cargo

Lokálka se vrací do Lužce, most přes kanál je hotov. Zvedat se začne až příští rok

Nový železniční most v Lužci nad Vltavou. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czNový železniční most v Lužci nad Vltavou. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Ve středu ráno po osmiměsíční výluce projede první pravidelný osobní vlak na trati Vraňany – Lužec. Výluku zapříčinila výměna mostu

Ve středu ráno po osmiměsíční výluce projede první pravidelný osobní vlak na trati Vraňany – Lužec. Výluku zapříčinila výměna mostu přes Vraňansko-hořínský kanál; nový most se bude kvůli průjezdu velkých lodí zdvihat.

Poprvé se tak stane v dubnu 2021, spolu s dalšími dvěma mosty a vjezdem do zdymadla Hořín. Pro železniční cestující začíná spolu s mostem sloužit i nová zastávka v Lužci nad Vltavou s bezbariérovým nástupištěm a přístřeškem. Vlaky už nebude pravidelně jezdit přes železniční přejezd v ulici Mělnická, který je zabezpečen pouze výstražnými kříži.

Nový železniční most v Lužci nad Vltavou. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czNový železniční most v Lužci nad Vltavou. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czNový železniční most v Lužci nad Vltavou. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czBetonové pražce, ilustrační foto. Foto: Jan Sůra/Zdopravy.czŽelezniční trať v Lužci nad Vltavou. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czOsazování zdvižného železničního mostu v Lužci nad Vltavou. Pramen: StrabagOsazování zdvižného železničního mostu v Lužci nad Vltavou. Pramen: StrabagOsazování zdvižného železničního mostu v Lužci nad Vltavou. Pramen: StrabagOsazování zdvižného železničního mostu v Lužci nad Vltavou. Pramen: StrabagSnášení železničního mostu v Lužci. Autor: Tomáš KolaříkPůvodní podoba železniční mostu v Lužci nad Vltavou.
Pramen: ŘVC

Na mostě je instalováno zařízení, které zajišťuje bezpečné rozpojení koleje při zdvihu mostu a opětovné spojení kolejnic při dosednutí mostu do spodní polohy. „V České republice se doposud žádný funkční zdvižný most nenachází, proto bylo nutné zmíněné zařízení vyvinout,“ uvedl mluvčí Ředitelství vodních cest Jan Bukovský. Díky zdvihu se zvýší podjezdná výška pro lodě ze 4,5 metru na sedm metrů. Jak nedávno informoval deník Zdopravy.cz, most kromě zdvihací technologie postrádá i elektrickou přípojku.

Do Lužce z Vraňan jezdí deset párů vlaků denně.

Tagy Lužec nad Vltavou zdvihací most
34 komentářů