lot
Infrastruktura Vodní doprava Železnice

Lokálka se vrací do Lužce, most přes kanál je hotov. Zvedat se začne až příští rok

Nový železniční most v Lužci nad Vltavou. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Nový železniční most v Lužci nad Vltavou. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Ve středu ráno po osmiměsíční výluce projede první pravidelný osobní vlak na trati Vraňany – Lužec. Výluku zapříčinila výměna mostu přes Vraňansko-hořínský kanál; nový most se bude kvůli průjezdu velkých lodí zdvihat.

Poprvé se tak stane v dubnu 2021, spolu s dalšími dvěma mosty a vjezdem do zdymadla Hořín. Pro železniční cestující začíná spolu s mostem sloužit i nová zastávka v Lužci nad Vltavou s bezbariérovým nástupištěm a přístřeškem. Vlaky už nebude pravidelně jezdit přes železniční přejezd v ulici Mělnická, který je zabezpečen pouze výstražnými kříži.

Na mostě je instalováno zařízení, které zajišťuje bezpečné rozpojení koleje při zdvihu mostu a opětovné spojení kolejnic při dosednutí mostu do spodní polohy. „V České republice se doposud žádný funkční zdvižný most nenachází, proto bylo nutné zmíněné zařízení vyvinout,“ uvedl mluvčí Ředitelství vodních cest Jan Bukovský. Díky zdvihu se zvýší podjezdná výška pro lodě ze 4,5 metru na sedm metrů. Jak nedávno informoval deník Zdopravy.cz, most kromě zdvihací technologie postrádá i elektrickou přípojku.

Do Lužce z Vraňan jezdí deset párů vlaků denně.

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
David

Dovedu si do budoucna představit, že na této trati bude jezdit jednovozový autonomní vlak na baterky, který se bude dobíjet z trolejí ve Vraňanech. Mohl by pak navazovat na každý vlak ve Vraňanech i o víkendech s minimálními náklady. Ta trať potenciál má a jsem rád, že ji nikdo nezrušil.

Zdravý sluch

😂

XXXD

Dokážu si představit, že by obyvatelům mohl stačit jen autobus a vlak by tam vůbec nemusel jezdit.

Miloš

Pokud by ten autobus jezdil aspoň v trase Kralupy – Lužec – Mělník v nějakém kloudném množství, asi by to bylo lepší (nejsem v žádném případě zastáncem rušení tratí, ale jelikož není možnost ani vůle trať prodloužit). A ta ušetřená 809 by mohla posílit dopravu okolo Prahy, kde 814 praskají ve švech.

Koro

Naprosto vyhozene penize. Trat se mela ukoncit pred Luzcem. Je 1000 vetsich vesnic a mest kde to maji lidi jeste dal, tady se postavi most za 100 biliard aby to meli blizko.

Ondra L.

Zajimava investice… 150 milionu (nebo kolik to mohlo byt) do jedineho mostu na slepe lokalce, kde jezdi solo 810 jen ve vsedni den kvuli zdvihacimu mostu pro 7 metrove lode, ktere na te rece poplujou 2x za rok… SŽ+ŘVC: dobra prace!

DPP odbornik

Skutecne genitalni investice. Lokalky jsou zakladem verejne dopravy a skvelym zaopatrovacim ustavem. Neni nad to, kdyz moderni vysokopodlazni vozidlo se stoleckem a gravitacnim wc pendluje na 5 km trase a vetsinu casu motorak a draze placeny strojvedouci prostoji. Do toho se uz nejaky stamilionek vyplati narvat, co kdyby sotousi nevedeli v cervenci kam jet a v do Luzce to nekteri nemeli projete. Co takhle pendlujici motorak i na vlecku do Steti? 😀 Tesim se, az dorazi Kral Sotousu co aktualne planuje koridorizaci posazafskeho pacifiku s prelozkami, zdvoukolejnenim a samozrejme zadratovanim. 😀

Bram

Nevím, kdo je král šotoušů, ale znám jednoho cvoka a tím je DPP diletant, který se pasoval na DPP odborníka. Teď evidentně prožil silný oragsmus a zanedlouho vyejakuluje jinde:-).

Ano, trať do Lužce je v podstatě k ničemu, ale když jsem se zmínil, že mezi Úvaly a Českým Brodem by mohla být čtvrtá kolej, mohla DPP diletantovi rupnout žilka:-).

DPP odbornik

Nevim kdo je DPP diletant, ale kdyz mate pocit, ze nejste cvok tak ten svuj uzasny napad poslete na nejakou instituci s dostatkem financnich prostredku. Jiste se zacne do roka a do dne stavet. Nebo se zeptejte Kellnera. Zde se obavam, ze nikdo tak bohaty, aby vam to postavil, diskutovat nechodi. 🙂 Muzu vam sice uznat, ze je to mensi ptakovina nez napady zdejsiho Krale Sotousu (KS) na koridor z Cercan do Svetle oduvodneny tim, ze mezi Havlbrodem a Zdarem se taky narovnala lokalka, takze kdyz se chce, tak to pry jde (jaksi se neobtezoval dohledat, ze se tam nic… Číst vice »

Jaaa

Čtvrtá kolej měla dávno být až do Kolína.

DPP odbornik

Dalnice mela davno byt az do Vidne.

Martin Hanzal

Ale ona je (od hranic) až do Vídně! Jen česká část jaksi stále chybí…

Miloš

Draze placený strojvedoucí??? To by tam nesměli jezdit ČD, které je platí drobnými…..

ušatá

Správně, využít tu vlečku ve Štětí a jezdit až na Mělnickou trať je výborný nápad. Pokusím se ho spolu s vámi prosadit. KOnečně jste dostal rozum. Vidíte, že to jde.

Luboš Beneš

Jsme bohatý stát, peněz na rozhazování je….o tom vývoji již psal Jakub… proč draze objevovat vymyšlené. Cimrman by jásal…další slepá ulička:-)) Zastávka mohla být před kanálem, most pro pěší je vedle….ale to by bylo moc levné….

Luděk S.

Potenciál!!!

Jiří Kocurek

Protáhnot tu trať až do mělnického cukrovaru. Ve Vraňanech přepřah, aby se ušetřilo a nejezdilo s dieslem pod dráty. Co natom, že to bude o 20 minut pomaleší než s přestupem v Lysé a o půl hodiny pomalejší než přímý bus a Metro.

XXXD

Pokud myslíte potenciál proděláním peněz úplně zbytečným vlakem, který se mohl nahradit autobusem (případně minibusem), tak máte bezesporu pravdu.

Miloslav

Zcela zbytečná investice do vodní cesty. Za ty prachy by bylo zrekonstruovaných lokálek s vyšším užitkem….

DPP odbornik

Tak jste si sotousi zaprovokoval, citite se lip? 🙂

K.S.

Skvělý zásah na trigrování jednoho nejmenovaného dohody provedení práce. Palec!

Ondřej

Neexistuje nechráněný železniční přejezd, nechápu tedy tento výraz v článku…

Bob

Přejmenovat nechráněné na chráněné či dokonce zabezpečené, toť sofistikovaný zabezpečovací systém v pojetí našich alibistických nádražáků. Předpokládám, že v jejich pojetí už neexistuje ani nechráněný pohlavní styk. A pokud náhodou prší, před deštěm jsou chráněni i bez deštníku – pouhým vyslovením věty „pozor, prší“. Sice pak zmoknou, ale můžou si za to sami.

Jaaa

To není nádražácké, to je typické inženýrské myšleni. Vedle důležitého šutru se dá tyč, ta se nazve jako „ochranná“ a je hotovo.

DPP odbornik

Je to mysleni tech, co si mysli, ze zeleznice je pupek sveta a byt proste musi. Ve vetsine zemi sveta ale uz prisli na to, ze polovina trati vubec byt nemusi. 🙂

ušatá

Tak se tam odstěhujte. Jistě vám budou za vaše rady a názory vděční.

DPP odbornik

To chce aspon pulroku nejezdit jen vlakem. Pak se myslenibl zacne vracet k normalu a zacnete chapat jak zeleznici vnima vetsinova populace.

Jakub P

Takže zařízení bylo nutno vyvinout, protože je to první železniční zvedací most u nás? Panu mluvčímu by možná někdo měl šetrně sdělit, že není zakázáno taková zařízení kupovat ze zemí, kde s nimi maj zkušenosti. Možná by ta sranda potom nestála tolik…

Jaaa

To by nebyla malá domů.

Pacicka

Naprosto vyhozené prachy…..

Ondřej

Ano, mohl semestr zrekonstruovat jako nadále nezdvihací.

Ondřej

se most

Kubrt

Ano, to by bylo trochu míň vyhozených peněz 😉

DPP odbornik

Nebo se mohla zrusit ta minimalne vyuzivana trat.