Levné letenky vydělávají. Wizz Air zvýšil zisk o 87 %, míří dál na východ
Sázka na takzvaný ultra nízkonákladový model aerolinky letecké společnosti Wizz Air vychází. Maďarský dopravce oznámil za první pololetí zvýšení zisku
Sázka na takzvaný ultra nízkonákladový model aerolinky letecké společnosti Wizz Air vychází. Maďarský dopravce oznámil za první pololetí zvýšení zisku o 87,1 % na 371,5 milionů eur, firma dál posiluje svoji pozici zejména na středoevropském a východoevropském trhu a je jednou z nejziskovějších aerolinek v Evropě.
Vyplývá to ze zveřejněných výsledků za první pololetí. Počet přepravených pasažérů stoupl za pololetí o 17,9 % na 22,1 milionu. Tržby stouply rychleji o 21 %. Firma hospodaří podle výsledků s marží 22 %, což je nepatrně více než u Ryanairu a podstatně více než u většiny jiných evropských aerolinek. Marži táhnou hlavně příjmy z dodatečných služeb: ty už tvoří 42 % celkových tržeb.
Podle šéfa aerolinek Jószefa Váradiho je na jejich hlavních trzích stále dostatek prostoru pro další růst, omezenější podmínky pro růst vidí už naopak v Západní Evropě. I zde ale Wizz Air roste: navzdory brexitu expanduje ve Velké Británii, kde má jednu ze svých základen, loni vstoupil a postupně výrazně posiluje svůj provoz z Vídně. Firma ale hledí dál na východ. „Je naším zájem posunout náš byznys i dál na východ. Je to ale závislé i na tom, jak se nám podaří pro takové lety získat povolení,“ řekl Váradi. Firma chce vstoupit například na arménských trh, mluví také o spojení do Indie od roku 2021. Aerolinky oznámily nákup 20 A321 XLR, které mají dolet pro spojení evropských a indických měst.
Zatímco dříve se aerolinky orientovaly hlavně na spojení východní a západní Evropy, teď je podle Váradiho prostor i pro řadu spojení v rámci regionu východní Evropy.
Wizz Air prudce roste: jen za první pololetí otevře 76 nových linek včetně například spojení mezi Londýnem a Moskvou či Petrohradem. Firma má aktuálně ve flotile 119 Airbusů A320 family.