Lufthansa vyřadila nejstarší A320, létal téměř třicet let
Jeden z prvních Airbusů A320 dolétal. Německá společnost Lufthansa tento týden vyřadila z provozu model s výrobním číslem 69, který
Jeden z prvních Airbusů A320 dolétal. Německá společnost Lufthansa tento týden vyřadila z provozu model s výrobním číslem 69, který bez tří měsíců létal třicet let a celou dobu v barvě německého dopravce.
Zdánlivě standardní a běžný krok pojala Lufthansa nečekaně sentimentálně: mimořádným průletem nad závodem Airbus v Hamburku, kde ho v roce 1989 vyrobili.
Letadlo A320-211 registrace D-AIPA se stalo legendou ještě za provozu: stejnou registraci má i model letadla, který slouží jako simulátor nácviku nouzových situací pro posádky v tréninkovém centru ve Frankfurtu. Není ale nejstarším A320 v provozu: airbus s výrobním číslem 29 létá ještě pro kubánskou společnost Cubana de Aviación.
Bye bye, Papa Alpha!💙 Seit 1989 war unsere erste #A320 im Einsatz. „Sie ist damit ein Symbol für die Kompetenz von Flugbetrieb und Technik“, sagte #CarstenSpohr. Mit Flug LH1005 ist ihre Ära jetzt am @Airport_FRA zu Ende gegangen. Danke für 56.982 happy landings!🛬 @AirbusPress pic.twitter.com/OHjiQCr5jX
— Lufthansa News (@lufthansaNews) May 29, 2019
Za sebou má více než 85 tisíc nalétaných hodin a téměř 57 tisíc úspěšných startů. Na poslední cestu se vydal včera do Sofie, kde ho rozebere místní pobočka Lufthansa Technik. Nejstarším A320 ve flotile Lufthansy je tak letadlo registrace D-AIPB, jen o čtyři dny mladší než likvidovaný stroj.
Lufthansa byla jedním z prvních zákazníků pro Airbusy A320, první začaly létat v roce 1989. Pro Airbus šlo o průlomový model. O úspěchu této řady svědčí nejlépe porovnání prodejů s odhady: Airbus počítal původně, že jich prodá za celý životní cyklus maximálně 800 kusů. Letos firma překročí s velkou pravděpodobností hranici 9 tisíc dodaných A320, 6300 jich má v objednávkových knihách.