Litomyšl – Moravská Třebová. První kraje odtajňují plány s vlaky, na které získaly dotaci
BEMU jednotka od Škody v Dolní Lipce při prezentační jízdě. Foto: Pardubický kraj

Kraj získá na nová vozidla dotaci ve výši půldruhé miliardy korun.
A na Svitavy a Letovice to bude jezdit? To, co tam je dnes a bude i dalších až 7 let je výsměch všem co v té lokalitě cestují vlakem, včetně smutně malé obslužnosti.
Vážení , nestačilo by pro začátek, aby pod dráty jezdily jen elektrické vlaky a byly zajištěny přípoje při přestupech?
Při krátkých cestovních vzdálenostech jsou dnes přestupy kontraproduktivní: vnucovat obnovení přestupů u relací Česká Třebová _ Moravská Třebová a Česká Třebová – Lanškroun by asi příliš vlídně přijato nebylo. Naopak přímá relace Česká Třebová – Litomyšl už v minulosti nějakou dobu existovala, ale asi narážela na malou kapacitu úseku Choceň – Česká Třebová nedivil bych se příliš, kdyby její obnovení přineslo omezení (či úplné zrušení) osobních vlaků relace Pardubice – Česká Třebová jen na úsek Pardubice – Choceň.
Téměř všechny osobní vlaky v relaci Pardubice – Česká Třebová jezdí jako linka S10 již z Kolína. Dá se očekávat ukončení poloviny vlaků S10 v Chocni, prodloužení druhé poloviny do Lanškrouna ve dvouhodinovém taktu. A tedy i proložení linkou Litomyšl – Moravská Třebová taktéž ve dvouhodinovém taktu.
Tato myšlenka se rodila asi velmi dlouho. Dotace aktivují mozky.
Kapacitní BEMU Panter na linky do městeček a vesnic dotací dostane (navíc mnohde chybí k zadrátování kousek) a do Třebíče, kam jezdí vyšlehané diesely z devadesátek, dotace nevyjde. Kritéria dotace zjevně nebyly úplně relevantní…
Tam bude dotace na ETCS, aby tam ty popelnice mohly být dalších 30 let…
Do Třebíče je Bemu nesmysl. Tam se má trať opravit zadratovat a zvoukolejnit
Přímé vlaky Litomyšl – Moravská Třebová ???? A jak velká je, případně bude, poptávka po takovém přímém spojení ? Kolik asi je těch, co jezdí denně z Litomyšle do Moravské Třebové ?
Tipnul bych si jednotky lidí (v Litomyšli jebnemocni, tak možná to) a asi to maji výrazně rychlejší autem, zvlášť do te nemocnice, kde pak nemusí docela daleko pěšky.
Je to spojení několika linek dohromady, pro lepší využití vozidel. A počítá se hlavně s úsekovými frekvencemi. Nikdo nepředpokládá, že někdo (kromě šotoušů 🙂 ) pojede celou trasu.
Koukněte se třeba do Maďarska, tam jezdi rychlíky z Budapešti (keleti) do Budapešti (nugati) přes Miškolc a debrecín.
Někdo třeba pojede, ale nebude to zdaleka jediná trasa, která tím půjde jet. Připomíná mi to argumentaci „kdo by jezdil z Nového Jičína do (lesa u) Hostašovic“, přičemž ale ten vlak do Valašského Meziříčí za žádnou cenu dojet nemůže… Prostě si to akorát nebude ujíždět v Chocni a Třebové, kdyby chtěl někdo „skrz“. Snad to nebude ujíždět jiným spojům.
Jezdí, ale autem, protože vlakem je to neskutečně dlouhé. Jinak spojení dvou ramen do jednoho v tomto případě znamená, že bude zcela nesmyslně přetěžován dalšími vlaky úsek Choceň – Česká Třebová 😬😬😬.
A je to zrovna tady problém? V tom pomalém úseku nejsou pro regio skoro žádné zastávky navíc, navíc rozjezdy to bude mít slušné, tak se snadno projede rovnoběžně mezi dálkovými vlaky a náklady.
Je to problém, protože jde o jeden z nejvíce zatížených dvoukolejných úseků, viz zde: file:///C:/Users/Pospisil/Downloads/pocty_vse_25.pdf
Takže pokud bude hodinový takt vlaků po celý den, tak k počtu 330 vlaků za den přidáme tak dalších 30 až 36. Úplně super, že se dostaneme k číslu 360 či 365. Kde jinde to u nás na dvoukolejce máme…
Jo ten koridorovy usek potrebuje dalsi vymetak-lokalku jako sul … nakladni vlaky to jiste oceni.
A jste si tak jistý, že o tento úsek nebudou naopak zkráceny pardubické osobní vlaky? Nejsem si vůbec jistý tím, že by přímá frekvence od ČT za Choceň směr Pardubice byla větší než frekvence od ČT do Vysokého Mýta a trs, která teď musí v Chocni přestupovat.
Máme tu už článek, kde se píše o prostých elektrizacích a jednou z těchto staveb bude i elektrizace trati Rudoltice – Lanškroun, přičemž do Lanškrouna mají být protaženy osobní vlaky z Pardubic, které nyní končí v České Třebové. Stačí to nějak takto?!?
A ona existuje nějaká nutnost aby to někdo projížděl celé? Super je že bez přestupu se bude dát jezdit např. Mýto- Česká Třebová nebo Ústí-Moravská Třebová
No já nevím ale včera prezentována tabulka ukazovala Pardubický kraj jako první pod čarou.
Ne, jako částečné uspokojení. Z žádané necelé miliardy a půl by měli dostat necelou miliardu.
Skutečně?
Pardubický kraj byl těsně nad „čárou ponoru“.
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2025/10/sfzp.jpg
Min. na trase Česká Třebová – Mpravská Třebová už jezdí RegioSpider.
jsou to ojeté vozy z Německa na diesel, bez modernizace interiéru – nemají velké beezbariérové WC a žel ani stolečky od oknem nad koši mezi dvousedadly roti sobe. ty cozy jous tak na 5 až 10 let rovozi a ak do šrotu.. vyjímkou byl nějakkej ůjčenej z Libereckého kraje, které byly ČD koueny od výrobce jako oslední vyrobemé svého druh, alee i ty mají nedostatky – nař, ro fíry, žře mají jen temomat, ale nikoliv omezovač rychlosti, tak ři jízdě ze svahu musí je brzdit ručně, protože tempomat brání zvášeení rychlossti výkonem motoru, ale nebrzdí, tak nezabrání zvýšení rychlossti vahou… Číst vice »
A představte si že se donedávna všechny lokomotivy řídily na ruku.Hrůůza!!Jak oni to ti strojvúdci byli schopni zvládnout..😁
A představte si, že jestě před 15ti roky i v Praze jezdili tramvaje s výzbrojí zvanou zrychlovač, která prostě není vhodná na popojíždění v kolonách neboť rychlou změnou tzv. zadání jízdy (u aut tzv. plynu) a následné brzdy velmi hrozí jeho tzv. napálení – připečení jeho tzv.palců a tím zaseknutí v určitém výkonu/rychlosti.
„…tramvaje jezdili…“
ten tramvaj?
A dokonce živý?
Hrůza? Spíš ostuda a zaostalost.
Nešlo by to prosím příště napsat česky ? To si to sakra po sobě neumíte přečíst ?
Ty kráso, to co je jazyk? Nějaký dialekt místních opilců? 😁😁
No a co jako. Je to diesel. Tady se BEMU ideálně hodí.
Těch pár desítek kilometrů mimo dráty, od Třebovic do MT a zpět, dá v pohodě
Nijak nezpochybňuji to, co jste o dopravě v Pardubickém kraji napsal, ale jsou to pro mně, vzhledem k všeobecně známým reáliím (viz odrážky dále), překvapivá sdělení. Tím mám na mysli následující faktory: – v Pardubicích je Univerzita a ta má Dopravní fakultu – v Pardubicích je v části nově opraveného nádraží pobočka Správy železnic – v Pardubicích žije dlouholetý železniční nadšenec, odborník na média, člen správní rady Správy železnic a poslanec Poslanecké sněmovny, člen podvýboru pro dopravu Martin Kolovratník – v Ústí nad Orlicí žije generální ředitel Správy železnic jiří Svoboda – Hejtman Pardubického kraje má zálibu v historických vláčcích… Číst vice »
Pod svícnem je největší tma. 🙂
Plzeňský kraj má naopak výhodu že má skutečné krajské město do kterého dpoudta lidí dojíždí a současně tam vede většina tratí. Pardubicemi vede jen hlavní prutah a je tam odbočka do Hradce ( mimo kraj). Ani trat od Chrudimi tam pořádně nevede.
To máte pravdu, ale já jsem uvedl přehled lokálních vlivných institucí a osob, které mají možnost se problémem, který definoval pan „Soudný znalec“ začít zabývat, spolupracovat a navrhnout varianty jeho řešení.
Zatím, jak se zdá, jsou všichni spokojeni, takže ticho po pěšině.
Prostě nezájem a debilita, vždyť zlepšení spojení Pardubic a Chrudimi zabil nějaký Kolovratník, expert na dopravu z ANOfertu 😐.
A taky, kandidát na ministra dopravy, v budoucí Babišově vládě…
Tak ona DFJP v oblasti řízení a organizace dopravy zamrzla v 70. letech a pořád razí heslo „auta first“ a prefernce HD je tam skoro sprosté slovo.
A ta pobočka SŽ je jen školící středisko.
Ke zrychlení Os vlaků by mohlo dojít s dodávkou Panterů. Os zastavují ve mnoho minimálně využívaných zastávkách, tudíž zavedení zastávek na znamení by mohlo pokrátit jízdní doby a třeba ubyde i předjíždění.
Na páteřních tratích nevyužívané zastávky zrušit. K uzlu Vás doveze bus. Němci tohle pochopili dávno.
Zrovna u železnic bych si příklad z Němců. Zcela objektivně je u nás železniční doprava dál a to jak vozidlove tak infrastrukturou. Oni jsou dál maximálně u VRT.
Takto obecně formulováno je to… přinejmenším nesmysl.
Ironií je, že to s tím zrušením malých zastávek/stanic ani v Německu neplatí zdaleka všude.
A Rakušané (srovnatelně velká země jako my) ne, že.
P. S. Takto ty obce mají aspoň nějaký přínos z té tratě, když i z ní mají případný hluk apod.
ZNZ tam budou od pristiho GVD
Tak u spojení Litomyšl – Moravská Třebová bych řekl, že jde o tři trasy v jedné (protože jde o jakýsi prapodivný geometrický tvar elipsovitého typu) – Litomyšl – Vysoké Mýto, Vysoké Mýto – Ústí nad Orlicí – Česká Třebová a Česká Třebová – Moravská Třebová… V Litomyšli je nádraží zcela za městem a cestovní rychlost do Mýta je srovnatelná s unaveným volským potahem… A u linky do Králíků bych se dost bál, že tím skončí provoz na této lokálce dál… Štíty už skončily, držet to bude sezónní Velká Morava, ale co dál… Navíc dráty vedou až do Lichkova, což je… Číst vice »
V Litomyšli nemají koule na to, že po postavění D35 by trať protáhly po zbytečně široké silnici k centru k autobusáku (natož aby to propojily do Svitav).
V Králíkách je problém pro elektrizaci nadjezd a SŽ se do toho nějak nechce, velmi pravděpodobně by se tam musela zahloubit trochu trať.
v Litomyšli je nádraží v zástavběm a jen cca 1km od náměstí – https://mapy.com/s/cazejoheba , ale zúžit ul. Kpt,jaroše jen na 1+1 pruhu, aby se jihem prostoru vrodloužila kolej do šturcu s nástupištěm v místě stávajícího chodníku u parkoviště Billy v sousedství AN, by za mě nebyl špatný nápad.
A tím vlakem budou pak jezdit kam? Do Mýta kde by byli autobusem mnohem rychleji? Do Chocně, kde na dálkový vlaky neprestoupi? Hodinu do Třebové, kam by jeli autobusem přes kopec 15 minut?
A to ještě nesmíte železnici přecházet mimo oficiální přechod, ikdyž vlak jede 1x za hodinu, narozdíl od silnice.
Železnice (nikoliv tramvaj) ve městě by tvořila ještě větší překážku než současná silnice.
V Praze nahradili násep estakádou a dál ke Kladnu to má jít tunelem, aby to nebyla bariéra ve městě.
Zajděte si do Rakouska, do města Weiz nedaleko Štyrského Hradce a dejte nám pak vědět, jak je možné, že městem po ulici protáhnout koncovou trať opravdu nejde 😉. Pravda, větší část byla vlečka vedená po ulici, ale koncová část je novostavba. Tak jak je možné, že tam to jde a v Litomyšli by to nešlo?!?
Protože koleje je třeba vést co nejdále od sídel, aby první volnou bylo auto. 😉 Takový podivný zvyk tu vládne posledních několik desetiletí. Přitom už dávno neprovozujeme mohutné parní lokomotivy bez výhledu…
https://www.vlaksim-team.cz/news/ombudsman-resi-hluk-z-odstavenych-draznich-vozidel/
Do Pardubic a to jen v případě, že by byla postavena trať z Vysokého Mýta do žst. Zámrsk. Jinak by to byly vyhozené prachy 😐.
Jestli nekdy v Pardubicich dostavi dalnicni privadece k D35, tak i z i35 dostanou do Pardubic docela rychle. Snad se toho chytnou nejaky autobusovy linky, co nebudou uplny vymetaky
Protože v Zámrsku je třeba přidat zastávku rychlíku a jet tam od Týniště s přestupem navíc? Obousměrná vozidla a (automatická) spřáhla už existují…
Ne, zastávkové osobní vlaky mezi Českou Třebovou a Zámrskem zrušit a nově vést SP vlaky Pardubice – Litomyšl. Brandýs nad Orlicí obsloužit vlaky R, stejně tak Ústí nad Orlicí-město.
Kamkoliv, kam budou chtít.
A v Chocni jsou přípoje alespoň na rychlíky.
Radši nás tam budou tahat ze vzdálenějších míst dalšími aut(obus)y anebo s přestupem na ně, nejlépe ve Třebové s projížďkou po městě a cestou přes kopec, která je úplně nejlepší v zimě. 🙂
Teď nevím, jestli máte větší strach z kopců, nebo z autobusů.
V Chocni nepřestoupí na rychlík? Však tam nemusejí jet rovnou z Vídně či Berlína, ne? I z Prahy by to bylo OK, sice tedy v Mýtě by to pak mohli nechat trochu více jako tramvaj (které také nebrzdí před každou křižovatkou). Nevím, proč by se každý musel do Litomyšle trmácet po silnicích jen proto, aby nevzniklo pár set metrů nové koleje.
Založte občanské sdružení a začněte v Litomyšli u místních plédovat pro vámi zastávané řešení.
V první fázi zkuste nejdříve obejít majitele nemovitostí dotčené vámi prosazovanou trasou. Jistě budou metat kozelce štěstím a třeba vám i dají nějaký sponzorský dar. Možná by nebylo od věci, abyste si na to pro jistotu opatřil polstrované kalhoty.
https://idos.cz/autobusy/spojeni/vysledky/?f=Litomy%C5%A1l&fc=1&t=%C4%8Cesk%C3%A1%20T%C5%99ebov%C3%A1&tc=1
Vám asi termín OCHRANNÉ PÁSMO DRÁHY moc neříká, že?
https://uzemniplanovac.cz/seznam-pojm%C5%AF/%C5%BEelezni%C4%8Dn%C3%AD-dr%C3%A1hy-jejich-kategorie-a-jejich-ochrann%C3%A1-p%C3%A1sma/
A ty evidentně to samé kulové víš o plánech a situaci v Litomyšli 😁 ale hlavně že jsi chytrák 😋😁
Tak se pochlubte co se chystá?
Poslední co jsem slyšej je parkovistě na místě bývalé I/35.
Nějaký odkaz na informace k tomuto tématu by byl?
Zadrátovat Lichkov-Králíky, na těch pár km je Bemu škoda.
Jezdí se (a bude se nadále jezdit) až na Moravský Karlov
I kdyby se natáhla trolej s přídavnými lany v místech závěsů až tam, bylo by to výrazně lepší řešení než BEMU. Prostě co a nejlevnější nejjednodušší řešení.
Až na to, že ta elektrizace vychází pouze s novou měnírnou. Takže nákladově ve vyšších stovkách milionů.
Škoda, že jste projektantům neporadil, že přece stačí natáhnout přídavné lano. 🙂
Tu novou měnírna bych nahradil konverzi UO – Lichkov, která jednou stejně bude, a ještě se za novy úsek troleje ušetří.
To souhlasím. Leč SŽ je SŽ…
Ovšem tady to podělal kraj a Správu železnic už k aktivitě ve směru troleje z Lichkova přes Králíky do Moravského Karlova nikdo nedonutí 😐.
Trať na Litomyšl je po rekonstrukci.Je srovnatelná s autobusem.Jen to dotáhnou až na autobusové nádraží.Jinak je to nanic.Lidi nebudou chodit na nádraží pěšky.Je to alternativa k Č.Trebové.Potenciál to má.Kdo pojede na Prahu má slušnou alternativu.Ale že by to jelo z Litomyšle plný to určitě ne!
Vidíte já bych naopak řešil druhou stranu a Mýto propojil se Zámrskem. Pak by mohli jezdit vlaky Pardubice-Mejto-Litomyšl ana takový vlak už si lide těch pár metrů zajdou. Problém je ze u linky Choceň-Litomyšl je Litomyšl výstupní stanicí a je potřeba z ní udělat nástupní.
S tímhle by nebyl problém. Strojvedoucí přeběhne na stanoviště za pár minut a v Chocni se to otočí jako prd.
a to já jsem přesvědčen, že kdo chce jet mezi Litomyšlí a pardubicemi, tak v Chocni vždy ocení přestup na rychlík, a v zásadě i na Českou Třebovou než, aby jel celou trassu zastávkovým osobákem.
Navržené sloučení úseků 3 dosavadních samostatných osobáků má smysly 2:
1.) střední je eletrifikovaný = jízdou jím se nabyjí trakční baterie na jízdu oběma krajními neeletrifikovanými úseky trasy.
2.) zajistí se přímá jízda bez nutnosti přestupu mezi zastávkami středového úseku trasy a v obou krajních úsecích trasy (např. Brandýc n.O. a Vysoké Mýto – https://mapy.com/s/ferevusone nebo Ústí n.O a Mladějov na Moravě – https://mapy.com/s/julebuzole )
„…jízdou jím se nabyjí…“
To je odvozené od slova nabýječka?
Šak má asi dobrou nabýječku!!! Nezáviďte!😁
Spíš než k elipse bych to připodobnil ke klotoidě
800 metrů od náměstí bych asi neoznačil jako „zcela za městem“, je to naprosto srovnatelné s podobně velkou Čáslaví, a dokonce blíž než ve Frenštátě. Pro východ a jihovýchod města je to dál, ale holt všude to bude mít někdo dál.
Daleko podstatnější otázka je použitelné spojení a rychlost do přirozených destinací.
Bez nové trati Vysoké Mýto – Zámrsk jde o zbytečnou snahu.
Přidal bych ale také možnost přestupu na autobusy do okolí, která u současného nádraží není, plus dostupnost více míst ve městě, nejen relativně blízkého (okraje) náměstí.
Vzhledem k tomu, že v Litomyšli postavili asi před 20 lety nové (a docela pěkné) autobusové nádraží, jezdí autobusy do okolních obcí logicky odtud.
https://mapy.com/cs/zakladni?source=pubt&id=15210757&pid=101301978&newest=0&yaw=4.998&fov=1.257&pitch=-0.021&x=16.3118964&y=49.8664642&z=18&ovl=8
Pokud by místní radnice viděla v té lokálce do Chocně nějaký smysluplný význam, tak by asi už tenkrát postavili autobusové nádraží v blízkosti vlakového. Na vlakové nádraží jezdí místní autobusová linka „B“.
Souhlas, jenom nemůžeme brát náměstí pokaždé jako ten vztažný bod, zrovna ve Frenštátě je náměstí hodně chcíplá lokalita, zatímco ty další cíle (sídliště, školy, firmy) to mají k vlaku většinou blíž.
Ono to trasování má logiku.Při jízdě na troleji to dobíjí baterie a camfrňouch do Mor.T.nebo Lanškrouna to zvládne.Bonusem je obsluha Choceň -Č.T. Logiku to má.Alo copak bude se štádlerama kteří naši soudruzi ve Zvolenu vytunili k dokonalosti.Kdo ví?
Asi Holice, Heřmanův Městec.
Lanškroun se bude elektrizovat už je na něj výběrové řízení (samozřejmě pokud se na to najdou příští rok peníze)
ty ojeté Stadlery sice mají za sebou nějakou malou reko, ale s původním malým, a tedy bariérovým WC, atd. – ty jsou tak na 5 až 10 let služby.
Jo malou reko?Tam se utopilo prachů…
Není podstatné kolik peněz se utratilio, ale výsledek, a bez bezbariérového WC je to schit.
Z D.Lipky je do Králík asi 5 km bez drátu. A,tak tam kraj chce nasadit Bemu. 🤔
z Lichkova
Vlaky jezdí až do Karlova.
To vím ale v článku se píše o Ústí n. O. – Králíky
A to by možná museli vyměnit ty dřevěné pražce , které jestli se nepletu tam stále do M.Karlova jsou.
Problém asi je trochu i v tom, že osobní vlaky furt předjíždí nějaká rychlejší vrstva.
A proto právě musí vynechávat některé zastávky, při návrhu v grafikonu se posune předjíždění dál, čímž občas nějaké odpadne bebo dopadne až do Chocně.
S páteří a autobusy souhlasím. Tu páteř by ale chtělo řešit ve spolupráci s MD a asi i JMK, neboť se jedná o dosti specifický případ. Pokud by se měla řešit jen v rámci kraje, tak povede v podstatě od nikud nikam.
„Pokud vše dopadne dle našich očekávání, nebude tak nutné na některých tratích měnit infrastrukturu například její elektrifikací,“ zmínil Netolický.
To je blbec. BEMU bude mít za rok-dva, což je doba, kdy mohla začít elektrizace. Takhle akorát všem „upadnou tužky“… Přitom ty BEMU klidně mohl dát pak někam jinam, třeba na Holice.
Na kolik by vyšla prostá elektrifikace + pořízení dvanácti EMU?
*Prostá elektrifikace cca 50km.
Myslel jsem samozřejmě Králíky.
Kterých 50 km máte na mysli? Do Karlova je to 15km do Mýta 9km, u Litomyšle se elektrifikaci nepočítalo a I tak by to bylo 24km
Ještě Moravská Třebová, tak by měly být také BEMU nasazeny.
Tam se ale s databází niky neuvažovalo
K čemu by Myto-Litomysl melo mit elektriku? Ten úsek má provoz spíš na zrušení a až bude úplně prázdná I35 a dalnice tak si na pomalý vlak nikdo ani nevzpomene.
A co takhle tu trať přestavět na rychlejší a protáhnout j do Svitav?
To kdysi chtěli, ovšem ne do Svitav, ale do Poličky, coby memento zůstala zcela osamělá zastávka Sebranice, obnovená partou nadšenců… Ale otázka zní – proč by se to dělalo…? Je tam nádherně, ale nic by tam nejezdilo… Navíc tamní vesnice/městysy jsou brutálně roztažené do dálky (zrovna Sebranice po obou stranách údolí nahoře i v údolí dole) a autobusy tam mají pěkných pár stanic..a nejsou na sebe nalepeny… Tam to pro železnici Země zaslíbená bohužel asi není…
Sebranice jsou umělý památník, nic tam před položením kolejí dřív nebylo. Ale o plánech vím, směrování tímto směrem si myslím, že je nevhodné.
Kolik máte někde navíc miliard, ktere chybí i na dostavbu dálniční sítě?
Dálniční síť je hotová, jen se dodělávají drobnosti. A další úseky nemá cenu dělat, za 70 let stavění dálic stejně nic nevyřešíly.
Že by to byla zkratka pro EC Praha-Brno-Vídeň/Budapešť se mi nechce věřit, nákladní doprava středem měst celou taky nic moc a tak se ptám: Jaký dopravní problém by to řešilo lépe než 2+2 koleje údolím Orlice za +- tutéž cenu?
Neboť by tam vycházel 8kilometrový tunel ze Svitav k Janovu, 30 promile spádu z obou stran je mimo debatu.
Žádná skratka pro EC, ty tu po výstavbě VRT nebudou jezdit. Náklady budou jezdit stále přes Třebovou, primárně by to byla trasa pro osobní dopravu. Ale třeba nějaký R v prokladu stávajících R19, který tudy pojede ze Svitav si dovedu představit. A k tomu třeba i zmiňované propojení V.Mýto – Zámrsk.
Je vám jasné, že osobní vlak v tunelu nenahradí autobusy v obcích na povrchu?
Zas tak dlouhý tunel by tam nebyl, se sklony bych nešetřil, viz náklady stále přes Třebovou.
Vy chcete stavět nové tratě a stát není schopen opravovat a elektrifikovat ty staré.
Ano, v našem státe by ve své podstatě neměli být takovéto kusé tratě. A je to jen o prioritách politiky, kdy na další dálnice nebudou prachy, ale dotace do železnic nějaké budou.
To fakt neni jasny, ze narazím na Králíky s běžící přípravou?
Tak za rok ani za dva žádná elektrizace předmětných tratí nezačne a budeme rádi za elektrický Lanškroun na 3 kV, pokud to začne. V plánu to je. Zatím.
K těm Holicím by to chtělo 3. kolej z Pardubic do Moravan.
Za dva roky z ničeho sotva. Prosímvás podívejte se, jak se táhne elektrizace do Solnice, na kterou tlačí Škodovka i nákladní dopravci.
A předpokládám,že příští dva roky po té co dostaví Lipovku se tam žádná výhybna ani drátování dělat nebude. Nejsou peníze ani na dokončení Častolovice -Solnice ani na rekonstrukci nádraží HK ani na zdvojkolejnění HK-Choceň.
Jojo, hloupost nyní světem vládne a teď to akcelereju i u nás, když si ta hloupější většina zvolila ANOfert, Stranu pomocných dělníků a Traktoristů 🤮🤮🤮😬😬😬.
BEMU budou spíše za 3 roky a více – soutěž, termín na dodání…
to, že nevěří SŽ s jejich plány jen ukazuje, že není úplně mimo. Má čekat s vozidla dalších 10-15 let než SŽ něco udělá? A kdyby náhodou něco dělalo, tak není fyzikální vlastnost BEMU, že musí Králík.
Jo, ale přímo vybízet stát aby zastavil rozběhlou přípravu elektrizace? Přinejmenším netaktické, mírně řečeno.
Drátovat te%d Králíky je už k ničemu – i kdyby tam měl být 24/7 hodinový takt osobních vlaků (což není a nebude), tak to ekonomicky nemůže vyjít, už kvůli nadjezdu v Králíkách. Navíc by to velmi pravděpodobně znamenalo i konec osobní dopravy na zbytku trati směr Štíty – a pokud to pruzení s elektrizací nabyde na síle, může to znamenat i výstavbu „terminálu“ v Lichkově a náhradu i třeba celé lokálky autobusy už z Lichkova, protože sama králická frekvence ten úsek stejně nezachrání (nezaplatí). Když tam ty dráty nenatáhli v době, kdy je tahali z Letohradu do Polska (a kdy… Číst vice »
Proto je podle mě ten hejtman blb, že sem prosazuje BEMU.
Zrovna Pardubický kraj svůj záměr nasadit BEMU na linky uvedené v článku prezentoval od začátku s podáním žádosti o dotaci. Takže si myslím, že o odtajnění, jak je uvedeno v titulku, asi nemůže být řeč.
„Kraj je chce nasadit na tratích, kde dosud jezdí dieselové jednotky a zkombinovat je s provozem pod elektrickou trakcí.“
Už dnes jezdí motory pod dráty z Chocně do Třebové.
a taky ze Třebové do Letovic a Zábřeha
Mimochodem nevíte, zda přiznaná dotace pro MSK kraj pokrývá nákup již objednaných 15 jednotek nebo to má být pro další rozšíření a to na Krnovsko a prodloužení z Veřovic do ValMezu?
Na krnovsko bude jezdit už těch 15 objednaných.
Avšak jen část, jsou plány na nasazení nových jednotek po roce 2029 na R27 a na Os do Rýmařova v kombinaci s prostou elektrifikací. Proto se taky ptám.