Lítačka už je stabilní. Vývojáři přišli na to, proč klíčová aplikace věčně zamrzala

Problémy se mohou vyskytovat ještě u starých verzí aplikace.
Mobilní aplikace PID Lítačka, která v posledních týdnech čelila technickým potížím je opět plně funkční. Oznámila to pražská městská firma Operátor ICT, která aplikaci vyvíjí a spravuje.
Uživatelé klíčové aplikace pro používání Pražské integrované dopravy si dlouhodobě stěžovali na opakované pády na některých zařízeních se systémem Android a starších verzích iOS.
Velké problémy klíčové dopravní aplikace. Lítačka kolabuje, zpomaluje ji parkovací modul
Problém se podařilo identifikovat a odstranit minulý víkend. Do řešení se zapojil i organizátor dopravy Ropid, vývojáři mu za to poděkovali.
„Děkujeme všem uživatelům za trpělivost a omlouváme se za vzniklé komplikace,“ uvedl Vladimír Antonin Bláha, mluvčí OICT. Oprava byla podle něj ověřena testováním i v provozu a je nyní stabilní a plně použitelná na všech podporovaných zařízeních.
Příčina výpadků
Podle technického týmu Operátora ICT byl problém způsoben zpracováním pravidelných aktualizací dat – zejména těch, které se týkají parkování. Pokud uživatel aplikaci několik dní neotevřel, mohlo dojít k nahromadění změn, které způsobily přetížení operační paměti a následný pád aplikace.
Problémy se mohou vyskytovat ještě u starých verzí aplikace, doporučuje se tak její aktualizace.
„Nadále zůstává možnost převodu dlouhodobého kuponu na jiný typ identifikátoru, jako je karta Lítačka. Pokud se u některých uživatelů vyskytnou ojedinělé potíže, doporučujeme obrátit se na naši infolinku,“ doplnil Bláha.