egoe-plus
Letecké společnosti Letectví

LOT posiluje dálkové linky, otevírá spojení do Indie. V Evropě roste nejrychleji

Boeing 787-9 Dreamliner v barvách polského dopravce LOT. Foto: LOT
Boeing 787-9 Dreamliner v barvách polského dopravce LOT. Foto: LOT

Polská letecká společnost LOT začne po více než třiceti letech znovu létat do Indie. Jde o součást expanze polského národního dopravce na dálkové linky. Letos chce LOT překonat hranici deseti milionů cestujících.

LOT novou linku do Dillí spustí 17. září, létat bude pětkrát týdně. Jde už o šestou asijskou destinaci polského dopravce. LOT vybral destinaci i kvůli tomu, že Indie je po Singapuru druhá v pořadí asijských zemí, kam míří z Polska nejvíce investic. Spojení má podpořit i cestovní ruch. LOT se současně dohodl na codesharové spolupráci s Air India. V tiskové zprávě uvedl, že ročně mezi Evropou a Indií cestuje 8,9 milionu cestujících a linka má proto podle něj velký potenciál.

Na linku nasadí LOT svůj Boeing 787 Dreamliner. Linka nabídne i velmi dobré spojení českým zákazníkům. V případě letu z Prahy je ve Varšavě přestup jen hodinu a půl, na cestě zpět dvě hodiny.

LOT loni dál modernizoval svoji flotilu, zařadil do ní prvních pět Boeingů 737 MAX 8 a čtyři Embraery 190. Do konce roku převezme současně i čtyři další dreamlinery, kterých bude mít celkem 15 kusů.

Polský dopravce postavil svoji strategii z velké části na dálkových letech. Na kratších letech po Evropě čelí velké konkurenci nízkonákladových dopravců, zejména Ryanairu a Wizz Airu, pro které je Polsko důležitým trhem. Orientace mu zatím zjevně vychází: loni navýšil počet cestujících na 8,8 milionu, což je meziročně o téměř třicet procent více. Díky tomu je za loňský rok nejrychleji rostoucí evropskou aerolinkou. Letos počítá s pokořením hranice deseti milionů cestujících. Aktuálně létá s 80 letadly, v síti má více než stovku pravidelných linek. Letos firma chystá otevření spojení ještě do Miami, Varny a Bejrútu.

Letový řád nové linky Varšava – Dillí

LO 71 WAW-DEL 22: 40-09: 00 + 1 Úterý, středy, pátky, soboty a neděle

LO 72 DEL-WAW 11: 15-15: 50 Pondělí, středa, čtvrtek, sobota a neděle

tagy
24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Casper

No, je vidět že o “hejty” tady není nouze. Tak na okraj pro ty, co vědí (nebo by měli vědět) pár podrobností, které na to vrhají trošku jiné světlo. J.Marek a báze BTS-zadání tehdejšího majoritního akcionáře bylo udržet zaměstnanost létajícího personálu. Kdo zná ČSA tak ví, že velká část tehdejších FC i CC dolétávala do PRG jako přespočetní (zcela zdarma)ze Slovenska. Bylo to neefektivní a rozhodně ne zdarma pro firmu. Zároveň na Slovensku nebyl bázovaný dopravce a byla to zkouška jak se letadla naplni (analyzovat předem jde leccos, ale reálný prodej je jiná story). Některé linky se prodávaly dobře, jiné… Číst vice »

Jan Cernicky

Super informace, diky.

železničář v důchodu

Když vídám v Praze stále víc lidí vizáží připomínající Indy (nemusí to samozřejmě být přímo Indové, ale příslušníci nějakých dalších národů z tamní oblasti), tak by pro ty dálkové lety i popisované spojení s přestupem do / z Prahy mohlo mít skutečně „podpůrný“ úspěch – záleží samozřejmě i na celkové ceně letenek.

DPDP

A jsou to fakt indové ? 😉
vím že díky krizi v jižní americe tu pracuje hodně brazilců, kolumbijců či venezuelčanů , jak v IT , tak v jiných oborech

železničář v důchodu

Nevím, já jsem se nikoho z nich (pochopitelně) neptal, odkud je, přišlo by mi to hloupé – ale dělali na mě svým vzhledem („hnědostí“ a černými vlasy a vousy) dojem, že pocházejí odněkud z té oblasti: mohu se ovšem samozřejmě mýlit.
A propos: teď ve zprávách v Český rozhlas informoval, že Babiš prý v rámci své současné asijské cesty předjednal v Thajsku spuštění přímého leteckého spojení Prahy s Bangkokem, které by prý měla někdy snad od letošního podzimu zajišťovat jednou denně společnost Air Asia, protože prý z ČR se tam ročně z ČR vydává asi 40 tisíc lidí.

Zdeněk

Podle wikipedie disponuje AIR ASIA pouze úzkotrupými airbusy A-320 a A-321. Let s takovými letadly z Prahy do Bangkoku a zpět bude proto nejspíše pouze pro hodně otrlé cestující. Je však možné, že údaje na wikipedii nebyly aktualizovány.

Jen tak

Rozdil mezi dalkovkou (pro cestujiciho) v a320 nebo treba a330 je zanedbatelny. V podstate, nulovy.

Pražák

Kde jsou vysmívaní Poláci a kde s ČSA my…

Jen tak

a on se někdy někdo smál LOTu? .)

krom toho – poláci .. jsou na tom trošku líp jak my (z pohledu aerolinky) – polsko je velké, poláků je spousta… a hlavně, spousta milionů je jich rozesetých po celém světě, hlavně v USA.

Zdeněk

A především neměli v LOTu Luftjardu a další podobné stratégy.

Ulafme

No, měli tam Jiřího Marka a kupodivu to přežili. Momentálně úřaduje v Alitalii, tak uvidíme…

Jan Cernicky

Kdo je Jiri Marek? Děkuji

Jan Cernicky

Děkuji

Jen tak

No, oni meli jine. Par let zpatky byl na pokraji krachu i ten lot

Marty-t2

Tak schválně – je možné, že v rámci rozvoje nahradí na vnitropolských linkách LOT DASHenky za Embraery a DASHenkou zavede linku taky do mensiho mesta typu Ostrava, Brno nebo Bratislava ? A pokud ano, které z nich tipujete jako první ? Resp. kde myslíte , že LOTu nabídnou nejlepší dotace (o pokusu rozlítat B lavu v minulosti vím)… Já tipuju OSR…

Martin

To já budu raději velký skeptik, Představitele kraje Ivo Vondrák, náměstek pro dopravu Jakub Unucka a instalovaný GR Jaromír Radkovský, toho už naslibovali spoustu a nepodařilo se jim zatím nic, kromě utrácení milionů. Kdej je jejich slavná Dubaj? VŘ na Helsinki, VŘ na Amsterdam, Linka Praha/Ostrava, konec, Bergamo – zatím stále lze koupit jen do 28.března, opravdu je zachráněno?… A přišlib, že bude LOT možná na podzim 2019 ;-))). Mimochodem stejným způsobem jak v TV nyní mluví Jakub Unucka o Italech“Bergamu“ a jejich možných cestách do Ostravy, mluvil kdysi o Dubaji a Arabech.

Honza

Na idnes bylo nedávno, že od v září by mohlo být spojení OSR-WAV