Lufthansa Cargo vybaví všechny 777F speciální povrchovou vrstvou, sníží spotřebu paliva o procento
Nákladní speciál Lufthansy s ovocem a zeleninou do Velké Británie. Foto: Lufhansa
Při převedení na celou flotilu půjde o roční úspory více než 4 000 tun paliva a téměř 13 000 tun emisí CO₂.
A kolik tun CO2 se spotřebuje na výrobu té folie?
Jako fajn, pokud se jim to finančně vrátí na úspoře paliva. Nesmysl dělat to jenom z ideologických důvodů.
Ale 1% bych opravdu nenazýval významnou úsporou.
No, nevim, jakym zpusobem jste osobne zvykly setrit nebo plytvat, ale pro me je usetreni bezmala 5 milionu litru paliva kazdy rok, v pripade osetreni cele flotily, docela vyznamne mnozstvi
Nějak mi to nesedí. Ušetření 4 000 tun paliva dokáže zabránit 13 000 tun emisí? Co na to zákon zachování hmoty?
A že by do toho motoru šel i vzduch…
Tak by to fungovalo v případě že ty 4 tisíce tun by byly 100% uhlík. Pak po navázání na kyslík ze vzduchu by vzniklo 13 tisíc tun CO2. Ale kerosin není 100% C.
Tisková zpráva Lufthansy.
Já vím. Prostě si započetli vodní páru do uhlíkové stopy.
Ne, prostě spálením 1 kg paliva vám vyjde 3-3,5 kg CO2. Hodně přibližně to tak prostě je. Dole vám to někdo přepočítal.
Ok takze parafinove uhlovodiky maji obecny chemicky vzorec C(n)-H(2n+2). Takze dejme tomu, ze nejaky prumer sloucenin obsazenych v kerosinu dava na molekulu nejakych 14 kusu C a 30 kusu H. Jenomze zatimco atomova hmotnost c je cca 12 a atomova hmotnost o je 16 (o je tam 2x, takze jsme na 32), atomova hmotnost H je 1. Takze hmotnostne je v kerosenu vodiku naproste minimum a nejvic z vahy vyprodukovaneho co2 dela stejne kyslik. Icao udava na 1kg kerosinu produkci cca 3,17kg co2, pokud zapoctete co2 z vyroby tak si prihodte jeste pul kila navic. V tom kontextu dava lufthansa… Číst vice »
Díky, tak nějak laický vypočet jsem potřeboval.
Je to fólie, co se lepí na trup. Tady je k tomu víc: https://www.lufthansa-technik.com/aeroshark