Lávka přes smíchovské nádraží končí, Ropid kvůli tomu zavádí novou autobusovu linku
Linka bude kvůli dojíždějícím zařazena do pásma P a 0.
Po 93 letech se veřejnosti o víkendu uzavře lávka přes smíchovské nádraží. Důvodem je rozsáhlá proměna celého areálu, které musí ustoupit i stávající mostní konstrukce. Kvůli přerušení pěšího spojení mezi Nádražní a Radlickou ulicí vznikne dočasně autobusová linka 232 pro obsluhu území.
„Na základě komunikace se zástupci Hl. m. Prahy, MČ Praha 5 a Správy sociálního zabezpečení, která je největším zaměstnavatelem v oblasti za kolejištěm Smíchovského nádraží, doplněno dopravní spojení v této oblasti o novou autobusovou linku číslo 232,“ uvedl mluvčí Ropidu Filip Drápal.
Linka 232 bude v provozu od 9. října v trase Smíchovské nádraží – Lihovar (zastávka v provozu až po stanovení příslušnými úřady) – Pod Děvínem – Pod Konvářkou (Z) – Správa sociálního zabezpečení – Křížová – Na Knížecí v pracovní dny cca od 5:30 do 20:00 v celodenním intervalu 30 minut. Ve špičce bude několik vložených spojů. Nástupní zastávka na Smíchovském nádraží pro linku 232 bude umístěna v obvyklé nástupní zastávce linek 129, 241 a 318 v Nádražní ulici. Na Knížecí bude linka 232 odjíždět ze stejné zastávky jako linky 120 a 231.
Linka ve dvou pásmech
„S ohledem na cestující dojíždějící z regionu, kteří dosud po vystoupení z vlaku či příměstského autobusu docházeli do okolí zastávek Křížová či Správa sociálního zabezpečení pěšky po lávce, tudíž jim postačovala úhrada jízdného PID do dojezdového pásma 0, budou pro majitele předplatních kuponů na lince 232 zastávky Smíchovské nádraží až Křížová společně zařazeny do pásem P i 0,“ dodal Drápal.
Nyní demontovaná lávka přes nádraží Praha-Smíchov byla vybudována v letech 1929–1930. Její konstrukci vyrobila Pražská mostárna – Českomoravská Kolben Daněk. V roce 1953 bylo přístupové schodiště na lávku na smíchovské straně posunuto o cca 10 metrů. Od dubna do října roku 1974 při první zásadní rekonstrukci proběhla výměna monolitické mostovky za prefabrikovanou.
Další rekonstrukce lávky probíhala v roce 2002. Lávka byla tehdy v souvislosti s výstavbou Městského okruhu zkrácena na radlické straně o 45,5 metru. Místo schodiště byla navázána na nové chodníky úrovňově. V roce 2007 pak přibylo prostřední schodiště směřující k nástupištím zastávky Praha-Smíchov severní nástupiště.
Nový „hlavák“ přehledně: Terminál Smíchov si vyžádá 13,5 miliardy, hotov má být za pět let