cargo

Leo Express chce jezdit mezi Krakovem a Varšavou, zažádal už o povolení

Jednotka Stadler Flirt. Foto: Leo ExpressJednotka Stadler Flirt. Foto: Leo Express

Leo Express chce od prosince příštího roku zavést nové železniční spojení mezi Krakovem a Varšavou. Vyplývá to ze žádosti, kterou

Leo Express chce od prosince příštího roku zavést nové železniční spojení mezi Krakovem a Varšavou. Vyplývá to ze žádosti, kterou zveřejnil polský drážní úřad UTK. V Polsku chce jezdit se svými jednotkami Stadler Flirt, o vlacích z Číny vůbec nemluví.

Podle žádosti chce jezdit šestkrát denně mezi nádražími Kraków Główny a Warszawa Wschodnia.  Jako cílovou skupinu uvádí zejména turisty. Podle dopravce je vhodné, aby došlo k rozšíření služeb na této trase.

UTK teď bude žádost zkoumat a provádět takzvaný test hospodářské vyváženosti, zda příchod konkurence mimo závazek nenaruší ekonomickou rovnováhu.

Leo Express už v Polsku na železnici působí, provozuje linku z Prahy do Krakova, od nového jízdního řádu by měl i přímé spojení Prahy a Vratislavi. Jízdenky ale dosud nejsou v prodeji.

Firma už získala i povolení k provozu vlaků do Medyky na polsko-ukrajinské hranici, vyjet tam chce až příští rok. „Cena jízdenek na trase Praha – Medyka se bude pohybovat podle obsazenosti spoje od 50 do 150 zlotých. Na úseku Katovice – Medyka budou jízdenky začínat na 19 zlotých a cena se bude opět přizpůsobovat obsazenosti spoje,“ upřesnil mluvčí Leo Express Emil Sedlařík. Podle něj pvoolení k provozu umožní další rozšíření služeb.

Tagy LEO Express Polsko UTK Varšava - Krakov
27 komentářů