Londýn – Berlín bez přestupu. Britové chtějí rychlovlak až do německého hlavního města
První vlak z Berlína do Paříže. Foto: Deutsche Bahn

Přímé spojení vlakem z Velké Británie je dosud do tří zemí.
Přímé spojení vlakem z Velké Británie je dosud do tří zemí.
Spojení s přestupem nyní sice existuje a je jen o něco málo delší, ale použije ho leda šílenec, protože na přestupy se v Německu nedá absolutně vůbec spolehnout a 2 a více hodin rezervy jsou nutnost… 🙁
Takže pokud bude něco přímého (co si samozřejmě nedovolí ukončit někde cestou bez náhrady, jak je též v Německu běžné…), rád to využiji, i když to bude třeba dražší.
Krasne vlaky.To je něco jiného než jezdi tady v CESKU .
Keď si Briti zaplatia výstavbu nových staníc na kontinente, kde budú vykonávať tú svoju colnú a imigračnú buzeráciu, tak nech si tam jazdia.
Dle diskuse by někteří na vlak nejraději napojili i Grónsko a Antarktidu.
Absolútny nezmysel. Kým sa k Eurotunnelu nebude pristupovať rovnako ako k iným tunelom a cezhraničným spojeniam v Európe, tieto projekty nebudú mať zmysel. Aký zmysel má budovať zložitú bezpečnostnú infraštruktúru v Berlíne kvôli dvom-trom vlakom denne (viac nevyjde tak aby prichádzali aj odchádzali v normálnom čase), na ktoré aj tak pôjde tri a pol človeka lebo táto trasa je príliš dlhá na vlak? A na koľkých staniciach na trase sa má táto infraštruktúra budovať? Pomer cena výkon je absolútne mizerná. Navyše, existencia týchto zložitých byrokratických nezmyslov a nutnosť prichádzať na stanicu dlho vopred znižuje atraktivity vlaku na všetkých okrem najkrajších… Číst vice »
Děkujeme za přednášku. A teď vylepšit Slovenskou infrastrukturu, aby byla aspoň na úrovni té naší. Člověk jede lehátkovým vozem a hned ve spánku pozná, že je u vás…
co má společného vlak LON-BER se Slovenskem ???? Bože to je materiál
No nevím. Na přímý cesty Berlín – Londýn to bude pomalý a drahý. Nějaký nácestný zastávky by tomu mohly pomoct, ale tam bude zase problém s kontrolou pasů a zavazadel. A vyprdnout se na to nemůžou, protože pak je jen otázkou času než nějaký hovado vyhodí tunel do luftu.
husty, a my napr. do Parize?
Lepší jet s přestupem na ICE/TGV v Německu, než to celé jet bez přestupu klasikou s Vmax 200 km/h. Až bude VRT do Drážďan, tak pak možná ano.
Jenže když ujíždějí přípoje, tak to moc spolehlivé spojení není. Běžní cestující chtějí jistotu ideálně v podobě přímého vlaku, kde nemusí nic řešit.
Devět hodin ve vlaku ve srovnání s jednou hodinou v letadle? Nečekám příliš vysokou poptávku…bez ohledu na to, že já bych si to projel:-)
Tak ty vlaky maji zastavky… a ja bych tu hodinu + casy na odbaveni vymenil klidne za delsi jizdu…
Ale z Prahy by to po VRT do Parize pres Norimberk mohlo byt cca 1100-1200 km, to by bylo cca 5hod. cesta…
Po roce 2050 možná…
Jak se rok 50 blíží, bude se muset vymýšlet nový termín, 25 let neni tak hodně, jak se zdá.
Na VRT přes Norimberk vůbec žádný termín není, nikdo to nepřipravuje. Tady železná opona trvá.
U zelezne opony vrazdili Cesi Cechy. Mas pocit, ze to trva ?
Bohuzel… je to tak, nejake plany i navrhy se objevily a tim to skoncilo,… jeste si par politiku potrasalo tlapkama…
no ja tomu neverim, dokonce by trat mohla byt i pod 1000km, coz by se dalo i za mene nez 4.5hod… to uz dava smysl, kdyz nemusite do Ruzyne pres celou Prahu a totez v bledemodrem v Parizi…
Jak souvisí zastávky s tím, že člověk jede z Prahy do Paříže 9 hodin?
To máte hodinu v letadle, ale 3 hodiny předtím na letišti a okolo toho nějakou tu předraženou letištní dopravu (čest výjimkám, jako např. Praha, která má na letiště zatím pořád normální tarif, i když se pokaždé při zdražování mluví o jeho vynětí z integrace podobně jako se to stalo s lanovkou).
3 hodiny na letisti predem? boze proc?
Z centra Berlína do centra Londýna za hodinu při použití letadla? 😀 😀 😀 Dobrý sen.
Já teda upřednostňuju přímé spojení. Každý přestup znamená stres navíc. Zrovna do Paříže se jezdí přímou (autobusovou) linkou z Florence, teda ještě jsem ji nezkoušel, mám to v plánu. Plány na vlak do Paříže jsem dávno opustil, zbytečně komplikované a ještě v blbou dobu. Ale kdyby byl přímý vlak Praha – Paříž, jistě o něm budu uvažovat (skoro mám pocit, že jsem všechna města, kam se dá aspoň trochu rozumně dostat vlakem, už vyčerpal, teda ještě plánuju curych, ale to asi nakonec vyjde taky líp busem).
Nemec nebo Francouz mezi sebou uz jinym nez ICE / TGV po VRT nepojedou. Kdyz bude VRT do Prahy, tak bude i vlak Paris – Praha.
Ja bych to busem nedal… to je moc…
Smazáno pro duševní omezenost uživatele.
tyhle nesmyslne vykriky nechapu. to je tak tezke si najit, jaky je stav a jaky bude?
my snad mame do UK vizovou povinnost? ne, nemame. eta nejsou viza.
a stejne tak neni tezke si najit, ze evropska esta bude od sveho zavedeni na konci pristiho roku povinna i pro brity.
Ano, jsou.
I když se tomu vízum neříká tak fakticky to vízum je, i když v zjednodušeném režimu. Prostě se od vás vyžaduje nějaká ta byrokracie, nemůžete jen tak přijet s pasem na hranice, a co je nejdůležitější – zaplatit poplatek 15 Liber za vstup do země.
Přesně tak.
tvrdit, ze eta je vizum, je asi jako tvrdit, ze trabant je formule 1, protoze prece taky ma motor a ctyri kola …
Ne, to jako tvrdit, že Formule 1 je auto, ale Trabant že není auto.
Ne, je to jako tvrdit, že trabant je auto. Bezvízovej styk si představuju tak, že se nikoho na nic neptám a prostě vyrazím na cestu. Asi jako, když jedu dneska do Německa. Nikdo po mně nic nechce, nikoho se nemusím na nic ptát. To, že Británie odešla z EU, naprosto chápu, ale tohle je naprosto zbytečné. Myslím, že mají mnohem vážnější problémy než turisty z Evropy.
vsak taky ETA neni jen pro turisty z evropy, ale z celeho sveta.
Akorát, že se to týká jenom těch turistů.
ne. tyka se to vsech, kteri nemaji viza.
Ne, netýká.
ale samozrejme, ze tyka.
etu nemusi mit (mirne zjednodusene )
– obcane UK, Irska, jejich zamorskych uzemi
– ti, co maj viza
A občas i někdo, kdo tam připluje na člunu nebo přijede kamionem.
aha … to vysvetluje i ten uvodni blabol. vsž.
Ten není úvodní, ale až druhej v pořadí. dvč.
Děkujeme za přiznání, že to byl blábol. 😉😁😉
Koho se to netýká, není britský
britský rezident a nepotřebuje vízum? 😉😁
Jistě, ostatní víza. 😁
Tak Německo je extra případ, protože schengen, ale třeba já byl v Srbsku – přijeli jsme na hranice, já ukázal pas, pohraničník se max zeptal jestli jedu jako turista, dostal jsem razítko a nazdar. Žádné zařizování něčeho dopředu, žádné placení daně za vstup do státu. To je u mně bezvýzový styk.
Formálně máte samozřejmě pravdu. Ale jestli byrokratickou obstrukci pro vstup na nějaké území, a ještě navíc ne úplně levnou, nazvu ETA a ne vízum, je v principu úplně jedno.
nazyvat etu byrokratickou obstrukci … to uz chce hodne fantazie 🙂 kdo cestoval z cech do uk v devadesatych letech, by se vam vysmal.
zalezitost na pet minut, a v podstate s auto approvem.
to uz bych spis pochopil argument, ze je to jen dalsi dan a kasirovani prichozich.
No tak když se vyžíváte ve vyplňování formulářů a ještě za to rád platíte, tak prosím, proti gustu žádný dišputát. V devadesátkách jsem do UK samozřejmě cestoval a ano, byl to opruz s pohovorem. Ale aspoň mě tam nezkásli.
Ale taky jsem do UK cestoval napřikad v minulém desetiletí a proti tomu je současnost výrazné zhoršení.
Takový Egypťan si aspoň na nic nehraje, prostě zkásne prachy, bouchne vízum a je vymalováno.
sice se v tom nevyzivam, ale ani me to nejak neurazi.
jejich zeme, jejich pravidla.
Rekl bych, ze krom uvedenych je z UK prime zeleznicni spojeni i do Irska…
Rychlovlakem? A z Londýna? 😇
tam se pise o Londyne a rychlovlaku? Ja cetl o vlaku a Velke Britanii (ale jak poznamena kolega nize, pokud to budem brat jako jmeno ostrova nikoli zkracene jmeno statu, tak je tvrzeni spravne).
Tak je to Spojené království Velké Británie a Severního Irska. 😉 Odkud že jedou ty vlaky do Irska? 😉
Z UK asi ano. Z Velké Británie?
tak to uz je velke slovickareni, je jasne, ze je „Velkou Britanii“ je mineno Spojene kralovstvi, pouzit ve smyslu jmena ostrova je velmi okrajove.
No vidíte a já zas z kontextu chápu, že text je o rychlovacích. 😉
Jak znám DB, tak se ten vlak rozbije, ještě než vyjede z Berlína… 🙁
Zlatý lety na London City…
Tam jste se stejně nikdy nepodíval. 😉
Nejrychlejší spoj se dvěma přestupy to dnes jede 9:02, resp. 9:09 opačným směrem. A to má v Kolíně 30 min. a v Bruselu 12, resp. 17 min. Takže 8 a půl hodiny by mělo být bez problému možná i méně, pokud by se dalo projet některé stanice mezi Kolínem a Berlínem.
12 minut v Bruselu je mimo realitu – nesmíte IDOSu věřit všechno. Nástup skrz pasovou kontrolu se ukončuje 15 minut před odjezdem.
15 minut je jen pro Eurostar Premier, v ostatních třídách 30 min, a to je úplné minimum, které se rozhodně nedoporučuje.
https://www.eurostar.com/rw-en/travel-info/your-trip/check-in
A jak to v Bruselu smerem do Londyna stihnete pres pasovku?
I když spojení je to neproveditelné, tak nám dává dobrý odhad na možný čas jízdy. Po odečtení čekacích dob (a možná vypuštění pár stanic) z toho vychází zhruba nádherných 8h 15 minut. Teď jen záleží, jak db vymyslí pasovou kontrolu. To reálný čas ve skutečnosti ovlivní nejvíce. Pokud by se jim podařilo ji dělat ve vlaku, tak žádné zdržení nebude, ale toto se z Anglii asi líbit nebude. Pokud jinak, tak to může být klidně i hodina a půl navíc.
Operace Overlord II.
Kdyby se spoje jedním směrem jmenovaly Overlord a opačným Seelöwe, bylo by to půvabné. Ale asi by to leckdo nerozdýchal, jak tak koukám na ty mínusy.
No, populace obou měst se od té doby poněkud změnila, a stále ještě mění. Pokud budete chtít místo minulosti adresovat spíš budoucnost, nejlepší inspirací bude korán.
Lepsi by bylo Wellington směrem do Berlína a Blücher směr Londýn…
Směr Londýn klidně V2
Tak to pozor, formát V+číslo má už rezervován Královéhradecký kraj.
Bavi se dva kamionaci v pubu:
“Ja kdyz vyrazim brzo rano a neni provoz, tak z Leedsu otocim Londyn a stiham s manzelkou vecerni zpravy.”
“To nic neni, ja jezdim tak rychle, ze z Leedsu to zvladam az do Portsmouthu a nazpatek a stihnu caj o pate.”
Slysi je deda sedici opodal a rika:
“Hosi, no nevim jak to mate dneska, ale za mejch mladejch let jsem rano vyrazil, otocil Hamburk a na obed doma.”
“To neni mozny, co ste to mel za masinu?”
Deda se zazubi: “Lancaster.”