Letadlo pro 22 hodin ve vzduchu bez mezipřistání. Qantas ukázal první snímky ultradálkového stroje

První A350-1000ULR pro Qantas. Foto: QantasPrvní A350-1000ULR pro Qantas. Foto: Qantas

První lety s cestujícími proběhnou v roce 2027.

Start ultradálkových letů se blíží. Australská letecká společnost Qantas představila snímky z výroby prvního letadla Airbus A350-1000ULR, které dopravce plánuje nasadit na lety mezi východním pobřežím Austrálie a Evropou či východem USA.

Nové letadlo je základem plánu na ultradálkové lety, který Qantas označuje jako Project Sunrise. První letadlo má dopravce převzít na konci příštího roku, v roce 2027 by pak měly odstartovat první linky. Qantas plánuje například spojit Sydney s Londýnem nebo New Yorkem.

Qantas si už dříve ověřil na spojení mezi Perthem a Londýnem, Paříží a Římem, že zájem o dlouhé lety bez mezipřistání na trhu je. Zatím se ale žádné letadlo pro komerční provoz nedostalo na tak dlouhý dolet. Firma se nakonec rozhodla pro speciálně upravený dálkový Airbus A350-1000ULR s přídavnými nádržemi pro delší dolet. Oproti verzi A350-1000 má nádrže na dalších 20 tisíc litrů kerosinu, díky kterým může být ve vzduchu až 22 hodin.

Snímky ze závodu Airbusu v Toulouse ukazují, že první letadlo má již hotovou hrubou stavbu, nyní ho čeká finální montáž včetně instalace motoru. Příští rok začne testování letadla.

Letadlo bude létat v konfiguraci pouze pro 238 cestujících, běžné je u tohoto typu umístit do letadla přes 300 sedaček. Část prostoru letadla zaberou zóny pro protažení cestujících.

První A350-1000ULR pro Qantas. Foto: QantasPrvní A350-1000ULR pro Qantas. Foto: QantasPrvní A350-1000ULR pro Qantas. Foto: QantasPrvní A350-1000ULR pro Qantas. Foto: QantasUspořádání A350-1000 pro Qantas. Foto: QantasUspořádání cestovních tříd v A350 pro ultradálkové lety. Foto: QantasA350-1000 pro ultradálkové lety. Foto: QantasEkonomická třída v A350-1000. Foto: QantasEkonomická třída v A350-1000. Foto: QantasByznys třída pro ultradálkové lety. Foto: QantasByznys třída pro ultradálkové lety. Foto: QantasWellbeing zone na palubě A350-1000. Foto: QantasPrvní třída v A350-1000. Foto: QantasPrvní třída v A350-1000. Foto: QantasWellbeing Zone na palubě A350-1000 pro ultradálkové léty. Foto: QantasPrvní třída pro ultradálkové lety. Foto: Qantas

Qantas má objednáno celkem 12 těchto letadel.

Obrazem: Jak přežít 22 hodin v letadle. Qantas představil podobu interiéru pro ultradálkové lety

Tagy A350-1000ULR Airbus Project Sunrise Qantas
1 komentář