Leo Express začal lákat cestující na stanoviště strojvedoucího, musí si ale dobít kredit nejméně 5000 Kč

Jednotka Stadler Flirt. Foto: Leo ExpressJednotka Stadler Flirt. Foto: Leo Express

Leo Express se rozhodl posílit své účty netradiční nabídkou. Výměnou za poslání nejméně 5 000 Kč na kreditový účet nabízí

109 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Bivoj

A jak to bude, když se objeví překážka na trati, třeba uvízlý kamion na přejezdu , protijedoucí vlak, nebo spadlý most ? Normálně asi fíra aktivuje rychlobrzdu a co nejrychlejc mizí ze stanoviště. na nějaké relativně bezpečné místo. A teď tam bude mít třeba tři vyděšený cestující. Koho bude zachrańovat nejdřív, sebe, nebo ty cestující ?

Vbb

Předpokládám, že tam víc než 1 čumila asi nepustí.

Petr

Jak znám strojvedoucí, myslím si, že skáčou blahem a radostí do vzduchu.A jak to, že to není ohrožení bezpečnosti? Cizí dítě s cizí osobou na stanoviští? Až fíra projede návěstidlo a nebo řízne výmenu,uzná mu někdo, že byl rušený?

René Krejcárek

Se snad zbláznili ne ? PEJAN točí videa na youtube zabírá kamerou jak palubovku tak koleje tedy přes sklo a máme to zadarmo.

Původní varák

Tak Pejanek není jediný….

patology_chef

Zákon č. 266/1994 Sb., o dráhách, čl. 4a:
Nikdo nesmí bez povolení provozovatele dráhy… vstupovat na dráhu a v obvodu dráhy na místa, která nejsou veřejnosti přístupná, pokud zvláštní právní předpis nestanoví jinak.
Všechna místa na dráze a v obvodu dráhy jsou veřejnosti nepřístupná s výjimkami, které zahrnují pouze prostory určené cestujícím a veřejné pozemní komunikace.
Mňmňmň…

Dalibor

vzhledem k tomu, že stanovit prostor pro cestujícího je v moci dopravce….Pokud ve svém předpisu dopravce připustí na stanovišti v nějakém „režimu“ cestujícího, tak je to richtig.

Honza

No já jel z Hlaváku až do Pardubic nejmenovaným dopravcem uplně zdarma – stačilo se zeptat a mít na sobě žlutý tričko s límečkem…
Jinak redakcí to připojený video máme chápat jako škodolibost ???

Martin.dilli

No a co by neudělali tuto akci na Podorlické D3, kde rychlost je do 60? To hned musí být na výstrahu ve 160, pro gurmány tedy na dva oddíly?

Hezky česky

Ta nedočkavá škodolibost a on ne a ne zkrachovat. Proč by teď jako měl končit? Když přežili nejhorší okamžiky v letech 2017-2018. Kvůli těm dvěma měsícům? Že by je poslala banka do kelu a co by z toho měla? Loni vytočili v leu 50 mega a ty dali do vlaků, kolik je tahle šlamastyka bude koštovat, maximálně 100. S babišovým tarifem, který je jisté, že bude minimálně 6, 7 let to mají za dva roky zpátky (a to ještě nevíme jak dopadnou hromadné žaloby firem na stát v žádech stovek miliard korun). Maximálně tak vstoupí do dopravce nový kapitál, svět… Číst vice »

Pečlivý pozorovatel

Tak jestli tomu líznout si pět jednotek a chtít s nimi obsluhovat, podle toho co Leoš prohlašuje, skoro celou Evropu 😀, vozit lidí zdarma a spoléhat na vládní dotace, jestli tomu říkáte smysluplný produkt tak pak se divím že je na tom tak jak je. A to chtěl ovládnout hlavní koridor do Ostravy a zrušit ČD 😀. No a snažit se firmu spasit tím že ze strojvedoucích udělá něco jako cvičené opice v zoo a bude za peníze na ně vodit diváky tomu nasadil korunu.

Stanislav Fanta

Tak pokud budou cestujícího dávat k těm, kteří s tím souhlasí a cestující podepíše revers, že je tam na vlastní riziko, nevidím v tom žádný problém. V letectví to dávno jde a dokonce vám to i půjčí (legálně!). Dělají se akce „pilotem na zkoušku“ a normálně vás nechají malé letadlo řídit. Teoreticky by to šlo i s Airbusem, akorát to musí být bez cestujících (nebo musí případní cestující souhlasit a letět na revers) a největší problém je, že by ten let nikdo nezaplatil.

Pečlivý pozorovatel

To chcete říct, že v dnešní době existuje letecká společnost, která nemá zakázanou přítomnost cizí osoby v kabině velikého dopravního letadla?

Stanislav Fanta

Obecně zakázané to má ve svých předpisech skoro každá (nejen letecká) společnost. Ale stejně tak to ta samá společnost může v určitých případech a určitým lidem (často za účelem zisku) povolit.

pzag

Ano, existují.

ondra

Od 11.9. 2011 už,jak vidno uplynulo dost času,peníze až na prvním místě.

Vbb

11. 9. 2011 se stalo co tak důležitého? 😉

Dalibor

Prej jim v USA tehdy spadly nějaký paneláky nebo co. Už je to dávno…. Já tam teda nebyl, ale doslechl jsem se o tom.

Vbb

Opravdu? No nepovídejte… teda povídejte, přehánějte. A že o tom nikdo, krom vás dvou, neví?
Asi je to opravdu dávno, nebo spíš ještě dávněji 🙂 .

Džamel

Vyjel žlutý…. Paneláky byly o 10 roků dříve…

pzag

To „pilotem na zkoušku“ ale je předpisově naprosto v pořádku. On vás papírově vykážou jako pilota žáka, tudíž nepotřebujete žádné papíry, můžete sedět vlevo a „letět“, protože vedle vás sedí papírově instruktor. Takže je to vlastně jako když člověk absolvuje první hodinu v letadle.

pzag

S „velkým“ letadlem by to nešlo. Ne tak, aby to bylo formálně ok. Ta letadla jsou schválená na to, aby je řídili dva a je tam minimum, co musí umět, resp. vlastnit licence. Přítomnost někoho jiného v kokpitu je věc jiná, to se zařídit dá.

Bardotka

V letectví to po 11.září nejde.
A obvyklé to nebylo ani předtím

Luděk S.

Nad propastí!

Leoš Konečný

Bože proč už to nezabalí? Tato tragická spol. vymýšlí už jen samé ubohé kraviny, které už ji nespasí

Gajda

Není důvod, přinejhorším to někdo koupí, vždyť to polepit fólií tak těžký není a dostat se tak snadno na nejzajímavější trať v republice není k zahození. A nebýt korony, tak na tom byl asi nejlíp za celou dobu své existence

Marek Janík

No…polepit folií…. Ona jaksi majitelem těch vlaků je banka, né LE, takže vlastní nic ke koupení není.

Gajda

Pro toho, kdo by to koupil je důležitý, že by měl čím vozit lidi, ne kdo to vlastní – nehledě na to, že po doplacení by to zase bylo majetkem dopravce , navíc něčím co je schválený, má personál, klientelu a dlouhodobě vykazuje vysokou spolehlivost (tím myslím ty jednotky samotný) a rovnou to jezdí na nejzajímavější trati v zemi plus Slovensko a Polsko jako bonus.

Leinad

Jako šotouš jsem párkrát poprosil strojvedoucího a vesměs mě na stanoviště vzal.
Jestli to nebude načerno na domluvu, ale legálně, nedokážu posoudit rozdíl, ale tipuju že se tam akorát dostanou i méně drzejší lidi, co si nedovolí na nádraží oslovit neznámého fíru, ale zájem mají. 5000(byť navýšení cash flow, které si následně vyberu v jízdenkách) není zadarmo, myslím si že do toho moc prudičů nepůjde. A kdyby jo, konkurenční společnosti do korony nabíraly fíry a pravděpodobně v tom budou asap pokračovat.

Bardotka

Je to proti předpisům, takže to bylo načerno a fíra riskoval minimálně prémie, to v tom lepším případě

Mandy

Určitě u ČD ale u Lea asi nikoliv

Viktor

Už vidím jak tam pošlou nějakou blondýnu na „mystery shopping“ jakej ten strojvedoucí je….to budou otázky proč ten průvodčí píská to jste slepý nebo co…. proč svítí dvě oranžové….a strojvedoucí to nebude zvládat přejede stůj a dostane vyhazov ne za že přejel navěst, ale že nezodpověděl blondýně co dělá když musí na velkou

Pečlivý pozorovatel

Jestli Leo koupi ČD budou to vyhozené peníze. Předpisy ČD toto nedovolují. A jestli si to dobře pamatuji, před několika lety jsme ve škole byli upozorňování, ze pokud bude někdo neoprávněný na stanovisti, tak ČD hrozí od drážního úřadu obrovské pokuty. No nevím zda to něčemu vyššímu než jsou předpisy dopravce neodporuje.

michal

Je to věc dopravce.

Vít Jůza

Leo na koupi Českých drah prostě nemá.

Pečlivý pozorovatel

Špatně pochopeno je to obráceně a už probíhají jednání je to v článku 😀

Avlaky

Ale ČD by koupilo formu, tím pádem tam můžou mít jinačí předpisy ne?

Karel

Chudák Leoš 🤕

PETR KRZÁK

MĚ BY MOC ZAJÍMALO OD KDY POJEDE REGIOJET NA SLOVENSKO DO KOŠIC?

Martin

Křeč pokračuje.

Miloň

Zoufalé firmy dělají zoufalé věci… :DD

Martin

Proc tedy existuje seznam povolenek ke vstupu na stanoviste a pro jizdu na stanovisti a seznam statnich organu, ktere to mohou pouzit? Nehlede na moznost mimoradne udalosti. To je vylozene Leoskovo peklo a divim se, ze tohle nekdo toleruje. I kdyz vidime, jak s predpisy toci zlutej..

michal

Je to věc dopravce.

Bardotka

To jste na omylu. I Leošem musí dodržovat předpis D1

Nekdo

Skoda ze cerno-zlata tramvaj nejezdi do/z Brna…

Ondra

Přesně, to bych si předplatil mnoho cest do Prahy 🙂

Martin

Skvělá zpráva. Jsem rozhodně pro. Ve firmě vše klape, jednotky ze zahraničí jsou schvalovany jak po másle, finanční problémy žádné, dělá se to hlavně, že firove souhlasí chtějí své řemeslo ukázat dalším a i nějakou tu zlatku z toho budou mít. Paráda! Ještě bych doporučil za 8.000 si zaplatit a dělat údržbu a za 15.000 generálního ředitele. Tedy alespoň koukat na „jejich“ stanovišti 😄. Hlavně u GŘ by to mohlo být od level zajímavější! A teď beze srandy. Mě by to nevyhovovalo. Jsem tam sám, vezu lidí a majetek za pár mega. Určitě to nebude jízda ve stylu japonského divadla… Číst vice »

Pavel

Vážným zájemcům poskytnu zadarmo místo mašinfíry – i s ČESKÝM mluveným komentárem – v metru v Dubai:

http://www.dubaimetro.eu/uae-dubai-metro-in-hd-very-long-most-of-the-route-2013-high-definition-1080p/

LiborV

Dobrý vtip. Metra bez lidské obsluhy jsou i o dost blíž než Dubai. Třeba vybrané linky v Paříži. Zcela vpředu se tam oproti Dubaji fotí a točí o poznání hůř. To proto, že jsou tam místními velmi oblíbené sedačky využívané k pohodlné konverzaci 🙂 Nové služby jako Kurýr nebo Jízda na stanovišti strojvedoucího za nabití kreditu nad 5 000 Kč na mě působí jako zoufalé pokusy jak dostat na účty co nejvíce peněz.

Pavel

My jezdili často podél metra autem. Bydleli jsme mimo Dubai na různých místech Emirátů a napadla nás časová konzerva pro budoucnost, když metro začínalo v poušti 5 stanic přes intenzivnější zástavbou. Tak jsme se svezli až na konečnou do poustě, kam jeli jen mimoni. A zabrali jsme cockpit ještě před konečnou. Po cestě jsme si uvědomili, že by mrakodrapy mohly zajímat i možná gastarbeitery z Jižní Asie, kteří se do Dubaie teprve těší a nikdy tam dosud nebyli. Video jsme proto veřejně dali na Youtube a hned o něm tehdy vyšly články v emirátských webzinech. Nakonec mělo bleskově přes 250.000… Číst vice »

František

V Budapešti jezdí taky jedna linka metra (M4 – ta nejnovější z roku 2014) bez fírů. U předního okna je jen zamčený nouzový pultík, ale jinak je krásně vidět ven.

Pavel

V Americe jezdí i vlaky pozpátku. Moc jsem nepochopil, jak i dvě těžké lokomotivy mohou před sebou tlačit osobní vagony a co by nastalo v případě vykolejení či srážky. Před časem jsem byl takhle „couván“ skoro celý Long Island z Montauku až před New York. Všichni okolo byli v klidu, včetně personálu a já měl dojem, že v Montauku zkoumali opravdu s UFOny a já si zmýlil peron a vlak zpátky a jsem v jiné dimenzi. I přistupující do NYC byli naprosto v klidu, že to tak má být. Později mně došlo, že jsem mohl pár stanic nafilmovat z prvního/posledního… Číst vice »

Vbb

Podle vás „pozpátku“, tedy s hnacím vozidlem vzadu, se jezdí i u nás. Ve předu je řídicí vůz a lolkomotiva (nebo motorový vůz) je vzadu.

Pavel

Sedl jsem si v Montauku do 1. vozu. Obě mašiny několik hodin od příjezdu z New Yorku bez vypnutí duněly. Stále jsem čekal, že mašiny předjedou před „můj“ 1. vagon. Nakonec mě „odtlačily“ až do Queensu, což je přes 100 mil. Když jsem si uvědomil polské kamioňáky uvíznuté na českých přejezdech, moc dobře mně po těle po cestě nebylo…

Vbb

Víte co, vraťte se do Čech a třeba v Kolíně, Pardubicích, Třebové, v Praze, Ml. Boleslavi, Brně či v Ústí, Plzni nebo na mnoha dalších místech si taky můžete sednout do prvního vagonu a budete tlačeni desítky kilometrů. I zde budou všichni v klidu. Není to nic světaborného. V Německu se takhle jezdí i přes 250 km/h, u nás zatím jen do 140 km/h. U nás bývaly (a možná ještě jsou) vlaky, které za svou jízdu změnily směr celkem 4x, aniž by cokoliv „předjíždělo“. Při troše štěstí jste během té jízdy 3x mohl být v prvním vagonu (i když vlastně… Číst vice »

Dalibor

V phodě tohel jezdí i u nás a velmi svižně. V předu řidičák, vzadu mašina.

Kalanis

Docklands Light Railway London. Taky bez řidiče, ale se zamčeným pultíkem. Od 1987.

Džamel

Už skoro dva měsíce mi dluží skoro sedm litrů za skupinu zalístky, které zrušil s odvoláním na lhůtu 90 dní navrácení… Takže doufám, že se najde dost jedinců, co do tohoto letadla vloží prachy, abych získal zpět své peníze, které bych už rád vrátil jednotlivým členům skupiny…

Lech Malý

No, tak v tom není Národní o moc lepší. Vloni jsem se 27. července vzdal v ČB další jízdy kvůli ujetému přípoji, a návratková složenka mi byla vystavena 2. října. Zdůrazňuji složenka, pěkně vystát frontu na poště, i když jsem požadoval platbu na účet. A těch keců, než jsem je přesvědčil, že vzdát další jízdy se můžu i tehdy, když ujetý přípoj není poslední vlak…

Džamel

Tak od modrého mám poslední zkušenost s Pendolinem, sami zrušili kvůli chorobě , peníze asi za týden na účtě…

Vlado

Hm tohle se dělo již za mého působení u jednoho pseudodopravce v roce 2013. Měl to propaktováno s firmou na zážitky a za cca 2500kč mohli cestující na stanoviště a byla i možnost chodit s vlakošem po vlaku a prodávat jízdenky.Jako personál vlaku jsme za práci navíc neměli ani korunu,museli jsme odpovídat na často debilní otázky a mít oči všude, aby někde ty pitomci něco nevyvedli ,nebo někam nespadli a vyhodit je nešlo (byl to zákazník)Super šichty ,všem mohu doporučit.Ale to byla malá firma co potřebovala každou korunu ,ale že se k tomu sníží Leoš?No chtěl bych být strojvedoucím Leoše… Číst vice »

MarSei

Naprosto souhlasím, především v případě, že půjde o někoho, kdo o dráze nemá ani páru a ptá se opravdu na kdejakou hovadinu typu „proč tam na tom semaforu svítí ty dvě žluté světla“ nebo „proč je tady ta zatáčka“ apod. To je pak pro fíru opravdu radost. Když tam příjde někdo, kdo o tom opravdu něco ví, dokáže se s fírou pobavit i na úrovni.

noerf

Vlado: Je podle mne rozdíl, když jede vlak rychlostí 30 – 50 km/hod, jako na některých regionálních tratích (např. JHMD) a na koridoru, když vlak jede rychlostí 160 km/hod. záleží hlavně na strojvedoucím a jeho povaze (někomu to vyhovuje, někomu vůbec).
To co je zvláštní, když si dobijete nyní kredit, tak na místě strojvedoucího možná pojedete v spnu, kdy LE možná někdo koupí a vnitřním předpisem zruší vození na stanovišti strojvedoucího nebo společnost zkrachuje.

MarSei

To je pravda, někteří fírové jsou naopak rádi, že mají nějakou společnost a můžou si s někým pokecat 🙂

Zamestnanec firmy

Vrchní prednosta DKVPraha ing. Vaclav S.
nechal Pendolino řídit pod dohledem strojvedouciho E. Fittipaldiho a byl za to
sundán z funkce. Protože se to Drážnimu
úřadu nelíbilo.

Pečlivý pozorovatel

Já myslím že proti tomu zasáhne Drážní úřad. Dle mého to je jasné porušení bezpečnosti. A jestli to Leoš svým strojvedoucím přímo nařídí okamžitě bych mu dal takovou pokutu že by se z toho …..

Dominik

To asi bude stačit osoby proškolit o bezpečnosti a jak se za jízdy chovat (když to funguje u JHMD), ale hlavně aby do toho povinně nechtěl fíry nutit.

Leinad

A podaří se to spojit „chci jet vlakem XXX na dovolenou a při tom jít s dětmi na stanoviště“ nebo mi Leo nařídí „volný fíra jede vlak YYY, dejte si otočku Praha-Pardubice a jako cestující zpátky“?

Dominik

Spíš si myslím, že zájemce napíše odkud – kam by chtěl jet a Leo Express dá na výběr z možných termínů.

Mandy

Pan ing. tam pracoval na svém postu dále ale instruktorovi bylo nabídnuto lukrativnější místo.

michal

On je rozdíl nechat někoho na stanovišti stát a koukat a nebo někoho nechat vlak řídit, to je jasné, že se nebude líbit drážnímu úřadu. Samej odborník tady.

JiVe

Tak tady už chybí jen to, že za 10.000,- ti to půjčí….

Pečlivý pozorovatel

To by asi muselo stát mnohem víc 😀. Fíra v metru nechal sáhnout holky na řízení a měl z toho trestní stíhání pro obecné ohrožení. Byla toho tenkrát plná televize.

Anonym

To budou mít fírové radost.

Yellowhammer

Nápad dobrý i pro Smartwings – zaplaťte si cestu v pilotní kabině 🤣

pzag

Teoreticky to jde. Jenom v prostorech některých zemí ne. Ale jde o bezpečnost/security, ve smyslu proti trestným činům, takže by to komerčně narazilo.

J.K.

Ty jo, to bych asi bral hned… 🙂

Cyklista

Nevím, jestli by většina z vás ve svém zaměstnání vydržela, kdyby vám za zády stál cizí člověk a celu dobu vám koukal pod ruku. (-: Každý to nesnese .

Miloň

A nemůže to být i bezpečnostní riziko z hlediska, že fíra bude nervózní z toho, že mu někdo celou dobu čumí pod ruce a udělá akorát chybu?

Leinad

A když mu tam čumí kontrolor vozby? Který navíc místo šotootázek typu „proč támhle svítí žlutá“ má vážně otázky typu „proč si nešel do výběhu o vteřinu dřív?“

MiKi

No, pokud nezvládnete přijít na rozdíl mezi kontrolorem a cestujícím, pak je zbytečné se s vámi o problému bavit.

Jiří Kocurek

Tohle se mi fakt nelíbí. Jedna věc je vézt zácvik nebo i někoho známého, komu strojvedoucí věří, např. kolegu. Byť tam de iure nemá co dělat, ale de facto provoz neohrožuje. Druhá věc je posadit do kabiny hejhulu, který to dostal k narozeninám a bude se tam chovat jak utřžený z řetězu. Takže nastane i to decafto. Jen doufám, že strojvedoucí bude mít pravomoc dotyčného kdykoliv vykázat – právo veta.

Dominik

Na HV má hlavní slovo strojvedoucí a taktéž rozhoduje i o tom, kdo na stanovišti smí být (vyjma kontrolních orgánů, apod…), takže počítám, že asi i v tomto případě bude nutný jeho souhlas s přítomností další osoby.

Herold

Podle kterého právního předpisu má na HV hlavní slovo strojvedoucí, když se v článku píše, že „Tuzemské železniční zákony nechávají přítomnost jiné osoby na stanovišti na vnitřních předpisech dopravce.“ ???

Dominik

Máte pravdu, špatně jsem formuloval větu (neznám interní předpisy Leo Expressu), mělo tam být, že nejspíš i rozhoduje o tom, kdo smí být na stanovišti. A to, že má hlavní slovo na HV je holý fakt, jelikož odbornější osoba se tam v tu chvíli nevyskystuje.

Původní Pražák

No vida, tomu říkám pokrok. Je to už hezkých pár let, co jsem si dovolil se v diskuzi na nejmenovaném železničním šoto serveru optat, proč něco takového není možné u ČD. A bylo mi vesměs ne moc slušně vysvětleno, ze něco takového je proti zákonům a přírodě vůbec. Asi stejně, jako ten podchod z hlaváku na Žižkov. Nemusí pršet, díky i za ty kapičky…

MiKi

Možná se stačí zapremýšlet a prijdete na to sám.I přesto vám zkusím vám dát pohled i z jiné strany. Ns klasické loko jsou dvě plnohodnotná místa, ale nemůžete se dostat ze stanoviště dřív než ve stanici. U moderních strojů jako má Leoš sedí strojvedoucí uprostřed a návštěva na bobku pod okýnkem.

Jiří Kocurek

Ech, Fitipaldi v Pendolínu mohl. A i tak z toho bylo haló.
Neznámá osoba na stanovišti je něco úplně jiného než podchod z nádraží. Kecal vám někdy někdo za jízdy do řízení? Jedl jste někdy za volantem papriku, která zaručeně není pálivá? (byla a zapnul jsem omylem stěrače) O tohle jde.

Původní Pražák

Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody. Nemám problém, když někdo přizná, ze nesnáší lidi a je rád, když může být zavřený sám na mašině. A asi jen blázen by k takovému týpkovi cpal diváka. Ale taky věřím, že spousta lidí je ráda, když může někomu ukázat svou práci nebo dokonce koníčka. A omlouvám se, ale nechápu, jak s tím souvisí vaše problémy s konzumací zeleniny.

Tomas

Dochází hotovost… To se dalo čekat. Tonoucí se stébla chytá.

Pavel

V karanténě prodá zase víc paštik, ne?

Kar

Nešlo by si dobít, svézt se a pak si kredit zase vybrat?

Kkarel

Tak to je leo asi fakt v p…..

GPGP

No kdyby s tím přišli před coronou tak jim věřím , ale teď… ať řeknou, že mají málo hotovosti… nebo chtějí mít lepší pozici před svým prodejem Národnímu dopravci ?

Jakub

To musí mít ti strojvedoucí radost, že tam budou mít čumily.

Michal

Přitom třeba v Německu je poměrně běžné, že stanoviště strojvůdce je prosklené… U nás se všichni zatahují a zavírají co jen to jde.

Bram

Já také nechávám lidi přes sebe při strojvůdcování koukat a nemám z toho žádné ujímání. Naopak mne to těší, protože lidé z toho mají radost. Je mi ale jasné, že většina strojvedoucích to bude vidět jinak, než já…

Samozřejmě, že lidé musí být zticha (na nic se strojvedoucího neptat), děti nesmí blbnout a pokud toto nebude splněno, měl by mít strojvedoucí možnost nevhodně se projevující lidi ze stanoviště vykázat bez ohledu na to, že zaplatili nemalou částku za umožnění hezkého zážitku.

Zapa

Už některé slyším, „Já jsem ale váš zákazník a zaplatil jsem si to“. Ono je něco jiného mít člověka za sklem a něco jiného přímo na stanovišti. Když už jsme u toho skla, tak teprve nedávno jsem zjistil, že u pantera se to mléčné sklo dá zprůhlednit, protože jsem jel s fírou, který právě jezdí s „roztaženým“ stanovištěm.

Bram

Jenže takhle úplně jednoduše to nepůjde. Očekávám, že takový zákazník bude muset podepsat smlouvu, kde bude toto ošetřeno… Ovšem stejně nepokládám za vhodné jízdu cestujících na stanovišti strojvedoucího při rychlosti až 160 km/h. V poloviční rychlosti je to celkem v pohodě, takto jsem vozil lidi na stanovišti. Ovšem bylo to smluvně ošetřeno a byla to aktivita dopravce a nikoliv moje. Ale i tak jsem musel občas lidi umravňovat, někteří měli tendenci neustále žvanit. Prostě připomenout jim, že jsem v práci a oni na výletě…

Miloš

Celkem snadno můžete narazit na „neukázněnce“.Umím si představit jak se ho snažíte „vypakovat“ a mezi tím cosi přehlédnete a je prů.er na cestě.Vyníkem budete vy!

Pavel

U nás na S65 jsou sice führeři obvykle sice zatažení, ale vesměs moc milí. Musí to bý velcí fandové Semmeringu, protože se zdravíme i si s nimi máváme po vystoupení. Určitě to nejsou podivíni, co nesnáší pax

pako

Nemusí každý vidět, že si za jízdy dávám studený oběd. Páč u spousty směn to ani jinak, než za jízdy, nelze….

pako

Za co mínus? Má snad někdo problém s tim, že jsem člověk a potřebuje se někdy nažrat a vy*rat? Zkusil si se někdy najíst za 15 minut? Ano, 15 minut nám na jídlo dávají! Zkus se za tu dobu v klidu najíst tak, aby ti pak nebylo blbě, vosle… Takže je pohodlnější žrát za jízdy. Vpravo miska se zeleninou, vlevo pytlík s nakrájeným chlebem a před sebou pmazánka a jedem… Tohle kdyby někdo viděl, nedejbože dokonce zdokumentoval obrazovým materiálem a poslal do tývý nova nebo do podobnýho bulvárního odpadu, bude z toho celostátní téma na 14 dnů…

pako

😀 😀 😀

michal

To je problém tvého chlebodárce, jak ti poskládá směny a co si necháte jako strojvedoucí líbit.

MiKi

V Německu mají v noci ve vlaku tmu ? Anebo v jezdí poslepu ?

Hodně štěstí

Třeba by mohla být nabídka. Chcete nás podpořit? Zaplaťte a můžete kontrolovat lístky se stewardem nebo můžete s naší uklízečkou umýt hajzl. 😁

os.ka.rek

Pak si je člověk vybere zpátky jako konkurzní věřitel…

ABC

někde v poslední řadě