kmax

Lanovky a železniční zastávky kdekoliv. Metropolitní plán má řadu dopravních překvapení

Výstava Praha zítra Propojené město v CAMP. Foto: IPRVýstava Praha zítra Propojené město v CAMP. Foto: IPR

Praha zveřejnila klíčový plán, který určí na desetiletí dopravní tvář metropole.

41 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
kanafasik

„… že v rámci regulativů územního plánu na to bude pohlíženo na jinou stavbu, která není plánem explicitně vymezena.“ Ta korporátština je skvělá. To spíš rozumím definici “ mez stínu vrženého je vrženým stínem meze stínu vlastního“.

PetrH

Zkusím se zeptat tady: vede teď nějaká pravidelná osobní linka přes Branický most? Když jej loni s velkou slávou otevírali jako dvojkolejný a ještě je Výtoň pomalá.. Tuším, že ne, ale pro jistotu.

Miloš

Zdravím všechny diskutéry. nenacházím zde reakce a dovysvětlení na tramvaj Mladoboleslavská – podél Kbelské asi ke konečné tramvají v Hloubětíně. Nedovedu si to ptředstavit. To budeme hloubit znovu pod tratí na Čelákovice díru? V Novém Hlouvbětíně bývala na kruháči smyčka tramvají 15 a 19 a taky velké autobusové nádraží. Že bychom to v rámci retrokousků územního plánu znovu všechno obnovili, podobně jako tramvaje na Václaváku a jinde v cetru? A co travamvaje na Rajskou zahradu z Lehovce, možná na Černý most 2 a třeba až někam hopsa hejsa do Brandýsa? Nebo jen do Horních Počernic? Mimo téma: Praha-Hostivař -1 minuta… Číst vice »

Juraj

„Stejně tak je však pouze v rámci rezervy zanesena tramvajová trať Podbaba – Bohnice, která je přitom pro propojení severní a západní části města klíčová a dopravní podnik na její přípravě pracuje.“ Teď pominu, že viadukt a tunel by byl obrovským zásahem do území (víc než lanovka), ale i bez toho je tento projekt politický omyl. Vyžádá si estakádu větší než na Barrandově, plus ražený tunel, a to vše bez existující shody o trasování v Bohnicích, kde MČ dlouhodobě hází klacky pod nohy. Pokud je lanovka mrtvá a za každou cenu tu chceme utratit miliardy, pak tam postavme první zárodek… Číst vice »

Radek Janata

Nevím, kde tam vidíte estakádu. Je tam tunel z Mazurské ulice až na úroveň ulice Pod Hrachovkou. Pak trať normálně povede po povrchu k Vltavě a přes ní po mostě.

MP22

Super, Praha konečně začne s rozvojem tak, jak by si na Evropskou metropoli zasloužila.. a snad přestanou růst ceny bytů a nájmů do nesmyslu, když se odemkne území pro výstavbu desítky tisíc bytů… Hlavně nezaspat na vavřínech a dál připravovat nové čtvrti, něco jako ten „plán“ Pirátů

Jan Tichavský

To podivně zakroucený déčko, který končí uprostřed města a nikdo nevím kam s tím dál je na tom nejhorší. Motá se to kolem céčka, od Pankráce nahoru to nenabízí nový zajímavý směr. Staré plány na obsluhu Žižkova a Vysočan by měly aspoň slušné využití, po trase se staví plno nových domů až čtvrtí.

MP22

Na Žižkov by to byl přes Hlavní závlek, pro cesty z Žižkova a Libně bude mnohem lepší nová linka metra která pojede na Pankrác napřímo někde přes Vršovice, než stavět další chalupoidu

Pat

Tak, Žižkov a Libeň je dobrý směr pro další Linku metra, ale nevidím nutnost to na sílu spojovat s D, které se prostě mnohem líp uplatní když povede do centra.

DavidS

Akorát centrum je dead end.

Mně by se teda taky líbilo odbočení z Hlaváku na Žižkov a Vysočany.

Spojení Hlaváku a Masaryčky vyřešit třeba jednodušším tunelem pro pěší s travelátory.

DavidS

Tak beru zpět, ono to vypadá na úvrať a trasa na Žižkov, jestli to dobře chápu.

Pat

Takový je plán, ale podle mne by v tom případě už rovnou bylo lepší vést tím směrem z centra novou linku, spíš než tam dělat kouzla s trasou D

DavidS

Jo no, taky by mi přišlo lepší vést další linku z východu (třeba Hloubětína) přes žižkov a klidně ji napojit na Hlavák a tam zakončit

MP22

Existuje obrovská potřeba udělat linku, která centrum konečně obejde, po tom co se tam bude dát dostat napřímo sedmi směry. A Libeň-Žižkov-P10-Pankrác-Anděl je něco, co Praha opravdu potřebuje..

Pat

Ano, souhlasím, okružní linka je strašně potřeba. Ale D není ookružní linka, je to radiála na Prahu 12, která má ulehčit metru C. Na žižkov bude podle mne lepší vést novou linku, než tam vést D

Adam Ř

Praha 10 – Pankrác částečně pobere S71, Pankrác – Smíchov možná bude stačit tramvaj, zvlášť pokud by se podařilo jí udělat trochu velkorysejší. Libeň – Žižkov vede velmi velkorysá tramvaj na estakádě (nebo myslíte jako dál od centra?).

Nechci říct že by to bylo úplně zbytečné, ale že to není zas tak straně potřeba, zvlášť v porovnání s jinými stavbami s lepším poměrem cena/výkon (tramavje, zkapacitnění vlakových tangent)

Richard

Imo overkill…radši zakopat auta do Vítkova, omezit tranzit Seifertovou, dát tramvaje do Hartigovy+tranzit taky omezit a ty dvě tramlinky poslouží líp…+bonus, že ty dvě ulice nebudou takový odporný dopravní stoky

Dominic

V metropolitním plánu je úvrať metra D z hlaváku směrem na Žižkov.

Michal_80

Nejlogičtĕjší trasování metra D z Nám. Republiky by podle mě bylo Letenské nám. – ZOO – Bohnice

DavidS

Musel byste vyřešit Blanku a pak prudké stoupání od Vltavy na sever, což by asi nebylo nejjednodušší a nejlevnější. Nebyl to jeden z důvodů, proč se Céčko neohlo přes Zoo, ale zamířilo do Kobylis.

jkjk

Přestup na B a propojení na největší vlakové nádraží jsou hodně zajímavé cíle. Studie na to jsou, z těch plyne, že při pokračování směr Žižkov by bylo využití naopak nižší.

Honza

Hlavně, že je zase alespoň zakreslená větev D do Modřan, ta pole mě silně smysl dává. I když kdo ví kdy bude.

Tomáš Záruba

Jenže i ten Žižkov chce do centra a ne na Pankrác.

Každopádně doporučuju uvažovat trojrozměrně. Hned objevíte „nové zajímavé směry“ i severně od Pankráce. Zvlášť, když vezmete v úvahu přestupy. 🙂

Klondajk

Mimo téma:
Když jsem prvně viděl ten nový název SPODEM, myslel jsem, že je to nový politický subjekt vzniklý spojením SPD a sociálních demokratů.

alex

Metro S byl za mě lepší název

hm23

Vím, že to s článkem úplně nesouvisí, ale jak jsou na tom ty nové zastávky pro linku S61 v Praze 14?

Dejf

Hmm zastávky jaký svět neviděl?

Oldřich Sládek

V každém případě je a hude ŽESNAD.CZ kategoricky brutálně proti, dokud se nepřestaví žst. Malešice včetně přesmyku přes severní zhlaví.

hm23

V čem by tam pro vás byl s Os problém? Co si pamatuju, tak po té spojce jezdila hromada osobní dopravy v dobách před Novým spojením. Mnohem víc vám musí rvát žíly neexistence Libeňského přesmyku. Neberte to tak, že s vámi polemizuju, jen mě to zajímá.

platamond

Jezdilo tam pár vlaků, podobně jako teď. Zkuste si bez přesmyku představit finálový stav – po 15 min S49 i S61 = 8 x za hodinu křížem přes zhlaví se čtyřicítkou. Výsledek by byl nákladka nula, sv z depa na Masaryčku přes den nula a RJ na ZM jen v přesně vymezených časech. A Z.Město není zrovna stanice na pobyty vlaků, aby čekaly na okno, už teď se na to využívá jedna z kolejí ZM-Malešice, kde RJ čeká na kapacitu.

watslaw

A on je někdo kromě šotoušů na ropidu opravdu chce?

Frantík

Tak hlavně nikdo nechce S61 na koridoru. Kde ji nikdo nenutil, možná by se našlo využití i bez těch zastávek navíc.

Jirka

Je škoda, že tu lanovku zařizli. Nevím, co těm zaprděncům vadilo, ale bylo by to super spojení.

Václav Pašek

Asi jim vadilo, že proteče málo betonu a bude kvůli tomu jen malý zábor s málo značkami.

SYN

Prej by jim z lanovky (kabinek) koukali do bytů… 🙁

Mirďa

To taky.

Mirďa

Bylo to nesmyslné řešení s 20m sloupy a dvěma přesedáními na obou koncích.
Díky bohu to neprošlo.

Ventura35

Plán je to určitě hezký, ale když vidím, jak se daří s Metrem D nebo tratí na letiště… Třeba postavíme aspoň pár tramvajových a trolejbusových tratí.

David

Ani stavba silnic na tom neni o moc líp…leda tak nekde namalovat nesmyslně cyklupruhy.

Na lanovku v Barrandova na Nové Butovice těším, tramvaji s přestupem to je dlouho, ti lidi pak zbytečně jezdí na Stodůlky/Zličín auty.

Frantisek X

Hezký, až na některé setrvačností prosazované nelogičnosti (jdoucí i jednak proti uživatelské přívětivosti, jednak proti koncepci decentralizace města), jejichž odložená realizace může být paradoxně i ku prospěchu věci.

DavidS

Jaké například?