Letiště neuspělo s žádostí o odklad, nová ranvej zatím v krajském plánu není
Přistání na dráhu 06/24. Foto: Letiště Praha
Výmaz nové ranveje ze středočeských plánů zatím platí, Letiště Praha neuspělo s žádostí od odklad.
rozhodnutie vitam, turistov sme tu mali uz pred koronou viac nez je zdrave, takze ich sem vozit este viac je uplne mimo, nech vyuziju drahy ktore maju alebo dvihnu ceny miesto aby sem vozili lacnych ochlastov co robia bordel v airbnb bytoch a centre
Nejste vy také původně turista?
Vypadá to tak, kdyby v Praze dlouhodobě žil, tak by se asi už naučil česky.
preco by som sa ucil po cesky? ja som sa narodil v ceskoslovensku a nemam problem sa dohovorit kdekolvek po slovensky, problem s tym maju len odvazni hnupi v internetovych diskusiach
nie, o nic menej nez vacsina cechov co tu zije
Vy všichni mínusáři ohledně zbytečnosti nové dráhy si uvědomte, že letectví tak jako bylo do teď končí, takže si cvakejte mínusy jak chcete a počítejte s útlumem létání.
Ale tak to přece není zdaleka tak jisté… Možná tak do příští sezóny, pak se uvidí.
To se říkalo i po 9/11…
Asi je potřeba začít naplno využívat dráhu 12/30, aby si Praha uvědomila, co potřebuje.
Možná bude potřeba omezit časy létání, aby stoupla cena a létali jen ti, co to potřebují.
V tom případě ať stoupne cena benzínu, ať autem jezdí jen ti, co potřebují.
Stupidnější názor jsem dlouho neslyšel.
Předpokládám, že na dovolené letecky jste nikdy nebyl. Protože dovolená není potřeba ale požitek.
Kdyby se projektovalo precizně, spousta liniových staveb již dávno stojí. Často je problém na straně investora a projektanta. Pokud byly špatně vytvořeny hlukové studie, potom zanedbání na straně investora. Letiště se má rozvíjet tak jako celá infrastruktura země. Bez koncepce a bez správných projektů na papíře to ale nikdy nepůjde. Když se podíváte jaké chyby dělá ŘSD při stavbách dálnic, nelze se divit, že vše trvá tak dlouho.
Tak je otázka zda ty chyby u dálnic jsou chybami v projektu nebo při realizaci nebo třeba nedostatečným geologickým průzkumem.
Geologický průzkum ale je nedílnou součástí projektování. 😉
Technická: A není to rozhodnutí soudu v rozporu s vládní Politikou územního rozvoje na základě zákona 183/2006? Tedy s tím dokumentem nadřazeným všem ZÚR v ČR? Středočeský kraj v tomhle případě nemohl postupovat jinak. A tady podle mne soud leze proti zákonu, na což na této úrovni nemá páky.
Usnesení vlády není zákon a pro soud ani kraje není nijak závazné. To, že je politika na vytvořena na základě zákona, neznamená, že má sílu zákona.
Za 30 let se bude jezdit do ČR jako do skanzenu… Obce chápu, ze protestují, ale u letiště je snad jasný, ze tam letadla létat budou a v budoucnu ještě víc. To opravdu chceme takto ekonomicky zakrnět?
Nechám si teďka pro sebe povzdechy o tom, jak už se v téhle zemi nikdy nic nepostaví, a přejdu k věci: na PRG stojí uzavřená dráha 04/22. Proč se nezmodernizuje a nezačne používat ta? Tím by snad šlo všechny nimbysty obejít, pač ta runway tam stojí snad 80 let. A to se fakt jen zvědavě ptám, je mi jasné, že kdyby to šlo, tak už by se tak asi stalo.
I kdyby šlo dráhu 22/04 prodloužit tak není paralelní s 06/24 a nešlo by tak využívat obě na plno. Stejnák by na to spoustu osob nadávalo. Když už se bude rozšiřovat, tak pořádně.
Když se podíváte do mapy, tak zjistite, že ta dráha (22/04) fakticky končí v obci Hostivice. Kromě toho, že není kam prodloužit.
Modernizace by vyžadovala EIA, stavební povolení atd. Čili stejné problémy jako u novostavby.
Zdá se mi nepochopitelné, že někteří obyvatelé či dokonce reprezentanti Prahy odmítají modernizaci a rozvoj pražského letiště. Je to místo výrazné komunikace se světem. Je tak vizitkou Prahy a to nejen pro cizince ale i pro mimopražské venkovany:-) Když vidíme jak dlouho trvá realizace takového projektu u nás tak už teď je pozdě.
Z toho všeho tedy nabývám dojmu, že ty odpůrce snad někdo sponzoruje a to proto aby prosadil svůj vlastní konkurenční projekt…….
a trochu je v tom české povahy. Budem pomlouvat a hanět vlastní a přitom klanět se a pochlebovat jinde
Letadla jsou neekologická. Heathrow také díky ekologům nebude mít další runway. Mění se doba a ekologie je důležitá. Jen vy žijete stále ve starých časech.
Ekologie v podání ekologů je jenom mocenský nástroj.
Samozřejmě. A důkaz?
Zatímco vy žijete v časech šetrne teleportace
Pokud jsou neekologická proč produkují méně CO2 než auta, autobusy, lodě?
Kdyby se raději dávali peníze do rychlých vlaků. Stejně část provozu letišť se na rychlovlaky přesune až se postaví.
Hlavně z Prahy do Bangkoku a do Brna.
Nějak nechápu pane Jirko jakou má souvislost rozvoj VRT a nové letištní ranveje v Ruzyni. Nějak mi něco uniká… U nás není problém v nestavění liniových staveb v nedostatku peněz, ale v tom, že sám stát není schopen dostát svým vlastním požadavkům.
Jede se do ekologie a dá se očekávat že všude na světě se bude přepravovat ekologicky. Letadla ekologická nejsou. Pokud by bylo VRT, tak jedna dráha bude stačit – do některých destinací se dopravíte pomocí VRT, vzroste motivace využívat VRT k přepravě na větší letiště (Vídeň, Berlín), kde je větší výběr a většinou i lepší ceny. Dneska také lidi na tyto letiště jezdí a přitom to trvá mnohem déle.
Takže ve Vídni nebo v Berlíně je to v pohodě, ale v Praze ne. Přesuneme problém jinam. Než něco napíšete, tak se zamyslete. Nejste vy náhodou ze Suchdola? 🙂
Spíše bych řekl že pan Jirka je z Bohnic 🙂 😀
Ve Vídni nic v pohodě není. O novou runway bojovali cca 10let a v Berlíně se Brandenburg otevře a Tegel i Schönefeld postupně zavře.
Na Pěkné louce se postupně zavře jen terminál, dráhový systém snad letos otevřeného BER je již svým předchůdcem využíván.
Proč bychom měli jezdit na jiná letiště, když máme Ruzyňské letiště? Navíc bychom jsme se měli snažit kvalitou služeb, cenami přitáhnout k nám další cestující. Nehledě na to, že i když nyní je letectví v útlumu nebude dlouho trvat a zas nejen to pražské letiště bude praskat ve švech.
Stavět novou dráhu by byla stejná ekonomická šílenost jako je už cca. 15 let budování mezinárodního letiště v Českých Budějovicích. Naprosto vyhozený prachy, protože kdo by lítal do Českých Budějovic, když dálnice D 3 do Prahy bude možná za 50 let a cesta autem dnes trvá 2,5 hodiny. To jsem za tu dobu v Moskvě, Londýně atd.
Ta parlelka byla v plánu již v době stavby „nového“ letiště závěrem 60. let, jen normalizace to zazdila – a přesto by tam ten provoz nebyl zdaleka takový, jaký byl ještě loni.
Není důvod rozšiřovat něco, co nebude mít ani do budoucna využití, protože rozmach letectví jako byl do korona, končí na hooooodně dlouho.
Hloupost.
Prober se prosím, díky.
Kdyby blbost nadnášela, tak by pražští senátoři nepotřebovali tamní leťiště vůbec 🙂
Člověk skutečně jen těžko uvěří, že se může politický boj zvrhnout až takovým způsobem, že i chamtivá Praha odmítne 15 miliard od státu k tak luxusnědobrotivému účelu, aby tam letadla na další desetiletí přestala otravovat v noci.
Teprve tak za cca 20 let bude nejspíš ta kontroverznější fáze, jestli se v Praze povolí skokové navýšení počtu cestujících obnovením nočního provozu, ale hluk by se maximálně v té době s už tiššími novými letadly vrátil při úplně nejhorším na loňskou úroveň.
V noci odlétají akorát cestovky a na tom se nic nezmění. Pravidelné linky v noci nelétají a přes den ještě kapacita byla i před koronou.
I kdyby jste měl pravdu, tak stejně nejvíc noční létání vadí většině pražanů právě v létě, kdy si lidé větrají a chladí domy otevřenými okny právě v době spaní.
A v létě létají v noci jen cestovky, které tak naplno využívají svá letadla. To ale nová dráha nezmění.
jak přesně pomůže nová runway Praze v noci?? já myslím že vůbec
Mě nepřestává fascinovat, že tohle dokáže udělat s projektem který má v budoucnu sloužit lidem z poloviny ČR JEDNA FYZICKÁ OSOBA A DVĚ VESNICE V BLÍZKOSTI LETIŠTĚ.
https://goo.gl/maps/XdPwRVG7JvwLymsS6
A od té doby Japonci raději staví nová letiště na umělých ostrovech v moři, přestože je to ukrutně drahé.
Ale kdež. Na umělých ostrovech není od té doby, Narita je relativně nová. Je tam kde už na letiště nebylo místo (Kansai a Nagoya) Nedávno stavěli i Šizuoku a také to tam bylo divoké, když buldozery rovnali čajové plantáže.
Mimochodem, kdo si to letiště na mapě projde podrobněji najde hned několik domů uvnitř perimetru. Narita byl tvrdý oříšek.
Narita je nová jen relativně (otevřena 1978), ale ty boje se táhnou už od roku 1966 https://en.wikipedia.org/wiki/Sanrizuka_Struggle a výstavba letiště Kansai (v provozu od 1994) byla těmito protesty přímo ovlivněna. Chubu Centrair a Kobe jsou až z tohoto století. Ale máte pravdu, že Shizuoka byla postavena opět na pevnině.
U Narity mě překvapuje, že ani po padesáti letech se situace úplně neuklidnila, paralelní dráha je krátká a některé pojížděčky podivuhodně tvarované.
Bože to je banda kryplů na tom krajském úřadě. Nejenže nic kloudného nedělají, ale ještě škodí. Fakt nechápu zdali to dělají schválně, nebo berou od někoho úplatky. To asi nikdy nikdo nezjistí. Každopádně je třeba přemýšlet dopředu, do budoucna a nemyslet jen na sebe. To letiště tu není jen pro Prahu či Suchdol, ale pro celou republiku.
Spíš tak pro půl republiky, proto se na to dá dívat i pozitivně, že Praha „ušetří“ 15 miliard, které se můžou výhodněji poslat do chudších regionů.
Stavbu dráhy bude financovat letiště, Prahu ani nikoho jiného to nebude stát ani korunu. Takže tento argument není validní. Bohužel ho používají i někteří pražští zastupitelé, čímž jen dokazují, že nevědí, o čem mluví….
Jenže letiště je státní, takže když nebude financovat novou dráhu na což se dlouhodobě zvedáním poplatků připravovalo, tak bude zisky posílat státu, a ten ty peníze může právě přez rozpočet poslat do regionů.
Poplatky v Praze se nijak zásadně neliší od jiných srovnatelných letišť v Evropě… a není důvod, proč by uživatelé letecké dopravy (tj. ti, co poplatky na letišti platí) měli financovat rozpočty regionů. Provoz letiště nestojí daňové poplatníky ani korunu a tak by to mělo zůstat. Primárně by prostředky, které generuje letiště, měly být investovany do údržby a dalšího rozvoje.
Peníze může letiště převést městu nebo státu.
Proč? Letiště je firma a ne charita. To, že je akcionářem stát, není důležité.
Proč? Protože erár je nenasytný. Letiště Praha opravdu vyplácí dividendy do státního rozpočtu, ale to určitě víte. Souhlasím s vámi, že dráhu i rozšíření terminálu je schopno Letiště zafinancovat z vlastního rozpočtu (pokud ho nebude stát dojit).
Ano, vyplácí, a myslím, že je to chyba, zejména, pokud mu ten erár vždy sebere téměř celý zisk. Bohužel to je zvyk z posledních let.
Ne nemůže, pokud se ten dotyčný hospodář nechce dostat do tepláků. Stát si ale může nechat vyplatit dividendu.
Právě, že pokud budeme mít fungující letiště, dálnice i VRT, tak to nejvíce pomůže našim hospodářsky slabším regionům. Místo dodací stačí jim zajistit dobrou dopravní obslužnost. Navíc to, že nemáme dosud kompletní dálniční síť není otázkou nedostatku peněz, ale neschopnosti státu vypořádat se se svou vlastní byrokratickou hydrou.
Netřeba nové rwy několik let. Možná už nikdy. S letectvím co bylo je konec.
No ty musíš bejt asi dobrej blb… To cos napsal je totiž stejný jako kdyby někdo během ropné krize v 70. letech tvrdil, že s používáním aut se spalovacím motorem je konec… a realita…? Krom pár naivních pseudo-eko fanatiků stále drtivá většina lidí jezdí autem se spalovacím motorem a bude jezdit i nadále (a dlouho).
Tak nějak. Za nedlouho co se otřepeme po koroně, tak k nám budou proudit davy turistů a spousta našinců bude chtít taky do světa. Nehledě na to, že ta nová ranvej má přispět k plynulosti a hlavně k bezpečnosti leteckého provozu.
Taky se může přestat dotovat globalizace. Ekonomiky se začnou zpět lokalizovat, a kromě spravedlivého zdanění leteckého petroleje minimálně na úrovni ostatních ropných produktů, se možná prosatí i přísnější ochrana pracovních příležitostí pro místní včetně chudých vymírajících evropských rodin, co nezvlázají ani prostou rovnovážnou reprodukci.
A pak se třeba dočkáme i nějakého pěkného kulatého poplatku na úrovni 100 eur za překročení vnější hranice EU. I další podobná opatření na znesnadnění utrácení eur střední třídou mimo EU nejsou do budoucna nikterak nepřestavitelná.
„A pak se třeba dočkáme i nějakého pěkného kulatého poplatku na úrovni 100 eur za překročení vnější hranice EU.“
Ale notak…
Zkuste si ty tři krátké kulhánovy věty přečíst ještě jednou než ho označíte za blba: 1) „Netřeba nové rwy několik let.“ Tak to je nepochybně pravda (ale ona se beztak ještě několik let stavět nebude, protože nemá všechna razítka). Co bude dál je otevřená otázka. 2) „Možná už nikdy.“ A možná za deset let potřeba bude, což se nevylučuje. 3) „S letectvím, co bylo, je konec.“ Tohle je trochu spekulativní, nicméně pravděpodobné. Čtyřmotorová letadla končí, politický tlak na omezování emisí CO2 se stupňuje. Letectví rozhodně přežije, ale každopádně se změní. Vámi zmíněná ropná krize v letech 1973 a 1979 a… Číst vice »
Ono to nestojí ani tak na tom, jestli aktuálně potřeba je nebo není.
Jde o to, že odpor v čase neustále poroste úměrně rostoucí zastavěnosti v koridoru dráhy. Věštec není nikdo, jestli bude potřeba, ukáže až čas, navzdory všem prognozám. Pokud se ale ledy nepohnou teď, za 10 let s nimi už nikdo nehne.
A je bláhové si myslet, že nová dráha přitáhne turisty a navýší provoz. Může to tak být, ale taky nemusí. Já to chápu tak, že jej bude optimalizovat, což nemůže být na škodu nikdy.
… a pokud bude o Prahu zájem, bude i bez nové dráhy. Letadla budou ve špičkách kroužit a vyčkávat. To ale odpůrcům samozřejmě nevadí. Ekologické kecy mají váhu jen potud, pokud se pozitivně dotýkají mne…..
Nejdřív brečí že nejsou turisti tak nejsou prachy. Když už se dělá něco co může pomoci turismu v Čr a Praze tak je to taky špatně. Tak ať se Suchdol ( který pokuď si dobře pamatuji není u letiště) a Nebušice a někdo rozmyslí co chtějí. Jo a nova dráha a pár letadel navíc celou planetu nezničí. Ale ne někteří ekoaktivisti si myslej že jsou nejmoudřejší na světě.
Turistů je naopak až moc. 😉
Na to jste přišel jak? Zkuste se nyní zeptat v Praze provozovatelů hotelů, restaurací a jiných zařízení zdali je moc turistů. Napište pak co jste se dozvěděl.
Sorry, ale overtourism je prostě fakt.
A provozovatelů hotelů, co si za noc účtujou 6000, mi líto není.
Jenže to nejsou jen luxusní hotely, kdo tím trpí, ale spousta lidí jak z Prahy, tak i z regionů dobře žila s turistického ruchu.
Zkuste se zeptat taky těch ostatních, co v Praze bydlí. Jako je blbost tu z toho dělat pustinu nebo sem pouštět jen na propustky, a ty skupiny o kterých píšete mají musí taky něco vydělávat. Ale to co tu bylo před koronou už bylo z pohledu běžného obyvatele Prahy spíš za hranou, než na hraně. Navíc Letiště tvrdí, že i bez dráhy dokáže investicemi zvednout kapacitu ještě o pár mil ročně.
A pokud by poptávka pořád byla vyšší než nabídka, tak existuje jedno osvědčené řešení … už někdy od Kopčema … jmenuje se cena.
Pane 123 není problém Ruzyňského letiště jako takového, že většina zahraničních turistů přijede jen do Prahy, že se nepodívá i do dalších koutů naší nádherné země. A pokud by přijelo k nám o pár milionů turistů více než v minulosti, tak to bude jen a jen dobře.
a preco by mna a ostatnych obyvatelov prahy, ktorych absolutne vacsina nepracuje v turizme malo zaujimat blaho turistov? tych turistov je uz az prilis (pred koronou), nevidim dovod kvoli nime ste rozsirovat letisko aby ich bolo este viac, uz tak je to neunosne, do centra sa clovek ani radsej nejde prejst a kopec ludi kvoli airbnb ma problem najst aj podnajom (mne osobne je to jedno, ja byvam vo vlastnom a idem si za hotovost kupovat druhy byt), rozhodne by som radsej videl klasickych najomnikov nez turistov robiacich bordel v airbnb a vsade po uliciach
Tak nějak. Planetu ničí daleko více přelidnění a ekofanatismus jak letecká či silniční doprava.
To jste asi z nějaké jiné planety. Já jsem z planety Země a celá její populace by se vešla na území jednoho poměrně malého Texasu, jak před pár lety řekl na jedné přednášce jeden demograf, který nedělá konspirační teorie, ale vědecky demografii zkoumá.
Zrovna tady v Praze jsme dost nezalidnění. I v centru je problém dosáhnout hustoty zalidnění, která by stačila, že se vyplatí ponechat pro místní obchody – jak řekl na jiné přednášce jeden ekonom.
Jenže to je právě pro to, že v centru už turisté se svými specifickými požadavkami na služby zcela vytlačili místní. Jinak je Praha zahuštěná poměrně výhodně, pouze se musí vyvarovat rozširování americkou formou automobilových předměstí.
Tak na ta automobilova prešdmesti uz je jaksi pozde, k tomu uz doslo.
Až na to, že pak by všem hráblo a všechno jídlo by se muselo dovážet.
Boj proti nové RWY je teď otázka prestiže a nový třídní boj. Přijde mi celkem úsměvné jak se jedni ohánějí turisty v Praze, druzí rušením škol a školek, další hlukem nad obydlenou oblastí kde si lidé staví nové domy (tu RWY si Letiště Praha vycucalo z prstu loni, že? Určitě nebyla v plánu už desítky let …), další ekologií a tamti zase zbytečností, protože letecká doprava už nikdy prý nebude na takové úrovni jako loni…
Bezhlavý technický „rozvoj“ bez ohledu na následky holt není priorita každého. Zkuste to respektovat.
A co že má být ten bezhlavý technický rozvoj? Jo aha, cokoli co se vám nelíbí, že?
Jak mně? Já mám letadla rád, paralelní RWY by se mi moc líbila; „projektoval“ jsem si ji jako malej do map už před bratru 25 lety. Jenomže svět je jinde. – Overtourism je v Praze realita. Počty turistů budeme muset chtě nechtě omezit. Výhradně do jiných regionů nejezdí. – Oteplování planety jako výsledek lidské činnosti je realita. Doprava se podílí slušnými procenty. Uvědomte si, že na leteckou dopravu jsou navázány další módy dopravy; nikdo nejede jen „z letiště na letiště“. Externality teď nikdo neplatí a budou je splácet naše děti. To opravdu nechci. – Průmyslové zpracování odpadů je na slabé… Číst vice »
Kec.
Kec.
Kec.
Jestli to chcete podrobně, tak víte proč turisti jinam nezedí? Protože dostat se z Prahy kamkoli jinam v téhle zemi je otázka další dovolené.
Doprava se nepodílí slušnými procenty, určitě ne letecká, navíc omezování silou nikdy ničemu neprospělo. Z letecké dopravy se jenom stal další otloukánek, po jaderné energetice a autech, hlavně proto, že se jí poslední roky dařilo a daly se z ní pumpovat peníze.
Kolik kompozitních letadel je už tak starých, že se vyřadila, protože mají dolétáno?
Jj, pro vás je to všechno, co se vám nehodí do krámu, prostě jenom kec. Jste typický brouk pytlík, který všude byl, všemu rozumí, ale ve skutečnosti jen trpí Dunning-Krügerem. Myslí si, jak je nadprůměrný, ale skutečnost je jiná. Kdybyste se rozhodl, že je Země placatá, tak prostě je. Žádné vědecké poznatky vás nepřesvědčí. Je úplně jedno, co říkají fakta. Prostě vy jste se rozhodl. Všechno nutně posuzujete svými omezenými znalostmi a říkáte tomu „selský rozum“. Absolutně netušíte, že máte mezery ve znalostech. Nezajímá vás to, všechno musí být prostě podle vás. A kdokoli s vámi nesouhlasí, tak je debil.… Číst vice »
By si vymyslíme hromadu lží, aby to sedělo vaší agendě, argumenty nemáte a když vám to někdo hodí že stolu, tak to svedete na psychickou poruchu. Kde jsem napsal, že věda je názor? Opět váš výmysl, abyste nemusel použít čísla. Letecká doprava se podílí na znečištění méně než cementarensky průmysl, jedná se o jednotky procent.
Všechna letadla nad naším územím znečistí prostředí méně než jedna elektrárna. Co z toho není pravda? A jaká jsou správná čísla?
A jste si opravdu jist, že jsou to vědecké poznatky a ne ta pavěda, kterou teď předvádí IPCC & co? A že jste něco studoval… Marxismus-Leninismus se taky dal studovat a byla to nebetyčná ptákovina.
Psát o oteplování planety v době, kdy se blíží malá doba ledová, je opravdu konspirační debilita. Minulou zimu byla Země nejblíže Slunci za cca 100 let, zatímco za dalších 100 let bude nejdál. Skleníkové plyny z letadel nás před dobou ledovou zachrání stejně, jako nás zachránily čínské skleníkové plyny před malou dobou ledovou v raném Novověku. A letectví neslouží turistům, ale tako obchodním cestujícím. Spojení z Prahy bylo bylo napůl tragické už předtím, teď už se bez přestupu nedostanu nikam, odkup přeze mě posílají peníze do ČR. A to jsem jen jeden z mnoha. My potřebujeme paralelní dráhu, aby se… Číst vice »
– Sorry, ale já jsem to studoval na univerzitě, nebudu vám to vysvětlovat, vy malá dobo ledová. Zapište si kurs klimatologie a hned při druhé přednášce zjistíte, že melete hovadiny, protože takhle primitivní to fakt není, vy konspirační debilito.
– Až to bude dostatečně atraktivní, stane se z Prahy hub; kapacitu na to má. To chybějící dráhou fakt není.
Až se Praha stane atraktivní, bude pozdě na to stavět. Protože pokud nebude připravená, aerolinky si vyberou radši letiště, které je připravené na okamžité vytvoření hubu.
Osobně si myslím, že fungující síť linek (jenž bude dávat logiku) je potřeba vytvořit ze vnitř a ne z venku. Tedy domácí aerolinka. To zde bohužel pokulhává.
Výstavba 2. RWY na nejžádanějším českém letišti, klíčové státní dopravní infrastruktuře, není bezhlavý technický rozvoj, ale naopak velmi promyšlený dlouhodobý krok. Naopak toto je třeba respektovat.
Ne, není. Strategicky jedna RWY postačuje. Letišť v okolí je dost.
Prave, ze nepostacovala. V lukrativnich casech pred koronou uz bylo letiste kapacitne vycerpane. Druha draha je z dlouhodobeho hlediska vice nez vhodna. A nejde jen o kapacitu drahoveho systemu, ale i efektivitu rizeni provozu, plynulost a tim padem i bezpecnost.
Hm, asi si nerozumíme v pojmu „strategický“.
Vy prostě chcete ten „rozvoj“.
Nová RWY, tedy 06R/24L, je určena skutecně primárně pro přistání a původni pro vzlet. Je to jedna z podmínek souhlasného stanoviska EIA. Zde v článku je to uvedeno správně. Bohužel se tento fakt v minulosti objevil několikrát v různých médiích opačně a tedy chybně.
Nemá to být naopak. Nová dráha pouze pro vzlet a stávající hlavní pro přistání ? Nebo mi něco uniklo.
Nová RWY, tedy 06R/24L, je určena skutecně primárně pro přistání a původni pro vzlet. Je to jedna z podmínek souhlasného stanoviska EIA. Zde v článku je to uvedeno správně. Bohužel se tento fakt v minulosti objevil několikrát v různých médiích opačně a tedy chybně.
Ideální by asi bylo, kdyby vzlety byly z 06L (čili stávající) a z 24L (tedy z nové) a přistání na 06R (čili novou) a 24R (čili stávající), to by patrně omezilo hlukový dopad na na největší množství obyvatel.
To by rozhodně ideální nebylo. Na vzlety je optimální 24R, protože mezi Jenčí a Unhoští je dost široký a dlouhý nezastavěný pás (použitelné, když fouká od západu). Vše ostatní je kompromis, viz
https://praha-suchdol.cz/files/ohp_09&11.jpg Současné přiblížení na 24R přímo zasahuje Horoměřice a Přední Kopaninu, paralelní 24L zase Suchdol (vč. kampusu ČZU) a Nebušice. Váš návrh by byl lepší pro Suchdol a Nebušice, ale mnohem víc by při vzletech zasáhl Jeneč, Červený Újezd a hlavně Hostivici.