Lanovky a železniční zastávky kdekoliv. Metropolitní plán má řadu dopravních překvapení
Výstava Praha zítra Propojené město v CAMP. Foto: IPR

Praha zveřejnila klíčový plán, který určí na desetiletí dopravní tvář metropole.
„… že v rámci regulativů územního plánu na to bude pohlíženo na jinou stavbu, která není plánem explicitně vymezena.“ Ta korporátština je skvělá. To spíš rozumím definici “ mez stínu vrženého je vrženým stínem meze stínu vlastního“.
Zkusím se zeptat tady: vede teď nějaká pravidelná osobní linka přes Branický most? Když jej loni s velkou slávou otevírali jako dvojkolejný a ještě je Výtoň pomalá.. Tuším, že ne, ale pro jistotu.
Zdravím všechny diskutéry. nenacházím zde reakce a dovysvětlení na tramvaj Mladoboleslavská – podél Kbelské asi ke konečné tramvají v Hloubětíně. Nedovedu si to ptředstavit. To budeme hloubit znovu pod tratí na Čelákovice díru? V Novém Hlouvbětíně bývala na kruháči smyčka tramvají 15 a 19 a taky velké autobusové nádraží. Že bychom to v rámci retrokousků územního plánu znovu všechno obnovili, podobně jako tramvaje na Václaváku a jinde v cetru? A co travamvaje na Rajskou zahradu z Lehovce, možná na Černý most 2 a třeba až někam hopsa hejsa do Brandýsa? Nebo jen do Horních Počernic? Mimo téma: Praha-Hostivař -1 minuta… Číst vice »
„Stejně tak je však pouze v rámci rezervy zanesena tramvajová trať Podbaba – Bohnice, která je přitom pro propojení severní a západní části města klíčová a dopravní podnik na její přípravě pracuje.“ Teď pominu, že viadukt a tunel by byl obrovským zásahem do území (víc než lanovka), ale i bez toho je tento projekt politický omyl. Vyžádá si estakádu větší než na Barrandově, plus ražený tunel, a to vše bez existující shody o trasování v Bohnicích, kde MČ dlouhodobě hází klacky pod nohy. Pokud je lanovka mrtvá a za každou cenu tu chceme utratit miliardy, pak tam postavme první zárodek… Číst vice »
Nevím, kde tam vidíte estakádu. Je tam tunel z Mazurské ulice až na úroveň ulice Pod Hrachovkou. Pak trať normálně povede po povrchu k Vltavě a přes ní po mostě.
Super, Praha konečně začne s rozvojem tak, jak by si na Evropskou metropoli zasloužila.. a snad přestanou růst ceny bytů a nájmů do nesmyslu, když se odemkne území pro výstavbu desítky tisíc bytů… Hlavně nezaspat na vavřínech a dál připravovat nové čtvrti, něco jako ten „plán“ Pirátů
To podivně zakroucený déčko, který končí uprostřed města a nikdo nevím kam s tím dál je na tom nejhorší. Motá se to kolem céčka, od Pankráce nahoru to nenabízí nový zajímavý směr. Staré plány na obsluhu Žižkova a Vysočan by měly aspoň slušné využití, po trase se staví plno nových domů až čtvrtí.
Na Žižkov by to byl přes Hlavní závlek, pro cesty z Žižkova a Libně bude mnohem lepší nová linka metra která pojede na Pankrác napřímo někde přes Vršovice, než stavět další chalupoidu
Tak, Žižkov a Libeň je dobrý směr pro další Linku metra, ale nevidím nutnost to na sílu spojovat s D, které se prostě mnohem líp uplatní když povede do centra.
Akorát centrum je dead end.
Mně by se teda taky líbilo odbočení z Hlaváku na Žižkov a Vysočany.
Spojení Hlaváku a Masaryčky vyřešit třeba jednodušším tunelem pro pěší s travelátory.
Tak beru zpět, ono to vypadá na úvrať a trasa na Žižkov, jestli to dobře chápu.
Takový je plán, ale podle mne by v tom případě už rovnou bylo lepší vést tím směrem z centra novou linku, spíš než tam dělat kouzla s trasou D
Jo no, taky by mi přišlo lepší vést další linku z východu (třeba Hloubětína) přes žižkov a klidně ji napojit na Hlavák a tam zakončit
Existuje obrovská potřeba udělat linku, která centrum konečně obejde, po tom co se tam bude dát dostat napřímo sedmi směry. A Libeň-Žižkov-P10-Pankrác-Anděl je něco, co Praha opravdu potřebuje..
Ano, souhlasím, okružní linka je strašně potřeba. Ale D není ookružní linka, je to radiála na Prahu 12, která má ulehčit metru C. Na žižkov bude podle mne lepší vést novou linku, než tam vést D
Praha 10 – Pankrác částečně pobere S71, Pankrác – Smíchov možná bude stačit tramvaj, zvlášť pokud by se podařilo jí udělat trochu velkorysejší. Libeň – Žižkov vede velmi velkorysá tramvaj na estakádě (nebo myslíte jako dál od centra?).
Nechci říct že by to bylo úplně zbytečné, ale že to není zas tak straně potřeba, zvlášť v porovnání s jinými stavbami s lepším poměrem cena/výkon (tramavje, zkapacitnění vlakových tangent)
Imo overkill…radši zakopat auta do Vítkova, omezit tranzit Seifertovou, dát tramvaje do Hartigovy+tranzit taky omezit a ty dvě tramlinky poslouží líp…+bonus, že ty dvě ulice nebudou takový odporný dopravní stoky
V metropolitním plánu je úvrať metra D z hlaváku směrem na Žižkov.
Nejlogičtĕjší trasování metra D z Nám. Republiky by podle mě bylo Letenské nám. – ZOO – Bohnice
Musel byste vyřešit Blanku a pak prudké stoupání od Vltavy na sever, což by asi nebylo nejjednodušší a nejlevnější. Nebyl to jeden z důvodů, proč se Céčko neohlo přes Zoo, ale zamířilo do Kobylis.
Přestup na B a propojení na největší vlakové nádraží jsou hodně zajímavé cíle. Studie na to jsou, z těch plyne, že při pokračování směr Žižkov by bylo využití naopak nižší.
Hlavně, že je zase alespoň zakreslená větev D do Modřan, ta pole mě silně smysl dává. I když kdo ví kdy bude.
Jenže i ten Žižkov chce do centra a ne na Pankrác.
Každopádně doporučuju uvažovat trojrozměrně. Hned objevíte „nové zajímavé směry“ i severně od Pankráce. Zvlášť, když vezmete v úvahu přestupy. 🙂
Mimo téma:
Když jsem prvně viděl ten nový název SPODEM, myslel jsem, že je to nový politický subjekt vzniklý spojením SPD a sociálních demokratů.
Metro S byl za mě lepší název
Vím, že to s článkem úplně nesouvisí, ale jak jsou na tom ty nové zastávky pro linku S61 v Praze 14?
Hmm zastávky jaký svět neviděl?
V každém případě je a hude ŽESNAD.CZ kategoricky brutálně proti, dokud se nepřestaví žst. Malešice včetně přesmyku přes severní zhlaví.
V čem by tam pro vás byl s Os problém? Co si pamatuju, tak po té spojce jezdila hromada osobní dopravy v dobách před Novým spojením. Mnohem víc vám musí rvát žíly neexistence Libeňského přesmyku. Neberte to tak, že s vámi polemizuju, jen mě to zajímá.
Jezdilo tam pár vlaků, podobně jako teď. Zkuste si bez přesmyku představit finálový stav – po 15 min S49 i S61 = 8 x za hodinu křížem přes zhlaví se čtyřicítkou. Výsledek by byl nákladka nula, sv z depa na Masaryčku přes den nula a RJ na ZM jen v přesně vymezených časech. A Z.Město není zrovna stanice na pobyty vlaků, aby čekaly na okno, už teď se na to využívá jedna z kolejí ZM-Malešice, kde RJ čeká na kapacitu.
A on je někdo kromě šotoušů na ropidu opravdu chce?
Tak hlavně nikdo nechce S61 na koridoru. Kde ji nikdo nenutil, možná by se našlo využití i bez těch zastávek navíc.
Je škoda, že tu lanovku zařizli. Nevím, co těm zaprděncům vadilo, ale bylo by to super spojení.
Asi jim vadilo, že proteče málo betonu a bude kvůli tomu jen malý zábor s málo značkami.
Prej by jim z lanovky (kabinek) koukali do bytů… 🙁
To taky.
Bylo to nesmyslné řešení s 20m sloupy a dvěma přesedáními na obou koncích.
Díky bohu to neprošlo.
Plán je to určitě hezký, ale když vidím, jak se daří s Metrem D nebo tratí na letiště… Třeba postavíme aspoň pár tramvajových a trolejbusových tratí.
Ani stavba silnic na tom neni o moc líp…leda tak nekde namalovat nesmyslně cyklupruhy.
Na lanovku v Barrandova na Nové Butovice těším, tramvaji s přestupem to je dlouho, ti lidi pak zbytečně jezdí na Stodůlky/Zličín auty.
Hezký, až na některé setrvačností prosazované nelogičnosti (jdoucí i jednak proti uživatelské přívětivosti, jednak proti koncepci decentralizace města), jejichž odložená realizace může být paradoxně i ku prospěchu věci.
Jaké například?