Ryanair prodává letenky na neexistující spoje z Pardubic, o uzavírce dráhy přitom dávno ví
Boeing 737-800 společnosti Ryanair přistává v Pardubicích. Foto: Letiště Pardubice

Cestujícím doporučujeme letenky nekupovat, říká vedoucí letiště.
Ryanair možná mlčí, ale už ruší. Článek zřejmě zabral.
Jo, dnes nám to zrušili také a tentokrát i s možností bezplatné změny letu nebo vrácení peněz. Tak jsme si posunuli termín na červen…. No a teď ještě doufat, jelikož jsme v ČR, že to ta firma opraví včas 😀
Konečně jsou i z prodeje vymazané termíny až do června. Článek asi opravdu zabral.
A kdo čekal od Ryanu něco jiného?
Už jenom ty letenky na stojáka.
A zpoplatněné WC.
To mě u této letecké společnosti vůbec nepřekvapuje. Ryanairu je lepší se vyhýbat. Nalákají na levné letenky, ale pak cokoliv, třeba větší zavazadlo, nebo když se potřebujete odbavit na letišti, protože nemáte přístup k tiskárně kde si vytisknout letenku jsou pak vysoké příplatky, často vyšší než je samotná cena letenky. Prostě ty peníze musí z lidí nějak dostat. A obecně i komfort a služby jsou nejhorší. Letěl jsem s nimi několikrát, ale rozhodl jsem se že už nikdy.
Proto už i ti nejvíc vlajkový letečtí dopravci mají i na cestu do USA základní tarify basic, lite a podobně, kde to je skoro stejný. A Ryanair má ty letenky taky ve víc kategoriích, kde je i ta s kufrem a odbavením na letišti. Stejně tak má většina skoro stejně místa mezi sedačkama. Nebo je nějaká aerolinka, kde si koupíš letenku s malým kabinovým zavazadlem a nechá tě vzít si 20 kilovej kufr? Já jí bohužel zatím nepoznal, budu rád za tip
Slovy klasika: děkujeme za váš závazek.
PS: Existuje ještě nějaké fórum, kam jste svůj iracionální výkřik do tmy neposlal?
No super, ted abych prodal akcie, když jste se s nimi rozhodl nelétat.
V civilizovanych zemich tohle resi a pokutuje statni dohled. Podobne podvodne praktiky jsou neprijatelne. Nedavno se podobny prusvih resil v Australii..
Napište ČOIce. Odhaduju, že se vám ozvou tak v červnu, že na nic nepřišli (v tom červnu).
To je přesně náš případ.
Naposledy jsem letěl přesně před dvaceti lety. Teď v květnu jsme měli letět z Pardubic do Girony a včera nám vrátili peníze. Letenky byly kupované kolem Vánoc, takže dopravce dávno věděl, že nepoletí.
Nové letenky na stejnou dobu jsou nyní o dost dražší.
Je to komplikace, ale případně je možnost Ostrava -> Girona
Dobrý den, prosím o info. Let vám zrušil přímo Ryanair a vy jste si nechali vrátit peníze? Nebo jste o zrušení žádali samy? My máme letenky na květen a na infolince nám tvrdí, že o žádné uzavírce neví a letenky nám bez poplatku stornovat nebudou 🙁
Na lince neví nebo nechtějí vědět hodně věcí. Oni to nejpozději 15 dnů před odletem zruší a pak si budete moct říct o peníze. Původně to létalo 2x týdně, tedy kdo se trefil do toho druhého termínu, už má zrušeno a nmohl si lety změnit nebo refundovat. A ty ostatní prostě budou napínat. 😆
To vám vrátili peníze sami od sebe? Ani nenabídli změnu zdarma na jiné lety?
Nevím, kde jste na to přišel. Já kupuji pravidelně do Alicante a ty na uvedenou dobu jsou nedostupné 👍
V prodeji je jen Girona
Jak to říkal Menšík ve Vománkovém víně: „Slepý jsem, nevidím…“.
Neříkal to Antonín, topič elektrárenský?
Hm, říkal. Menšíka jsem si buď pamatoval špatně (v příběhu oslepli ajznboňáci) nebo si to vypůjčil do nějakého jiného.
divertujou bud do Brna nebo do Prahy 🙂 a hotovo.
Smazáno pro lhaní. Uživatel odeslán do věčných lovišť diskusních lhářů.
Tak aspoň v praxi vidíme co je pro management Ryanairu již pod rozlišovací schopnosti. Kdo má dostatek volného času může si ji koupit naschvál a pak se s nimi donekonečna dohadovat o kompenzaci…
A přesně to jsem udělal 😉 Ryanair peníze vracet nechce a často nabídne kompenzaci ve formě toho, že si můžete vybrat letenky jiný odkudkoliv kamkoliv 😉 tak uvidíme 🙂
Ale jen +-14 dní, mimo zdarma jen na stejné trase.
Z toho by mohl vzniknout zajímavý článek…
Dobrý den letěl jsem s nimi 15x a dvakrát mi vraceli peníze za zrušeny let ( s British airways leda voucher a ještě složité )
Pokud to zruší víc jak 14 dnů do odletu tak to je bez nároku na kompenzaci. Ryanair umožňuje jen vrácení peněz/rebooking na jinou linku
Věřím, že to Ryanair svede na vyšší moc, kterou nemohl ovlivnit, a kompenzaci nebude chtít dát
Zas tak blbí, aby to začali rušit na poslední chvíli, určitě nejsou. Mají ještě měsíc.
Octup…
Tohle je u nízkonákladovek bohužel celkem praxe.
Nechají nakoupit lidi letenky a když se letadlo nezaplní, spoj dva týdny dopředu zruší (to je tuším limit aby nemuseli dávat extrakompenzace) a prachy vrátí kdo ví kdy.
Ono se to může zdát jako drobný, ale hezkých pár (desítek?) milionů se tím dá bezúročně napůjčovat…
Nízkonákladovka nebo „vysokonákladovka“, především by podmínky rušení letenek by měly bejt stejný pro zákazníka jako pro aerolinky. Pokud má aerolinka právo zrušit let 14 dní před odletem bez kompenzace, měl by mít i zákazník právo na zrušení bez storna.
Zní to hezky, do jisté míry i logicky, ale takhle to nefunguje vlastně nikde. Ať už kupujete vlak, autobus nebo hotel, vždy má druhá strana možnost to zrušit. Lze se na to ovšem dívat i jinak. Ve valné většině případů jsou nějaké Flexi tarify k dispozici. Berte to tak, že to je základ, a vy máte možnost se za nějakou šumu své flexibility vzdát.
No tak zrovna u jízdenek na vlak a autobus je u nás v podstatě standard zrušení zdarma do 15 minut před odjezdem (do půlnoci předchozího dne u mezinárodních jízdenek ČD). Ale to je vedlejší, chápu, že tak jak píšete „se to dělalo vždycky“. Nicméně si myslím, že by to tak fungovat nemělo – ve chvíli, kdy si poskytovatel služby vezme peníze, zavazuje se jí splnit „kdyby čert na koze jezdil“.
Máte pravdu, že v Česku jsou storno podmínky u vlaků poměrně benevolentní. Ale kdybychom se podívali jinam po Evropě (Švýcarsko, Francie, Španělsko, atd.), tak ty nejlevnější tarify jsou vždy nestornovatelné. No, a u busů bývá taky storno za nějaký poplatek, byť pravda, že spíš menší.
Leoš má jeden typ nestornovatelných jízdenek. A pokud si to někdo pořádně nepřečte a skočí na to kvůli ceně, může se divit.
Třeba ve Finsku se jízdenky pojištuji pro případné změny jizdenka Oulu Helsinky cena hodně dopředu 30 euro pojistka 17euro. Jednou jsem chtěl k jizdence udělat posun abych vyjel o hodinu dříve ,5 min před odjezdem vlaku byl doplatek 76 euro.
S těmi rovnými podmínkami opatrně. V pracovním právu by to třeba znamenalo, že Vám zaměstnavatel může dát kdykoliv a bez udání důvodu výpověď a místo odstupného se dočkáte maximálně dvouměsíční výpovědní lhůty. A to fakt nechcete.
To není úplně srovnatelné. Standardem by měly být rovné podmínky, pokud tomu tak není, spíše se naklánějí na stranu té slabší (více závislé) strany. Což zaměstnanec vůči zaměstnavateli určitě je.
V letecké dopravě je to ale naopak, aerolinky můžou měnit a rušit plány skoro bez omezení, zatímco cestující musí odevzdat své peníze a prostě doufat že to vyjde.
Nemusí. Nic ti nebrání v tom, aby sis koupil flexibilní letenky, kde je změna či zrušení bez poplatku.
To není vlastnost letecké dopravy, to je vlastnost těch nejlevnějších letenek které pořizujete. Ty nejlevnější i u klasických dopravců mají zcela omezenou flexibilitu a musíte doufat, že vše klapne. Flexibilita není zadarmo, záleží co jsou lidi ochotní zaplatit. K tomu máte flexi tarify, kde máte mnohem více možností, ale rozdíl v ceně je významný. Je to úplně jasné, dynamická cenová politika je to, co míří na optimální naplnění každého letadla. prostě když vám nabízí nějakou zajímavou cenu, je to dočasné nastavení pro ten jeden konkrétní let (případně v ten moment více termínů). Rušení nebo změny termínů ten model rozbíjí. To… Číst vice »
Kdybych jako řadový zaměstnanec mohl uzavřít pracovní smlouvu bez odstupného, tak na tom po všech stránkách vydělám.
Nic ti nebrání koupit si flexibilní letenku s možností a změny zdarma u dopravce, který je má (u lowcostů nejsou, u klasických společností všechny).
Ber to tak, že tím, že se vzdáváš některých možnosti (změna, zrušení) máš na oplátku letenku výrazně levnější.
Jako klidně, nařidme to aerolinkám – ale současně s tím se připravme na to, že cena letenek (a to zejména u lowcostů) se výrazně zvedne.
To jsem nikdy nezažil ani neznám nikoho kdo by něco takového u Ryanair zažil
Zrušení letu jste nikdy nezažil, ani nikoho takového neznáte? Tak to je hodně zvláštní… Já to mám s Ryanem za sebou třikrát (z Brna, z Bratislavy, z Vídně). Jednou nabídli let na letiště o 200 km dál, dvakrát to bylo bez alternativy. Naštěstí vždy na cestě tam, zpáteční cesty mi s nimi vycházely.
Samozřejmě jsem to zažil i u jiných aerolinek, ale s Ryanem mám asi fakt smůlu.
Taky jsem za poslední rok řešil 3 storna s Ryanairem. Nicméně 2x stávka na CRL a jednou teď ten problém s viditelností na KRK po Vánocích. Takže spíše nenadálé situace a souhlasím, že prodávat letenky i když vím už půlroku, ze to nepoletí je hodně přes čáru. S čím ale nesouhlasím je to, že by se pak s nimi měl člověk o navrácení nějak přetahovat. Ve všech 3 případech jsem měl do 24 hodin od mého požadavku na vrácení, peníze jako kredit na Ryanair účtu, kde se dalo hned požádat i o navrácení na originální platební metodu – tam se… Číst vice »
A co bylo příčinou toho zrušení? Protože co mám zkušenost, tak zrovna Ryanair bývá v tomto ohledu (narozdíl od Wizzu) solidní, kdy podle letového řádu dolítá i prodělečné linky, které čeká zrušení.
Takže by mě zajímalo, zda problém nemohlo být např. počasí, či nějaká jiná „nepředvídatelná“ okolnost.
Pokud si vzpomínám, nebyl pro to žádný zjevný důvod.
zrušení letu z duvodu nenaplnění letadla jsem nikdy nezažil ani nikoho takového neznám
Tak já se Vám hlásím. Loni v únoru jsem měl letět s ČSA do Madridu a nakonec jsem musel Iberií. Ale to již ČSA byly ve finálním stadiu před koncem a toto byl toho asi také důsledek.
U LC dopravců (a nejen u Ryanairu – velmistrem je v tomto WizzAir) relativně běžná záležitost.
To spíš zní jako Smartwings a jejich odkládané, nikdy neuskutečněné, lety do Jerevanu a do Káhiry 😀