Mannheim rozšířil síť tramvajových tratí, na nový úsek nasazuje i česká vozidla
Na nové trati jezdí zatím jedna linka, hlavní rozvoj nastane v roce 2027.
Společnost Rhein-Neckar-Verkehr GmbH (rnv) provozující veřejnou dopravu v německých městech Mannheim, Heidelberg a Ludwigshafen rozšířila v těchto dnech délku své tramvajové sítě o dalších 1,8 kilometru. Od neděle jezdí tramvaje po nové trati, která zlepšila dopravní obslužnost části Mannheimu nazvané Franklin na severu města.
Jde o rychle rostoucí čtvrť, ve které aktuálně žije 6 500 lidí a v příštích letech radnice očekává nárůst počtu obyvatel na více než deset tisíc. Nová trať odbočuje ze stávající trati mezi Mannheimem a zastávkou Weinheim-Heidelberg. Od Bensheimer Strasse vede přes dvě zastávky na konečnou otočku Sullivan. Nová trať je dvoukolejná, jezdí po ní zatím linka 16 s krátkou jízdní dobou 4 minuty jen k Bensheimer Strasse, kde musejí cestující přestupovat. Od roku 2027 se počítá se zavedením přímých linek do centra, podmínkou je ale dokončení úprav trati kolem nádraží Käfertal.
Tramvaj zatím jezdí jen každých 20 minut, večer se interval prodlužuje na 30 minut. Dosud na této trase jezdily autobusy, ty ale částečně ještě zůstávají. Stavba vyšla na 33 milionů eur. Detailněji je popsána na stránkách rnv.
Rnv na novou trať nasazuje i nové tramvaje, které postupně dopravnímu podniku dodává Škoda Group.
Nové tramvaje od Škody vyjely v Mannheimu poprvé i s cestujícími