Leo Express chce jezdit vlakem přes Polsko až na Ukrajinu, žádá o povolení
Společnost Leo Express plánuje protáhnout svoji železniční linku z Prahy do Krakova dál až na Ukrajinu. Vyplývá to ze žádosti
Společnost Leo Express plánuje protáhnout svoji železniční linku z Prahy do Krakova dál až na Ukrajinu. Vyplývá to ze žádosti k polskému drážnímu úřadu UTK, kterou úřad zveřejnil na svých stránkách. Podle ní hodlá firma jezdit z Prahy na ukrajinské hranice až čtyřikrát denně, začít s provozem chce letos 11. prosince.
Navrhovaný jízdní řád počítá s jízdou až na polsko-ukrajinskou státní hranici. Infrastruktura umožňuje provoz na rozchodu 1435 mm do ukrajinské stanice Mostyska za hranicemi. Dál musí cestující pokračovat ukrajinským vlakem nebo autobusem.
Jízdní řád počítá s odjezdy vlaků z Prahy v 8:09, 10:09, 12:09 a 16:09, na státní hranici Polska a Ukrajiny má být vlak po necelých deseti hodinách. Vlak by měl za Krakovem zastavit ještě například ve stanicích Bohnia, Tarnow, Řešov a Přemyšl. Mezi Lvovem a Přemyšlem jezdí na Ukrajinu přímé vlaky bez nutnosti změny podvozku, protože až do polského města vede z Ukrajiny širokorozchodná trať.
Leo Express plány potvrdil. „Pracujeme na dalším rozšiřování našeho provozu v Polsku, prodloužení současné trasy spojů Leo Express jsme avizovali při spuštění. Zároveň se dlouhodobě soustředíme na posílení našich spojení na Ukrajinu,“ řekl mluvčí Leo Express Emil Sedlařík.
Polský drážní úřad čeká rozhodování, zda plány projdou takzvaným testem hospodářské vyváženosti, tedy zda komerční spoje české firmy neohrozí některé jiné spoje na trase v závazku veřejné služby.
Leo Express se loni stal prvním zahraničním soukromým osobním železničním dopravcem, který pronikl do Polska s mezinárodní linkou (Praha – Krakov). Na Ukrajinu zatím nabízí z České republiky spojení do Lvova v kombinaci vlaku a autobusu přes Bohumín, kde je přestup nebo vlakem a autobusem přes Košice.