Letiště Praha uzavřelo smlouvu za 800 milionů s manažerem stavby nového terminálu

Letiště Praha, Terminál 2 a místo pro jeho rozšíření. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářLetiště Praha, Terminál 2 a místo pro jeho rozšíření. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Manažer stavby má hlídat například náklady a soulad s legislativou nebo naplánovat zprovoznění terminálu.

Odebírat
Upozornit na
guest
11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
FrantaM

Když to je těžké. Chybí dlouhodobá koncepce rozvoje, není už ani pořádně místo na rozšiřování, protože jsme si to okolo nechali zastavět domkama a skladama, takže pokud bychom z toho měli mít opravdové mezinárodní letiště hodné země s 10,5 miliony lidí, tak asi jedině to postavil na zelené louce někde jinde.

MartinS.

Tak zrovna na Ruzyni je místa ještě celkem dost. Ale jinak se to na letištích dělává i tak, že se zboří málokapacitní terminál a na jeho místě se postaví kapacitnější.

Pav

Nedělal bych z toho takové drama. Místo na druhou dráhu je, místo na docela znatelné rozšíření terminálu také je.

A Představa, že bude Praha někdy dělat čísla jako 50 milionů, je v příštích sto letech spíš iluzorní, takže další růst netřeba.

A kdyby došlo na tu stavbu na zelené louce – ono těch míst, kde v současnosti postavit letiště na zelené louce není. A kdybyste už dostatečnou plochu někde v okolí Prahy našel, tak tam stejně nic nepostavíte, protože NIMBY vás to postavit nenechá.

Michal

Dovolím si nesouhlasit. Místo na rozšiřováni je. Jednak rekonstrukce počítá s přípravou na nový prst, který byl navrhovaný před pandemií a jednak je místo směrem jihovýchod – paralelně s novým prstem mezi drahami. Možností kam se rozšiřovat je spousta, ať by to měl být nový terminál z druhé strany nebo ostrovní část terminálu 2 – ve světě nic neobvyklého. Nové místo u nás je dost utopie…

Jakub

No teda představa, že dalších minimálně 8 let bude ta kapacita stejná (když už teď to v terminálech bývá ve špičkách na hraně)…ehm. Tady Praze solidně ujíždí vlak.

Stačí se podívat po okolí, kde všude se rozšiřuje nebo v blízké budoucnosti bude…Kodaň, Katovice, Krakov, Stockholm, Vídeň, Zurich…

Smutný jsi

Proto také lidé z východu letí raději z PL a lidé z jihu raději z Vídně.

Bobek

(Ti odtamtud létají především proto, že tam mají lépe dostupné spojení, které potřebují. Na tom nevidím nic, co by jakákoliv kapacita terminálu řešila.)

Pav

Tak hlavním důvodem, proč lidi létají z PL a Brna je hlavně v tom, že to mají jaksi blíž. Reálně Brňáci (a obecně z jihu Moravy) nemají důvod jezdit do Prahy, když cesta do Vídně je pro ně kratší, a nabídka Vídně je taková jaká je. No , a Ostraváci totéž o Polsku. „Plnost terminálu“ s tím nemá nic moc společného – ačkoli papírově je terminál na hraně své teoretické kapacity, tak „reálný feeling“ z letiště není tak divoký a v porovnání s velkými letišti á-la Mnichov, Amsterdam, Frankfurt apod. se tam člověk cítí ještě pořád celkem v pohodě. Nicméně,… Číst vice »

Jan

Bude to pro Schengen nebo non-Schengen nebo obojí (jako F a G gaty ve Vídni)?

Dominic

Ne, ale 4 widebody gaty umožní přílet ze schengenu a odlet do non-schengenu (viz ten plánek v článku červený puntík = schengen, modrý puntík = nonschengen), další 4 gaty na konci prstu C budou najednou jen schengen a nebo jen non-schenegen podle potřeby a 2 gaty v C umožní přílet z non-schengenu a odlet do schengenu.

Dominic

V květnu tohoto roku měla být představena podoba (vizualizace) rozšíření terminálu a my stále čekáme 🙂