Lítačka už je stabilní. Vývojáři přišli na to, proč klíčová aplikace věčně zamrzala

První vůz Škoda 52T během homologačních jízd v Praze. Foto: PIDPrvní vůz Škoda 52T během homologačních jízd v Praze. Foto: PID

Problémy se mohou vyskytovat ještě u starých verzí aplikace.

Mobilní aplikace PID Lítačka, která v posledních týdnech čelila technickým potížím je opět plně funkční. Oznámila to pražská městská firma Operátor ICT, která aplikaci vyvíjí a spravuje.

Uživatelé klíčové aplikace pro používání Pražské integrované dopravy si dlouhodobě stěžovali na opakované pády na některých zařízeních se systémem Android a starších verzích iOS.

Velké problémy klíčové dopravní aplikace. Lítačka kolabuje, zpomaluje ji parkovací modul

Problém se podařilo identifikovat a odstranit minulý víkend. Do řešení se zapojil i organizátor dopravy Ropid, vývojáři mu za to poděkovali.

Děkujeme všem uživatelům za trpělivost a omlouváme se za vzniklé komplikace,“ uvedl Vladimír Antonin Bláha, mluvčí OICT. Oprava byla podle něj ověřena testováním i v provozu a je nyní stabilní a plně použitelná na všech podporovaných zařízeních.

Příčina výpadků

Podle technického týmu Operátora ICT byl problém způsoben zpracováním pravidelných aktualizací dat – zejména těch, které se týkají parkování. Pokud uživatel aplikaci několik dní neotevřel, mohlo dojít k nahromadění změn, které způsobily přetížení operační paměti a následný pád aplikace.

Problémy se mohou vyskytovat ještě u starých verzí aplikace, doporučuje se tak její aktualizace.

Nadále zůstává možnost převodu dlouhodobého kuponu na jiný typ identifikátoru, jako je karta Lítačka. Pokud se u některých uživatelů vyskytnou ojedinělé potíže, doporučujeme obrátit se na naši infolinku,“ doplnil Bláha.

Tagy Lítačka mobilní aplikace PID PID Lítačka ropid
35 komentářů