Lufthansa dokončila svůj nejdelší let. A350 Vezl polární expedici do Antarktidy

Airbus A350-900 v nátěru Lufthansy. Foto: LufthansaAirbus A350-900 v nátěru Lufthansy. Foto: Lufthansa

Let s účastníky polární expedice trval 15 hodin a 36 minut.

Airbus A350-900 společnosti Lufthansa dnes úspěšně přistál na letišti Mt. Pleasant na Falklandských ostrovech. Jde o historicky nejdelší let německého dopravce, který byl unikátní i v jiných ohledech: kvůli současné situaci muselo všech 92 cestujících a posádka do karantény.

Letadlo odstartovalo z Hamburku a přistálo na Falklandech ve 13 hodin středoevropského času po 15 hodinách a 36 minutách ve vzduchu. Průběh letu je možné sledovat na Flightradar24.com.

Nejdelší let byl netradiční i složením cestujících: na palubě bylo 92 účastníků polární expedice do Antarktidy. Zhruba polovina cestujících byli vědci, druhá polovina posádka lodi Polarstern, která expedici dopraví z Falkland na Antarktidu na polární základnu Neumayer Station III.

Kvůli současné situaci museli všichni cestující včetně samotné posádky před odletem do dvoutýdenní karantény. Byli uzavřeni v hotelu v Bremerhavenu, odkud je do Hamburku přepravil autobus.

Nezvyklá trasa na Antarktidu kvůli covid-19

Kromě účastníků expedice byl na palubě i pomocný personál letecké společnosti: aerolinky nevpustí na palubu žádný pozemní personál na Falklandech, čištění letadla si zařídí Lufthansa sama. Zpět se letadlo vrací 3. února, kdy poletí do Mnichova.

Cesta přes Falklandy je pro expedice na Antarktidu neobvyklá, obvykle míří přes jihoafrické Kapské Město. Kvůli velmi zhoršené epidemiologické situaci v Jižní Africe ale nechtějí polárníci riskovat, že by se nakazili při přestupu.

Lufthansa už letadlo odstavila a dezinfikovala, do doby odletu nebude vůbec použito, aby se v něm případně nešířil koronavir. Expedici pořádá Helmholtzovo centrum pro polární a mořský výzkum Institutu Alfreda Wegenera. Zpět poveze část jiných polárníků, kteří se budou vracet do Německa, a také odpad.

„Pečlivě jsme se připravovali na tuto expedici, kterou jsme plánovali roky a kterou nyní můžeme podniknout navzdory pandemii. V Jižním oceánu shromažďujeme základní data o oceánských proudech, mořském ledu a uhlíkovém cyklu po celá desetiletí. Jelikož tato dlouhodobá měření tvoří základ pro předpovědi vývoje klimatu, je důležité, abychom pokračovali ve výzkumu i v této složité době,“ řekl vedoucí expedice Harmut Hellmer.

Tagy Airbus A350-900 Lufthansa
8 komentářů