posily_do_teamu

Letištní naváděcí lávku přes D7 postaví Metrostav. Má na to 134 dnů, dálnice se uzavře na víkend

Letištní lávka přes D7. Pramen: ŘSDLetištní lávka přes D7. Pramen: ŘSD

Lávka je přibližně 400 metrů od mimoúrovňové křižovatky Aviatická směrem na Slaný.

V tendru na výměnu neveřejné lávky přes dálnici D7 u ruzyňského letiště zvítězila firma Metrostav TBR. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) firmě podle zveřejněné smlouvy zaplatí 63,6 milionu korun bez DPH.

Z profilu zadavatele přitom vyplývá, že nabídka Metrostavu nebyla ze třech uchazečů v tendru nejnižší. Firma však nabídla nejkratší dobu zhotovení – 134 dnů. Nejlevnější společnost Silnice Group by navigační lávku budovala sice o 454 tisíc korun levněji, ale o více než měsíc déle.

Zahájení rekonstrukce předpokládá ŘSD na konci března. Demolice staré lávky si vyžádá úplnou uzavírku dálnice na jeden víkend.

Lávka je přibližně 400 metrů od mimoúrovňové křižovatky Aviatická směrem na Slaný. Není veřejně přístupná, slouží výhradně letišti. Její součástí jsou letištní naváděcí systémy, slouží také k obsluze a údržbě navigačních světel na druhé straně dálnice.

ŘSD ji hodlá vyměnit, neboť její stávající rozměry podle něj brání budoucímu rozšíření dálnice na šest pruhů. Stavba nové lávky měla být původně součástí chystané modernizace křižovatky Aviatická, která začne příští rok. Na křižovatce přitom už loni proběhlo kácení dřevin a archeologický průzkum, komplikuje se však výkup pozemku od jednoho z majitelů a musí tak proběhnout vyvlastňovací řízení.

Přestavba nebezpečné křižovatky na D7 u letiště se odkládá. Čeká se na vyvlastnění pozemku

Proto se nakonec silničáři rozhodli lávku pojmout jako samostatnou stavbu, což mimo jiné zdůvodňují koordinací s blížící se uzavírkou hlavní ranveje na letišti.

Uzavírku dálnice si vyžádá rovněž osazování letištní techniky na novou lávku. Silničáři předpokládají, že půjde zhruba o 20 minut v noci.

MÚK Aviatická bude tvořena osmi rampami a dvěma kolektorovými pásy, které propojí všechny směry.

Odhadované náklady na stavbu jsou 905 milionů korun. Hotovo má být v roce 2028, kdy se také úseku s křižovatkou dostane oficiálního přiznání statusu dálnice. Ta dnes směrem od Slaného končí u zmíněné lávky.

Tagy D7 D7 MÚK Aviatická Letiště Václava Havla Praha Metrostav TBR
Žádné komentáře