Lidí na běžkách přibylo. Ještě je naučit platit za údržbu stop. V lesích jsme jen hosty, říká šéf rolbařů
Martin Kunc, šéf Jizerské o.p.s.. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Hlavní je vzájemná ohleduplnost mezi běžkaři a chodci, říká šéf Jizerské o.p.s. Provozu v Bedřichově pomohlo posílení veřejné dopravy.
Dal bych maximálně 50,-Kč… Zbytek beztak vyženou na parkovné, vlekovném, v hospodách apod.
Jo a ještě něco. Jsem Čech, co che ideálně všechno zadarmo a nestydím se za to! A teď palte☝️😀
Jezdil jsem po Jizerkách v době, kdy stopa byla prostě stopa, o žádné rolby jsem se neprosil.
Plný souhlas, teď je to masakr od Bedřichova až na Novou louku, dál to zvolna opadá, ne každý to dá.
Až někdo začne prodávat elektrické běžky, kdy to lenochodům pojede samo jako kola, tak oboje běžky rozštípu asi do kamen.
Naštěstí velká část návštěvníků hor není příliš inteligentní, takže když je sníh není tam ani noha z teď když skoro není, jezdí mi pod okny auto za autem, takže je šance si tu a tam vyrazit na prknech.
Tak krásný vzorek názorů zde, jak jsme hezky agresivní a arogantní národ, který chce vše zadarmo a vše podle jeho názoru 😁
K tolerancí nabádat je zcela zbytečný. Stačí si přečíst zdejší diskuzi.
Souhlasím. Po částečném pročtení pokládám za ilustrativní, že nikoho nenapadlo ani „ň“ o právech vlastníků oněch pozemků, příkladmo jižně od Bedřichova u jedné z tras jsem našel privátní pozemek.
Copak vlastník lesa nemá právo např. lovit zvěr na svých pozemcích (přes Honební společenstvo), když už platí daň z nemovitých věcí za svůj les a když už přikrmuje některou zvěr? Zájmy běžkařů jsou vlastníku lesa zcela lhostejné, když od běžkařů nevidí ani kačku.
Podle mne může vlastník lesního pozemku průjezd techniky vytvářející stopu přes svůj lesní pozemek nepovolit.
Co ale podle lesního zákona musí strpět, je volný průchod pěších přes les a to i mimo cesty. Po lesních cestách potom průjezd cyklistů, lyžařů a jezdců na koni.O volném průjezdu rolby bez dohody s vlastníkem lesa se v lesním zákoně nikde nepíše….
A na víc- kdyby jste měli parkovné do 50 Kč, proč ne.. ale za 200-300 .. to máte málo akcí, Jizerská 50, horská kola, další závody od kolegů nejen sportovních akcí víme že vtomto jsou nemalé finance … tak ať zaplatí … ale co..vždyť jsme v Čechách…
Ano jsme v Čechách kde si všichni myslí, že všechno bude pořád zadarmo…
Platit… prý výtěžek z parkovné na údržbu trasy..kolik by jste ještě chteli
Tak parkovné by mělo jít na údržbu parkovacích míst. Na stopy ať je extra poplatek.
Nicméně je prezentace a uvedeno, výtěžek z parkovného na údržbu stop.
Pokud z údržby trati chtějí udělat placenou službu, neměli by platit majiteli pozemků nějaký nájem?
Neboli, my to uděláme na cizím, ale vy plaťte nám. A my nic platit nebudeme.
K tomu na cesty, které zaberou, nikdo jiný nesmí, takže turisté, kdož nemáte bežky vypadněte a přijďte si za půl roku když bude dobrá zima.
Lidí na kolech přibylo. Ještě je naučit platit za údržbu cyklostezek.
Lidí na chodnících se lesních cestičkách též přibylo. Ještě je naučit platit za jejich údržbu…a orwellovské vize totalitní dystopie se změní v realitu.
Orwellovská vize totalitní dystopie je platit třeba za vstup do NP?
Mě by úplně stačilo, kdyby se nedotovaly lokálky, kterejma jezdí do deseti lidí (bez rezijky) … To by pak z těch 80mld spotřební daně za paliva bylo hezky i proražení běžkařských tratí či opravu cyklostezek
Spotřební daň za paliva nepokryje ani výstavu a údržbu silnic. S nějakými lokálkami nebo cyklostezkami už nemá vůbec nic společného.
By se pak taky mohly zrušit okresky, kde projede pár aut za den…
Hlavnbě není třeba udržovat ty tratě, lépe z nich udělat cyklostezky.
A ty pak zpoplatnit tak, aby na sebe vydělaly.
posláním státu je tvořit zisk?
No, když příjde řeč na státní pivovar tak si to mnozí stále myslí. Nedávno tu zase někteří tesknili po státní mořeplavbě….
Není třeba, stačí pár teplých zim a bude po lyžování. Kolo má většina lidí horské, takže lití asfaltu není třeba.
Osobně mám sježděné prakticky celé Jizerky na silnici, plášť 700×20, jen to chce nízké ráfky.
Cyklostezky v zásadě zaplatil daňový poplatník, stejně jako bežecké stopy, protože stát, obce, jejich firmy atd. nemají tiskárny peněz nýbrž toho daňového poplatníka, co je jak známo nejlepší sponzor všeho. Od účelných věcí až po hlouposti. Osobně se mi líbí tvrzení „jednu z největších a nejlépe udržovaných sítí lyžařských tras v Evropě“ – tady asi nikdo nebyl nikdy za kopcem. Poláci měli síť běžeckých stop dřív než my a mají na jejich straně Jizerek mnohem víc tratí i kvalitnější. Tady je číslo jedna Bedřichov, kde už se pro návaly nedá skoro jezdit a když jsem se jich před časem ptal… Číst vice »
Ve srovnání se zahraničím je tu jeden problém.
Zatímco v zahraničí se běžkuje převážně v uzavřených rozhlehlých areálech, kam se vybírá vstupné a všem ostatním mimo běžkařů je tam vstup zapovězen.
V ČR různé organizace a sdružení vytváří stopy pro běžkaře z velké části na „věřených“ lesních cestách a komunikacích, kam dle několika záklonů nelze vybírat vstupné a zároveň tam mají přistup plným právem i ostatní návštěvníci hor a vyznavači jiných sportů.
Běžkaři si toto neuvědomují, a myslí si že hory a lesní cesty patří jen jim.
Tak to, že by to byly nějaké uzavřené areály nevím. Byl jsem na několika místech. Ramsau, Seefeld, Toblach, Val di fassa a většina stop vede buď po pastvinách nebo klasických veřejných cestách. Trasy jsou jasné dané, se zákazem vstupu nebezkarum, každý večer proběhne kompletní údržba, případně i ráno, pokud v noci sněžilo. Často je dán i směr jízdy. A platí se 12-15 eur. Což je prostě cena, kterou stojí zaplatit, protože kvalita je fakt hodně dobrá.
Jde především o legislativu.
Uzavřené neznamená nutně oplocené.
Pokud v ČR vznikne běžkařký areál na soukromé louce nebo pronajaté obecní louce, muže se klidně vybírat vstupné a vykázat neběžkaře.
Ale to v ČR snad nikde není.
Tady se stopy vytváří po veřejných cestách, které jsou ze zákona přístupné všem, ne jen pro vyznavače jednoho druhu sportu.
V Krušných horách rolbují stopy dokonce po silnicích 3 třídy bez zimní údržby, a pak se se strašně diví že jim tam projede auto, co to zvládne. Protože zákaz vjezdu tam není.
Zakaz vjezdu na takovych silnicich vzdycky je. A vetsinou i zavora.
Ano jako tady:
https://www.denik.cz/regiony/zmateni-ridici-likviduji-bile-stopy-uvizla-v-nich-dokonce-i-dodavka-20180207.html
Cituji:
„“Ve většině případů zapadlých aut v běžecké stopě však nemá situace řešení, neboť řidiči pohybující se po v zimě neudržované silnici se nedopouštějí žádného přestupku.““
Přesně, nikdo tu komunikaci neuzavřel, pouze je zapadaná sněhem.
Bylo, nedaleko Bedřichova, v Liberci, v místní části Vesec, se stojí areál jenom pro běžkaře homologovanej pro MS… bohužel protože šlo o státní investici, stavěl se stavel v cca 400 m/nm takže tam neni sníh…
A pak že na běžecké trasy nejsou peníze!
Nějaké běžkařské areály snad jsou. Ale neplatí se v nich.
Např.
https://mapy.cz/zimni?source=base&id=2005353&x=18.3634278&y=49.5480763&z=16
Lyžařský běžecký okruh v bezprostřední blízkosti SKi areálu – osvětlen
https://mapy.cz/zimni?y=49.5278487&x=18.7629964&z=17
Vejšplachy ve Vrchlabí. Vodník ve Vimperku. Obojí s umělým osvětlením a zasněžováním.
Nemám problém platit. Ale platit by se mělo povinne a všichni. Nesouhlasím ovšem se srovnáním s Rakouskem nebo Itálii. Tam je to úplně jinde a kvalitou cest a stop.
Správný názor! Když si jdu zaplavat do bazénu, zaposilovat do fitka, taky tam platím. Stejně tak se má platit za běžkování ve stopách, jízdu po cyklostezkách, atd. Konečně sport se dá platit z cafeterie, kterou má dnes každý normální zaměstnanec a na konci roku řeší jak ty body vyčerpat.
Platit také za chodníky, tur.značené stezky a za osvětlení ulic.
Tyhle komunistické přežitky, že je něco zadarmo, je třeba nemilosrdně potírat.
A co tak ty stopy neudržovat? Nebude tam nával a příroda si odpočine.
Pokud ty běžkaře chceme, co tak stopy udržovat z peněz, které přivážejí do těch bufetů a hospod po cestě?
Zadarmo nic není, vždycky to musel někdo zaplatit, třeba přes daně.
A jestli je to promo hospod, zaplatí si to ze svého. Ale teda nevím, do fitka platím vstupné a hospoda naproti mi nic nesponzoruje.
Horská chata Paprsek na Králickém Sněžníku tak údržbu stop už léta platí.
Cafeterie-to ma neco spolecnyho s kantynou a kafem? Uplne mimo misu.
Nejake „fitnesy“, bazeny-to jsou budovy, sportovni zarizeni, tedy ne les.
Cyklodrahy-jejich vystavbu hradi ve vetsine pripadu stat nebo samospravy, tzn.jsou ze sve podstaty placene, placene vsemi, bez toho, aby byly vsemi vyuzivany.
Caffeterie = co dostávají zaměstanci v korpách k platu. Nějaký vnitřní body, který lze vyměnit za multisportku, poukázky, příspěvek zaměstnavatele na důchodové spoření,…
Caffeterie je megalumpárna, jak očůrat zaměstnance místo aby dostali slušný plat. Nic jiného.
A můžu tedy zaplatit tyto bedřichovské stopy z cafeterie? A jak je myšleno to placení za cyklostezky – jako i ty které využiju cestou do práce?
Panu Kuncovi a všem zúčastněným bych chtěl moc poděkovat za naprosto famózní práci, kterou opska odvádí. Neznám lepší sportovní zážitek, než si dát 60km okruh v zamrzlých lesích zalitých sluncem.
Trochu mne mrzí pouze postoj k nočnímu lyžování. Při snaze trochu trénovat zkrátka pro nás Pražáky neexistuje jiná možnost, nežli v 17h po práci/škole sednout do auta, dojet do Bedřichova a objet si to v čase cca 18:15-22:15. Myslím, že s trochou ohleduplnosti a opatrnosti je to celkem udržitelné.
Problém je ten, že v tom lese něžije jen nestíhající pražák, ale i zvířata a ty tak nějak očekávají v noci klid. Zase jen sobeckej pohled – já nestíhám, tak prostě MUSÍM v noci.
18 hodin je odpoledne, nebo večer, určitě ne noc.
Tohle mi říct do očí, tak má fusaklu v hubě..Tady se platí všude za všechno. Přijedu do hor a hned parkovné, proč v Alpách nic neplatim?Tady ten přístup odrazuje lidi..Jasně že tam jedu nechat nějaký peníze ale trošku přemýšlet a inspirovat se zahraničím..
V Alpách se za běžkování platí, pane světoznalče.
A za parkování taky.
tak jak kde. Možná někde u sjezdovky ne. Ale stačí přejet hranici za Železnou Rudu a platí se parkovné a vstup do stop taky.
V drtive vetsine pripadu je parkovani „zdarma“, tj. v cene skipasu / poplatku za trate. Obvykle byva v cene i listek na mistni autobusovou dopravu.
V zahraničí už dávno přisli na to, že je pro turistu příjemnější zaplatit jednou (placení je asi pro každého negativní záležitost) a pak má vše „zdarma“ než ho pumpnout na každym rohu.
Zbytecna diskuze, plati se jak kde, zalezi na provozovateli parkoviste…
Super. Pokud píšete o přemýšlení, tak ho zkuste zapojit. Stačí si přečíst celý rozhovor, kde se o přeplněných parkovištích píše. Placení funguje jako dobrá regulace. Není důvod nevyužít hojnou veřejnou dopravu.
Možná byste se měl inspirovat v zahraničí i chováním, když to v Česku nevyšlo
V Oslu trate pro bezkare v lesich osvetleny do 22 hodiny a dle potreby rolbou upravovany. Nekolik desitek kilometru a zdarma. Asi tak.
Oslo je v jiných klimatických podmínkách a Norsko je poněkud bohatší země, kde si to můžou dovolit… Asi tak.
To je klasicka odpoved ze Norsko si to muze dovolit. Ale o bezecke stopy se stara mesto a ne stat. A i mesto ma rozpocet. A ne moc v plusu.
A kdyz jsem chodil behat tak me zadny bezkar nenadaval ze se po ceste pohybuju bez lyzi. A spousta lidi a deti se tam pohybuji ve vychazkovem tempu a ty co jedou rychleji je jednoduse objedou.
Jo uvolňování stopy mi nedává smysl 😀
Jako na silnici, když mě někdo chce předjet, je to jeho problém. (já akorát nezačnu zrychlovat či dělat jiné naschvály)
A ty palce dolu tam jsou z duvodu ze to v Oslu delaji spatne nebo jim snad nekdo zde zavidi?😀😀😀
Palce dolů jsou za to že ignorujete ten komentář co jste dostal o hodinu dříve. Kdyby nějaké naše velké město mělo klima jako Oslo, osvětlené stopy tam budou také. A kdyby v něm žili Norové, budou běžkaři ohleduplnější.
Hlavně, u nás je i za nejkratších dní světloo tak od půl osmě do čtyř odpoledne. Za tu dobu se dá na běžkách leccos ujet.
Jestli mají v Oslu světlo odhadem od devíti do půl třetí a jindy příšeří, tak je osvětlení stop nutnost.
Ale vtip je v tom ze se neplati poplatek za uzivani bezecke stopy ktera je vzorne upravena a osvetlena.
no jo, Oslo je plné tratí a Česko plné oslů
Já si byl předloni zaběhat v zimě v Jizerkách. Fascinovalo mě množství arogantních lyžařů, kteří si mysleli, že jim ty hory patří a pěší turisté tam nemají co pohledávat, a porůznu mi za to nadávalli. (Do stopy jsem nešlapal.)
Zrovna Bedřichov nemám právě proto v lásce, já nejsem na běžkách nejrychlejší a beru to jako výlet do přírody, kde něco nového uvidím. Tady je ale spousta lidí co to mají primárně jako trénink (což samozřejmě chápu) a každou chvíli někdo řve Uhni! (i do kopce), a tak raději jedu jinam. Jako pěší bych tam měl takových interakcí asi méně, ale přece jen je to pak pomalejší (záleží na sněhu) a jít 5 km stále stejným lesem mezi běžkaři není úplně ono.
Kdyby na mě někdo zařval „uhni“, tak bych se ani o píď neposunul. Když už, tak by měl použít slovo „stopa“. Ale je fakt, že někteří běžkaři se chovají jako hovada.
Přesně toto se nám také stalo, když jsme šli s manželem na procházku. Arogantní lyžař na nás řval ať se stydíme. Přitom jsme do stop nešlapali a ani nepřekáželi. Choval se jak hlupák, kterému to tam patří. Chtěla bych vědět jestli je tak aktivní i v úklidu Jizerek jako v nadávání.
Běhám na běžkách bruslařský m stylem a už se mi stalo že naopak chodci roztažení po celé ploše pro bruslení mě nechtěli pustit a to jsem je slušně požádal.
Jen vyměnit slovo „sedí“ za „jsou na horách“ a máte odpověď 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=n82UcMjC1pk
A hlavně v příspěvcích na údržbu tratí. Věřím, že tito aroganti nepřispějí ani korunu.
Do stopy ne, ale do strojově upravené plochy asi ano, že? Ono se na lyžích jezdí i jinak než klasickým střídákem ve stopě. A pak klidně stačí rozdupání jedním, dvěma lidmi a je to na lyžích o ústa.
Na druhou stranu zrovna v Jizerkách je problém to, že z opravdu velké části cest, včetně značených turistických tras, se v zimě stávají upravené lyžařské tratě. Možná by stálo za to zkusit vytvořit i systém explicitně značených zimních pěších tras, ale bez nějakých souběhů se to bohužel neobejde…
Je to v rozhovoru jedna část
Do stopy jste šlapal. Po stranách jsou stopy na klasiku a uprostřed je manšetr na skate. Všechno je to stopa. Když rozdupete prostředek, tak bohužel ničíte stopu.
Každopádně pokud to bylo na značené turistické stezce, tak nemůže prostor pro lyžaře zabrat celou šířku cesty.
Tohle nechápu v Polsku. Okolo Jakuszyc jsou nákladně upravené stopy a v nich dupou chodci. Cesta na Gorzystow někdy vypadá, jako kdyby ji rozryli kanci.
Mohu se zeptat na trasu? Jinak údržba tratí nejsou jen stopy pro klasiku…
Údržba tratí patří k vybavení areálu, měla by být tedy placena krajem/městem/areálem. Platíte tím, že tam jdete třeba na oběd. Také neplatíte za chodníky ve městě. Pán je mimo.
A za sjezdovku také neplatíte? Vy jste mimo. Co se týče města/kraje tak fakt nevím, proč by vám měl platit zábavu a co se týče vlastníka areálu, tak ten má mít právo na to, aby dostal od uživatelů zaplaceno za službu, kterou pro ně udělal. Kadeřník vás také neostříhá zadarmo, když si u něj necháte ostříhat vlasy.
Popravdě platíte na sjezdovce za vlek, nikoli za sjezdovku jako takovou, ne?
Fakt? Vy tam jezdíte, abyste se svezl na vleku? Ne. Takže platíte za sjezdovku, vlek je jen prostředek jak se dostat nahoru.
Platíte za vlek. Jsou místa, kde je několik vleků a platíte za ten konkrétní neb má jiné provozovatele. Platíte za jeho použití. Když budete ochoten si ten kopec vyšlápnout sám mimo sjezdovku nic platit nebudete. Sice si moc nezajezdíte, ale nic platit nemusíte. U menších sjezdovek to tak i funguje.
No a tady platíte za tu službu, že vám někdo připravil trasu, můžete si zaběžkovat na cestách, kde žádná úprava není.
Tady také nic neplatíte. Jen můžete pokud chcete. A zkuste pochopit kontext toho, na co jsem odpovídal, než se začnete marně se snažit to otočit. 😉
ne, stejně jde vyjet nahoru na vleku a pak jít na vycházku, stejně tak jde dát si sjezdovku nahoru na skialpech. platí se opravdu za vlek a ten zbytek je tak nějak služba k tomu, asi jako střecha nad stojanama na benzínce.
Naprostý nesmysl. Kdyby na té benzince chyběla střecha, ale měli tam levný benzín, tak byste tam tankoval? Ano. S tou sjezdovkou je to stejné. Kdyby tam nebyla, ale byl tam ten vlek, tak tam také nepůjdete. A navíc, jste se sám chytil do své pasti. Jako platíte vlekaři „za vlek“, jak říkáte, tak byste měl platit rolbaři za to, že to rolbou upravil. Bez ohledu na to, komu patří ta stezka.
https://mapy.cz/s/febahusoca
„vlek“ tam je, lidi za to platí a sjezdovka nikde…
toliko k vlastní pasti…
V létě taky můžete vyjet na trail na elektrokole místo placené lanovky a dolů jedete zadarmo.
Jenže sjezdovka je buď provozovatele vldku nebo to má v nájmu. Zatímco bežecké stopy jsou na pozemcích za dobré slovo a na veřejných cestách, máte v tom bramboračku.
A k vybavení hospody patří pivo, mělo by být taky placeno krajem/městem, ať je teda konečně všechno všech a zdarma.
Mimo jste vy, a to docela slušně. Pletete si veřejné statky. Lyžování, ať už v podobě sjezdového nebo běžkování, mezi ně fakt nepatří.
Kolik přispívají provozovatelé restaurací u tratí (např. Śamalova bouda, Smědava atd). Ti jsou životně závislí na běžkařích
Bingo! Proto nedavnou reinkarnaci verejnopravne-medialni palebne pripravy na zpoplatneni bezkarskych tras treba na Sumave povazuji za ryzi sprostarnu. Na Sumave obce na upravu stop prispivaji snad kolem 40%, mozna 15% jsou dobrovolne prispevky. Zbytek asi nebude kazdorocni manko, nybrz prave prispevky soukromniku. Podotykam, ze treba na Rude jsou soukromnici ochotni se pravidelne podilet i na financovani bezplatneho skibusu, ktery vozi bezkare, pesi, i sjezdare do okolnich arealu. Tak moc nechapu, jak na to muzou nebyt penize. Pokud obcim jejich podil pripada vysoky, neni nic jednodussiho, nez tento prispevek proste ukoncit. Lidi neprijedou, od luftaku bude klid, priroda si odpocne, sama… Číst vice »
Že majitele ski areálů platí bezplatné skibusy je jejich soukromá aktivita a zadarmo to opravdu není, zakalkulují si to do svých cen.
A příroda úpí. V noci lesem rachotí rolba, aby lufťáci se mohli nadýchal čerstvého vzduchu, poté co se auty dopravili na kopec.
na CHKO jizerky musí být někdo hodně tolerantní, pač na Šumavě se smí až za světla
Na CHKO JH je banda, která jde na ruku vyvoleným.
Vezměte, co tam třeba může podle jejich regulí obyčejný smrtelník a pak si hory obejděte a zjistíte, co tam fyzicky stojí. Když máš peníze a konexe, lze cokoliv.
Zkrátka je to zkorumpovaný arogantní spolek, jenže to nikdo nechce slyšet.
A Šumava? Nevím, neznám to tam, ale kamarád potřeboval u chajdy před cca 15ti lety vyměnit okna, protože stará již byla v mizerném stavu a byl to tuhý boj s úředním šimlem, zatímco frau Neumanová si tam dělala co chtěla.
To jsou zase nesmysly !! zvěř si na průjezd rolby zvykla a zvykne, stejně jako na lidi a věř, že zvěř ani nezvedne hlavu, nebo ptáci neodletí, když rolba projíždí.
Kdyby hloupost nadnášela ……
Ach jo, tohle myšlení sobců 😡
Tohle není o sobeckosti, to je o sdělení prosté reality. Pokud chcete jinak tak jinak – tvrdíte, že to ruší v noci zvěř která „předpokládáte“ odpočívá tak ano vyrušíte ji na krátkou dobu tedy dejme tomu tak 2 min než rolba projede ( za min ujede cca 400m), nicméně platí, že si na to zvěř bez problémů zvykla a pohyb rolby ji nevadí. Co ruší zvěř a přírodu mnohem víc, než průjezd rolby jsou návštěvníci, kteří se v oblasti pohybují cca 12h denně a to ve velkom množství na rozsáhlé ploše chcete li na celé trase !! Někteří to vylepší… Číst vice »
Jsou druhy, které si zvyknou a druhy, které z dané lokality zmizí. Ale máte pravdu, že zátěž návštěvníky je obvykle mnohem vyšší.
I když se to nezdá, i v Jizerkách jsou dost velké oblasti, kam se s rolbou nejezdí. Třeba u hranice s Polskem za Pytláckými kameny dokonce žijí tetřevi, a to je nějak choulostivý pták.
Tetřevi určitě ne, zbývají tam poslední maximálně desítky tetřívků a dále ubývají. Nějak si asi na náš způsob využití hor nechtějí zvyknout.
Závodil jsem na běžkách ještě v době, kdy strojově upravované stopy ani nebyly, a ano, vadí mi dva negativní trendy: množství lidí ve stopě (o víkendech už jsem na jizerky úplně rezignoval) a zpoplatňování všeho co se sportem souvisí.
Prostě na běžky by měl ideálně být řidičák a průkaz lyžařských dovedností, nebo by měl být ideálně přístup umožněn pouze osobám s trvalým pobytem v okolních ORP, resp. ve všech ORP libereckého kraje, prostě pro místní. Přespolní pak radikálně zkasírovat přes vysoké poplatky za ubytování 🙂
„Otevřel si hospodu, ale chodili mu tam lidi“. … Nojono, upravují luxusní stopy, rychle dostupné z Prahy, ideální terén, drsnější klima (dost sněhu velká výdrž)… to prostě přitahuje i z daleka…
A je mi jasné, čím větší parkoviště vybudují, tím větší provoz tam bude…
Jinak pokud jde o peníze, si myslím, že Jizerská OPS má peněz dost, kdyby trpěli nedostatkem, zvolili by úspornější opatření…
Za sebe bych spíše minimalizoval parkoviště a netlačil všude strojovou úpravu. Hned by to bylo levnější i šetrnější a možná by se tam netlačily takové davy „protože je to in“.
Parkovist by nebylo tolik potreba, kdyby byla z Prahy do Liberce rozumna trat, skibusy od nadrazi a hotelu v Liberci (ty afaik celkem jsou) a na nastupnich mistech satny s uschovnou. Za skibus a uschovnu rad zaplatim tolik, aby se vyplatily. Co se tyce placeni za stopy, kazdorocne prispivam. Ale dost by me zajimalo srovnani vyse dotace na cloveka do udrzby stop pro bezky a do sjezdovejch arealu. Ta udrzba stop musi vychazet nasobne levneji, nez sjezdovky, takze klidne to muze byt tak, ze i kdyz sjezdari primo platej vyrazne vic, verejny rozpocty furt vyjde levneji bezkar, i kdyz nezaplati… Číst vice »
Minář dostal dotaci na tu jeho sjezdovku v nížině 1,4mio. Takže asi tak. Jinak si myslím , že by klidně mohlo ze strany státu natékat více peněz do úpravy běžkařských tras…
Mynář
pravda, díky, já měl spolužačku a ta byla Minářová, tak se mi to plete 😉
Neumannová dostala mnohem víc
A dělala si na Zadově co chtěla.
šatny s úschovnou jsou součástí projektu nového zázemí, který se chystá.
Tak to je skvělý. Jezdíme do Bedřichova z Prahy busem a vždycky se děsíme, že nebude volná skříňka. Bohužel jinde v republice to nikoho zatím nenapadlo 🙁
A co tam uschováváte? Jo, boty, to může být praktické.
Já teda dávám boty do batohu, abych využil hlavní výhodu Jizerek – dobrou dostupnost hromadné dopravy na okrajích, takže můžu hory přejet a nemusím se vracet.
Je to vůbec bezpečné, nebo se ty vykrádá jako skříňky na nádraží?
Zkuste příště auto, budete mít vlastní skříňku se 4 koly a pojedete kdykoliv budete chtít.
Za skibus a uschovnu rad zaplatim tolik, aby se vyplatily.
Myslíte tak pět stovek za jednu jízdu?
Píšete hezky, ale naivně. Drtivá většina tam nikdy žádným skibusem, natožpak vlakem nepojede ani na otočku.
A když tam pojedete na týden s rodinou, tak ani vy nebudete tahat děti, kufry, lyže atd. vlakem ani kdyby jel 200 km/h.
no nevím, jako bychom v praze pouštěli do města jenom ty, co dokážou vyjmenovat aspoň 50 stanic metra. brno by mohlo mít podmínku třeba zvládnutí hantecu a na liberec? no jasně, nutnost umět chodit rychle, nejlepší veřejná doprava o liberci. a goráčová bunda.
jinak samozřejmě není problém si vydupnout vlastní stopu někde v pičkysu, kam nikdo neleze a tam si jezdit sám. stěžovat si na moc lidí na místě, který má v názvu magistrála je trochu jako nadávat na východ slunce.
No co, bejt majitelem hotelu tak to u mě podle daňového přiznání vypadá jako v opuštěném hotelu duchů a můžete si poplatky šroubovat třeba do aleluja. Jo a kdybyste někoho v mém objektu viděl, tak jsou to kamarádi na návštěvě🤣
Je vidět, že hotel nemáte. S příchodem centrální el. evidence ubytovaných, stačí 1-2 kontroly a budete těžce v mínusu – reálně. Pohádky o známých na návštěvě si nechte pro děti, ty tomu možná uvěří.
Proč kraje, a ne příslušných okresů? A když okresů, proč ne jen dotčených ORP? Proč ORP, když „místní“ jsou jen ti z příslušných OPÚ? A lze jít ještě dál. Nebo naopak, proč jen LB kraj, když část lidí z KHK vlastně bydlí mnohem blíž? Takže příslušný NUTS třeba? Nebo… se to bojím vyslovit… všichni z daného státu (EU)? Nebo prostě všichni?
Ona ta definice onoho „my, naše, u nás“ apod umí být pěkná potvora.
Jezdíme na Jizerky i Vysočinu a s tím placením je to všude problematické. Občas si na to vzpomeneme a zaplatíme, ale kdyby tam byly nějaké brány, kasičky, reklamy (jezdíme spíše od Kořenova), mnohdy nikde nic a třeba 100/člověk/den je úplně zadarmo. A hledat to ve zmrzlém telefonu…zrovna v Jizerkách je hlavních nástupních míst jen pár. Ale téměř vždy skvěle odvedená práce:-).
Můžete přece přispět z tepla domova. Nebo sejde z očí, sejde z mysli?
tak z jinýho soudku, třeba na slalomovým kanále v brandejse je normálně qr kód, někdo kdo se chvíli nudí to dle počtu lidí cvakne a hotovo. 90% lidí s tím asi nemá problém.
Zkušenost s placením faktur zákazníků. Co jsme přidali QR kod pro platbu na fakturu ,pokleslo zpoždění při placení faktur celkem významně. Jde o to, to těm uživatelům co nejvíce zjednodušit.