Cestovní ruch Dopravci Železnice

KŽC Doprava chystá přímý rychlík z Prahy na Šumavu

Krokodýl řady M286 společnosti KŽC Doprava. Autor: Radim Říha
Krokodýl řady M286 společnosti KŽC Doprava. Autor: Radim Říha

Jízdy historických vlaků společnosti KŽC Doprava se od června rozšíří do Jihočeského kraje. Firma zavede Pošumavský rychlík z Prahy přes Příbram, Březnici, Blatnou, Strakonice a Vimperk do Volar. Půjde o jediný přímý vlakový spoj z hlavního města do jihočeské části Šumavy.

„Historický motorový vůz bude vozit cestující od června do konce září, vždy v sobotu z Prahy a v neděli zpět, s přihlédnutím k prodlouženým víkendům v létě,“ píše se v tiskové zprávě. Jedna cesta bude trvat téměř pět hodin. Ve Středočeském kraji bude vlak součástí balíku historicko-turistických linek, kde nově bude platit tarif Pražské integrované dopravy. Na vlaky KŽC Doprava přispějí kraj i hlavní město. V Jihočeském kraji se ale o zahrnutí do závazku a vyčlenění příslušné sumy v rozpočtu teprve jedná. V úvahu tak podle organizace Jikord připadá i krizová varianta, že by rychlík zajížděl jen do Blatné.

Motorový vůz s původním označením M286 (přezdívaný Krokodýl) společnosti KŽC Doprava se na Šumavě dostane na území společnosti GW Train, která zde na objednávku kraje obsluhuje lokálky. Podle Ivana Študlara z Jikordu by ale objednávka nostalgického víkendového vlaku u KŽC Doprava smlouvu s GW Trainem neporušila, neboť by nešlo o každodenní dopravní obslužnost.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Jan Sova
Host
Jan Sova

do Prahy, do Prahy, jede rychlík z Šumavy, kdo se mu postaví, toho zajede….
V létě by to mohlo tahat nákladní vagón na nahození kol.

Jiří
Host
Jiří

To už má v plánu GWTR, fušoval by jim to řemesla

vb
Host
vb

100 l / 100 km neni nic drastickeho… treba moderni Regioshark (844) by takovou spotrebu mohl jen zavidet.. ale stejne si myslim, ze má Krokous vic nez tech 100 na 100..

Milan
Host
Milan

Regioshark (844) má kapacitu 120 sedících, tj. 2,5x více než M286 (přezdívaný Krokodýl), takže Regioshark je na tom se spotřebou kolem 150l/100km relativně lépe (1,25l/os./100km vs. 2,08l/os./100km) v porovnání s autobusem je to však u motorového vlaku bohužel pořád několikanásobně horší spotřeba.

Milan
Host
Milan

Ačkoli mě tento počin těší jako příznivce vlakové dopravy, pro běžného cestujícího to bohužel smysl nemá. Bude to drahé pomalé a pokud je spotřeba skutečně 100l/100km, tak je to ekologická katastrofa. Je to škoda, protože designově je motoráček povedený a měl by se uchovat pro muzeální účely, ale raději s tím už nejezdit. Jinak autobusem z Prahy až na Modravu je Celkový čas 3 hod 25 min, vzdálenost 190 km, cena 169 Kč.

Michal
Host
Michal

Žíznivost té popelnice mě taky fascinuje, zajímal by mě původ toho motoru – jestli i zde „geniální“ konstrukce v ČKD okopírovala nějaký tehdy 20 let starý lodní motor z Ameriky či odjinud a po osekání nedostupných komponent z toho vznikl tenhle ropný vrt naruby.

Nicméně… ve srovnání s autobusem srovnání spotřeby kulhá dost razantně, ale kdyby motorák nahradil 10-15 aut, tak „už jsme na svém“.

Alex, Havířov
Host
Alex, Havířov

Michale, máš sice pravdu, M286 byly na svou dobu velice pohodlné, a ani dnes se jim pohodlím (roztečí sedadel) nevyrovnají ani vozy, které jezdí na IC,EC. Ale mají velikou spotřebu 1 l/km, to je dost hodně, takže vyjdou dost draze. A jen 48 míst k sezení asi nebude stačit, tak budou muset tahat ještě nějaký vůz (053 ?) a tím ta spotřeba v kopcovitém terénu ještě naroste. Ale aspoň se obnoví přímé spojení Strakonic s Prahou, které bylo zlikvidováno zrušením sušických rychlíků. A z Volar nebo Lenory dojet v neděli odpoledne přímo do Prahy je při dnešních nespolehlivých přestupech docela… Číst vice »

Ondrej
Host
Ondrej

No levnější to určitě nebude, nyní mají 140 km za 200 Kč, takže očekávám do Volar někde mezi 300 až 400 Kč.

Nojva
Host
Nojva

Alex, Havířov: ad RJ1011 a 409, je to prosté. RJ1011 původně jezdil do Martina/Zvolena (ve Vrútkách odbočuje z hlavní trati). RJ409 býval vlak Bratislava-Košice než Regiojet ustoupil z této trati. No a asi aby nemuseli žádat o novou trasu tak spojili dosavadní 2 v jejich částech (Praha-Vrutky a Vrutky-Košice). Však i časové polohy a pobyty v jednotlivých stanicích se liší ve srovnání RJ1003 a 1011/409, do Košic pak teda příjezd shodný na minutu.
Každopádně netuším proč to řešíte tady, když to s článkem nesouvisí… Na to doporučuju třeba diskuzní forum K-report, je tam přímo vlákno Regiojet!

Michal
Host
Michal

Vždycky jsem chtěl dojet vlakem do Blatný – krásný šotoorgie to budou… 🙂

Petr CDC
Host
Petr CDC

….pozor na slovo orgie ve vlacích KŽC!!!!!!!

Petr
Host
Petr

Někdo prostě umí erar podojit. Jinak 5 hodin jedna cesta v nepohodlné prehistorickém vlaku, to bude jistě trhák. Možná pro pár sotousku to bude ok ale s řešením veřejné dopravy to nemá vůbec nic společného.

Michal
Host
Michal

No ve srovnání s „moderními“ vozidly typu Bymee je jízda krokodýlem poměrně komfortní…

ApolloXI.
Host
ApolloXI.

Jů, tady je zas dopravních expertů. Jen jestli to nejsou ti samí, co chtěli např. v 97 zrušit trať pražského „Semmeringu“ 😀

Chachar Budvar
Host
Chachar Budvar

Dají se dnes někde dohledat jména těchto „expertů“ – vlakobijců? V roce 97 se veřejné železniční dopravě chystalo pořádně zatopit nejedno fialové sako. Naštěstí jejich vize byly zcela realizovány jen v rámci Zimolovy gubernie a později. Zřejmě jen díky nutnosti (doživotního) upelešení starého dědka Žemličky, jako jistou formu odměny za dodávání informací typu „vlak je 5x – 29x – 250x dražší nežli bus“ dotyčným fialovým sakům (Římanovi). Ale zcela jistě na to povedený jindřichohradečák nebyl sám – každá nula se velice rychle realizuje v rušících akcích nejen železničních, bohužel. Dle vzoru „hovorítě Kefalín, guľu sundať“…

Petr
Host
Petr

Dobrý den,
je tedy velmi pravděpodobné, že tyto vlaky dojedou pouze do Blatné.
Jikord se dlouhodobě a úspěšně snaží veřejnou dopravu pouze narušovat a likvidovat. Cokoli, co by mohlo přilákat cestující do vlaků nebo autobusů, je pro Jikord, stejně tak i pro Jihočeský kraj, téměř nepřijatelné.

Lukáš
Host
Lukáš

Jen na okraj od začátku platnosti tohoto GVD je tento vlak rozdělen na dvě části a to Praha – Březnice a Březnice – Blatná – Strakonice – Volary. A při zpáteční cestě to samé a v JŘ je poznámka vlak veze přímé vozy

Partneři