Liberecký kraj zařadí parní vlaky do integrované dopravy, smlouva pokryje čtyři tratě
Parní lokomotiva 310.0134, která je nasazována pro nostalgické vlaky po Českém ráji. Foto: Klub přátel železnic Českého ráje
Nová smlouva má přinést železničním spolkům jistější financování a podpořit cestovní ruch.
Je to jasné, jedu na výlet 🙂
Škoda, že nebudou jezdit na staré nadrazi v Mimoni
Jen houšť…
No super..ale moc to nesirte,nebo se to dozvedi Zeleni v Bruseletu a masiny..vam zabavej..jako neekologickou provokaci!!??
Vzkaz redakci: O historii výroby a provozu československých parních lokomotiv mám určitý přehled. Přesto přiznávám, že jsem se musel podívat na internet, která lokomotiva nese to zmatečné označení 312.3629. Možná, že kdybyste ji uvedli jako CS 400 výrobního čísla ČKD 3629, bylo by to na první pohled jasnější…
To je blahosklonně úřady trpěná lidová tvořivost u lokomotiv,kterým nebylo oficiálně přiděleno číslo dle Kryšpýnova systému.Nebylo to omezené jen na průmyslové parní lokomotivy,ale byly takto označovány i lokomotivy motorové,naposledy např. německé V60.Dnes už je to jedno,neboť při zadávání do systému se uvádí označení dle UIC,přidělené DÚ.
Stejně z toho nic nebude.Přijde nebezpečí požárů a nakonec tam budou dízli
Smradlaví dýzláci!
Století páry, já jsem to říkal.
Elektrifikace do libereckého kraje bohužel ještě nedorazila, kromě tramvají.
Mno ona tam dorazila snad ve všem, kromě vlaků. Přecijen, nesvítí tam petrolejkama.
Vždyť už se tam za války pod elektrikou jezdilo, až do Kořenova. Bohužel rusáci to vyhodonotili jako svou válečnou kořist a vše kromě kolejí odvezli.
Ono by to také bylo naprosto zbytečné. Jezdilo se tam z východního Přišla a to po válce měli Poláci
PrdlajS. Byla tam jedna z prvních v CSR, ale Rus si ji v 1945 odvezl jako válečnou kořist. Na co jim byly sloupy na trolej ve výšce 5,5 m, když v bolsou zemlI mají trolej v 6,5 zůstává Staliňovym tajemstvím
65 dnů? Hmmm, to jsem teda zvědav. To vypadá, že se plánuje provoz historických vlaků na Zubačce skoro po vzoru T linek z Ústeckého kraje a skoro po celý čas víkendů v plastnosti letního času.
Možná, že už i směrem k tomuto rozšíření provozu si nechali z Liberce dovézt tu soupravu rychlíkových vozů, která roky stála v Liberci na nádraží a sloužila hasičům (a bezdomovcům).
Jinak teda ta platnost IDOL se ještě neví? V článku je jen zmíněno, že něco bude, ale ne konkrétně co.
Chudák Axel, až to uvidí…
Zatím jen blábolí pod stopadesátým nickem v koši, kam automaticky chodí jeho zprávy.
Trochu OT dotaz, ale souvisí s tím, že bez identifikace IP adresy by se Axel nedal identifikovat: Pokud někdo přispívá z veřejné WiFi, musí jeho příspěvek schválit admin. Což je opruz pro obě strany. Pro autora příspěvku minimálně v tom, že ve chvíli kdy je to schváleno již mohou být informace v příspěvku neaktuální (např.zeptám se, co je to Pesa, mezitím někdo mimochodem zmíní, že Pesa je největším polským výrobcem trakčních jednotek a já pak vypadám jako tydýt, co neumí číst). Nestálo by zvážit zda tuto praxi již opustit? Samozřejmě můžu vypnout WiFi a napsat to přes mobilní data, ale… Číst vice »
Co Axel, ale František! Ten s tím bude chtít nahradit trolejbusy MHD v Jihlavě, protože elektřina se vyrábí z uhlí a tak nejsou bezemisní.
Ale to má pravdu. Pokud nemáme bezemisní elektřinu, nemáme bezemisní dopravní prostředky. Jenom výfuk je nyní v elektrárně. Samozřejmě MHD ve městě na elektriku je něco jiného než povinné euroelektro po celé zemi.
Jenže on to bere jako důkaz toho, že vlak je ve všech případech ekologičtější …
Ale ta elektřina je nyní bezemisní ze 40 % (jádro) néco málo soláry a větrníky.
Pěkné.
Ale určitě se to nebude zamlouvat některým, kteří chtěli z peněz ze zrušených lokálek financovat koridory, popř. výstavbu silnic.
Vzkaz pro tyto „šetřílky“: Měli byste vyvolat řízení o zrušení celé České Republiky. Jakožto státnost vzniklá za Velké Moravy, či za Karla IV jde již o historickou a přežitou záležitost. Utržené peníze by bylo možné použít na výstavbu obří dálnice o 100 pruzích přes celou Evropu až do Číny!
Btw. a pak, že parní stroj nemá budoucnost.
Bože, bože…
U CD by to take mohlo fungovat kdyby ji nevedl Plochy a jeho kolegove …
Ano, Mareček je opravdu mimořádně neschopný…
Vážený anonymní uživateli, pokud máte jakékoliv náměty či podněty k mojí práci, tak dveře moji kanceláře jsou vždy otevřené. Jsem rád za zpětnou vazbu.
Marečku, prosím už ne.
Ty dobře víš, že když někdo dojde tak naslibuješ hory doly a stejně se nic nestane. Radši věnuj více času práci tomu za co jsi placen, než čtení článků na zdopravy.cz
Začít by si mohl třeba tím základním jako jsou vstupy do Lužné u Rakovníka. Kolikrát se už stalo, že tam byly fronty na hodinu – dvě? Je tak těžké udělat turniket na QR kod vstupenku, kterou si koupí každý online? Tak se měj hezky a práci zdar!
Když už jsme u těch parních lokomotiv…
Nevíte, jak na tom je nyní ta Matylda (313.432), která je podobné vypadající, jako ta na fotce v tomto článku?
Samozřejmě, vím, že se opravuje, ale taky vím, že by měla být už někdy v červnu opravená, co jsem slyšel. Nějaké nové informace asi nejsou, co?
A na tohle v době utahování opasků peníze jsou.
Určitě jdete příkladem.
Je to politické rozhodnutí vedení kraje, které za něj nese politickou odpovědnost před voliči. Nic víc, nic méně.
Kéž by to tak fungovalo… Voliči o tom ani neví. A ano, kraje mají peněz dost. Ústecký kraj sponzoruje šachový turnaj, kam organizátor nepustí Ukrajince.
Tenhle problém za ty voliče bohužel nikdo jiný nevyřeší. Chápu, že pro většinu obyvatel je tohle pod rozlišovací schopností, ale žádný jiný mechanismus se mi nezdá lepší a účinější. Máme tu legitimní vedení kraje, to má nějaký rozpočet a odpovědnost. Pokud odhlasují peníze na akci A a nezbude na akci B, je to zase jejich odpovědnost. Pak jsou tu orgány činné v trestním řízení, ale samotné přidělení podpory na akci A a nepřidělení na akci B není trestný čin. Já jsem ze Středočeského kraje, v minulém volební období přetekl pohár trpělivosti s Jermanovou a spol a skončili. Pan Borecký tady… Číst vice »
Borecký… no kdyby zrušil všecky osobáky na trati kolem Berounky, tak by mu ještě zatleskali, jak zatočil s kaštanstvem.
Souhlas. Jedním ze základních principů demokratického způsobu vlády je, že každý má dostat příležitost sám se historicky znemožnit.
Ale to je věc organizátora, ne sponzora.
jak s e to povedlo? :O Parní vlaky jdou, ale historické tramvaje ne? :O
Dobrá otázka, proč není třeba Bovera mezi vyvolenými příjemci.
Protože MHD neorganizuje ani neplatí kraj?
Aby to formálně splnilo definici meziobec, mohla by se Liberecká tramvaj pro formu otáčet třeba ve Vratislavicích.
Jenže ty dvě nejstarší, které v Liberci jsou tam nemohou, když mají jiný rozchod.