Letecké společnosti Letectví

LOT výrazně rozšíří flotilu embraerů, pronajme si až 32 letadel od brazilského dopravce

Embraer E195 společnosti LOT. Foto: LOT
Embraer E195 společnosti LOT. Foto: LOT

Letecká společnost LOT Polish Airlines se dohodla na pronájmu až 32 letadel Embraer E195 od brazilského dopravce Azul. Ten se rozhodl, že ze své flotily vyřadí celkem 53 těchto letadel, aby uvolnil prostor nové generaci letadel E2 od Embraeru.

Transakci dnes ve zprávě pro investory oznámily brazilské aerolinky. „E195 jsou základem naší flotily pro krátké lety. Za poslední roky ukázaly svoji spolehlivost i oblíbenost u cestujících, stejně tak velmi úsporný provoz,“ uvedl šéf LOT Rafał Milczarski. Podle něj další letadla použijí hlavně pro expanzi sítě linek z Varšavy a Budapešti.

LOT a Azul se dohodly na závazném pronájmu 18 letadel a opci na pronájem dalších 14 strojů. LOT se tak stane největším provozovatelem letadel Embraer v Evropě. LOT má aktuálně 16 letadel E170 (ve verzích 170 i 175) a 19 E190 (ve verzích 190 a 195). Už dříve se dohodly firmy na pronájmu sedmi strojů, které už u polského dopravce létají. Část menších E170 má náhradou za větší stroje z flotily LOT zmizet.

Azul vyřadí celkem 53 letadel, zbytek zamíří americké společnosti Breeze, která je novou americkou aerolinkou. Všechny E195 mají u brazilského dopravce skončit v roce 2022.

„Pořizujeme novější a úspornější letadla. Palivo je v Brazílii o 35 % dražší než v jiných částech světa, a proto je pro nás obzvláště důležité, abychom začali létat s letadly nové generace co nejdříve,“ vysvětlil šéf Azul John Rodgerson.

E195-E2 je zatím největším letadlem od Embraeru, Azul je prvním zákazníkem. Celkem má objednáno 51 letadel.

 

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
liberal shark

Proč mám pocit, že se Polsko dynamicky a racionálně rozvíjí, zatímco se slavná ČR bezcílně plácá v bažině ptákovin?

Jakub

Lidé mají různé pocity a ne vždy jsou správné.

Filip

Plně souhlasím s liberal shark. Do PL jezdím pracovně min. jednou za měsíc a ta dynamika je tam opravdu vidět. Neuvěřitelně to šlo v PL dopředu ať už co se týká infrastruktury (o takových dalnicích se v Čekii může leda snít) služeb a hlavně byznysu… Polský firmy např. v oblasti medical devices opravdu maji vysoky standard a kde sou CZ firmy… až na pár vyjímek nejsou… (Což je pro mne osobne velmi dobre 🙂

GPGP

Plný souhlas, jen v IT a Startupech jsme druhé Švýcarsko, škoda že se o tom více nemluví v médiích nebo TV 🙂

kanafasik

no Polsko mometálně jede neuvěřitelně a fakt je v mnohém mnohém před námi…v mnoha směrech. Nevím ,proč Češi mají tendenci se na poláky dívat skrz prsty.

kanafasik

to není pocit. To je holý fakt. Polsko jede!

GPGP

Zas takové vraky to nejsou. Nejstaršímu je 10 let, ale nic pro Prahu, my jsme zmlsaní widebody letadly, případně se někteří těšíme na zprovoznění Maxů TVS 🙂

Pavel

Super, s Lot občas létám a zvlášť na Kypr a snažím se vždy abych letěl právě s Embraerem jelikož je tam sezení 2+2 a ty sedadla jsou široká a velmi pohodlná.

Jen tak

siroka?

jsou siroka uplne stejne jako v jakemkoli jinem letadle – 17”

Ambry

Doufám že na linku OSR-WAW 😊

Dog

Tak na inaugurační let je má letět E170, ačkoli byl původně plánovaný Dash…

Ambry

Tak to je dělo, určitě se přijdu podívat.

Arimatejsky

Zajímavé, ropná velmoc Brazílie má o 30% dražší palivo ostatní. Možná by zavedení evropské daně na letecké palivo přispělo nejen vylepšení rozpočtu a snížení emisí, ale taky zlepšení techniky.

Martin V.

Taky mě ta věta zaujala. V Brazílii mají nějakou extra daň na letecké palivo? Zmíněných 35 % není zrovna málo.

Ondrej Kucera

V Brazílii se kerosin daní u vnitrostátních letů. Jde o státní, nikoliv federální daň, takže její výše se v rámci celé země výrazně liší. Pamatuji si, že předloni to bylo v rozmezí od asi 3 do 25 %. Např. stát São Paulo tuto daň vloni snížil z 25 na 12 %. Jinak je cena kerosinu v zemi už nějakou dobu deregulovaná a po počátečním propadu vytrvale roste.

kanafasik

LOT jede celkem bomby…

RHood

Přeji si, aby se LOT rozhodl část kapacity z poslední expanze alokovat na CZ market. Bylo by to prospěšné, jak pro klienty, tak pro agentury, tak pro domácí letecké společnosti.

Jirka B.

A to je dobre, drzim polakum palce. Maji vizi a za ni jdou. Ostatne to mize casem znamenat i zmenu v nasem „rybnicku“.

Nekdo

BRQ-WAW by nebylo spatne… 😀

marty-t2

BRQ-FRA jako Feeder LOT-Condoru by byl pro Moravu ještě lepší… Osobně očekávám že vstup LOTu nejen do OSR, ale i buď do BRQ nebo BTS je jen otázkou času…

Jen tak

brq-fra jako feeder lot-condoru? a proč ne jako feeder lufthansy? .)

condor lita spíše do dovolenkových destinací, a to asi nebude zrovna to, co by uživilo feeder z brna.

marty-t2

Feeder Condoru i LH by byl samozrejme jeste lepsi a sazkou na jistotu. Akorat bude zajimave pozorovat, jak se LOT i LH byt teoreticky v jedne Alianci ted budou ve FRA snaset. Condor ma z FRA spoustu zajimavych transatlantickych linek, nejen do dovolenkovych destinaci. Proto by bohate stacil i feeding LOT-Condoru. Samozrejme C/S s LH s FRA by bylo dokonale…

kanafasik

Můžeten prosím rozvést jaká je poptávka po transatlantickém spojení z Brna? není jednodušší volba Víden?

marty-t2

Viden je jasnou soucasnou prvni volbou pro lidi z jihu Moravy – dokonce par primych linek skrz Atlantik ma… Ale casto je z VIE nejvyhodnejsi presednuti na vetsi (=efektivnejsi a take levnejsi) letadlo v AMS, CDG, MUC, LHR nebo FRA. Takze dojet autem do Vidne, pak hopsnout do evropskeho hubu a pak let pres Atlantik. Jisteze toto samotne nenaplni z BRQ do FRA letadlo, ale FRA napojeny na rozdil od MUC rychlovlaky na jina mesta v Nemecku ma sam o sobe taky vyrazny P2P potencial. Vetsi nez MUC. LH tu linku BRQ-FRA sama nikdy nezavede – nebude si kanibalizovat VIE,… Číst vice »

Nekdo

nemusi byt nutne transatlanticke, i prestup na evropske linky by byl fantasticky. pro lidi, kteri skutecne hodne letaji, napr. moji sefova, ktera leti sluzebne cca jeden (prumer) az dvakrat (obcas) kazdy tyden z Brna nekam a zpet, pripadne ve trojuhelniku by to bylo vysvobozeni – na kazde sluzebce nejmene ctyri usetrene hodiny casu. v organizaci je nas dale asi 200, a nejmene polovina taky leti nejmene jednou rocne nekam sluzebne. takze jenom za nas by to bylo nejmene 400 zpatecnich cest rocne. nemluve o tom, ze dalsi nejmene stovka bude incoming. kolik z toho by dokazalo BRQ stahnout od VIE… Číst vice »

Jen tak

doporučoval bych se podívat na destinace condoru :)))

za atlantikem? 90% v karibiku (dovolenkové destinace). z nedovolenkových destinací tam je las vegas (to bude spíš taky dovolenková destinace), no .. a nakonec seattle.

takze.. no, moc zajímavých destinací tam nebí 🙂

marty-t2

zapomněl jste na Toronto, Halifax, Waschington, Pittsburg, Minneapolis, Edmonton, Calgary, Vancouver, Portland, Sand Diego – a to jen v USA a Kanadě – viz. https://www.condor.com/de/entdecken/condor-worldmap.jsp

marty-t2

a ještě Anchorage, Fairbanks, New Orleans…

Jen tak

ani ne .. koukal jsem na akutální leťák … v zimě létají jen ty destinace, které jsem vyjmenoval.

Jen tak

Nemluvě o tom, že (i když mrkneme na léto), většina těch destinací jsou létany stylem 2-3 týdně. což na smysluplnosti nepřidá 🙂

marty-t2

Máte pravdu, ale zapomínáte, že s Condorem můžete za Atlantikem přestoupit na další let od aliančního partnera (např. United) a letět do stovek dalších měst. Jde jen o to, co bude pro cestujícího výhodné. A Condor zatím byl jednou z těch cenově nejpříznivějších volleb…

Jen tak

Condor není členem star alliance. žádné alianční partnery nemá.

v tuto chvili to s tím code sharingem nic moc není. ve spojených státech s nikým necodesharuje, ostatně z USA společností alespon nejak spolupracuje jen formou interliningu s jednou spolecnosti – s Alaska Airlines, které prodávají pár letů z destinací, kam condor v US létá.

Ales

LO uz na lince BTS-WAW jeden cas letal a po par mesicich to zabalili

GPGP

Jojo u narkomanu to znamená , že si šlehli fakt velkou dávku :-)))