Letecké společnosti Letectví Letiště

Letecký rozchod roku. ČSA odchází od „státního“ handlingu k Menzies

Pracovníci Czech Airlines Handling při práci na ploše letiště. Foto: Letiště Praha
Pracovníci Czech Airlines Handling při práci na ploše letiště. Foto: Letiště Praha

Odbavení cestujících i letadel Českých aerolinií budou od 1.října zajišťovat zaměstnanci společnosti Menzies. ČSA končí spolupráci s firmou Czech Airlines Handling (CSAH), která patří přes Český aeroholding státu.

CSAH tím ztrácí největšího zákazníka, pro který týdně odbavuje v průměru 700 letů. Menzies naopak výrazně posílí. Z pětice největších dopravců na Letišti Praha bude mít Menzies na starosti čtyři, u CSAH zůstává nadále jen Lufthansa.

Konec smlouvy potvrdila mluvčí CSAH Kateřina Pavlíková. „Stávající kontrakt s CSAH má platnost do konce letošního září,“ uvedl mluvčí ČSA Daniel Šabík.

CSAH patří pod končící Český aeroholding, České aerolinie mu ho prodaly za tři čtvrtě miliardy v roce 2011, když potřebovaly peníze na záchranu. Po odstátnění ČSA jde o další „odpojení“ od státních firem. Už dříve se ČSA odstěhovaly z prostor, v kterých na letišti dříve sídlily. Ty také v
minulosti prodaly právě aeroholdingu.

Menzies bude mít velmi krátkou dobu na to, aby se připravil na rozjezd, je také otázkou, zda se mu podaří sehnat lidi. Zaměstnanců v handlingu je obecně v poslední době velký nedostatek, CSAH podle vyjádření mluvčí Kateřiny Pavlíkové zásadní propouštění neplánuje. Na tom, jak handling funguje, záleží například doba odbavení na letišti či čekání na kufry po
příletu.

CSAH loni vydělal 89 milionů korun při obratu necelých 900 milionů korun.
Firma ve výroční zprávě uvedla, že se letos bude soustředit na udržení stávajících zákazníků a získání nových dopravců. Zaměstnává přes 600 lidí.

Pro ČSA bude firma dál zajišťovat služby kontaktního centra a plnění letadel. „V současné době již jednáme s několika leteckými společnostmi, které projevily zájem o naše služby, včetně těch, které plánují spuštění nových linek z Prahy. Pracuje se tedy na takových opatřeních, aby byly dopady na společnost minimální. Co se týká personální oblasti, ve většině provozních útvarech nepředpokládáme žádnou redukci počtu zaměstnanců a u ostatních pouze v jednotkách procent. Zároveň pro naše zaměstnance připravujeme možnosti pracovního uplatnění u ostatních společností skupiny Český aeroholding,“ uvedla Pavlíková. Podle ní došlo například k prodloužení kontraktu s Lufthansa Group o pět let.

13 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Tak tohle nedopadne dobře. Sice podstatná část cestujících ČSA létá bez odbavených zavazadel, ale chudáci cestující business a FF. A co teprve, až dojde k nějakému problému, to se pak nikdo s nikým nedomluví. Předpokládám, že Travel Service chtěl sjednotit obsluhu, tak snižuje kvalitu handlingu ČSA na svou hrůzoúroveň.

  • odbavit o 100 letů denně navíc je docela dost, prostě lidi budou muset přejít od CSAH k Menzies.
    Noví lidé se budou těžko shánět, denně naházet několik tun kufrů do/z letadla je dost otročina , a néé všechny letadla mají kontejnery které to částečně zlehčí. 😉

    • Myslim se, ze naopak CSAH nebude z odbaveni propustet, jelikoze nechteji dat sanci MA si CSA udrzet.

      • Jako ze si tam csah bude drzet a platit lidi, kteri budou sedet doma a nebudou nic delat?

        Naivko.

        Vetsina tech lidi k menzisum obratem prejde.

    • Proč by museli přecházet od CSAH k MA? Kdo zná MA, tak si raději odplivne než aby tam šel dělat 🙂

      • Hlavně se s nimi nikdo nedomluví. Na MA je nyní slyšet pouze bulharština, rumunština a ukrajinština …..

    • takze pointa zpravy pro cestujici je, ze ted bude mit CSA jeste delsi zpozdeni a vetsi problemy z batozinou?

    • CSAH nebude mít důvod propouštět, protože po tomto kroku některé jiné společnosti brzo přejdou k nim.

    • Díky za upozornění, trošku bojujeme s novým editorem WordPress.

Newsletter

Partneři


Výběr editora