Letoun Smartwings přivezl do Německa 155 afghánských uprchlíků. V zemi je to citlivé téma
Boeing 737 MAX 8 letecké společnosti Smartwings s registrací OK-SWI. Zdroj: Smartwings

Dopravce využívá v zimní sezóně svou flotilu pro řadu speciálních letů.
A to rozhoduje dopravce, koho poveze? Měl jsem za to, že člověk prochází celnicí, která je zcela mimo vliv letecké společnosti, a ta rozhoduje, jestli člověka do letadla pustit.
Celníci rozhodují pouze o tom jestli člověk může vstoupit, respektive opustit zemi.
Dopravce si rozhoduje sám koho poveze. V tomto případě objednavatel, Němci, zaplatili dostatečný obnos na to, aby s tím SW souhlasil a tak se letělo.
Dopravce vás prověřuje už při check-inu, ať už na letišti či online, a další kontrola je u gatu při nástupu do letadla. U obou kontrol vás může dopravce vyloučit z přepravy. Např. když u Ryanairu máte větší batožinu, než jste si zakoupil a nechcete platit dodatečných 60 liber 😀 anebo když se moc picnete v dutyfreečku 😀
Zamíchat do toho batožiny u Ryanairu je fakticky umění. To nějak souvisí s vaším statusem vůči cílové destinaci?
Dopravce prostě zkontroluje doklady jestli sedí s letenkou a jestli splňují minimum pro přijetí imigračním v cílové destinaci, třeba vízum nebo v tomto případě uznaný uprchlický status (aby vás nemusel vracet zpět), ale nijak vás nelustruje, pokud papíry požadované imigračním v cíli cesty máte, tak letíte. K detailům dokladů dopravce stejně nemá na rozdíl od imigračního přístup (kde naopak vidí všechno co se váže k vašemu pasu).
Máte pravdu, to sa deje pri pravidelných linkách. V tomto prípade sa jednalo o špeciálny let a dopravca nijako neovplyvňoval kto na palube bude a kto nie. Nemá ani povinnosť riešiť minimálne požiadavky voči imigračnému, nakoľko je to let objednaný vládou a nejedná sa o verejný let.
U zmiňovaného letadla nenajdete, kde létalo ve dnech 24.-26.2.25.
Nájdem, potrebujete niečo konkrétne?
Ale najdete. Letělo to OK-SWW, je to vidět v těch německých novinách (nikoliv OK-SWI, jako je zde na fotce). Podle Flightradaru nejprve z Prahy přes Dubaj do Islamabádu, zpět pak do Berlína s mezipřistáními v Dubaji a v Larnace. Pak opět do Prahy.
Veřený zdroj FR24 – OK-SWW
24. 2. PRG – Dubai / Dubai – Islamabad
25. 2. Islamabad – Dubai / Dubai – Larnaca / Larnaca – Berlin
26. 2. Berlin – PRG
Ne, že by to hrálo nějakou roli, ale myslím, že 155 jich nebylo při kapacitě letadla 148 pax.
Tak během operace Šalamoun Izraelci plánovali v B747 taky jen 760 osob a bylo jich tam nakonec přes 1100.
tam jich snad o 2 nebo 3 přistálo víc než odletělo. jestli to je pravda
více než 40 dětí mladších deseti let… Zřejmě někteří z nich byli infanti tudíž nepotřebovali svoji sedačku a proto je celkový počet pasažérů vyšší než počet sedaček. Ne, že by mě to nějak trápilo, jen mě to napadlo, že tohle může být jedno z vysvětlení, tak to dávám k dobru.
Můžete mít pravdu, i když dnes takový postup trošku překvapuje 🙂. Na druhou stranu mám osobní zkušenost někdy ze začátku devadesátek, když na TU 134 ČSA s kapacitou 76 nás z Istanbulu odletělo 84 a postup byl stejný – všechny děti pod 10 byly odbavené jako infanti…
148 dospleých a detí, 7 infantov
Je to hrdost, že česká společnost dokáže dopravit cokoliv kamkoliv.
Otázka jestli takový kšeft za tu následnou reklamu stojí.
Musí být radost potom letět tím letadlem jako koupák na dovču
Ti se to vůbec nedovědí a ani na letadle to nijak nepoznají.
Je to konečně smysluplné využití letadla. Z Afghánistánu se k nám uprchlíci jinak bezpečně a rozumně nedostanou, takto to má létat celoročně. Naopak vy můžete jet k moři ekologicky vlakem a nebudete přitom ničit planetu.
Navíc se do vlaku dá naložit skoro cokoliv, zatímco do letadla je potřeba vážit kufry a hlídat každé deko. A navíc každý ušetříme planetě zhruba tunu CO2, když koukám na ta čísla z jízdenek, byť se mi zdají nesmyslná (jako rodina bychom nejeli každý vlastním autem stejnou trasou jako vlak, tedy esíčkovitou oklikou přes Brno a Vídeň).
Ale s tím vlakem je to organizačně náročné a pokud by nebyly Sparscheiny a další ekonomické varianty, tak nejlevnější by byl autobus a hned po něm letadlo (vlak by byl nejdražší variantou).
Sú to ľudia ako vy a stavím sa, že po nich ostane menší bordel ako po našich kúpačoch.
Jasně, po indiánech a Pákistáncich zůstávají na zemi výkaly a podlaha záchodu plave v chcankach …úplně jako na každým druhým letu koupáků
Tak SW na německém trhu aktivně nepůsobí v prodeji letenek koncovým spotřebitelům, takže bezprostřední ohrožení prodejů to není. Naopak tato publicita může pomoci v získání povědomí o značce. B2B zákazníci budou spíš porovnávat poměr cena/výkon než sentiment.