Legendární Vindobona se vrací. Němci křísí historické názvy dálkových vlaků

Jednotky ICE T u Norimberka. Foto: Deutsche Bahn.Jednotky ICE T u Norimberka. Foto: Deutsche Bahn.

Tři roky po konci názvu Vindobona pro vlaky mezi Německem a Rakouskem přes Česko se jedno z nejznámějších jmen u

Tři roky po konci názvu Vindobona pro vlaky mezi Německem a Rakouskem přes Česko se jedno z nejznámějších jmen u dálkových vlaků znovu vrací na koleje. Česku se ale vyhne: půjde o rychlovlak ICE mezi Vídní a Hamburkem.

Ten jezdí sice už od roku 1998, teď poprvé ho rakouské a německé dráhy pojmenují jako Vindobonu. Naposledy jezdila Vindobona v roce 2014. Vlak vyjíždí z Hamburku v 8.03,ve Vídni je v 16.45. Z Vídně jede ve 13:15, na konečné je ve 21.54. Vlak jede přes Pasov, Norimberk a Hannover. Německé dráhy DB a rakouské dráhy  ÖBB nasadí na Vindobonu jednotku ICE T.

Po letech, kdy v Německu a Rakousku spíše jména dálkových vlaků končila, chystají sousední dopravci pojmenování řady dalších vlaků, pojmenovaných hlavně podle zeměpisných názvů. Vrací se tak například vlaky Zugspitze či Bodensee nebo legendární vlak Donau-Kurier. Ten bude jezdit na trase z Vídně do Dortmundu.

Donau-Kurier má přitom i svoji českou stopu. Jezdil už před rokem 1989, měl i skupinu přímých vozů z Dortmundu přes Norimber do Prahy. „Byl to právě jeden z mála vlaků, který mířil na západ a zcela výjimečné bylo, že na něm jezdily do Prahy západoněměcké vagóny DB. Byly to obyčejné rychlíkové vozy bez klimatizace, ale plyšové a jen se šesti místy v druhé třídě,“ připomíná mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský.

Pro pamětníky je i název Warnow, který pojede na trase Lipsko- Warnemünde. Za socialismu se tak jmenoval vlak, který vozil české rekreanty na dovolenou k Baltu.

Tagy Deutsche Bahn ÖBB Vindobona
8 komentářů