Lufthansa ruší objednávky na 777X, zbaví se postupně i téměř poloviny A380
Jeden z největších dopravců v Evropě potichu ustupuje od velkého nákupu nových letadel Boeing 777X. Letoun má velké zpoždění s
Jeden z největších dopravců v Evropě potichu ustupuje od velkého nákupu nových letadel Boeing 777X. Letoun má velké zpoždění s náběhem a Lufthansa jich nakonec koupí zřejmě výrazně méně, než původně plánovala. Firma poprvé oficiálně potvrdila, že se chce zbavit i letadel Airbus A380.
Redukce objednávek na letadla 777-9 vyplývá z poslední zprávy pro investory za třetí čtvrletí. Z původní objednávky na 34 letadel 777X zůstal závazný nákup 20 strojů, zbývajích 14 bylo převedeno na opci.
Firma se s tímto rozhodnutím příliš nechlubí: v tiskové zprávě k výsledkům není o změně objednávky ani slovo, celá transakce je zmíněna jedinou větou ve zprávě pro investory.
Zpráva přichází v době, kdy je jasné, že celý program 777X má zpoždění nejméně rok, především kvůli závadám v motoru od GE. Možné škrty v objednávkách naznačila i letecká společnost Emirates.
Lufthansa současně oznámila i omezení provozu Airbus A380. Šest ze čtrnácti letadel A380 prodá zpět Airbusu, opustí flotilu v roce 2022 a 2023. Konec provozu A380 už oznámily například Air France. Další změnou ve flotile skupiny Lufthansa Group bude vyřazení posledních MD-11 u Lufthansy Cargo. Nahradí je do konce příštího roku Boeing 777F.
Lufthansa za třetí čtvrtletí vykázala zisk před zdanění a úroky (EBIT) 1,3 miliardy eur, loni za stejnou dobu 1,4 miliardy eur. Celá skupina letos v zimním řádu nečeká větší růst, naopak u některých značek dochází k poklesu, zejména v případě Eurowings.