umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Letecké společnosti Letectví

Lufthansa dokončila svůj nejdelší let. A350 Vezl polární expedici do Antarktidy

Airbus A350-900 v nátěru Lufthansy. Foto: Lufthansa
Airbus A350-900 v nátěru Lufthansy. Foto: Lufthansa
Let s účastníky polární expedice trval 15 hodin a 36 minut.

Airbus A350-900 společnosti Lufthansa dnes úspěšně přistál na letišti Mt. Pleasant na Falklandských ostrovech. Jde o historicky nejdelší let německého dopravce, který byl unikátní i v jiných ohledech: kvůli současné situaci muselo všech 92 cestujících a posádka do karantény.

Letadlo odstartovalo z Hamburku a přistálo na Falklandech ve 13 hodin středoevropského času po 15 hodinách a 36 minutách ve vzduchu. Průběh letu je možné sledovat na Flightradar24.com.

Nejdelší let byl netradiční i složením cestujících: na palubě bylo 92 účastníků polární expedice do Antarktidy. Zhruba polovina cestujících byli vědci, druhá polovina posádka lodi Polarstern, která expedici dopraví z Falkland na Antarktidu na polární základnu Neumayer Station III.

Kvůli současné situaci museli všichni cestující včetně samotné posádky před odletem do dvoutýdenní karantény. Byli uzavřeni v hotelu v Bremerhavenu, odkud je do Hamburku přepravil autobus.

Nezvyklá trasa na Antarktidu kvůli covid-19

Kromě účastníků expedice byl na palubě i pomocný personál letecké společnosti: aerolinky nevpustí na palubu žádný pozemní personál na Falklandech, čištění letadla si zařídí Lufthansa sama. Zpět se letadlo vrací 3. února, kdy poletí do Mnichova.

Cesta přes Falklandy je pro expedice na Antarktidu neobvyklá, obvykle míří přes jihoafrické Kapské Město. Kvůli velmi zhoršené epidemiologické situaci v Jižní Africe ale nechtějí polárníci riskovat, že by se nakazili při přestupu.

Lufthansa už letadlo odstavila a dezinfikovala, do doby odletu nebude vůbec použito, aby se v něm případně nešířil koronavir. Expedici pořádá Helmholtzovo centrum pro polární a mořský výzkum Institutu Alfreda Wegenera. Zpět poveze část jiných polárníků, kteří se budou vracet do Německa, a také odpad.

„Pečlivě jsme se připravovali na tuto expedici, kterou jsme plánovali roky a kterou nyní můžeme podniknout navzdory pandemii. V Jižním oceánu shromažďujeme základní data o oceánských proudech, mořském ledu a uhlíkovém cyklu po celá desetiletí. Jelikož tato dlouhodobá měření tvoří základ pro předpovědi vývoje klimatu, je důležité, abychom pokračovali ve výzkumu i v této složité době,“ řekl vedoucí expedice Harmut Hellmer.

8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomas

Zase čtk ? 🙂 ten blabol o 2 týdenní karanténě letadla je fakt vtipný 🙂

nejaky novinar opisoval opisoval … az to opsalai Četka? 🙂

Vojta

Kde jste prosím došli k informaci o dvoutýdenní „karanténě“ letadla? Letoun imatrikulace D-AIXP do Hamburku přelétl jako technický let DLH9924 z Frankfurtu necelých 6 hodin před odletem na Falklandy. A cca 10 hodin před přeletem se vratil na lince LH773 z Bangkoku.
Je fajn, že jste do textu dali odkaz na záznam letu z FR24, ale možná by stálo za to podívat se i na kolonku „recent flights“ 😉
Anebo je to myšleno tak, že posádka byla v karanténě 2 týdny před odletem a letadlo bude stát 2 týdny na Falklandech? Pokud ano, nedával bych tyto informace do jednoho odstavce.

Tomas

Ne. letadlo se vrací za tři dny.

to s tou karanténou letadla je nějaká umělecká licence 🙂

beija

Dává to smysl a hlavně Němci jsou v opatřeních důslední. Nebrečí, nebouří se a konají. A pak vznikne takovýto pozitivní rekord. 🙂 Palec nahoru.

Pepa

A zapomněl jste dodat ze nepodporují oligarchy

Y.K.
beija

Tak Němců je cca 83 000 000 – 38 000 je kapka v moři..

Jiří Kocurek

Policie v Berlíně zatkla muže, který se vydával za řídícího letového provozu.
https://apnews.com/article/arrests-berlin-f56833f73c7ecfa34a5ed5e6461669bc

Po půl roce. Tož takový pořádek tam mají…

Partneři


Czechtoll

pst
podcast