lot
Letecké společnosti Letectví

Lufthansa vyřadí 150 letadel, návrat A380 je velmi nepravděpodobný

Airbus A380 v novém nátěru od Lufthansy. Foto: Lufthansa
Airbus A380 v novém nátěru od Lufthansy. Foto: Lufthansa
Lufthansa oznámila další vlnu škrtů, obnova poptávky po létání je mnohem pomalejší, než očekávala.

Lufthansa je dalším dopravcem, který se s největší pravděpodobností trvale rozloučí s největšími osobními letadly světa Airbus A380.

Letecká společnost dnes oznámila třetí balíček restrukturalizačního programu, který počítá se zeštíhlením flotily o celkem 150 letadel a kompletním vyřazením všech Airbusů A340-600 a přesunutím zbývajících osmi Airbusů A380. „Jde o letadla, která byla původně plánována pro letový provoz. Místo toho budou dlouhodobě odstavena a vyjmuta z nasazení na lety,“ uvedla dnes firma v prohlášení. Už na jaře firma dlouhodobě odstavila šest stejných letadel.

Už minulý týden se objevily spekulace o tom, že Lufthansa tento týden oznámí konec modelu A380 ve své flotile, podobně jako to nedávno například oznámily Air France. K definitivnímu konci ještě nedošlo. Lufthansa si ponechala ještě miniaturní možnost návratu letounů do provozu pro případ „neočekávaného rychlého zotavení trhu“.

Třetí balíček restrukturalizace Lufthansy je reakcí německého dopravce na velmi pomalý návrat pasažérů do letadel. Firma dnes oznámila, že namísto původního zeštíhlení o sto letadel zmizí z flotily 150 strojů.

Výhled letecké dopravy se v posledních týdnech výrazně zhoršil. S koncem letní sezóny dochází opět k velkému propadu poptávky,“ uvedla firma. Podle představenstva není ani reálný původní plán dostat se do konce roku na polovinu loňské poptávky. „Pokud bude pokračovat trend posledních týdnů, naše nabízená kapacita bude na 20–30 % loňského roku,“ tvrdí Lufthansa.

Dopravce současně naznačil, že firmu čeká větší propouštění, než dosud plánoval. Přesné počty lidí, pro které nebude mít práci, zatím ještě neuvedl. Společnost současně o třicet procent sníží celosvětově kancelářskou plochu.

Podle Lufthansy nedojde k obnovení poptávky dříve, než bude zavedeno plošné testování na koronavir před odletem.

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří Černý

Tak šup, šup, valíme na Ranou udělat si kurs na rogalo….

Papoušek 477.0

To celé je práce Grety, nebo spíše loutkovodičů. Vůbec bych se nedivil, že celý Covid je práce nějaakých globalistů zelených socialistických a ANTIFA

Greta

Díky za uznání mé práce, Papoušku, ale dost mě přeceňujjete.

Karel Jezbera

Není se co divit. A bude to horší. V budoucnu bude jakékoliv cestování mezi hranicemi států a to i v rámci EU (zejména letecké cestování) pouze pro prověřené jedince = ty, co mají vakcinaci, resp. COVID čip = New World Order. Když se prezidenta George Bushe staršího ptali novináři na počátku 90. let, jak si mají představit NWO, tak on jim řekl, že když on jako prezident USA něco řekne, tak se tak prostě stane (zapomněl dodat bez ohledu na následky). Jenže on se tehdy přepočítal. Ve 21. století o tom nebude rozhodovat US prezident, ale někdo úplně jiný. Myslet… Číst vice »

Jirka B

No, tak vidina povinneho testu pred nastupem na let opravdu poptavku zvysi 😀 Nevim, co v te LH snupou, ale toto bude nejvice odrazujici vec na celem cestovani letadlem. Hned po nahubku po celou dobu cesty…

Zdeněk

Pokud bude povinný test na covid otázkou několika minut a pár stovek, nebude to velkou překážkou. S dusivými, odpornými náhubky to bude podstatně horší, nedovedu si představit, že by v tom někdo mohl vydržet transkontinentální let o délce 10-12 hodin. Pokud však bude objevena skutečně účinná, bezpečná vakcína nebo lék, letecký trh se může zotavit velmi rychle.

Kamui

Záleží co máte za náhubek. Já mám takové co sice formálně obličej zakryjí, ale zvlášť u nosu nedoléhají, takže dýchání nebrání.

pája

Já mám respirátro a normálně v tom i cvičím, zvládnul jsem i 8 hodinové pracovní jednání, kdy jsem většinu mluvil s hodinovou přestávkou.

Ondra

A důvod proč si nicite zdraví a cvičite v tom ?

Jan

Jak si tím ničí zdraví? To jsou zase výmysly, chirurgové určitě chodí do invalidního důchodu protože musí celý den nosit roušky, že jo?

blue

Chirurgové v rouškách cvičí? Ale, od kdy?

Viki

Tak ji nos i za mě dik. Já nechci žít s hadrem na xichtu!

Y.K.

Nechci, nechci, jak malé dítě. Pohodlí je mantra, můžu pomoci, ale nechci. Sorry jako. Můžu vás ujistit, že to nechce nikdo.

Viki

Nikdo neprokázal, že ten hadr je k něčemu.

Jan

Jo, doktoři je nosí asi na okrasu. Když někomu nepomůže uvědomit si, že respirační onemocnění se šíří kapénkami z nosu a úst, tak je to těžký.

https://www.ucsf.edu/news/2020/06/417906/still-confused-about-masks-heres-science-behind-how-face-masks-prevent
„In one simulation, researchers predicted that 80 percent of the population wearing masks would do more to reduce COVID-19 spread than a strict lockdown.“ A to přece všichni chceme, nechat ekonomiku puštěnou bez lockdownů.

Tomas

zdenecku …. vismo tom, ze dtrwba domktori ve stejnem dusivem nahubku denne operuji x hodin?

vis o tom, ze spousta remeslniku a dalsich provesi v respiratoru travi osmihodinove sichty?

kolik ho nosis ty? deset minut denne?

Viki

Ale s tím si tu profesi vybírali, to je záasadní rozdíl.

Peeetr

Tak ještě že se povedlo těch prestižních přerostlých oblud A380 vyrobit přez 200, takže to není nejztrátovější projekt v letectví pro výrobce, ale jen pro zákazníky 🙂

Walt

A 380 je pro Airbus velký komerční propadák. Prodělávali na každém vyrobeném kusu a nikdy se neměli šanci dostat do zisku…

Y.K.

Má dojem, že nikdy neprodávali pod cenou (tedy že by doslova prodělávali na každém vyrobeném kusu). Pravda je, že neumořili půjčky za náklady na vývoj, zisk z prodaných kusů byl nedostatečný, v tomto ohledu a v celkové bilanci to skutečně je ztrátový projekt.

Petr

Jak mám chápat tu poslední větu? Před každým letem si zaplatit expresní test na letišti, který teď stojí 7500 Kč? https://www.prg.aero/testovani-covid-19

MildaIV

Tak hlavně co je drahé pro nás, není zas tak moc drahé pro Němce. Pokud navíc dorazí levnější testy, pak to múže mít smysl.

Aleš K.

Sem měl mít letos s A340 Bogotu v F, zatím odsunuto na neurčito, snad příští rok ale to se s ní hádám takhle můžu rovnou rozloučit… ? 🙁

Papoušek 477.0

Proč pana Aleše mínusujete? Asi přišel o peníze a dovču. Blbnenete či co?

Aleš K.

V poho, tady je to normalni…