Doprava ve městě Infrastruktura Vodní doprava

Lodě suplují zchátralé mosty. Předčasně se probudí přívoz Holešovice – Karlín

Přívoz pražské paroplavby mezi Holešovicemi a Karlínem. Autor: Pražská paroplavební společnost
Přívoz pražské paroplavby mezi Holešovicemi a Karlínem. Autor: Pražská paroplavební společnost

Měl spát zimním spánkem až do dubna, probudí se ale už zítra. Řeč je o pražském přívozu mezi Holešovicemi a Karlínem; důvodem jeho předčasného uvedení do provozu je uzavření zchátralého Libeňského mostu. Organizace ROPID to oznámila na svém facbookovém profilu, potvrdil to i mluvčí Filip Drápal.

Přívoz bude v provozu od 7 do 18 hodin v pracovní dny, o víkendu od 8 do 18. Ve špičkách popluje mezi Pražskou tržnicí, Štvanicí a Rohanským ostrovem každých 15 minut, v ostatních obdobích bude interval 30 minut. Přívoz zajišťuje speciálně postaveným katamaranem Pražská paroplavební společnost.

Přívozy v Praze tak pomalu přestávají být zajímavým sezonním doplňkem městské dopravy a začínají plnit roli náhražky zchátralých mostů. Holešovicko-karlínská linka P7 není první, kterou ROPID zaktivizoval předčasně i v zimě. Už před Vánoci začala jezdit (jinak pouze letní) linka P5, která obsluhuje přístaviště Císařská louka, Kotevní a Výtoň. Přívoz provozuje společnost Pražské Benátky. Důvodem jeho zimního provozu je uzavření lávek pro pěší na železničním mostě. Technická správa komunikací chce lávky v létě zrekonstruovat, uzavřela je ale už koncem roku kvůli havarijnímu stavu.

Kvůli spadlému mostu v Troji byl rovněž zaveden přívoz mezi Trojou a Císařským ostrovem. Ten ale kvůli velké vodě už několik dní nevyjel.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Stan
Host
Stan

Ještě že není krutá zima, jinak by si museli pořídit první vltavský ledoborec.

mikiqex
Host
mikiqex

Středověk, fakt…

petr.r
Host
petr.r

neřekl bych, spíše budoucnost, ale chce to promyslet odkud kam lidi jezdí.

K.S.
Host
K.S.

Nemyslím si, spíš bych řekl že po 2. světové celý svět zachvátilo mírně silniční šílenství a došlo k hypertrofii silniční dopravy na úkor všech ostatních a nikdo si neuvědomil jak velké finanční břemeno na sebe uvazuje. Dnes nejsou peníze na opravu, pokud by měly být všechny mosty a cesty v dobrém stavu tak se silniční doprava musí velmi tvrdě danit a musí být zákon o rozpočtovém určení daně. A ono to není asi jenom u nás, spojeno s láskou pro nové věci a nezájmem o údržbu je to recept na katastrofu, to vidíme nyní.

Partneři