Leo Express po měsíci provozu v Německu: jsme plní z 80%, chceme Praha – Berlín

Vagon LEO Express Locomore, foto: Zdopravy.czVagon LEO Express Locomore, foto: Zdopravy.cz

Společnost Leo Express si pochvaluje první měsíc provozu na německé vnitrostátní lince mezi Berlínem a Stuttgartem. Vlaky jsou podle nich

Společnost Leo Express si pochvaluje první měsíc provozu na německé vnitrostátní lince mezi Berlínem a Stuttgartem. Vlaky jsou podle nich ze čtyř pětin plné.

Firma to dnes oznámila v tiskové zprávě. „Začátek provozu je spojen zejména s optimalizací provozu a zefektivnění procesů. To se zatím daří, ale pracujeme dále na personálním posílení a nabíráme další zaměstnance,“ řekl Peter Köhler, generální ředitel LEO Express.

Podle rezervačního FlixBusu, který lístky na linku Locomore Berlín – Stuttgart prodává, zmizely prakticky nejlevnější desetieurové jízdenky a ceny dosahují často i úrovně, za kterou jezdí Deutsche Bahn. Například na tento pátek stojí jízdenka už přes 50 euro.

Firma hledá v Německu další zaměstnance, především průvodčí, strojvedoucí nebo vlakvedoucí. Leo Express začala v Německu jezdit poté, co převzal aktiva zkrachovalého dopravce Locomore. Prodej jízdenek má na starosti FlixBus.

Leo Express chce expandovat dál i na linku mezi Prahou a Berlínem, kde dosud vlaky objednává na českém území ministerstvo dopravy v závazku veřejné služby. Köhler vyzval  ministra dopravy Dana Ťoka k ukončení objednávky expresního segmentu mezi Prahou a Berlínem.  „Cestující mezi Prahou a Berlínem si zaslouží jiný standard, než jim v současné době platí stát. Bohužel objednávka takových služeb blokuje náš vstup na trasu,“ říká Peter Köhler.

Stejná linka Ex3 už prochází přitom atakem jiného soukromého dopravce. RegioJet loni vstoupil nejprve na trasu Praha – Brno – Bratislava, od nového jízdního řádu počty spojů výrazně rozšíří a začne jezdit i do Vídně.

 

Tagy FlixBus LEO Express Locomore
13 komentářů