Letiště Praha začíná projektovat rozšíření Terminálu 2 za 22 miliard, hotovo má být v roce 2033
Letiště Praha, Terminál 2 a místo pro jeho rozšíření. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Nejde ani tak o celkový objem cestujících v daném roce, kritickým ukazatelem je průchodnost v provozní špičce.
jen je takové vtipné… pamatuji si, když jsem v roce 2007 začal pracovat na letišti, tak se říkalo v medií, jak probíhají různá jednání s majiteli pozemků A padala informace , že stavět by se mohlo někdy okolo roku 2011 a dokončeno někdy kolem roku 2018. Poté si vzpomínám, jsem zaslechl ještě termín začátek 2015 a hotovo kolem roku 2022. ted se mluví 2033….Bez ohledu na to, zdali to potřebuje, nebo ne, když se podívám do Polska.. cosi se prostě projelo, zatímco mi stále jen plánujeme, opravujeme a max modernizujeme, tak oni budují
Proč vlakem místo letadlem? Zkusme si to spočítat. Třeba z centra velkého města do centra jiného. Obě města mají železnici až do města a letiště někde půl hodinky mimo.
Vlak, na nádraží 0:30, cesta vlakem 1000 km cca 5:00, cesta z nádraží 0:30, celkem 6:00.
Letadlo, na letiště 0:45, odbavení 1:30, čekání na start 0:15, let 1000 km 2:00, rolování 0:15, čekání na zavazadla 0:30, cesta z letiště 0:45, celkem 6:00.
Je to na čas nemlich to samé, ale uhlíková stopa je cca 20x větší.
Vlak beru VRTkový, tedy maximálku aspoň těch 300-320 km/h a průměrnou rychlost vč. zastávek kolem 200 km/h.
Jinak raději pojedu vlakem celý den, než dělat 20x víc čmoudíků v nejcitlivější vrstvě atmosféry.
Pěkně jste si tuhle obecnou kalkulaci zaokrouhlil, aby to shodou okolností vyšlo stejně. Neříkám, že to tak u nějaké komb inace měst nemůže vyjít, ale já v poslední době cestoval často pracovně i za rekreací mezi dvěma hlavními evropskými městy a mám konkrétní srovnání. Autobusem: Na autobusové nádraží jsem to měl asi 30 min, nějakou rezervu na cestu, to je 15 minut. Pak samotná cesta měla trvat lehce přes 7 hodin, kvůli dopravní situaci a zpoždění ale trvala víc než 8,5 hodiny (zpožděné byly 2 ze 2 cest. Do hotelu v centru od autobusuového nádraží dalších 35 min. Celkem cca… Číst vice »
Čas na letišti se dá „zkrátit“ taky například v salónku 😉 dneska vám to zdarma nabízí kde jaká banka a nemusíte tam mít bůhví jaké příjmy 😉 takže dát před zadarmo odletem oběd a pár pivek je taky příjemná záležitost 😉
Pražské letiště je tak nudné.
Má výhodu tu,že se na kvap přijde a brzo odejde. 😄
Takže odstrani nekolik kontaktních míst na Terminálu 2?
Konečně čtení, který se mi líbí.. a snad se mi dá i věřit… líbi se mi ten záměr a že se nejdaná jen o kosmetiku… Terminál 3, kdyby se začal yužívat víc… taky nic proti… Tak snad…
Terminál 3 by byl super pro lowcosty. Jenže soukromá Cessna vedle Ryanairu je zase taková divoká představa.
Letiste Praha totalne usnulo. Kazdym rokem se chvastaji jak roste pocet cestujicich ale letiste nema poradny parkovaci dum a dostatek parkovacich mist. Dokonce ani pro personal ! OSTUDA !
Přesedat jo, ale z letadla na VRTku.
Tak to je skvele, ze se tam bude dat dokodrcat trolejbusem. Pokud tedy nezustane stat na ucpane Evropske…
na trolejbusem ucpane Evropske 🙂
Tramvaj na LVH.
Nemělo se přesedat výhledově na VRTky? Jen jestli by se v příštích letech neměl počet cestujících letadlem po Evropě zastavit a spíše se mírně snižovat. V souladu s plány z Bruselu.
V německu (ve francii atd) maj VRT víc než dost, a nějaký dramatický pokles se nekoná. On se teda nekoná žádný.
Vliv VRT na počet cestujících bude zanedbatelný.
Jedním z argumentů výstavby VRT na 300 a více km/h je, že nahradí neekologická letadla na kratší vzdálenosti do cca 1000 km. Případně až 1500 km.
tak to je taková obecná věc. To lze pozorovat třeba v Japonsku nebo Číně. Většinou to po 500 km začíná padat a 1000 – 1500 km je takové hraniční, kdy to ještě dost lidí využije v celé trase.
Evropa má poněkud problém segmentaci, ujet 1500 km rychlovlakem přes několik hranic není nic snadného. Naštěstí se to zlepšuje, ale pořád je to v procesu. I České VRT nepočítají se směrem na západ (přes Plzeň), kde jsou nejlepší VRT v německu, tedy s nejvyšším potenciálem pro cestu dále na západ.
A do spousty směrů žádné VRT nejsou a nebudou…
Třeba se jednou dočkáme VRT tunelu Vsetín – Žilina.
Pro cestujícího je to jen otázka ceny. Pokud se u letadel nepočítají následky paliva pálného ve stratosféře a je potřeba udržovat pouze jednotlivé „stanice“, tak to vyjde levněji než stavba železniční sítě a enormní poplatky za každý přepravený kilometr a tunu při řádově menší kapacitě než na silnici.
Přechod z letadel na vlak by měl mnohem větší efekt než elektromobilita.
A nevadí vám, že letecká doprava je jako jediná zatížena emisní daní – musí kupovat emisní povolenky?? Než se začnete vyjadřovat, tak si o tom alespoň něco zjistěte, prosím.
Skvělá zpráva! Každý rozvoj českých regionálních letišť pomůže.
Spíš by jsi si měl přiznat, že to pro tebe dobrá zpráva není. Dobrá zpráva pro tebe je, když se něco nedaří.
Ad hominem zvládáte stejně bravurně jako blábolení. Ukážete nám ještě něco? Nebo Vám to takhle pro zápočet na VŠŽ stačí?
Vážně budete na to, že někdo napíše nesmysl, který tu píše pod skoro každý článek, a někdo mu odpoví ne zrovna akademicky, reagovat tak, že jde o argumentační faul? Notabene komentářem, který je sám plný argumentačních faulů? Tak fajn, pojďme to tvrzení, že Letiště Václava Havla Praha je regionální, rozebrat, nikoliv tedy argumentačními fauly, ale v literatuře uváděnými definicemi regionálního letiště, které pod komentáří diskutujícího Gunduľ neubiješ už sice tady v diskuzích vícekrát zazněly, ale opakování jest matkou moudrosti. Regionální letiště (výběr z možných a v literatuře uváděných definic): – letiště sloužící pro dopravní obsluhu málo obydlených oblastí – letiště… Číst vice »
Zrovna moc toho také neumíte, když se tady oháníte nějakou VŠŽ. Moje reakce směřovala na to, že autor původního komentáře žádnou radost z toho nemá, neboť smyslem jeho příspěvku bylo kopnout si do pražského letiště s poukazem na to, že to je regionální letiště (což je dost nesmysl).