Letiště ve Vratislavi na 40 dní uzavřou, bude se rozšiřovat
Boeing 787 Dreamliner společnosti LOT Polish Airlines na vratislavském letišti. Zdroj: Facebook.com - Port Lotniczy Wrocław
Půjde o největší investici v historii vratislavského letiště a největší investici EU do letectví.
Asi tam dělají něco jinak zejména ve vztahu k dopravcům. My budeme raději dotovat regionální letiště ze státní kapsy a přehazovat je mezi sebou samosprávy a města…
Nedělají, alespoň pokud jde o zdroje financování tohoto rozvojového projektu. Celé je to financováno z veřejných peněz… Jenže v PL tohle vždy uměli a věděli, že se jim to vyplatí.
V článku chybí zásadní informace, a to, že jde o investici, která se týká jak civilního, tak vojenského provozu. Nejspíše i proto si Poláci byli schopni u EU zajistit spolufinancování takové investice, byť zjevně jde hlavně o rozvoj civilního provozu. Na čistě civilní rozvoj by asi EU nepřispěla, protože v tomto rozpočtovém období na to prostředky nebyly alokovány.
To Polsko nám neutíká, my ho už nevidíme ani v dálce před sebou. Ten progres za posledních 10 let je neskutečný.
Tak snad zbyde trochu materiálu i na parkoviště. To současné pro (levné) dlouhodobé stání je pořádný punk (čti více méně nezpevněná plocha).
Mínusy? Je vidět, že to tam znáte. 😀
https://mapy.cz/letecka?x=16.8733571&y=51.1117248&z=19
parkoviště u letiště je takové, ehm, starosvětské. má tam být hlavně nádraží pro příměsto i dálkovou dopravu ze které lze do odbavovací haly přejít suchou nohou.
V Polsku se staví dálnice, letiště, železnice.
V Česku pár ukřičených jedinců blokuje stavby kvůli „žížalám v hlíně“ nebo dojmu, že železniční most je kulturní památka na úrovni Pražského hradu.
Polsko nám utíká a to nejen v infrastruktuře. Asi více pracují, méně žvaní, čerpají a přerozdělují. Ani nezaměstnaným nebo romem bych tedy v Polsku nechtěl být. Těch vykrmených, co nikde nepracují ale z Penny jezdí s naloženým Taxi tam tedy nepotkáte.
( U nich tedy z Biedronky)
Zatím nás Polsko ještě nedohnalo, tak nám těžko může utíkat. V některých oblastech na tom mohou být lépe, v některých hůře. Celkově hůře.
Hahahaha….vy tedy máte přehled! Už jste se projel na dálnici k Baltu? Už jste jel podmořským tunelem? Viděl jste Varšavu a jina města? Kvalitní potraviny, kvalitní služby, jiné jednání na úřadech, než v Česku. O polovinu nižší ceny u zubaře a Vy napíšete, že nás Polsko nedohonilo 🙂 🙂 🙂
K Baltu jsem jel. Značná část cesty vyžaduje neustálé brždění za předjíždějícími kamiony. Psal jsem, že v něčem jsou před námi, třeba v těch dálnicích. Ale poměrně rychle je doženeme (v horizontu cca 7 let). Jestli mají kvalitnější služby nebo potraviny, o tom bych dost pochyboval. Mají je levnější, ale proč si myslet, že polské potraviny jsou kvalitnější, nebo že mají lepší služby. Služby jsou dobré i špatné jak v Česku, tak v Polsku. A co třeba právo? To nehodnotíte? Znáte případy zemřelých žen, které nemohly podstoupit interrupci. Tam s nimi v nemocnicích moc dobře nejednali. Co jejich HDP? Sice… Číst vice »
Hele, nikdo nepopírá, že v infra udělali obrovský pokrok, ale vyvozovat nějaká obecná fakta o životě v PL na základě cesty po dálnici k Baltu je prostě blbost. Já jsem už dlouhou dobu pracovně za PL zodpovědný, jsem tam velice často, můj šéf je Polák a jezdím tam i ve volném čase. A že by tam tedy bylo nějak superlevno, to jsem si tedy úplně nevšiml. Pravda, u zubaře jsem tam nebyl, ale zkuste se s běžným Polákem obecně pobavit o úrovni zdravotnictví, právních služeb. A to jednání na úřadech byl asi vtip, předpokládám.
Už i průměrnou mzdou jsou před námi. Jinak nám dávají čočku úplně ve všem.
Myslím, že pan Kyzour to bral hlavně jako trend, takže pokud nás někde ještě nepředjeli, je spíše otázka kdy a ne zdali se tak stane. Sám z toho radost nemám.
Není to soutěž.
V Česku práce na 40 let.
Jak to myslíte, že to v Polsku bylo bez přípravy, bez projektu a bez projednávání? Tak tomu neuvěřím.
Vy jste prisel z diskusi na novinky.cz?
nebo opravdu si myslite, ze napojeni ponezdovek na drahu by v praze delali 40 let? 🙂
Možná i víc let. Nevede tam ani metro, ani tramvaj, ani rychlodraha, není tam nic, předražené parkování, ČSA končí, provoz zcela nulový, jediná atrakce je A380 Emirates, takže to můžou v PRG akorát tak zavřít až to celé rozkradou.
tak se na to pojdme podívat fakty..
– parkování ja na letisti za normalni ceny, ktere by clovek na letisti cekal. v porovnani s cenami na letisti ve vidni, mnichove, frankfurtu jsou vyrazne nizsi (coz by clovek take cekal)
– v kterém vesmíru se 160 různých destinací označuje za „nulový“ provoz? s nějakými 200 – 250 denními odlety?
– letiště není od toho, aby tam létaly atrakce, ale aby tam létala letadla
takže jste se vyzvracel, ale spletl jste si server.
Přitom „regionální“ letiště Praha má stejně destinací jako „mezinárodní“ Vídeň.
Tohle některým lidem nevysvětlíte 🙂 Někteří vidí „Pražské letiště“ a nečtou dál a jedou „auto-hate“ mód.
Je to stejná „story“, jako když kdekoli vyjde článek o škodovkách – jedna z nejuspesnejsich automobilek v evrope, ale prostě podle čechů je i Dacie z roku 90 lepší 🙂
Je to k pousmání.
VIE 30 mil.pasazeru, PRG 14 mil.pasazeru
VIE 186 destinací, 61 zemi
PRG 13 destinací, 49 zemí
Hlavní kouzlo Vídně je v častější frekvenci letů a obecně množství business klientely
Pardon 139 destinací samozřejmě
Rychlodráha není chybou letiště, ale správce železniční infrastruktury (příp. DPP a magistrátu u metra).
No a u nas ve meste uz mesic solichaji maly kruhovy objezd….
měsíc a 40 dní je zásadní rozdíl 😀
Přepravit 1 člověka na vzdálenost 30 km je nejrychlejší na motorce.
Přepravit 30 lidí na vzdálenost 1 km je rychlejší autobusem než je odvozit 1 motorkou.
A o tom to je.