Lanovky a železniční zastávky kdekoliv. Metropolitní plán má řadu dopravních překvapení
Výstava Praha zítra Propojené město v CAMP. Foto: IPR

Praha zveřejnila klíčový plán, který určí na desetiletí dopravní tvář metropole.
„Stejně tak je však pouze v rámci rezervy zanesena tramvajová trať Podbaba – Bohnice, která je přitom pro propojení severní a západní části města klíčová a dopravní podnik na její přípravě pracuje.“ Teď pominu, že viadukt a tunel by byl obrovským zásahem do území (víc než lanovka), ale i bez toho je tento projekt politický omyl. Vyžádá si estakádu větší než na Barrandově, plus ražený tunel, a to vše bez existující shody o trasování v Bohnicích, kde MČ dlouhodobě hází klacky pod nohy. Pokud je lanovka mrtvá a za každou cenu tu chceme utratit miliardy, pak tam postavme první zárodek… Číst vice »
Super, Praha konečně začne s rozvojem tak, jak by si na Evropskou metropoli zasloužila.. a snad přestanou růst ceny bytů a nájmů do nesmyslu, když se odemkne území pro výstavbu desítky tisíc bytů… Hlavně nezaspat na vavřínech a dál připravovat nové čtvrti, něco jako ten „plán“ Pirátů
To podivně zakroucený déčko, který končí uprostřed města a nikdo nevím kam s tím dál je na tom nejhorší. Motá se to kolem céčka, od Pankráce nahoru to nenabízí nový zajímavý směr. Staré plány na obsluhu Žižkova a Vysočan by měly aspoň slušné využití, po trase se staví plno nových domů až čtvrtí.
Na Žižkov by to byl přes Hlavní závlek, pro cesty z Žižkova a Libně bude mnohem lepší nová linka metra která pojede na Pankrác napřímo někde přes Vršovice, než stavět další chalupoidu
Tak, Žižkov a Libeň je dobrý směr pro další Linku metra, ale nevidím nutnost to na sílu spojovat s D, které se prostě mnohem líp uplatní když povede do centra.
Akorát centrum je dead end.
Mně by se teda taky líbilo odbočení z Hlaváku na Žižkov a Vysočany.
Spojení Hlaváku a Masaryčky vyřešit třeba jednodušším tunelem pro pěší s travelátory.
Tak beru zpět, ono to vypadá na úvrať a trasa na Žižkov, jestli to dobře chápu.
Takový je plán, ale podle mne by v tom případě už rovnou bylo lepší vést tím směrem z centra novou linku, spíš než tam dělat kouzla s trasou D
Jo no, taky by mi přišlo lepší vést další linku z východu (třeba Hloubětína) přes žižkov a klidně ji napojit na Hlavák a tam zakončit
Existuje obrovská potřeba udělat linku, která centrum konečně obejde, po tom co se tam bude dát dostat napřímo sedmi směry. A Libeň-Žižkov-P10-Pankrác-Anděl je něco, co Praha opravdu potřebuje..
Ano, souhlasím, okružní linka je strašně potřeba. Ale D není ookružní linka, je to radiála na Prahu 12, která má ulehčit metru C. Na žižkov bude podle mne lepší vést novou linku, než tam vést D
Praha 10 – Pankrác částečně pobere S71, Pankrác – Smíchov možná bude stačit tramvaj, zvlášť pokud by se podařilo jí udělat trochu velkorysejší. Libeň – Žižkov vede velmi velkorysá tramvaj na estakádě (nebo myslíte jako dál od centra?).
Nechci říct že by to bylo úplně zbytečné, ale že to není zas tak straně potřeba, zvlášť v porovnání s jinými stavbami s lepším poměrem cena/výkon (tramavje, zkapacitnění vlakových tangent)
Imo overkill…radši zakopat auta do Vítkova, omezit tranzit Seifertovou, dát tramvaje do Hartigovy+tranzit taky omezit a ty dvě tramlinky poslouží líp…+bonus, že ty dvě ulice nebudou takový odporný dopravní stoky
V metropolitním plánu je úvrať metra D z hlaváku směrem na Žižkov.
Nejlogičtĕjší trasování metra D z Nám. Republiky by podle mě bylo Letenské nám. – ZOO – Bohnice
Musel byste vyřešit Blanku a pak prudké stoupání od Vltavy na sever, což by asi nebylo nejjednodušší a nejlevnější. Nebyl to jeden z důvodů, proč se Céčko neohlo přes Zoo, ale zamířilo do Kobylis.
Přestup na B a propojení na největší vlakové nádraží jsou hodně zajímavé cíle. Studie na to jsou, z těch plyne, že při pokračování směr Žižkov by bylo využití naopak nižší.
Hlavně, že je zase alespoň zakreslená větev D do Modřan, ta pole mě silně smysl dává. I když kdo ví kdy bude.
Mimo téma:
Když jsem prvně viděl ten nový název SPODEM, myslel jsem, že je to nový politický subjekt vzniklý spojením SPD a sociálních demokratů.
Metro S byl za mě lepší název
Vím, že to s článkem úplně nesouvisí, ale jak jsou na tom ty nové zastávky pro linku S61 v Praze 14?
Hmm zastávky jaký svět neviděl?
V každém případě je a hude ŽESNAD.CZ kategoricky brutálně proti, dokud se nepřestaví žst. Malešice včetně přesmyku přes severní zhlaví.
A on je někdo kromě šotoušů na ropidu opravdu chce?
Je škoda, že tu lanovku zařizli. Nevím, co těm zaprděncům vadilo, ale bylo by to super spojení.
Asi jim vadilo, že proteče málo betonu a bude kvůli tomu jen malý zábor s málo značkami.
Prej by jim z lanovky (kabinek) koukali do bytů… 🙁
Plán je to určitě hezký, ale když vidím, jak se daří s Metrem D nebo tratí na letiště… Třeba postavíme aspoň pár tramvajových a trolejbusových tratí.
Ani stavba silnic na tom neni o moc líp…leda tak nekde namalovat nesmyslně cyklupruhy.
Na lanovku v Barrandova na Nové Butovice těším, tramvaji s přestupem to je dlouho, ti lidi pak zbytečně jezdí na Stodůlky/Zličín auty.
Hezký, až na některé setrvačností prosazované nelogičnosti (jdoucí i jednak proti uživatelské přívětivosti, jednak proti koncepci decentralizace města), jejichž odložená realizace může být paradoxně i ku prospěchu věci.
Jaké například?