Automobily Dopravci Železnice

Malé uvolnění cestování. RegioJet vrací čtyři autobusové linky do zahraničí, České dráhy provoz do Německa

Lokomotiva Siemens Vectron v barvách Českých drah v Drážďanech. Foto: České dráhy
Lokomotiva Siemens Vectron v barvách Českých drah v Drážďanech. Foto: České dráhy
Vlaky přes hranice jezdí několik týdnů, ale bez cestujících.

Od tohoto týdne se otevírá českým cestující opět možnost cestovat do některých zemí veřejnou dopravou. České dráhy v reakci na změnu podmínek německých úřadů pro vstup do země povolily cestování ve vlacích z Prahy do Berlína a Hamburku, RegioJet chystá obnovení čtyř mezinárodních autobusových linek.

O obnovení provozu informovaly České dráhy na svém twitterovém účtu. Otevření vlaků pro cestující přes hranice se týká jen vlaků přes Děčín, přes ostatní přechody zatím cestující jet nemohou. „Je nadále nezbytné dodržovat opatření německých úřadů,“ dodaly České dráhy. Vlaky už několik týdnů přes hranice jezdily, ale byl zakázán provoz s cestujícími.

Přeprava cestujících do Německa vlaky EC Berliner/Hungaria (linka Ex5) bude obnovena v úterý, jízdenky už je možné kupovat. „V této souvislosti však upozorňujeme na povinnost dodržovat ochranná opatření německých i našich úřadů (negativní test, vyplnění registračního formuláře apod.),“ uvedla mluvčí drah Vanda Rajnochová. V provozu zatím kvůli covidovým omezením nebudou dva páry vlaků EC a také pár railjetů. Provoz railjetu v celé trase ze Štýrského Hradce přes Prahu do Berlína bude obnoven 6. dubna.

Od 1. dubna by pak měl být plně obnoven provoz na regionální lince U28 z Děčína přes Bad Schandau a Sebnitz do Rumburku. Tyto vlaky aktuálně projíždějí bez zastavení stanicemi a zastávkami v úseku Schöna – Sebnitz.

U linky Ex6 (Praha – Plzeň – Domažlice – Furth im Wald – Mnichov) předpokládají dráhy obnovení provozu v přeshraničním úseku nejdříve 6. dubna, u mezistátních regionálních spojů na Chebsku a Domažlicku by mělo omezení padnout přibližně v polovině dubna.

Znovuotevření německých hranic pro tranzitní dopravu vedlo k rozhodnutí o obnově čtyři autobusových linek také RegioJet. Obnovení provozu se aktuálně týká autobusových linek do Londýna, Paříže, Amsterdamu a Milána.

Do Londýna by měl první autobus jet 2. dubna, zatím jednou týdně. O týden později začne linka do Paříže, také jednou týdně. Stejná frekvence bude i u spojení Praha – Milán a Praha – Amsterdam, která začne 16. dubna.

Podle aktuálních pravidel zveřejněných na stránkách ministerstva zahraničních věcí je možné do Německa cestovat bez testu za účelem tranzitu.

Odebírat
Upozornit na
guest
12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Gale

Od 1.4. mají taky normálně jezdit osobáky U28 Děčín – Bad Schandau – Sebnitz – Dolní Poustevna, tj.zastavovat i v Sasku.

jirka

už aby Babišo-Hamáčkostán skončil !

-TR-

Já chápu, že Babiš leží v žaludku kde komu. Ale Babiš opravdu nemůže za to, že Německo si stanovuje podmínky pro vstup cizinců na své území. Za to je odpovědná pouze německá vláda, nikoliv ta naše.

Jakub P

Na druhou stranu Nemci to urcuji podle rizikovosti zemi a na tom, ze je ta nase jedna z nejrizikovejsich ma vlada nemehel vyznamnej podil.

-TR-

Viníky jsou všichni:

1) vláda, která dělá zmatky a postupuje ne vždy smysluplně
2) opozice, která využívá pandemii pro zisk politických bodů
3) část české veřejnosti, která nedodržuje opatření na protest proti Babišovi (viz flákanec Volný a spol.), přitom koronavirus nevynalezl Babiš

Jakub P

Ne, že by opozice byla neomylná a nedělala chyby, ale když srovnám smysluplnost jejich návrhů souvisejících s pandemií, ať už s jejím řešením nebo s mírněním důsledků pro zasažené, (často vládou šmahem odmítnutejch a pak s kritickým několikaměsíčním zpožděním vydávanejch za vlastní) a smysluplnost těch vládních, hodně mě mrzí, že role zrovna v době pandemie nejsou obrácené.

Cena za neschopnost naší aktuální vlády bude bohužel astronomická i v penězích, o lidských životech nemluvě.

MartinS.

Tak ono něco jiného je návrhy přednášet a jen říkat, co by se mělo a něco jiného je uvést je do souladu s legislativou a ekonomikou. Fakt jsem mizi posledními, kdo by vládní kroky chválili, ale mnohé verbální návrhy oponetů říkají, co by se mělo dělat jinak, ale už ani nenaznačují jak?

Jakub P

Mnoho jich bylo přímo předloženo v PS jako návrhy zákonů. Vládní poslanci s komunisty a/nebo SPD je smetli, aby za pár měsíců téměř totožný text, ale navrhovaný příslušným ministerstvem, přijali…

M19

A myslíte si, že tento postup přišel až s Babišem?

Tomas

ne. jasnym a jedinym vinikem je babis a jeho naprosta neschopnost (a jeho poskoku).

na lidi to rozhodne hodit nejde – ona ta mira “odpiracu” je vsude stejna .

jirka

hm, podle mínusů, netušil jsem že větší polovině to takto vyhovuje 🙁

Alex

hm, použij raději mozek než něco napíšeš nebo se raději vůbec nevyjadřuj. Tím komentářem se dá tvoje inteligence považovat za velmi nízkou.