Lanovku na Větruši čeká poprvé od otevření generální oprava, kabiny odvezou na kontrolu

Lanovka bude mimo provoz do konce dubna.
Údržbu lanovky provádí technici každý měsíc, pololetně a ročně. Každý rok musí být revize a každých šest let inspekce. „Generální oprava bude provedena poprvé po 15 letech a následující navazuje po dalších deseti letech provozu,“ uvedla Dvořáková. Po demontáži všech dílů lanovky v obou stanicích je inspektoři zkontrolují tzv. magnetoinduktivní kontrolou. Kabiny odvezou na kompletní repasi a kontrolu. Náklady jsou 8,3 milionu korun.
Náklady na provoz lanovky loni činily 13 milionů korun, zahrnovaly i náklady na údržbu a opravu. Provoz zajišťuje tým čtyř staničních zaměstnanců a čtyř strojníků, kteří se starají o její bezpečný a plynulý provoz. Mimo provoz byla loni v květnu, kdy odborníci vyměnili nosná lana.
V provozu je lanovka podle sezonního jízdního řádu, v zimě od 09:00 do 20:00 a v létě od 08:00 do 22:00. Jezdí v intervalu po 15 minutách. „V případě, že počet cestujících přesáhne kapacitu vozu, která činí 15 osob, jsou operativně zařazovány mimořádné jízdy,“ uvedla Dvořáková. Jednosměrná jízdenka stojí 40 korun pro dospělého, obousměrná 60 korun.
Ústecká lanovka je nejdelší bez podpěrných sloupů v České republice. Stanice má na střeše obchodního domu v centru města a u zámečku Větruše.