umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Letecké společnosti Letectví

Lufthansa chystá svůj nejdelší let s cestujícími. S A350 míří na Falklandy s polární expedicí

Airbus A350-900 v nátěru Lufthansy. Foto: Lufthansa
Airbus A350-900 v nátěru Lufthansy. Foto: Lufthansa
Personál i letadlo musí před odletem do dvoutýdenní karantény.

Lufthansa vypraví 1. února svůj zatím nejdelší let s cestujícími v historii. S celkem 92 pasažéry se chystá na let na letiště Mount Pleasant na Falklandských ostrovech. Půjde o účastníky německé expedice do Antarktidy včetně pomocného personálu.

Let má podle Lufthansy trvat zhruba patnáct hodin, během kterých Airbus A350-900 překoná vzdálenost 13 700 kilometrů. Odstartuje z Hamburku. Jde o zhruba stejnou vzdálenost, jako kdyby letěl například do australského Perthu.

Označení letu bude 2574. Zhruba polovina cestujících budou vědci, druhá polovina bude posádka lodi, která expedici dopraví z Falkland na Antarktidu do polární základny Neumayer Station III.

Lufthansa nabídla svému palubnímu personálu možnost účasti na tomto letu, podmínkou byl nástup do čtrnáctidenní karantény před odletem a negativní test těsně před odletem. Zájem byl i tak velký: přihlásilo se přes 600 lidí. Dopravce vybral nakonec 17 zaměstnanců.

Cesta přes Falklandy je pro expedice na Antarktidu neobvyklá, obvykle míří přes jihoafrické Kapské Město. Kvůli velmi zhoršené epidemiologické situaci v Jižní Africe ale nechtějí polárníci riskovat, že by se nakazili při přestupu.

Lufthansa už letadlo odstavila a dezinfikovala, do doby odletu nebude vůbec použito, aby se v něm případně nešířil koronavir. Expedici pořádá Helmholtzovo centrum pro polární a mořský výzkum Institutu Alfreda Wegenera. Zpět poveze část jiných polárníků, kteří se budou vracet do Německa, a také odpad.

Pečlivě jsme se připravovali na tuto expedici, kterou jsme plánovali roky a kterou nyní můžeme podniknout navzdory pandemii. V Jižním oceánu shromažďujeme základní data o oceánských proudech, mořském ledu a uhlíkovém cyklu po celá desetiletí. Jelikož tato dlouhodobá měření tvoří základ pro předpovědi vývoje klimatu, je důležité, abychom pokračovali ve výzkumu i v této složité době,“ řekl vedoucí expedice Harmut Hellmer.

 

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kalanis

Zajímavost také je, že přistanou na Falklandech na základně RAF, ne na civilním letišti u Port Stanley. To je na tohle krátké.

Honza Sz

Na zpáteční cestě by se letoun mohl označit jako „Létající popeláři“ – holt Němci mají ve všem pořádek a jsou EKO za každou cenu…

Y.K.

Za každou cenu? Z Antarktidy vozí odpadky všichni. Je tam mezinárodní dohodou zakázáno cokoliv ukládat nebo pálit.

Lukáš F.

no spíš je otázka, jestli se ten odpad nedá zlikvidovat někde blíž, než ho letecky přepravovat do Německa.

Y.K.

Teoreticky asi ano, ale aby to nakonec nebyla komplikovanější procedura, než to prostě převézt zpět.

Anonymas

Vyhodí ho z letadla na českem.

Martin V.

Zajímavý let! A jak tak koukám, v sekci dopravy by mohla být i samotná https://en.wikipedia.org/wiki/Neumayer-Station_III která je postavena na 200 metrů tlustém pobřežním ledu a pomalu (150 m/rok) s ním driftuje na sever.

Jiří Kocurek

Že by to bylo v sekci pásové dopravníky? 😀

Y.K.

🙂
Aby se pak nemusely počítat i kontinety nebo ostrovy. Třeba Japonsko asi 8 – 9 cm ročně, ale občas poskočí i o více.

Cestující, teď ale doma

V životě jsem nic takovýho nedělal a nikdo mě k tomu nedonutí

Partneři


Czechtoll

pst
podcast