Letecké společnosti Letectví Letiště

LOT prodlouží vnitrostátní spojení mezi Prahou a Ostravou o více než měsíc

Bombardier Dash 8 Q400 společnosti LOT v Ostravě při vzletu do Prahy. Foto: Radim Kobližka / LKMT Spotters
Bombardier Dash 8 Q400 společnosti LOT v Ostravě při vzletu do Prahy. Foto: Radim Kobližka / LKMT Spotters
LOT se vrací i k přímému spojení Prahy a Varšavy.

Polská letecká společnost LOT bude létat mezi Prahou a Ostravou nejméně do konce února. Informaci uvedenou na facebookovém profilu Letiště Ostrava potvrdila deníku Zdopravy.cz zástupkyně LOT pro český trh Jolanta Grala-Bednárčik.

Podle původních plánů měla linka skončit 17. ledna, bude už podruhé o více než měsíc prodloužena. „K tomu ještě přibude přímé spojení Prahy a Varšavy bez mezipřistání v pondělí a v pátek,“ dodala Grala-Bednarcik. Lety na druhou polovinu ledna a února zatím nejsou ještě v rezervačním systému, pokračování letů přes Ostravu je patrné i z délky letu mezi Prahou a Varšavou. Namísto běžné hodiny a dvaceti minut trvají dvě a půl hodiny, což značí přistání v Mošnově.

Ostrava s novou linkou do Prahy paradoxně těží ze současné neutěšené situace v letectví. Nový vnitrostátní spoj vznikl totiž spojením nové linky z Ostravy do Varšavy a tradičního spojení Praha – Varšava.

LOT mezi Prahou a Ostravou zůstane u pěti letů týdně, nebude létat v úterý a v neděli, dosud se nelétá v úterý a v sobotu. Ve středu a v pátek odlétá z Prahy v 11 hodin, ve čtvrtek a v sobotu v 18:50, v pondělí v 17:45. Z Ostravy odlétá v pondělí v 16:15, ve středu a pátek v 9:30, ve čtvrtek a v sobotu 17:20. Na všechny lety nasazuje nyní LOT podle rezervačního systému turbovrtulové letadlo Bombardier Dash 8 Q400.

13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vrtak

Premyslim, kolik realne clovek stravi letem casu z Prahy o Ovy oproti vlaku. Minimalne pul hodiny na letiste mimo spicku, hodinu na odbaveni, let pul hodiny(?) a pak zase cca pul hodiny z letiste, takze 2,5 hodiny ku 3 vlakovym?

Butrusik

A na nádraží se člověk dostat nepotřebuje? Třeba to má i půl hodiny na nádraží.

Petr

Uvědomte si, že i když nádraží se nacházejí v centru, tak opravdu zřídka se váš cíl nachází přímo před tím nádražím. Čili když počítáte cestu na letiště, musite počítat i cestu na nádraží. Já to počítal z bodu A v Praze do bodu B v Ostravě a vyšlo mi 4h 23min u letadla a 4h 29min u vlaku. Jenže v tom čase u letadla jsou započítané úplně zbytečné 2 hodiny čekání na ostravském letišti, protože na to letiště jezdí hromadná doprava v úplně náhodné časy. Kdybych tam dojel taxíkem, bylo by to max 3h 20min.

Glutexo

Ta MHD tam jezdí v docela pravidelné časy, ta letadla létají dost náhodně. Čímž nerozporuji, že by bylo hezké to nějak navázat.

Petr

LOT by za tenhle majstrštyk snad zasloužil nějakou cenu. V Ostravě za Varšavu shrábne dotaci a zároveň tam nabere hromadu lidí, kterým chybí létání a nechtějí se podílet na buzeracích při překračování hranic. Když jsem letěl před dvěma týdny, nastupovalo se mnou v Ostravě 25 lidí a když se otevřel gate, nikdo se nehrnul do letadla. Všichni postávali na ploše a fotili selfiečka a letadlo 😀

Honza

….tak, a když si to spojíme s předchozím článkem o další státní podpoře… naši lidi sedí bez peněz doma…

Martin

To je ovšem o neschopnosti v ČR…

Honza

Přesně tak. O neschopnosti vlády zachránit místa pro vlastní lidi.

kakov

kdo je to naši? jste snad akcionář SW? 😀

Honza

Ha ha ha… to jsem se nasmáli. To jste opravdu tak natvrdlý?

Karel_x

OSR vypsali na linku dotace, kterých se chytil LOT. Úplně stejně se o to mohly pokusit ČSA, nikdo jim v tom nebránil. Už je zbytečné byť jen psát proč :).
Uvidíme, jestli se linka chytne, já jsem spíš skeptický, ani ne jedna frekvence denně je málo i u žádaného směru. Ale OSR bych to přál.

Jana

A oni vypsali dotaci na vnitrostatni linku?

JIŘÍ

Já bohužel taky. Lince dávám tak půl roku rok. Ale třeba se pletu a to by bylo fajn. 🙂