Lodní servis a překladiště pro Temelín získaly souhlas krajského úřadu, okolí neovlivní
Předpokládané investiční náklady na servisní centrum včetně umožnění překladu velkých technologických celků pro Temelín činí zhruba 280 milionů korun.
Ředitelství vodních cest (ŘVC) má za sebou další fázi přípravy servisního centra pro lodě v Týně nad Vltavou, které má sloužit také jako překladiště velkých celků při rozšiřování jaderné elektrárny Temelín. Krajský úřad Jihočeské kraje ve zjišťovacím řízení došel k závěru, že záměr nebude mí významný negativní vliv na okolí, a nemusí tak do podrobného posuzovacího procesu EIA.
ŘVC hodlá servisní centrum pro lodě s portálovým jeřábem vybudovat na okraji Týna nad Vltavou v letech 2024 až 2025. Má být spádové pro celou vltavskou vodní cestu mezi Českými Budějovicemi a hrází Orlíka a sloužit rekreačním plavidlům i velkým osobním lodím (vltavskou cestu mohou využívat lodě až 45 metrů dlouhé a téměř šest metrů široké s výtlakem až 300 tun). Velké osobní lodě na zmíněném úseku řeku k dispozici veřejný jeřáb dnes nemají.
Součástí servisních služeb bude například odběr splaškových vod, odběr nádních vod, odběr odpadků, výdej pitné vody, spouštění či vyzvedávání lodí nebo čerpací stanice (včetně LNG). Stavba naopak nebude sloužit pro vystupování a nastupování cestujících.
Středisko má vzniknout na levém břehu Vltavy za areálem čističky odpadních vod. Zatím jedinou veřejnou čerpací stanici na sto kilometrech řeky mezi Budějovicemi a Orlíkem má od června 2021 přístav Hluboká nad Vltavou.
Předpokládané investiční náklady na servisní centrum včetně umožnění překladu velkých technologických celků pro Temelín činí zhruba 280 milionů korun.