Autobusy Dopravci Železnice

Majitelé FlixBusu získali další investory, firma chce do Asie i spolujízdy

Prvním vlakem FlixTrain jelo kolem 500 lidí. Foto: FlixTrain
Prvním vlakem FlixTrain jelo kolem 500 lidí. Foto: FlixTrain

Společnost FlixMobility, která zastřešuje značku FlixBus či FlixTrain, získala další investory pro svůj byznys. Firma ale odmítá zveřejnit objem investic i své hospodářské výsledky. Peníze chce použít na expanzi do Jižní Ameriky a Asie a současně i na vstup do nového byznysu: spolujízdy autem.

FlixMobility oznámil v tiskové zprávě, že do firmy nově vstoupily společnosti TCV a Permira, Dlouhodobý investor HV Holtzbrinck Ventures se investičního kola zúčastnil také prostřednictvím společné investice s Evropskou investiční bankou, která poskytla místní expertizu a odborné znalosti pro další rozvoj podnikání. „Nejnovější investoři FlixMobility se tak připojují ke stávajícím podílníkům vedeným globálním fondem General Atlantic a Silver Lake, lídrem v oblasti investic do technologií, kteří společnosti pomohli rychle vyrůst ze start-upu na pozici globálního poskytovatele mobility,“ uvedla firma v tiskové zprávě.

Na dotaz Zdopravy.cz, o jak velkou investici jde, mluvčí českého zastoupení Martina Čmielová uvedla, že objem nezveřejňuje. Podle agentury Reuters má jít zhruba o půl miliardy eur.  „Toto kolo investic přináší významné posílení finanční situace společnosti FlixMobility, umožňuje společnosti pokračovat v rychlé globální expanzi a zároveň zaručuje jistoty, díky nimž budeme schopni čelit ekonomickým vlivům na globálních trzích. V souladu s naší globální strategií komunikace a z důvodů konkurenčního prostředí nesdělujeme finanční výsledky na žádném z trhů, kde FlixBus působí,“ uvedla. V Česku kvůli tomu společnost porušuje zákon o účetnictví, FlixBus dosud nezveřejnil účetní závěrku za rok 2017 u české pobočky, na kterou se vztahu jí české zákony.

Firma chce kapitál použít na další globální expanzi i k uvedení nových služeb FlixMobility. FlixBus chce být hlavním hráčem na trhu v USA, příští rok plánuje spustit své služby v Jižní Americe a Asii. Více chce také investovat do vlaků pod značkou Flixtrain. Současně plánuje puštění nové platformy pro spolujízdu autem FlixCar, která doplní stávající nabídku sítě FlixBus a FlixTrain

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Leoš Konečný
Host
Leoš Konečný

Ale koule na to provozovat vlastni autobusy a zamestnavat personal nemaji. Jen vydirat dopravce, to ji jde dobre. Kvalita taky odporna

Leoš Konečný
Host
Leoš Konečný

Proboha on fakt do teto hruzy nekdo dalsi zase investuje????

petr766
Host
petr766

Takže můžou likvidovat konkurenci dotovaným jízdným a podjížděním spojů prakticky neomezeně dlouho…. RJ, Arriva expresy apod. mají aspoň nějakou úroveň, zákaznický servis atd., ZelenoZlo jen škodí.

XXXD
Host
XXXD

A co teprve Modré Zlo, viď Trondo?

Leoš Konečný
Host
Leoš Konečný

No je to tak bohuzel

Skinheads & Punks united
Host
Skinheads & Punks united

Tuší/ví někdo, co za vozy bude mít Flix pro své další expanze po Evropě?

Leoš Konečný
Host
Leoš Konečný

Zadne, protoze zadne busy nevlastni

XXXD
Host
XXXD

A FlixPlane nebude???

Xaver
Host
Xaver

Určitě bude 😉 A až zexpandují u Zeměkouli, tak nastoupí i FlixRocket, čímž začne expanze do vesmíru.

Xaver
Host
Xaver

oprava: celou zeměkouli

Desper
Host
Desper

Dle dnešních trendů spíš FlixScooter

Martin K.
Host
Martin K.

FlixShoes?

AAA
Host
AAA

A co můj klobouk, moje boty?. Nechce si vzít i moje boty?

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Prdlačky: FlixBike. A hurá pro dotace, cyklistika je pro některé svatý grál. A to až na tolik, že si SNCF mají samy zjistit, kudy se jede Tour a zastavit provoz na tratích. To aby závodníky neohrožovalo na životě TGV na přejezdu se staženýma závorama.

XXXD
Host
XXXD

V letectví se také dají získat pěkné dotace. Viz třeba dotování linky z Ostravy, kde je tak málo cestujících, že by se to bez nich neuživilo.

Partneři



CSCARGO
RSD