Při změně tarifu (tedy co a jestli platíte za jízdu) vás Rekola vždy upozorní v appce a musíte změnu odkliknout. Není tak třeba se bát, že bychom na nic neupozornili.
Rekola sice hezky napsala, že první 90 minut mám zdarma (60 je Multisport), ale o tom, že se budu měnit podmínky také nikde ani slovo. Navíc osobně nevím, jestli bych si všiml, že místo 90 napíše 60, přitom pro mne se jedná o zásadní rozdíl – na Multisportku mám jen 4 jízdy měsíčně.
Gunduľ neubiješ
1 měsíc
Kolo je kolo. Výborně! Ještě by to chtělo naučit se správné pojmenování pro půjčovnu. A to je, kupodivu, půjčovna.
Když už chcete vypadat chytře, tak aspoň volte správná slova.
Pokud někde složím něco, co si chci později opět vyzvednout, tak to není skládka, ale deponie. Skládka slouží pro skládkování odpadu, což je něco úplně jiného a příslušné pojmy jsou definovány zákonem. A mimochodem, ze skládky si už nic vzít zpět ani nesmíte.
Původní myšlenka byla opravdu sdílení. Ale nikoliv jízdních kol. Jedná se o speciální formu sdílení veřejného prostranství a veřejných prostředků mezi městem a spřáteleným soukromým subjektem. Přičemž se očekává, že soukromý subjekt bude dále sdílet svůj prospěch z celé akce s příslušným politikem a úředníky, kteří mu tento prospěch umožnili. Sdílení má budoucnost.
Znáte konkrétní případ, kde město dává k dispozici prostor soukromé firmě, ta tam provozuje komerční parkoviště a současně bere dotace na provoz? Uveďte konkrétně.
Můžeme se handrkovat o to, jaký význam přesně má dotace, jestli je to striktně jenom proplacení části nákladů nebo i odpuštění platby, nicméně na meritu věci to z mého pohledu asi příliš nemění. A v takovém případě naprostá většina parkujících mohou veřejná parkování využívat de facto bezplatně s odpuštěním části nákladů, které generují (obdoba dotace) a pro své osobní i komerční potřeby. Prostě jen vidíte, co vidět chcete a zavíráte oči tam, kde se Vám to nehodí. Jasně, to s těmi koly je totální bizár, tam to vidí každý, ale s parkováním je to podobně bizarní akorát v násobně větším… Číst vice »
Aby seděl, muselo by se jednat o bezplatné parkování dodávky prodávající grilovaná kuřata, přičemž majitel dodávky by od radnice dostával měsíční příspěvek na grilování a jednou ročně dar v hodnotě jednoho grilovaného kuřete na obyvatele (zjednodušeně), které si mohou obyvatelé, kteří se zaregistrují ke konzumaci kuřat, následně vyzvednout.
Jak říkám, máte schopnost ten socialismus vidět jen tam, kde ho vidět chcete. Já říkám – u „sdílení“ kol je to dotační nesmysl a bizár, ale u parkování je to nemlich to stejné. Řidiči mají parkování zdarma nebo za cenu nižší než je tržní, ať už auto užívají pro své osobní užívání nebo pro podnikání. Provozováním aut vznikají náklady, které jsou jim ale odpouštěny (což je zkrátka forma dotace – odpuštění nákladů). Ať už jsou to náklady enviromentální, zdravotní, náklady na dopravní zácpy apod. Negativní externality. Platí je za řidiče celá společnost. Ale jo, můžete dál naříkat, že sdílená kola… Číst vice »
Nepřesvědčíte, protože upřímně sám nevím, kde jsem naposledy parkoval zadarmo na místě ve veřejném vlastnictví. Doma i v práci parkuji na soukromém pozemku. Na dovolené a na cestách na parkovišti ubytovacího zařízení, které platím v ceně ubytování. V obchodě na parkovišti obchodu, které si do určitého limitu platím v ceně zboží a nad tento limit časovým poplatkem. Ve městě a na výletech zpravidla na placeném parkovišti za časový poplatek. A ty všechny případy vlastnictví, pronájmů a služeb, které jsem vyjmenoval, jsou řádně zdaněné. Takže co se týče parkování, tak vám opravdu nejsem nic dlužen. Zároveň vám připomínám, že téma, které… Číst vice »
Však já taky nemluvím o Vás. Ale třeba Praha spravuje necelých 200000 stání v modrých zónách, které donedávna dávala k dispozici zdarma, dneska tedy za směšné tři koruny/den. Není to žádné kličkování. Jsou to prostě peníze, které jsou provozovatelům aut odpuštěny. Můžete tomu říkat dotace, můžete tomu říkat jinak, ale na meritu věci to nic nezmění. A ty nesmysly o řádném zdanění – tomu nemůžete věřit ani vy sám. Pokud jo, tak si lžete do kapsy a asi nemá cenu jakkoli pokračovat v diskuzi. Hlavně se příště rozčilujte nad tím, jak je hrozné dotování sdílených aut (ano, je to bizár)… Číst vice »
Frantík
1 měsíc
U nás taky město řešilo, jak na kolech ušetřit. Nikdo ale nenavrhl systém, že by se platilo jenom přesně za minutu, ne po takových skocích.
Rád si přečtu, jaký bude zájem o jízdní kola, až lidi budou za tuto službu platit.
Já si ten roční tarif předloni koupil. Ono to není drahé, zvlášť když to člověk spojí ještě s nějakou slevou (IKEA Family, Multisport atd.)…
To si vždycky říkám u parkování.
Tu smlouvu klidně mohli nastavit tak globálně pro celý rok a ne pro určitý počet jízd. Tenhle způsob zda se mi dosti nešťastný.
Docela by mě zajímalo, jestli Brno zařídí, aby se cestující o dané změně dozvěděli dříve než z výpisu z účtu (nebo při vracení kola).
Aplikace Rekola na takové věci standardně upozorňuje před každou zápůjčkou.
Z vlastní zkušenosti: ne 🙂
Při dnešní jízdě nextbikem po Brně jsem žádné upozornění na změnu tarifu nezaznamenal. Takže i pravidelný cestující může být změnou snadno zaskočen.
Při změně tarifu (tedy co a jestli platíte za jízdu) vás Rekola vždy upozorní v appce a musíte změnu odkliknout. Není tak třeba se bát, že bychom na nic neupozornili.
Rekola sice hezky napsala, že první 90 minut mám zdarma (60 je Multisport), ale o tom, že se budu měnit podmínky také nikde ani slovo. Navíc osobně nevím, jestli bych si všiml, že místo 90 napíše 60, přitom pro mne se jedná o zásadní rozdíl – na Multisportku mám jen 4 jízdy měsíčně.
Kolo je kolo. Výborně! Ještě by to chtělo naučit se správné pojmenování pro půjčovnu. A to je, kupodivu, půjčovna.
To bychom mohli i jiné věci nazývat pravými jmény. Třeba černá skládka namísto neoprávněného parkování…
Když už chcete vypadat chytře, tak aspoň volte správná slova.
Pokud někde složím něco, co si chci později opět vyzvednout, tak to není skládka, ale deponie. Skládka slouží pro skládkování odpadu, což je něco úplně jiného a příslušné pojmy jsou definovány zákonem. A mimochodem, ze skládky si už nic vzít zpět ani nesmíte.
Původní myšlenka byla opravdu sdílení. Ale nikoliv jízdních kol. Jedná se o speciální formu sdílení veřejného prostranství a veřejných prostředků mezi městem a spřáteleným soukromým subjektem. Přičemž se očekává, že soukromý subjekt bude dále sdílet svůj prospěch z celé akce s příslušným politikem a úředníky, kteří mu tento prospěch umožnili. Sdílení má budoucnost.
Skoro jako byste popisoval politiku parkování.
Znáte konkrétní případ, kde město dává k dispozici prostor soukromé firmě, ta tam provozuje komerční parkoviště a současně bere dotace na provoz? Uveďte konkrétně.
Můžeme se handrkovat o to, jaký význam přesně má dotace, jestli je to striktně jenom proplacení části nákladů nebo i odpuštění platby, nicméně na meritu věci to z mého pohledu asi příliš nemění. A v takovém případě naprostá většina parkujících mohou veřejná parkování využívat de facto bezplatně s odpuštěním části nákladů, které generují (obdoba dotace) a pro své osobní i komerční potřeby. Prostě jen vidíte, co vidět chcete a zavíráte oči tam, kde se Vám to nehodí. Jasně, to s těmi koly je totální bizár, tam to vidí každý, ale s parkováním je to podobně bizarní akorát v násobně větším… Číst vice »
Váš příměr vůbec nesedí.
Aby seděl, muselo by se jednat o bezplatné parkování dodávky prodávající grilovaná kuřata, přičemž majitel dodávky by od radnice dostával měsíční příspěvek na grilování a jednou ročně dar v hodnotě jednoho grilovaného kuřete na obyvatele (zjednodušeně), které si mohou obyvatelé, kteří se zaregistrují ke konzumaci kuřat, následně vyzvednout.
Jak říkám, máte schopnost ten socialismus vidět jen tam, kde ho vidět chcete. Já říkám – u „sdílení“ kol je to dotační nesmysl a bizár, ale u parkování je to nemlich to stejné. Řidiči mají parkování zdarma nebo za cenu nižší než je tržní, ať už auto užívají pro své osobní užívání nebo pro podnikání. Provozováním aut vznikají náklady, které jsou jim ale odpouštěny (což je zkrátka forma dotace – odpuštění nákladů). Ať už jsou to náklady enviromentální, zdravotní, náklady na dopravní zácpy apod. Negativní externality. Platí je za řidiče celá společnost. Ale jo, můžete dál naříkat, že sdílená kola… Číst vice »
Nepřesvědčíte, protože upřímně sám nevím, kde jsem naposledy parkoval zadarmo na místě ve veřejném vlastnictví. Doma i v práci parkuji na soukromém pozemku. Na dovolené a na cestách na parkovišti ubytovacího zařízení, které platím v ceně ubytování. V obchodě na parkovišti obchodu, které si do určitého limitu platím v ceně zboží a nad tento limit časovým poplatkem. Ve městě a na výletech zpravidla na placeném parkovišti za časový poplatek. A ty všechny případy vlastnictví, pronájmů a služeb, které jsem vyjmenoval, jsou řádně zdaněné. Takže co se týče parkování, tak vám opravdu nejsem nic dlužen. Zároveň vám připomínám, že téma, které… Číst vice »
Však já taky nemluvím o Vás. Ale třeba Praha spravuje necelých 200000 stání v modrých zónách, které donedávna dávala k dispozici zdarma, dneska tedy za směšné tři koruny/den. Není to žádné kličkování. Jsou to prostě peníze, které jsou provozovatelům aut odpuštěny. Můžete tomu říkat dotace, můžete tomu říkat jinak, ale na meritu věci to nic nezmění. A ty nesmysly o řádném zdanění – tomu nemůžete věřit ani vy sám. Pokud jo, tak si lžete do kapsy a asi nemá cenu jakkoli pokračovat v diskuzi. Hlavně se příště rozčilujte nad tím, jak je hrozné dotování sdílených aut (ano, je to bizár)… Číst vice »
U nás taky město řešilo, jak na kolech ušetřit. Nikdo ale nenavrhl systém, že by se platilo jenom přesně za minutu, ne po takových skocích.