurů provozujeme asi 130, což není úplně málo, navíc s nákupem nových BVP a výhledově tanků vznikne plnohodnotná těžká brigáda, kterou jsme se NATO zavázali vybudovat. Počty nadzvukových letadel je v plánu také zdvojnásobit. Počty vojáků i záložáků také stoupají, se zájemci problém není, problém je právě s rozpočtem, který omezuje počty ročně nově přijímaných – viz dosavadní návrh rozpočtu na 2022. Ale ano, samozřejmě, že by se bez nás NATO obešlo. Ovšem my bychom se neobešli bez něj, a kdybychom si hráli na neutrální zemi, tak bychom museli do armády investovat mnohem více, než jako člen NATO, protože bychom… Číst vice »

Marcipán

Máte myšlení z minulého století… Za chvíli vznikne Evropská armáda a bude klid, klasickému armádnímu modelu zvoní hrana.

***** Petr

Kéž by . Další fronta bojů může být i virtuální a ta je možná horší

Bohouš

Máme sice jen sedm gripenů a dva pandury (neručím za správnost, pouze cituji), zato ale v počtu důstojníků na jednoho vojáka „v poli“ jsme nejlepší na světě. A všichni jsou naslovovzatí odborníci.

Michal

270 kilometru na Ukrajinu? A odkud z ČR?

SaulGoodman

Od hranice k hranici, cca Frýdek – Užhorod.

Bohouš

Vynásobit dvěma.

urma

zelenej mozku

tarten

Určitě s mnohým souhlasím, jen jsem si občas nebyl jistý, jestli píšete o armádě nebo o železnici.

Tomáš Záruba

To vše je pravda, ale myšlenka započítat určitou část výdajů na infrastrukturu do těch 2 % HDP je podle mě správná také.

VTT

To by ovšem platilo je u dálnic. Moderní železnice je kvůli své zranitelnosti v případě konfliktu k ničemu.

Jofrey

Trochu by to chtělo vyladit zákon o vojacich, když máme profi armádu to je pěkný paskvil

Daniel Jablonecký

Váš otec se musí obracet v hrobě za tyhle vaše kecy.

Bohouš

Pamatuji, že na D2 v 70.letech dělalo silniční vojsko.

Ivan

Ziki, umíte i něco jiného než blábolit?

Zbyněk

Takže v reálu bude za čtyři roky:
– 200 km naší krajiny zdevastované dálnicemi
– omezen provoz VHD, zejména na venkově
– VRT na tom budou +- stejně, možná se posune příprava veledůležitého terminálu pro zajíce, parašutisty a developery u Nehvizd.
– pro cyklisty přibudou další „cyklisto sesedni z kola“
– mrtvých na silnicích neubyde, mj. protože represe „by byla šikana řidičů“ a prevence „neúměrný zásah státu“

Marcel

A další co žije jen z toho co vypěstuje na zahrádce a jezdí pouze hromadnou dopravou nebo na kole 🙂

MHD

To si žádá vysvětlení, jaký bude mít stavba dálnic vliv na množství značek „Cyklisto sesedni z kola“. Dálnici totiž cyklostezky přetínají bezkolizně.

lsp

Dálnici D2 bezkolizně přetíná cyklostezka Blučina-Měnín, nicméně z každé strany podjezdu pod dálničním mostem (dálnice přetíná říčku Cézavu) je stejně cedule „Cyklisto, sesedni z kola“. Ale to je spíš kuriozita.

Zbyněk

nerozumíte psanému textu.
nápověda: proč jsem psal s odrážkami?

Vojta_777

Pan Kupka zdědí cca 20 úseků rozestavěných dálnic (D3, D4, D6, D7, D35, D48, D55, I/44) či těch těsně před zahájením + rozestavěnou D49. On jistě bez problémů „zařídí“ stavbu 200 km, neboť ty projekty už rozestavěné či připravené jsou. Ale on by měl nikoliv jen dokončit 200km, ale začít 200 km NOVÝCH staveb tak, aby po něm zůstalo rozestavěno alespoň tolik kolik je teď.
Okruh D0 na 100% nestihne

Jakub

On neříká, že stihne D0, naučte se číst.
Zároveň v dřívějších vyjádření oznámil, že chce držet tempo přípravy v podobě 40 km dálnic ročně.

Luke

Přesně tak, pan Kupka je v tomto prohlášení klasický demagog. Až zařídí realizaci dalších 200km+VRT+upgrade stávajícího majetku MD v rámci svého mandátu, tak může být řeč o úspěchu, zatím bude sklízet vavříny z vlády a práce lidí kt na výstavbě dělali před jeho nástupem do pozice ministra.

mlokXCM

Co znamená 200 km dálnice do 4 let? Jestli myslí dostavěné km, tak to budou hlavně ty, které se začaly stavět za minulé vlády. Stejně tak, to co se v následujících letech začne stavět, se začne stavět na základě přípravy opět minulé vlády. Měl by to objasnit.

dan Žatecký

První věc. Vrátit prestiž vlakům vyšší kvality.
Za druhé: Návrat tradičních kategorií na českou železnici místo zahlcování různých pseudokategorií dle dopravce viz Rj, LE, TLX, RJX, AEx, apod.
Za třetí: Obnovit tradiční pořádky v charakteru kategorií (Osobní vlak zastavuje všude, rychlík v každé větší stanici, Ex/IC/EC pouze ve velkých a strategických stanicích a uzlech…)
zredukovat nesmyslný chaos a absurdní politiku na české železnici.

Zapa

A to je opravdu největší problém české železnice?

***** Petr

Tak to rozhodně , ale jen při pohledu přes modré brýle 🙂

Miroslav Zikmund

Proč přes modré brýle ? Stačí se podívat jak funguje doprava (nejen železniční) v zemích s množinou dopravců (nejen na železničním) na dopravním trhu. Nizozemí, Švédsko, Norsko, Dánsko, Německo a „téměř“ dokonalé Švýcarsko … To, co panuje na české železnici je evropské unikum přirovnatelné k poměrům v 18. století v Anglii – anglická průmyslová revoluce a vznik nekoordinované dravé konkurence „urvi co můžeš“… Zatímco v „citované železniční“ Evropě dopravci SPOLUPRACUJÍ v zájmu občanů, místních samospráv, vyšších územních celků, státu (rámec jednotného dopravního trhu) – tak v tuzemsku se prosazuje opak, s ministerským odůvodněním „u nás jsou jiné podmínky než ve… Číst vice »

***** Petr

Soutěží se trasy a pak v závazku konkurenti vlastně nejsou. Zbytek řeší OneTicket. Který dopravce má v ČR nejzabedněnější přístup k samotné kooperaci při dopravě? Ten komentář mi připadl jak ze století páry a vrátit prestiž vlakům mohou jen dvě věci. Infrastruktura a personál. Sjednocení názvoslový je jistě pro někoho důležité , ale určitě ne hlavní problém. Cestujícímu je jedno jestli jede hnacím vozidlem nebo mašinkou , jestli sedí v kupé nebo pokojíčku, ale je důležité dodržet rychlost a čas jízdy , kdyby byl standart i ochota a čistota tak těmi vlaky bude jezdit více lidí. U autobusů je to… Číst vice »

Původní Pražák

Jako scénka na silvestrovský sotovecitek ve 3 rano to zní dobře. Hlavně se u toho tvařte smrtelně vážně a lidi budou umírat smíchy.

***** Petr

Tak teď jsi v jednom příspěvku shrnul nejpalčivější problém celé železnice. Toto splnit tak jsou vlaky plné jak v Indii 🙂

V. K.

A cenu za šotonesmysl týdne získává…

sotous

„Vrátit prestiž vlakům vyšší kvality“
Jo to byly časy, kdy byl příplatek EC 60 Kč , režijka zdarma, to se mohli modrugumníci vozit jako panstvo v poploprázdných EC / hlavně zastavit v Č.Třebové /, zatímco pro plebs byly koženky v B, Bixy a podobná rodinka kočárů 🙂

Vít Jůza

IC a EC nejsou tradiční kategorie vlaků!

Daniel Jablonecký

To je teda psycho 😂😂

tarten

Měl jsem na to rozepsané dlouhé odstavce, ale pak jsem je smazal. Nemá to cenu. Zkrátka, i při redukci nesmyslů chaos stejně bude, a bude ještě větší.

Jarda

Jestli zahájí 511, koupím mu kytku.

Ivan

Ale nesmí být z Babišova květinářství 😀

Jandera

za 511 klidně i tu

Daniel Jablonecký

Ambiciózní, ale reálné cíle. Líbí se mi to a držím palce.

thegrid

Za 50km dálnic ročně se taky předchozí vláda cupovala, ale nová je ambiciózní.

***** Petr

Ona je taky nestavěla. Letos její rekord a ani ten neklapl.

V. K.

Velká část z toho ale nezávisí na něm, ale na tom co mu připravili předchozí ministři. Celá příprava + realizace stavby se nedá za jedno volební období stihnout. Budu považovat za úspěch, pokud připraví VRT k realizaci a prosadí jí do TEN-T, aby jí šlo financovat z evropských dotací.

Daniel Jablonecký

Tak je to ale vždycky. Rozhodně mám z této vlády lepší pocit než z kterékoli předešlé za poslední desetiletí.

Miroslav Zikmund

Jako STAROSTA v obci byl velkým pánem – s možností vyhodit zlobivého podřízeného, jako MINISTR bude podpisovým nástrojem ministerských – státních – úředníků, na rozdíl od obce, obtížně odvolatelných / propustitelných ….

Marian Kechlibar

Spíš naopak. Starosta obce velikosti Líbeznice (3100 obyvatel) musí být lepší diplomat a vyjednavač než ministr, jinak ho sousedi sežerou.

PetrM

on je taky dost rozdíl s kým vyjednáváte, jestli s předsedou místního JZD nebo ředitelem stavební korporace

Daniel Jablonecký

Vy se s ním znáte osobně? Asi jako s Emanem?