LOT věří lince do Ostravy, od září zdvojnásobí počet letů do Varšavy
Bombardier Dash 8 Q-400 v barvách LOT. Foto: Anna Zvereva / Wikimedia Commons
Polská letecká společnost LOT Polish Airlines ještě před startem nové linky z Ostravy do Varšavy navýšila výrazně počet letů, které
Podstatné je, že Ostrava tak získá lepší napojení na celý svět, než kdyby existovala linka Ostrava – Praha. Nicméně kvůli časové náročnosti leteckých přestupů se tento benefit bude týkat spíše letů mimo Evropu, případně do vzdálenějších evropských destinací, kde čas strávený přestupem už tolik nedegraduje celkovou cestovní dobu. Pro dopravu do Německa bude pro Ostraváky vždy lepší dojet vlakem do Vídně nebo Prahy a letět odtud. A návštěvu Rakouska vidím efektivní výhradně vlakem. Nabídka spojů na západ i jih Rakouska je na Wien Hbf dostatečně velká a dokonce přestup hrana/hrana. Navíc s jízdenkou od ČD nemusí vůbec řešit, jakým vlakem… Číst vice »
letel jste nekdy letadlem?
tvrdit, ze pro ostravaka bude vyhodnejsi (pro evropske lety) jet vlakem do vidne nebo prahy a letet odtamtud, misto prestupu ve varsave … to je tak absurdni, az se mi nechce verit, ze to myslel nekdo vazne
Právě že létám hodně a vím moc dobře, jak každý letecký přestup degraduje celkovou cestovní dobu, nehledě na ten opruz flákání se po předražených letištích. Průměrná cesta letadlem mezi centry dvou měst v Evropě bez přestupu trvá 3 a půl až 4 hodiny. Pokud přestupujete, jste obvykle na čase 6 až 7 hodin (samozřejmě kratší i delší výjimky se najdou). A pokud ta města nejsou zase tak daleko od sebe nebo je ve velké části cesty možné využít VRT, pak může cesta vlakem trvat „pouhých“ 8 až 10 hodin nebo někdy i výrazně méně. To už není prakticky rozdíl s… Číst vice »
Tak do Grazu samozřejmě nikdo nepoletí, ale pokud jde o západ Německa, Benelux, sever Evropy apod., tak ty jsou z Varšavy velice dobře pokryté a cestovat přímo z Mošnova je tak v mnoha případech pohodlnější.
K tomu je dobré připomenout, že necestují jenom místní ven, ale také ostatní do regionu. Zatímco pro místní není zas takový problém dojet autem do Vídně/Katovic, tak pro někoho z ciziny to znamená ještě půjčení auta navíc.
ano, prestup degraduje dobu cesty.
ale ten vas vlak do vidne ci prahy ji degraduje jeste radove vic.
a prikldem grazz, innsbruck jste to zabil uplne 🙈
Létáte pravidelně na služební cesty, nebo jednou za rok někam na eurovíkend? Cesta do Německa přes Prahu znamená dostat se na nádraží, pak 3 hodiny ve vlaku, pak skoro hodinu na letiště + nějaká rezerva a min. hodinu předem být na letišti. To znamená minimálně 7-8 hodin do cílové destinace, čímž zabijete v podstatě celý den. ČSA s přestupem v Praze se dalo jet do Německa na otočku, což sice zatím s jednou rotací nepůjde, ale pořád lepší, než se trmácet do Vídně, nebo do Prahy. Od záři s více rotacemi pak tím spíše raději přímo z Mošnova.
Napsal člověk, co ledatlo viděl jen na obrázku na poradě…
Můžete místo nemístných poznámek napsat, co na příspěvku není pravda? Vemte si takový typický let na služební cestu Ostrava – Dus. Úterý tam, celkový čas 4,5 hod., ve čtvrtek zpátky celkový čas 5,5 hod. Rozhodně lepší, než vlakem přes Prahu.
Michal Śtěpán:
Podstatné je, že Ostrava tak získá lepší napojení na celý svět…Ano, je to alternativa.
….než kdyby existovala linka Ostrava – Praha. Tato linka měla hlubší význam než jen konektivitu dál do světa.
Hold SmartWings to posral no, ale neni té jejich jediné šlápnutí do ho..na.
Když se pšonkům vyplatí lítat OSR, tak nechápu, proč by LH nemohla otevřít BRQ-FRA/CGN/MUC, případně AUA nebo Tyrolean BRQ-INN. Nebo AF BRQ-CDG/ORY. Od cajzlovských aerolinek zájem o jiné destinace než Letiště Vaška Veškrny čekat nelze.
A kdo by lítal do brna?
Do Brna se nelétá, Brno sa oblétá :o)
Tak to je jednoduché – LH nemá zapotřebí otevírat linku do města, které je tak blízko hlavního hubu jejich dcery – Austrianu. Věří, že brňáci dál budou jezdit do Vídně a poletí s nimi odtud. Což se taky +- děje. Cca 5-10 pct aut zaparkovaných u vídeňského letiště má spztku s CZ. Takže dokud se neobjeví v Brně hrozba konkurence, nebude LH na současném stavu nic měnit. V tržním prostředí nemusíte přece plně uspokojit zákazníka, stačí Vám být jen o krok lepší než je vaše konkurence…
Přesně tak, krásně to bylo vidět na lince do MUC, která byla ze strany Lufthansy tak trochu nechtěným dítětem.
Brno a JMK by mělo přestat snít svůj mnichovský sen a zkusit se inspirovat u kolegů z Polska, neb LOT má evidentně motivaci, aby linka fungovala a byla pro cestující atraktivní.
Až dojde k úplnému převzetí Condoru od PGL (vlastníka LOTu), dojde ve Frankfurtu k zajímavé situaci – Lufthanse se cizí vejce ve vlastním hnízdě líbit nebude a nechá doběhnout staré dohody o spolupráci a rozhodně nebude Condor dál feedovat svými linkami. To by mohl být impuls pro LOT-Condor aby zvážili přebudovat svoji síť na dva Huby. V našich končinách by tak mohly dostat v první řadě Vídeň, pak možná i Praha a Katowice nové spojení do FRA. Ale ani BTS, KSC, OSR i BRQ nevidím osobně úplně bez šance. Jasněji snad bude koncem roku.
a já si myslel, že mám dnes blbý den, ale po přečtení komentáře a návrh linky BRQ-INN jsem se hodně zasmál, takže je to o něco lepší 😀
Mohl by jste mi prosím vysvětlit, proč by LH group měla létat linku BRQ-INN? Kdo by v tom kromě pár leteckých nadšenců seděl? Pro koho by ta linka měla být určena a kdo by ji zaplatil?
Díky za vysvětlení a děkuji za rozveselení… Hezký den
Snad ty časy ještě nejsou konečné – OSR-WAW by podle mne mohla mít v pohodě potenciál na dvě rotace denně – ale raději jednu ráno a jednu večer než tyto dvě odpolední ani ne od sebe vzdálené 4 hodiny… Tak snad na to v LOTu ještě sami od sebe přijdou…
Možná si do OSR jenom odskočí nějaké letadlo z WAW, kde by jinak stálo a čekalo na další let. Na lukrativnější časy ráno a večer by LOT patrně chtěl větší dotaci.
ony jsou ty loty dotovane?
Ano. Výrazně to podporuje kraj.
Naprosto minimálně probůh, dvacet milionů je v porovnání s původními plány absolutně nic…
ale dotované jsou
Paráda, to by mohlo číslům trochu napomoct.
Mohl bych poprosit o nějaký příkladový termín toho Bruselu za 1500 zpáteční? Nejlevnější co se mi ukázalo bylo 1414+1766, takže něco přes 3000 za zpátečku. Díky 🙂
Po vanocich jsem zahlidnul letenky Krakow-Brusel za 10 PLN a zpatky za 99 PLN, coz vyjde levneji i s cestou autem a parkovanim uz pro jednoho cloveka.
Jo a bez prestupu.
Díky, o tom vím 🙂 jen mě zajímala ta cena přímo z Ostravy 🙂
A pro ty palcaře dolů – článek byl beze slova opraven, v původním textu se psalo o zpátečním Bruselu za 1500.
Koukal jsem na září na LHR na otočku na 2 dny a vyšlo mi 2477, což je parádní cena.