posily_do_teamu

Letoun Smartwings přivezl do Německa 155 afghánských uprchlíků. V zemi je to citlivé téma

Boeing 737 MAX 8 letecké společnosti Smartwings s registrací OK-SWI. Zdroj: SmartwingsBoeing 737 MAX 8 letecké společnosti Smartwings s registrací OK-SWI. Zdroj: Smartwings

Dopravce využívá v zimní sezóně svou flotilu pro řadu speciálních letů.

Odebírat
Upozornit na
guest
23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

A to rozhoduje dopravce, koho poveze? Měl jsem za to, že člověk prochází celnicí, která je zcela mimo vliv letecké společnosti, a ta rozhoduje, jestli člověka do letadla pustit.

jakub

Celníci rozhodují pouze o tom jestli člověk může vstoupit, respektive opustit zemi.
Dopravce si rozhoduje sám koho poveze. V tomto případě objednavatel, Němci, zaplatili dostatečný obnos na to, aby s tím SW souhlasil a tak se letělo.
Dopravce vás prověřuje už při check-inu, ať už na letišti či online, a další kontrola je u gatu při nástupu do letadla. U obou kontrol vás může dopravce vyloučit z přepravy. Např. když u Ryanairu máte větší batožinu, než jste si zakoupil a nechcete platit dodatečných 60 liber 😀 anebo když se moc picnete v dutyfreečku 😀

Y.K.

Zamíchat do toho batožiny u Ryanairu je fakticky umění. To nějak souvisí s vaším statusem vůči cílové destinaci?

Dopravce prostě zkontroluje doklady jestli sedí s letenkou a jestli splňují minimum pro přijetí imigračním v cílové destinaci, třeba vízum nebo v tomto případě uznaný uprchlický status (aby vás nemusel vracet zpět), ale nijak vás nelustruje, pokud papíry požadované imigračním v cíli cesty máte, tak letíte. K detailům dokladů dopravce stejně nemá na rozdíl od imigračního přístup (kde naopak vidí všechno co se váže k vašemu pasu).

Michael

Máte pravdu, to sa deje pri pravidelných linkách. V tomto prípade sa jednalo o špeciálny let a dopravca nijako neovplyvňoval kto na palube bude a kto nie. Nemá ani povinnosť riešiť minimálne požiadavky voči imigračnému, nakoľko je to let objednaný vládou a nejedná sa o verejný let.

mku03375

U zmiňovaného letadla nenajdete, kde létalo ve dnech 24.-26.2.25.

Michael

Nájdem, potrebujete niečo konkrétne?

Lkprak

Ale najdete. Letělo to OK-SWW, je to vidět v těch německých novinách (nikoliv OK-SWI, jako je zde na fotce). Podle Flightradaru nejprve z Prahy přes Dubaj do Islamabádu, zpět pak do Berlína s mezipřistáními v Dubaji a v Larnace. Pak opět do Prahy.

Y.K.

Veřený zdroj FR24 – OK-SWW

24. 2. PRG – Dubai / Dubai – Islamabad
25. 2. Islamabad – Dubai / Dubai – Larnaca / Larnaca – Berlin
26. 2. Berlin – PRG

Tomáš

Ne, že by to hrálo nějakou roli, ale myslím, že 155 jich nebylo při kapacitě letadla 148 pax.

Lysimachia

Tak během operace Šalamoun Izraelci plánovali v B747 taky jen 760 osob a bylo jich tam nakonec přes 1100.

JiVe

tam jich snad o 2 nebo 3 přistálo víc než odletělo. jestli to je pravda

jakub

více než 40 dětí mladších deseti let… Zřejmě někteří z nich byli infanti tudíž nepotřebovali svoji sedačku a proto je celkový počet pasažérů vyšší než počet sedaček. Ne, že by mě to nějak trápilo, jen mě to napadlo, že tohle může být jedno z vysvětlení, tak to dávám k dobru.

Apex

Můžete mít pravdu, i když dnes takový postup trošku překvapuje 🙂. Na druhou stranu mám osobní zkušenost někdy ze začátku devadesátek, když na TU 134 ČSA s kapacitou 76 nás z Istanbulu odletělo 84 a postup byl stejný – všechny děti pod 10 byly odbavené jako infanti…

Michael

148 dospleých a detí, 7 infantov

Libor

Je to hrdost, že česká společnost dokáže dopravit cokoliv kamkoliv.

JiVe

Otázka jestli takový kšeft za tu následnou reklamu stojí.

David

Musí být radost potom letět tím letadlem jako koupák na dovču

Kubrt

Ti se to vůbec nedovědí a ani na letadle to nijak nepoznají.

Georg

Je to konečně smysluplné využití letadla. Z Afghánistánu se k nám uprchlíci jinak bezpečně a rozumně nedostanou, takto to má létat celoročně. Naopak vy můžete jet k moři ekologicky vlakem a nebudete přitom ničit planetu.

Petr

Navíc se do vlaku dá naložit skoro cokoliv, zatímco do letadla je potřeba vážit kufry a hlídat každé deko. A navíc každý ušetříme planetě zhruba tunu CO2, když koukám na ta čísla z jízdenek, byť se mi zdají nesmyslná (jako rodina bychom nejeli každý vlastním autem stejnou trasou jako vlak, tedy esíčkovitou oklikou přes Brno a Vídeň).
Ale s tím vlakem je to organizačně náročné a pokud by nebyly Sparscheiny a další ekonomické varianty, tak nejlevnější by byl autobus a hned po něm letadlo (vlak by byl nejdražší variantou).

Michael

Sú to ľudia ako vy a stavím sa, že po nich ostane menší bordel ako po našich kúpačoch.

David

Jasně, po indiánech a Pákistáncich zůstávají na zemi výkaly a podlaha záchodu plave v chcankach …úplně jako na každým druhým letu koupáků

Jenda První

Tak SW na německém trhu aktivně nepůsobí v prodeji letenek koncovým spotřebitelům, takže bezprostřední ohrožení prodejů to není. Naopak tato publicita může pomoci v získání povědomí o značce. B2B zákazníci budou spíš porovnávat poměr cena/výkon než sentiment.