Letiště Praha vrátilo cestující na Terminál 1, skončila hlavní oprava třídírny zavazadel
Všichni cestující na lety mimo schengenský prostor jsou v Praze opět odbavováni na Terminálu 1. Rekonstrukce třídirny pokračuje, cestující ale už neomezí.
Letiště Praha od dnešního dne opět otevřelo odbavení všech cestujících mířících mimo schengenský prostor na Terminálu 1. Provoz zde byl silně omezen od března kvůli rekonstrukci třídírny zavazadel, celkem 22 aerolinek muselo odbavení přestěhovat na Terminál 2.
Zprovoznění Terminálu 1 potvrdila mluvčí Letiště Praha Kateřina Pavlíková. Podle ní byla hlavní část projektu rekonstrukce třídírny zavazadel na Terminálu 1 ke konci srpna podle plánovaného harmonogramu ukončena. „Proto již od dnešního dne probíhá odbavení všech neschengenských letů znovu v odletové hale Terminálu 1, a skončila tedy i dočasná změna odbavení, která platila od března letošního roku,“ dodala.
Všichni cestující, kteří mají z Prahy naplánovaný odlet do některé z destinací mimo Schengen, a potřebují se odbavit přímo na letišti či odevzdat svá zavazadla, mohou již standardně zamířit přímo na Terminál 1, nikoli na Terminál 2.
Dočasný přesun i samotná rekonstrukce proběhly podle Pavlíkové bez větších komplikací pro cestující i zaměstnance. Důvodem je i velký pokles provozu související s pandemií koronaviru. „Dokončovací práce budou v třídírně na Terminálu 1 pokračovat ještě přibližně dva měsíce, ale tyto činnosti již nebudou mít vliv na samotný proces odbavení cestujících. Po dokončení třídírny Terminálu 1 se práce na základě projektu přesunou opět do třídírny v zázemí Terminálu 2,“ dodala Pavlíková.
Investice za miliardu a půll
Kompletní rekonstrukce obou třídíren na Letišti Václava Havla Praha by měla být dokončena v dubnu roku 2021. Důvodem rekonstrukce třídíren je požadavek na splnění mezinárodní legislativy na zajištění vyššího bezpečnostního standardu kontroly zapsaných zavazadel od roku 2020. Současně tím letiště navýší odbavovací kapacitu.
V technických prostorách Terminálu 2 byl nainstalován například další automatický třídič nebo další zařízení pro bezpečnostní kontrolu zavazadel a jejich přípravu k převozu do letadel. Stávající technické zařízení bylo vyměněno, popřípadě upraveno tak, aby splňovalo vyšší standardy kontroly zavazadel. Rekonstrukcí by mělo dojít k navýšení kapacity třídírny na 5000 zavazadel na hodinu. Aktuální maximum bylo 3 750 zavazadel za hodinu. Na Terminálu 1 zůstane kapacita zachována na zhruba 3200 zavazadel za hodinu.
Zakázku získala nizozemská společnost Vanderlande Industries, cena bez DPH se vyšplhala na 1,469 miliardy korun.