Leo Express prodal vlaky bance, vzal si je zpět na finanční leasing
Dopravce Leo Express dnes ohlásil refinancování své flotily pěti elektrických jednotek Stadler Flirt. Vlaky prodal bance, se kterou uzavřel desetiletou
Dopravce Leo Express dnes ohlásil refinancování své flotily pěti elektrických jednotek Stadler Flirt. Vlaky prodal bance, se kterou uzavřel desetiletou smlouvu o finančním leasingu. V tendru si mezi pěti uchazeči vybral nabídku Raiffeisen – Leasing.
Cílem firmy je ušetřit finanční náklady. „Leo Express snížil díky refinancování flotily jednotek Leo Express Flirt svou dluhovou službu o téměř 90 milionů korun,“ uvedla firma v tiskové zprávě. Místo dosavadních přibližně 120 milionů korun bude nyní platit zhruba 33 milionů korun ročně.
Leasingem refinancuje úvěr sjednaný na pořízení zmíněné flotily v roce 2012 u Credit Suisse. Smlouva také obsahuje jednorázovou platbu na konci financování. Průměrná úroková sazba je podle vedení firmy 3,7 procenta ročně. Na konci desetiletého období se vlaky vrátí do majetku dopravce.
Ten chce nyní uvolněné zdroje využít na další rozvoj závazkové i komerční vlakové dopravy. „Kromě nových vlaků, které zanedlouho dorazí do Česka, nyní poptáváme další vlaky pro regionální dopravu na Olomoucku nebo v Praze a chceme se aktivně ucházet i o další závazkovou dopravu v Česku, na Slovensku a Německu,“ uvedl šéf Leo Expressu Peter Koehler. Zmíněné nové vlaky v počtu tři mají dorazit ještě letos z Číny od výrobce CRRC. Opce pak hovoří o dalších až 30 čínských jednotkách.
V prosinci letošního roku vyjede Leo Express v závazku veřejné služby na Pardubicku a ve Zlínském kraji.