Dopravci Železnice

Leo Express začal prodávat jízdenky na nový jízdní řád, senioři dostanou zdarma respirátor

Jednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express v Praze - Libni. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Jednotka Stadler Flirt společnosti Leo Express v Praze - Libni. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Společnost Leo Express začala s prodejem jízdenek na své vlakové spoje v novém jízdním řádu. Ten přitom ještě není definitivně schválený Správou železnic.

Leo Express tak cestujícím umožní nakoupit s předstihem jízdenky na období kolem Vánoc a přelomu roku, kdy bývají vlaky velmi vytížené a i drahé. Dopravce prodává jízdenky až do 24. března.

„V novém jízdním řádu vypraví Leo Express všechny spoje tak, jak jsou cestující zvyklí,“ řekl mluvčí Leo Express Emil Sedlařík. Změnou je přidání nové zastávky Kysak na spojení do a z Košic. Na vybraných spojích pak dojde kvůli výlukovým pracím k vynechání zastávky Prešov, do které se ale cestující dostanou při využití zpátečního vlaku v opačném směru.

Novinkou je také bonus pro seniory. Všichni cestující v tarifu senior budou mít od pátku na palubě k dispozici zdarma respirátor úrovně FFP2. Všichni další cestující pak mají i nadále k dispozici roušky zdarma. „Je to další způsob, kterým se Leo Express snaží přispět k ochraně cestujících a zaměstnanců,“ dodal Sedlařík. Na palubách vlaků jsou instalovány automatické dávkovače dezinfekce. Díky automatickému systému dávkování se jich cestující nemusí přímo dotýkat. Dezinfekční prostředky jsou k dispozici také na toaletách.

Odebírat
Upozornit na
guest
47 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
LAP

Na rovinu, pokud by černé vlaky zmizeli, skoro nic se nestane – možná by bylo potřeba několik žlutých a modrých vlaků prodloužit o vagon a hotovo. Plusem by byla uvolněná kapacita pro ostatní vlaky.

švestka

Nejlepší by bylo, kdyby zmizeli na R Kolín – Ústí, to by byla výhra pro všechny, na koridoru by se uvolnila kapacita a z pravobřežky by zmizely šroty, které už dávno měli vysokou pec vidět zevnitř.

babilon

Některé vlaky na Slovensko LE zkracoval a končil v Bohumíně. A zřejmě to zatajil i před SŽ(DC), protože na všech nádražích byla cílová stanice Košice, a to i v Bohumíně(!), kde svou jízdu končil.

Leinad

Tak rozdíl ohlášeno versus realita jsem viděl i u ČD.
Zpožděný S9 z Prahy končí v Čerčanech, v Čerčanech se hlásí směr Benešov. Benešov je psáno na displeji nástupiště i na displeji Elefanta ještě pár minut po výstupu.
Po pár minutách se nápisy na displeji Elefanta přehodí na Prahu. Chvilku po té se změní i nápis na nástupišti.
Zajímavé bylo, že už na vjezdu měl Slon postaveno do kříže, jako by SŽ věděla že se bude obracet. Ale nevěděla, stavila to jen tak ze srandy a náhodou se to pak hodilo.

kraaaj

Ale SŽ o tom věděla to že kašlou na informováni cestujících víme už dávno, ohledně slona je to taky jednoduché..nějakou chvilku trvá než si Strojvedouci přejde na druhé stanoviště a vše nastavi

Avlaky

Jo, zkracovat ok to kvůli těm povinným testům, nevyplatilo by se mu tam jezdit s 25% soupravy tak to ukončil v Bohumíně

Marek Janík

SŽbezDC ještě nemá hotový konečný návrh GVD a někdo už prodává lístky…..

rtep

To je ieální možnost – nákup jízdenek na vlak, který možná ani nepojede. Ale aspoň ty respirátory pak třeba pošle seniorům poštou, mohou si to pověsit na vánoční stromeček v roli ozdoby.
Černé ozdoby budou od Lea, rudé od ANOfertu.

Vašek

Až nebudu vědět, co s penězi, určitě si koupím jízdenku od Leoše s odjezdem za pár měsíců. Zatím to nehrozí.

Džamel

Jízdenky od devíti korun, prodej na další sezónu… Takové letadlo tu již bylo… Jmenovalo se to SkyEurope

Axel

ROFL … By by odkaz se „zápornou cenou“, prosím? Do sbírky a la „Rádio Jereven“. Díky.

Džamel

Záporné to bylo jen do marketingu, prakticky cena letenky byla mínus 10, ale letištní poplatky za plnou cenu… Takže let za cenu poplatků mínus 10 korun…

Džamel

Což bych se nebál říct, že pokud je někde u Wizz nebo R cena 150, 200 korun, že to bude v tomto smyslu také záporné…

Axel

Pánové, díky oběma za info

Pavol

Pamätám si na tie ceny,, SkyEurope Barcelona/Alicante, na budúcoročné leto.. všetky leto za 1,00 EUR incl. taxes and fees 🙂
A kto to chcel vyladiť, tak si kúpil voucher kde bolo 20 percent bonus 🙂
Čiže spiatočná Barcelona z Viedne uprostred hlavnej turistickej sezóny za 1,60 EUR.

Na to sa ani covidový Ryan/Lauda teraz nechytá 🙂

Jirka

Při koupi i zpět je zpáteční dokonce za 7 Kč. Ano přesně jako SkyEurope, poslední chvilka před koncem. Někomu se podaří využít levnou jízdenku, zbytku propadne.

Hezky česky

Letadlo, ano jako celá globální ekonomika, tak i jednotlivé segmenty dle velikosti..

Radiátor

Černá rakev na kolečkách.
Uvidíme, třeba mu to vyjde a koupí ho zahraniční dopravce.

Avlaky

Upřímně mam rád soukromníky, ale u Lea by to chtělo aby do něj vstoupil nějaký investor, protože posun mají minimální

Autrans

Více seniorů, více Babišného… to přeci LE umí…

Vojtíšek

Že by neměl na současné výplaty ?

fensterglaser

Přesně tak, nemá cash.

Jirka

Zajímavé, minulá rok začal prodávat jízdenky na rok 2020 kolem 30. 9. 2019

Petr

Můžu mít dotaz, proč má pořád někdo potřebu se navážet do někoho, kdo se o něco snaží? Samozřejmě, ne vždy to vyjde, ale už jsou dosti úsměvné neustálé negativní reakce na LE tohoto typu, obzvlášť od těch, kteří by neměli ani na nákup 5 flirtů v měřítku TT?

Anonym

Důvodů je hodně:
– orientace na dotace
– pseudoupravené příměstské jednotky na dálkových linkách
– dovozce číny

… takovouhle snahu nikdo podporovat nechce 🙂

Vojtíšek

A nemluvě o tom, že neustále nám, Vám lže.

Leinad

1) který dopravce to nedělá?
2) To je dálková linka, konkuruje letadlům jako ICE?
Ale jo, jel jsem i pohodlnějšími vozy, než Flirt. Nápověda, B249 ražené na modrogumím EC to nebyl.
3) No z toho nemám radost, ale obrať se na Evropské výrobce. Proč Škoda dodala ČD nejdražší lokomotivu, jak může vyjít transport z Číny a schvalovací proces výhodněji než přirážka místních firem?

Jerry

Ty čínské jednotky stojí na okruhu a to je zadarmo aha pan je odpornik

Leinad

Možná za jednotky nakonec LE(nebo jeho nástupce) dá víc, a ještě bude platit pokutu za pozdní dodání 😀

noerf

Anonym: 1) když zaplaví státy dotacemi trh, tak se nesmíte divit, že je firmy chtějí. Systém objednávané dopravy v ČR (dotace) fakticky zlikvidoval kvalitu a vyhnal značnou část cestujících z vlaků. Významná změna nastala s nástupem konkurence. 2) osobně mi vadí na dálkových linkách vozy B249 bez vakuového více než Flirty, které mají několik tříd a druhů sedaček. 3) jedním důvodem je cena, druhým je fakt, že většina dopravců v evropě má dlouhodobě plno zakázek. Výrobní kapacity obsazené na rok až tři dopředu. Nevýhodou je, že chřipka (covid) a reakce států zamezila schválování jednotek, které by mohli jíž touto dobou… Číst vice »

Iveta

Ano ,samozřejmě ,pokud zavedu dotovanou dopravu ,řada pseudodopravců se na to vrhne ,má své jisté ,no občas nějaká pokutička za neplnění ,ale jinak se moc snažit nemusí a kvalita půjde kam ? No půjde do prdele…Zatím se nestalo ,že by kraj nebo MD s někým vypověděl smlouvu tak jsou v klídku a mnohde se kvalita cestování jejich příchodem spíše zhoršila.Jinak mě zase třeba nevadí vozy B249 ,ani ,že mé hovno padá na pražce místo do vakuového systému ,ani že to nemá klimu ,někdy je to i výhoda,ale jet rok nemytou tramvají ,které se při proběhách jaké má může o revizích… Číst vice »

Cyklista

před týdnem jsem měl možnost vyzkoušet přestup z pantera ČD na flirt LE. Zaznamenal jsem dva rozdíly: 1. mnohem lepší a příjemnější personál a servis u LE 2. o něco pohodlnější sedačky u LE a přidám výňatek z materiálů ČD: České dráhy, a.s., v roce 2015 realizovaly díky Operačnímu programu Doprava, konkrétně v rámci oblasti podpory Pořízení a modernizace železničních kolejových vozidel pro rychlé spojení mezi městy a regiony ČR, projekt „Obnova vozového parku linky R13 Brno – Břeclav – Olomouc“. Cílem projektu, jak již jeho samotný název napovídá, bylo pořízení šesti kusů elektrických jednotek na zmíněnou linku R13. Na… Číst vice »

robert

Ne, on se nesnaží. Jen blokuje místo na kolejích spolehlivějším dopravcům.

Axel

Které koleje blokuje? Fakt by mě to zajímalo.

Od nás ze Zlínského kraje blokuje NULA kolejí. Opakuji NULA kolejí. Jsem rád, že od nás LEO jezdí. RGJ to vzdal a šel vozit lidi do Vídně…

P.S. Jsem si vědom, že na lince ze Starého Město, Otrokovic LEO nedostává dotaci na provoz vlaku, na rozdíl od ČD … Takže ČD by nemělo tak zaostávat za kvalitou jízdy v LEO….

Jo, asi LEO dostává proplaceny slevy pro studenty atd. (to nevím, student či penzista už/zatím nejsem).

Cyklista

Slevy dostává proplacené stejně jako ČD, RJ, GWTR, Arriva….

Axel

Pointa byla, že na lince z Otrokovic do Prahy je LEO pro cestující pohodlnější než je obvyklé pohodlí ve vlaku ČD na téže lince.

Zatímco ČD dostávají dotace na provoz linky, tak LEO ne.

Leinad

Jak blokuje místo? Priority řeš se SŽ. Pokud by výpravčí místo jednotky raději pouštěli něco, co nejede.

Hezky česky

Kterým spolehlivějším? ČD 😀

Mirek111

To, co nasliboval, takový Vizionář, jako prase, Elon Musk, to je oproti němu ( co se slibů týče, hotovej žabař )
Tohle mě, osobně dost vadí…To, co předvádí, to je dle mě, ten, CIRKUS NA KOLEČKÁCH… Chová se, jako hokynář….

Od lesa

Bublina jménem Nikola už splaskla, teď ještě Tesla. Battery day tento týden byl zase jako od Andersena.

Hezky česky

Syndrom malý český člověk..

Jerry

Hlavně že ty máš ,ty chytoline

Tomáš

Svoboda slova.

Leinad

Zajímavé, že v diskusích se občas objevují informace, že RJ má dluhy (faktury po splatnosti) a LE že nemá cash flow.
Kdyby to byla pravda, možná by i LE dlužil dodavatelům a i RJ by prodával jízdenky dopředu.

Brzdič zániku

Je to ale bohužel pravda.

Alexandr Mikulka

A víš o tom, že tím, že to medializuješ, se dopouštíš insider tradingu?