Leo Express založil další firmu v Německu, chce do tamější závazkové dopravy
Leo Express chce nově proniknout do dotované osobní dopravy i v Německu. Kvůli tomu už akcionáři firmy rozhodli o založení
Leo Express chce nově proniknout do dotované osobní dopravy i v Německu. Kvůli tomu už akcionáři firmy rozhodli o založení nové společnosti se sídlem v Německu, která se bude hlásit do veřejných soutěží na provoz vlaků v objednávce tamějších dopravních svazů či jednotlivých spolkových zemí.
Plán na vstup do Německa je patrný z pozvánky na valnou hromadu Leo Express Global, která proběhla na začátku září. Akcionáři řešili dvě možnosti. Koupit už existující společnost nebo založit novou. „S ohledem na avizovaný plán společnosti účastnit se zadávacích řízení vypisovaných na provozování železniční dopravy v Německu vyplývá nezbytnost zajistit existenci účetně oddělené a samostatné dceřinné společnosti, která by předmětné nabídky do těchto řízení podávala,“ uvedlo vedení firmy v pozvánce.
Podobný model má firma v Česku: smlouvu s Pardubickým krajem na zajištění železniční dopravy na Orlickoústecku podepsala společnost Leo Express Tenders.
Podle mluvčího Leo Express Emila Sedlaříka nakonec akcionáři zvolili variantu založení nové firmy. „Název prozatím komunikovat nebudeme,“ uvedl Sedlařík. Neuvedl ani to, jaké soutěže v Německu Leo Express zajímají. V Německu se soutěží pouze regionální vlaky, dálkové jezdí na komerční riziko.
Leo Express už v Německu podniká. Dceřiná firma Leo Express Gmbh nejprve převzala provoz po zkrachovalém Locomore, později začala provozovat vlaky mezi Berlínem a Stuttgartem pro FlixTrain.