Dopravci Železnice

Leo Express chce jezdit mezi Krakovem a Varšavou, zažádal už o povolení

Jednotka Stadler Flirt. Foto: Leo Express
Jednotka Stadler Flirt. Foto: Leo Express

Leo Express chce od prosince příštího roku zavést nové železniční spojení mezi Krakovem a Varšavou. Vyplývá to ze žádosti, kterou zveřejnil polský drážní úřad UTK. V Polsku chce jezdit se svými jednotkami Stadler Flirt, o vlacích z Číny vůbec nemluví.

Podle žádosti chce jezdit šestkrát denně mezi nádražími Kraków Główny a Warszawa Wschodnia.  Jako cílovou skupinu uvádí zejména turisty. Podle dopravce je vhodné, aby došlo k rozšíření služeb na této trase.

UTK teď bude žádost zkoumat a provádět takzvaný test hospodářské vyváženosti, zda příchod konkurence mimo závazek nenaruší ekonomickou rovnováhu.

Leo Express už v Polsku na železnici působí, provozuje linku z Prahy do Krakova, od nového jízdního řádu by měl i přímé spojení Prahy a Vratislavi. Jízdenky ale dosud nejsou v prodeji.

Firma už získala i povolení k provozu vlaků do Medyky na polsko-ukrajinské hranici, vyjet tam chce až příští rok. „Cena jízdenek na trase Praha – Medyka se bude pohybovat podle obsazenosti spoje od 50 do 150 zlotých. Na úseku Katovice – Medyka budou jízdenky začínat na 19 zlotých a cena se bude opět přizpůsobovat obsazenosti spoje,“ upřesnil mluvčí Leo Express Emil Sedlařík. Podle něj pvoolení k provozu umožní další rozšíření služeb.

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
BND30

Leo Expres nechce jezdit do Dolní Poustevny a Vilémova u Kadaně.

Tommy

S pěti souprava fakt efektivní provoz!

Georg

dalsi kourova clona pro investory? zase dochazi cash?

Robert

Klid. Je to asi 2 roky co LEO zveřejnil zahájení provozu snad na všech dálkových trasách v ČR a všichni vidíme jaká je realita…..

Ondřej

Když se podíváme na potisk siriusů tak zjistíme, že ty mají na této lince nahradit flirty

Martin K.

Leoš Novotný junior nahazuje nové trasy svých několika málo jednotek se stejnou vehemencí, jako jistý ředitel televize své pořady.

Hodně štěstí

Leoš bude mít na chvilku na papíře více vlaků, než Němci a Švýcaři dohromady. 🙂

Jarda K.

Mají pár vozidel… S tím moc nezmohou.

Cargo

Papír snese všechno…

bkp

Plánů hodně, souprav málo.

Karlod

Až rozjedou činu tak bude vlaku 😂😂

noerf

Karlod: Bohužel pro LE první souprava dorazila před cca 2 měsíci a výsledky testování nikde nejsou zveřejněné. Možné redakce má bližší info o průběhu testů.

kix

dost věcí se testovalo i v Číně, takže ten proces tady může být kratší než bývá obvykle

ythomas_ct

…tak hlavně je vysoce pravděpodobné, že schválení čínských jednotek pro LE už bude probíhat pod hlavičkou ERA, neboť asi nelze předpokládat, že by se to stihlo zúřadovat do 16. 6. 2020 u českého DÚ…

Dominik

Pro provoz v ČR proběhne klasické schvalovací řízení, nevidím důvod, proč by mělo být kratší.

ythomas_ct

…a to si vážně myslíte, že za dva měsíce (obzvláště pak na podzim) kompletně otestujete nový vlak a všechny potřebné testy vyhodnotíte? A ještě to jako bonus budete veřejně ventilovat? 😀 Checht… 😀

Tomāš

odkaz smazán
Tak prý už se testy dokončují. Prý možná už na konci března příštího roku 😀

Tomāš

Aha, tak to jo. Já jen, že jsem tam našel údajné vyjádření LE, které nikde jinde nebylo, tak jsem se chtěl podělit:

„Podle vyjádření dopravce, do ostrého provozu zatím bez cestujících na běžné trati v Česku, by souprava mohla vyjet už koncem března 2020. Tyto vlaky pak zasáhnou do provozu nejspíš mezi jarem a létem, kdy rozšíří případné náhrady za odstavené vlaky mezi Prahou a Ostravou.“

eLKá

Že tu nechcete odkazy jinam, tomu rozumím. Od seriozniho serveru proto očekávám, že si takovou zprávu u LE ověří a s výsledkem (LE potvrzuje, vyvrací, nijak nereaguje, posila nás… k šípku) objektivně seznámí. Aby nakonec o titul „Sputnik české dopravy“ se neucházel sám…

eLKá

Můj dotaz se zjevně týkal informace jiné, uveřejněné na jiném serveru, kam jste smazal z Tomášova příspěvku odkaz. Daný příspěvek se týkal uvedení jednotek Sirius do ostrého provozu a dovoluji si odhadnout, že tato informace zajímá mnohem víc vašich čtenářů, než pouze Tomáše či mne. Protože zdopravy.cz považuji za server seriózní, tak jsem zde v příslušném vlákně naznačil, jakou reakci na neověřenou zprávu z pochybného zdroje bych od vás jako seriózního novináře očekával. Přiznám se, že mne vaše reakce překvapila a věřím, že mé upřesnění nebude „odměněno“ výmazem či banem. Dovolím si být naprosto konkrétní, co a jak bych ověřil:… Číst vice »

eLKá

Já to neberu zle, ale mé dotazy za zbytečný naopak nepovažuji. A to právě proto, že oba bereme TZ LE s jistou rezervou. (Nicméně, plně respektuji vaše právo dotazy nepoložit, neboť s komunikací s LE máte dozajista hlubší zkušenosti, než já).

noerf

Jan Sůra: A průběžně informace z DÚ či zkušebního okruhu máte? Například, zda se na jednotkách projevily nějaké nedostatky, které by odsunuly nebo znemožnily zařazení do provozu. Nebo zatím prochází jednotka bez větších problémů? Děkuji.