Lišky vytlačují hydry. Nástup nových polských jednotek znamená konec vozů 854
Jednotka RegioFox na trati z Trutnova do Jaroměře. Foto: České dráhy

Do konce roku dorazí do Královéhradeckého kraje devět dalších nových jednotek RegioFox.
Při jízdě z Radnic a z Bezdružic si také můžete připomenout dobu, kdy se v bytech či na chalupách rozmohlo topení naftovými kamny. Pravda je, že po rozhoření kamen se okny naftový odér vyvětral, na rozdíl od jednotek RegioFox. Po celodenních toulkách lesem je to opravdu mazec.
… a spotřeba 100 km /100 litrů nafty mi také nepřijde příliš pokroková …
Chtěl bych rozporovat ten „vyřešený smrad nafty“. Za minulý týden smrdí naftou Smíchov-Rudná, Pardubice – Hlinsko i Kolín – Trutnov a to intenzitou Karosy řady 700… Imho tedy nevyřešeno vůbec nic. V 854/842/843 lze otevřít okno. Tím se nechci přidat mezi bojovníky za otevřená okna, ale lze to tím sanovat…
Hlavně že se bude stále po části elektrifikované trati jezdit na smradlavou naftu. Do Týniště to může táhnout elektrická lokomotiva a v Týništi zase zpátky soupravu z Letohradu.
A že by tak ČD ty nadbytečné Hydry nasadilo na dlouhé vzdálenosti, kde dosud jezdí ty špatně zrenovované chcipaky 811, jako Opava – Rýmařov? To by bylo příliš složité, nebo prostě ty svoje Chcipaky musí někomu vnucovat za každou cenu??!!
811 mají dosazenou klimatizaci žádost MSK, což Hydry nemají, takže další investice.
Foxy jsou uřvaný. Těžce tam páchne nafta a páchnout bude. Protože i přes sliby ČD s tím Poláci nic nedělají. Přepravnost je nižší než u Regiony a spotřeba nafty asi dvakrát vyší.
Tu naftu už vyřešili.. Bylo to tím, že se plno „doplna“ a ne dle ukazatele výrobce
*plnilo „doplna“
Bohužel v mnoha kusech smrdí, i když je nafty třeba jen půl nádrže. Nebylo to pouze přeplňováním zdá se…
No jo, ty z KHK si to už zaslouží. Převodovky řvou a jsou pěkně vylítaný, bylo dost výměn a oprav.
V Brně jich dost skončilo definitivně na motory, i když tam mají i pár kousků po relativně nedávných větších opravách na dojetí.
RegioFoxy jsou bohužel uřvané taky. Stížnosti na ně chodí horem dolem.
Vím, ty lišky funí fakt šíleně. Nepsal jsem to jako stížnost na hlučnost hyder, spíš jsem chtěl poukázat na jejich stav.
Ten Fox na fotce jede do Tu a ne z Tu.👍
Konec hyder je v nekonečnu vzhledem k tomu, že příští rok je celoroční napěťová výluka Hradec-Týniště a nebudou jezdit Pantery…
A nepokryjí to raději uvolněné rakve, regíny… cokoliv jiného než hydry? Ptám se, nevím.
843 jsou v Brně…
Proto po dobu napěťové výluky nebude ten RegioFox jedoucí společně s RegioFoxem do Letohradu jezdit do Rokytnice, ale do Rychnova nad Kněžnou. Současná linka HK – Týniště bude spojena s linkou Týniště – Doudleby a obslouží ji RegioNova. Po ukončení napěťové výluky bude zároveň hotová elektrifikace tratě do Rychnova, přičemž ten RegioFox jedoucí společně s RegioFoxem do Letohradu se bude odpojovat v Doudlebách a pojede do Rokytnice, zatímco samostatnou linku HK – Rychnov obslouží RegioPanter.
Děkuji za vysvětlení 👍
Tomu věří tak akorát Ješeta a to stádo za nim
Špatně na foxech je to že mají méně sedadel v jedničce, než je v hydrach.
To asi vadit nebude nebo čekáte mezinDoudleby a Letohradem / Rokytnici tak velkou poptavku po jednicce? V tom nejvytizenejsim useku zas pojedou 2…
Hydry jedníčky nemají, mají je jen řidičáky.
V poměru celkové kapacity 847 a využívání 1. vozové třídy na Sp vlacích v KHK je jich naprostý dostatek.
Hydrok**va (nevím, proč se tady píše o hydrách, ta přezdívka zněla jinak) nemá v jedničce ani jediné sedadlo.
854 to mají spočítané ale 954 pujdou do valmezu
Co tam můžu-li se zeptat? Budou řazena s kvatry místo Bdt (nebo co je standardně řazeno)?
Jo budou jezdit s kvatry místo bdtn 757. Bdt tady nejsou
Ano. Už letos jezdí v Bohumíně 954.210 a 217 s kvatry, jako pohotovost a záloha za baterky
A trať 070 bude královstvím Hyder jak dlouho?
Jinak Foxy z Hradce do Svobody/Broumova jezdí většinou dost plné, vlastně si říkám, jestli se rovnou neměla koupit nějaká kapacitnější verze. Jako ono to je ještě snesitelné, ale kdyby došlo k nárůstu cestujících v příštích letech, tak to může už být problém. A nebo když pojede školní výlet 🙂 Těžko to nějak posilit. To asi zachrání až elektrifikace do Náchoda a třívozový Panter…
Jestli se nic nezměnilo tak by od prosince měly na S3 Praha-Mělník a R43 Praha-MB jezdit RegioFoxy a na S3 Všetaty-MB Regionovy. od 12/2029 pak po soutěži nový dopravce.
To ještě dlouhá doba,jsem na železnici 30 let a už jsem ledacos zažil.tam se všechno mění ze dne na den
Já myslím, že to bude až od jara..
Nechápu jak někdo může považovat zlepšení přejití na regionovy…jako chápu ten důvod, ale je to výsměch…
Že je to zlepšení asi nikdo netvrdí… ale jestli jde o osobáky ze Všetat do MB, hodí se to asi víc než líná hydra.
V jednom kritériu je regna zlepšení proti jakémukoliv jinému staršímu vlaku, a to je častečná nizkopodlažnost – jednoduší převoz kočárků a k převozu vozíčkářů netřeba zvedací plošina. A toto je pro objednatele – kraje jistě podstatnější než neotočné jednoosé podvozky, které pro kratší vozové skříně nejsou takový problém – tří vozová Regina rozhodně není delší než dvouvozový Regio fox/Shark!
Cestující viditelně rostou od doby co prošla trať do Hronova rekonstrukcí a výrazně se snížilo průměrné zpoždění na trati. K tomu zavedení přímých vlaků do Hradce tenkrát s 854+954. Poslední roky probíhal často průzkum a revize jízdenek. Nové cestující do vlaků také přitáhl přesun zastávky Náchod-Běloves k obchodní zóně a hlavně návaznosti autobusů skoro na všech zastávkách linky V3. Od prosince 2024 přibylo nově i zajíždění autobusu k zastávce Žďár nad Metují. Případné posilovaní pro školní výlety atd předpokládám, že bude snadnější až budou jednotky RegioFox i na spojích V30 s pomocí zálohy, jako tomu bylo celkem pravidelně před lety… Číst vice »
Jakožto pravidelný cestující v KH kraji jsem se na nové vlaky těšil. Subjektivně jsou ale dost hlučné (jak zvenku, tak zevnitř) a bohužel stale je uvnitř cítit palivo (věřím tomu, že se pracovníci ČD již naučili palivo doplňova dle pokynů PESA). Tlačítko “Na znamení” vypadá jinak než v ostatních vlacích ČD a obyčejný cestující má prostě problém ho najít. Místa pro kola je dost, ale nejsou tam závěsné háky, takže kola většinou bývají neskladně “naházená” až je těžké projít (v případě více kol nemají cestující šanci je uspořádat lépe). Co je skvělé, to jsou stupínky u vstupních dvěří, které zlepšují… Číst vice »
Chybějící háky na kola jsou bohužel trendem poslední doby. Stejně tak nejsou v novějších regiopanterech.
Ono třeba ani v rakouských cityjetech nejsou, ale tam je ten interiér uspořádán tak, že prakticky v každém voze na ta kola místo je, často v obou částech nástupních prostor. V momentě, kdy je dostatek místa, je určitě uživatelsky přívětivější se s těmi koly na ty háky netahat, kolilkrát je problém to z nich i dostat..
Tak si říkám, čím to je… Jestli je víc elektrokol a ta jsou těžší a tak měl někdo obavy, že by to víc lidí nebylo schopno do těch háků dát? Taky jsem se někdy setkal s tím, že hák byl tak malý, že se tam plášť (nic nestandardního, třeba 2,25″) nevešel, nebo že byl hák tak blízko stropu, že se tam kolo skoro nedalo dát… Teď naposledy jsem jel Comfort Jetem, tam je část míst pro kola v podobě háků, část je na opření kola a zajištění gumovým pásem. Ale v rezervačním systému si člověk vybrat nemůže, takže spíš ta… Číst vice »
To je kvůli těžkým elektrokolům?
Tahal či tahá někdo vlakem Babetu, Stadion či jiné mopedy?
No nevím, dvakrát jsem využil hák ve starším panteru a preferuju opírání kol o stěnu – jsem vysoký a zdravý, mám obyčejné horské kolo, ale v panteru jsem měl problém ho pověsit i sundat – hák je tam takový stísněný a kolo pak trčí diagonálně do nástupního prostoru.
Jaký problém? Já jsem teda problém nikdy neměl. A ani jsem žádný nezaregistroval. Je to normální tlačítko na tyči jako v autobuse. A ještě navíc označené.
U nás jezdí fox místo regíny, která má tlačítka zastávky na znamení všude možně, takže si to cestující po odjezdu z předchozí zastávky zmáčkl a pak si ještě sedl na zadek. Fox to má jen u dveří, takže většinou je to od sedačky daleko a lidi pak už zůstávají stát.
Háky jsou dobré maximálně pro dálkovou dopravu, do registru to nepatří. Oprena kola se dají lépe naskladat.
Doporučuji si kolo vědět na hák za jízdy, idealne na zhlavi při jízdě do odbočky.
Oprava: registru- regionalky
Takže když jedu z Hradce do Broumova tak je hák přežitek?
To je problém toho, kdo specifikoval požadavky.
Jako tlačítko zastávky na znamení fungují i tlačítka pro otevření dveří, dokonce nemusíte ani vědět, na které straně pak po zastavení strojvedoucí dveře odblokuje- otevře. Další tlačítka jsou i vedle dveří na stanoviště strojvedoucího.
Výrobce uvádí:kola 8 ,kočárky 2 ,vozíčkář 2
Před časem jsem četl, že se budou rozpojovat v Doudlebách (jedna na Letohrad a druhá Rokytnice). A tady je, že Častolovice. Nebo se to bude ob hodinu střídat?
Osobně tipuju, že to, co se píše v článku, bude fungovat max do konce již probíhající elektrifikace úseku Týniště – Rychnov. Pak bude doufám jezdit Panter až do Rychnova a v Častolovicích se bude přestupovat na RegioFox směr Letohrad. Ale v příštích letech nás stejně čeká výlukové peklo kvůli zdvojkolejňování HK – Týniště…
Jo, přestupy mají lidé rádi… Aby to pak nebylo na zrušení. To nejde aspoň spřáhnout?
Já to pochopil tak že v cílovém stavu pojede z Hradce přímo do Rychnova panter a přímo do Letohradu a Rokytnice dvojitý fox, takže přestup bude nutný jen když bych chtěl jet z Rychnova na Doudleby.
Tjn ale mám za to, že to tak mělo být už od tohoto JŘ.
Teoreticky by mohly jet tři a postupně se dva oddělit, jestli by se to zaplnilo…
To byl úplně první plán, že z HK pojede 3x 847 – jeden Rychnov, druhý Rokytnice a třetí Letohrad. Ale na to nebude dostatek Foxů a asi ani provozního personálu. 🙂
Ano, tak to má být, v sudou z HK panter do Rychnova a v lichou 2x Foxxy Letohrad / Rokytnice, žel to zatím z infrastrukturálních důvodu nejde (Chybí nutná přestavba Doudleb) až se někdy v příštím či 27 roce podaří udělat, tak se to asi k tomuto konceptu pokud jej lraj nezmění dostane..
GVD 2026 a 2027: RegioFoxy pojedou 2 spojené z HK do Častolovic. Z nich 1 pojede do Letohradu a ten druhý do Rychnova nad Kněžnou. Mezi HK a Týništěm nad Orlicí bude napěťová výluka, tedy spoje jedoucí HK – Týniště nad Orlicí (některé spoje prodloužené až do Doudleb) obslouží RegioNovy.
Od GVD 2028: RegioFoxy budou jezdit 2 spojené až do Doudleb, z nich 1 pojede do Letohradu a ten druhý do Rokytnice. Spoje HK – Rychnov nad Kněžnou budou jezdit zvlášť a obslouží je 3vozový RegioPanter.
Nemáte pravdu, v Doudlebách se rozpojovat nebude.
Bude ,ale až po rekonstrukci stanice, současné uspořádání a ovládání všeho ručně a na klíče je i příčinou proč ujíždějí spoje do Rokytnice vlakům od Letohradu. (Vynucené křižování v Potštejně který je řízen dálkově).
Z Dejvic na Kladno hydry stále vesele jezdí a ještě dlouho jezdit budou.
Příští rok skončí i tam
A co bude místo nich?
Foxy
Spíš autobusy, vzhledem k rozbíhající se modernizaci trati.
Ono to s autobusy nebude zas až tak horké. 20 dní v roce 2027 propojení na provizorní traťovou kolej, 20 dní v roce 2028 propojení na novou stanici Jeneč a 40 dnů v roce 2029 na propojení úseků mezi Pavlovem a Kladnem.
Nová trať vede z velké části mimo, nebude to tak hrozé s náhradní dopravou.
Nakonec prý tria. Ty foxy, co měly přijít do Rakovníka, nakonec budou v Libni a budou jezdit na Mělník a do Všetat. Tria mají přijít z Hradce, které nahradí zrovna foxy
V hradci se žádné tria neuvolni. Ty jezdí přes Jičín do Turnova a rám žádné foxy nepřijdou.
A z linky V30? Starkoc – Broumov?
Na V30 jezdí teď dvě tria, to nikde moc parády neudělá.
Tak tam jezdí 2, skončit mají až 12/2026, to už bude mít středočeský dodáno dalších 20 foxu.
V tom případě Šukafon forever!
Moc dlouho si na Rychnov nepojezdí, přestavba a elektrifikace trati běží…..
No úsek do Rychnova se bude stavět až 2027, takže minimálně 2 roky.
Ty Foxy budou jezdit zdvojené, nebo dojde k nahrazení 854+054+954 jedním Foxem a tím zásadnímu snížení kapacity?
Jestli se nepletu ,tak do Doudleb n.O. budou z Hradce K. zdvojené a dál do Letohradu a Rokytnice vO.h. se rozpojí.
Nikoliv, rozpojovat se bude v Častolovicích. Přímé spojení tedy bude do Letohradu a Rychnova nad Kněžnou.
Budou jezdit v části trasy zdvojené, kde pokryjí nejvytíženější část a pak bude docházet k jejich rozpojení a vzniknou tak další přímá spojení.
Zdvojené z Hradce do Častolovic a pak jedna do Rychnova, druhá do Letohradu.
To si nemyslím. Z Hradce budou jezdit podle nového j.ř. co hodinu přímé vlaky do RK a další hodinu přímo do Letohradu.A tokud nebude elektifikace,tak bude stále pendlovat vlak mezi Solnicí a Častolovice.V čase přípojů na vlak do nebo z Letohradu.